Gå til innhold

Sommerhytta 2021. INGEN SPOILING.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Ctrl skrev (7 timer siden):

Det ble mye omtalt i den tiden, pluss at K&K var nær venn med Halvor Bakke. Man kunne også se at K&K hadde flere Bakke-elementer inne hos seg. F.eks den mose-veggen, som er én av mange elementer: 

https://wall-it.no/sommerhytta-2019/

https://wall-it.no/presseoppslag-eventyrlig-oppussing/

I 2017 var Halvor Bakke involvert forretningsmessig i forbindelse med K&K: 

https://www.designpappa.com/home/2017/5/25/fotoshoot-i-kkwhitehouse

Så at der har vært en connection hele veien er det vel ingen tvil om. 

Nå har vel også K&K lansert en kolleksjon hos Christina Glassverk sammen med Halvor Bakke og Finn Schjøll, faktisk ;) 

image.png.85702f7e3d6645e8fec958090680b8b6.png

https://www.facebook.com/magnorglassverk/posts/10164848772675473?comment_id=10164849240475473

Dette er et prakteksempel på hvorfor det var 100 prosent feil at disse vant hytta. Så mange uheldige knytninger på en gang. 

Anonymkode: e497b...da9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest loveli
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dette er et prakteksempel på hvorfor det var 100 prosent feil at disse vant hytta. Så mange uheldige knytninger på en gang. 

Anonymkode: e497b...da9

Jepp, men vi som prøver å si noe om det blir omtalt som konspiratorikere.

(Finn var også på middag hos Knut/Kjartan noen år før innspillingen).

Folk vil helst at Sommerhytta bare skal være et lett familieprogram, de vil ikke ødelegge denne idyllen med negativitet. Da er det lettere å bare avfeie rykter og fakta og slenge kallenavn etter de som snakker om urettferdigheten.

Jeg synes det er synd at flere deltakere blir brukt og utnyttet av TV2 for å produsere en av kanalens storsatsinger. Deltakerne blir ansatt som statister uten å vite det. Ført bak lyset foran en hel nasjon. Ydmyket. Selv om det jo egentlig er TV2 som ødelegger egen merkevare ved å holde på slik.

Synd, for programmet har et enormt potensiale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida skrev (9 timer siden):

Problemet er vel at kommentarene og diskusjonen ikke er saklig, om vi ser bort fra idoliseringen av far & datter.

Tvillingene blir omtalt som late. De tar pauser hele tiden. De gidder visstnok ikke bry seg med å gjøre ting ordentlig. De ler og tøyser for mye. Det siste er at karrieren som frisører er over da kundene vil flykte når de nå har sett hvor dårlig stil de har. Dette er bare et lite utvalg av superlativer fra KG brukere.

Meglerne eier ikke stil. De syter og klager. De er dårlige tapere. De kan ikke gjøre ting alene. De vinner ikke fordi at Adrian bare står å ser på at Christine jobber. Christine kommer nå til å mislykkes som megler for alle har sett at hun ikke eier stil. Adrian kan visstnok glemme å begynne å jobbe som megler. Saklige kommentarer om dette paret, eller?

Kjæresteparet. Jone er en tøffel som lar seg underkue av Anna som kjefter hele tiden.De har ikke stil. Gullhammerne har de vunnet kun for at interiørdesigneren liker dem. Det er ikke rettferdig at de er med i programmet på grunn av at sponsor Maxbo er Jones arbeidsgiver. Jone har nærmest fagbrev i snekring på grunn av sin arbeidsplass. Ikke mye saklig i disse kommentarene heller.

Interiørdesigneren og blomster Finn har fått kommentarer og "superlativer" så ufine og grove at jeg ikke vil sitere dem. At de jevnlig har blitt slettet sier vel sitt.

Det virker som en del brukere får fullstendig skylapper når det kommer til slike programmer. De ser fullstendig bort fra at det som vises på tv er en brøkdel av det som skjer. At ting er klippet og redigert legges det null vekt på. I stedet konspireres det på høyt nivå og skjellsord tastes og postes uten filter. Favoritten skal "fremsnakkes" og forsvares uansett hva. Om jeg skulle gå for denne ukritiske varianten og kommentere far & datter etter hvordan de er mye fremstilt på tv vil det være slik. Far snekrer og flislegger. Datter shopper og vanner blomster. 

At noen er late(ikke utnytter tiden godt), at noen ser på den andre som jobber (ikke utnytter tiden godt),  og at interiørdelen er gjenstand for noe s8m kan være høyst subjektivt er ikke usakligheter.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For meg handler sommerhytta om hvor dyktig og arbeidsom man er, like mye som at man har "riktig farge på veggene" (stil). Da må det være lov å kommentere at enkelte klager over at andre er effektive, når de ikke ser at de er forferdelig lite effektive selv. At noen "alltid blir ferdig" har en årsak. Og at noen gjør bedre arbeid enn andre har en årsak. Og klippingen er ikke tatt ut av løse luften. Den forsterker det som observeres. 

Jeg tviler på tvillingene hadde blitt fremstilt som noen arbeidsjern som aldri tar pauser, nøyaktige og kunnskapsrike, all den tid det viser seg at de ikke er det. Eller at meglerne er selvstendige og effektive. Det er vanskelig å få til når begge må holde i planken når det sages og spikres. 

Men at det blir forsterket gjennom klippingen er jeg enig i. Dette er en del av å lage tv, som jo er TV2s jobb. Om alle ble fremstilt likt, hadde lik kunnskap, like personligheter, samarbeidet like godt etc, ville det blitt kjedelig å følge med. 

Sommerhytta har gått så mange sesonger nå, at de fleste som melder seg på bør ha fått med seg litt om hva som har foregått. Både av arbeid og hvordan folk ikke har kjent seg igjen i det som kommer på tv. Man får en dose selvinnsikt rett i fleisen. 

Anonymkode: dc3bb...71e

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (7 timer siden):

Jepp, men vi som prøver å si noe om det blir omtalt som konspiratorikere.

(Finn var også på middag hos Knut/Kjartan noen år før innspillingen).

Folk vil helst at Sommerhytta bare skal være et lett familieprogram, de vil ikke ødelegge denne idyllen med negativitet. Da er det lettere å bare avfeie rykter og fakta og slenge kallenavn etter de som snakker om urettferdigheten.

Jeg synes det er synd at flere deltakere blir brukt og utnyttet av TV2 for å produsere en av kanalens storsatsinger. Deltakerne blir ansatt som statister uten å vite det. Ført bak lyset foran en hel nasjon. Ydmyket. Selv om det jo egentlig er TV2 som ødelegger egen merkevare ved å holde på slik.

Synd, for programmet har et enormt potensiale.

Nå presenterer du halvsannheter. Finn var ikke på middag hos Knut og Kjartan. Finn var derimot på en stor middag hos en felles bekjent av han og Kjartan (lenge før Knut kom inn i bildet) for 12 år siden. Finn mener han heller ikke husket Kjartan fra denne middagen.  

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest loveli
Lass4r skrev (59 minutter siden):

Nå presenterer du halvsannheter. Finn var ikke på middag hos Knut og Kjartan. Finn var derimot på en stor middag hos en felles bekjent av han og Kjartan (lenge før Knut kom inn i bildet) for 12 år siden. Finn mener han heller ikke husket Kjartan fra denne middagen.  

Takk, ser det nå.

Fra TV2;

"En av dommerne som trekkes frem er Finn Schjøll, som var i en middag med en av vinnerne for ti år siden. Schjøll avviser overfor TV2.no at det har vært sterke bindinger mellom ham og vinnerparet.

– Vi har vært sammen i et selskap for ti år siden, men jeg husker det ikke, og jeg kjente ikke Kjartan igjen. Det er ingen bindinger mellom oss, sier Schjøll til TV2.no."

Men det er jo ganske mange slike eksempler på at KK har vært/er farlig nær dommerne før Sommerhytta. Men det kan jo bare være tilfeldig at KK og Finn har samme vennekrets, at Aina stylet et rom hos dem i forbindelse med en reportasje og at de er venn med Halvor Bakke som er venn med Aina. Trenger jo ikke å bety at de vant pga sine kontakter. 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mandagens episode

Spoiler

Finn og Lars går rundt og hjelper parene med planleggingshjelp hva som må fikses og forbedres.  Hos KV og AJ var listen kort så begge disse parene startet byggeprosjekt :utedusj hos KV og rekkverk hos AJ.  Lars mente KV nesten var for flinke og redd for at de derfor tok på seg for mye... 

TT og AC har mye mer problemer fra tidligere ukesprosjekt å ta igjen så Ac må både male på nytt og liste på nytt soverommet.  Tror ikke de rekker mye ute.  

6 hamre gis ut denne uken, to i konkurranser. Veronica ga uttrykk for at hun ikke helt likte at en konkurransehammer var like mye verd som en ukesfinalehammer..... konkurransehammer er det eneste TT kan satse på... 

Slik som det for meg virker som Aina og Finn holder på AJ tror jeg KV må vinne alle konkurransene for å slå de. Hyttenaboene tror jeg er for trauste for å gå for gull/messingen til Veronica.... 

Anonymkode: 17c6e...9da

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier på Kurt og Veronica :) Håper vi kan bruke denne uka til å ha det litt hyggelig her i tråden og å heie på våre egne favoritter uten at det blir krangel av det :) 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg heier på Anna og Jone. De har den hytta som i mine øyne blir både fin og hyttete. Mens Kurt og Veronicas stil i mine øyne passer bedre i en moderne leilighet i byen et sted. 
Begge par er flinke, altså, men jeg personlig blir litt skuffet dersom Kurt og Veronica vinner med en så lite hyttete hytte. 

Anonymkode: aad7e...379

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg heier på Anna og Jone. De har den hytta som i mine øyne blir både fin og hyttete. Mens Kurt og Veronicas stil i mine øyne passer bedre i en moderne leilighet i byen et sted. 
Begge par er flinke, altså, men jeg personlig blir litt skuffet dersom Kurt og Veronica vinner med en så lite hyttete hytte. 

Helt enig 👍

Anonymkode: a38b3...d5e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Og så er det vi som syns Anna og Jone sin hytte mangler preg og bare er veldig kjedelig. Syns Kurt og Veronica er mye tøffere som tør å gutse på en litt annerledes hytte stil enn den vanlige norske traustige. 

Anonymkode: 027ec...981

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og så er det vi som syns Anna og Jone sin hytte mangler preg og bare er veldig kjedelig. Syns Kurt og Veronica er mye tøffere som tør å gutse på en litt annerledes hytte stil enn den vanlige norske traustige. 

Da kan man kanskje konkludere med at det er fullt mulig å oppriktig foretrekke begge hyttene, så kan man forhåpentligvis legge vekk konspirasjonsteoriene når vinneren blir kåret, uavhengig av hvem (men det er kanskje for mye å håpe på) 😅

Anonymkode: 5f17b...bf8

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli

Både KV og AJ er verdige vinnere mener jeg.

Personlig ville jeg hatt hytta til AJ og gjort noen få endringer og lagt til litt mer personlig preg. Men selve panelet og gulvet er dritlekkert! Man så også at de var nøye med isoleringen og flisene ble lagt pent. Måtte gjort litt om på kjøkkenet, fjernet den glipen mellom vinduene og høyskapet. Personlig hadde jeg også skaffet meg en hjørnesofa med sjeselong, flyttet døra til soverommet, satt sofaen inntil langveggen og kost meg med gulvplass OG utsikt. 😛 For meg den desidert beste tomta i denne sesongen.

I KV sin hytte måtte jeg kledt gipsen med panel, eller revet alle veggene for så å sette opp panel. Måtte også revet kjøkkenet og bygget om hele kjøkkenet og fjernet øya. Hadde malt, revet boden i gangen, byttet ut gullhåntakene på dørene og alle andre gulldetaljer. Jeg hadde også ryddet opp i det som for meg fremstår som et rotete uteområde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Ja, vi er alle forskjellige, og liker forskjellige ting. Sånn er det. (Heldigvis, vil jo jeg si.) 

At jeg personlig blir skuffet over det om Kurt og Veronica vinner, er jo bare et uttrykk for hva jeg liker, ikke at jeg forventer at alle andre mener det samme som meg. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes klippinga har bedret seg noe, selv om det fortsatt er i overkant mye fokus på at noen tar pauser, og at andre aldri tar pause. Når en driver med så fysisk arbeid som det de gjør og i den varmen som har vært enkelte av ukene, så må de få lov til å sette seg ned uten å bli kalt late. Når man tar pause kan man også planlegge og tenke ut løsninger på problem, så selv om man sitter stille kan det være at en jobber. 

Og så forstår jeg godt at Jone måtte ringe produksjonen etter at det ble fremstilt som at han ikke kunne noe. Jeg tror at dette spesielt har stilt Anna i et dårlig lys - at Jone ble fremstilt som nærmest hjelpesløs mens hun hadde fått god opplæring av sin far og hadde en del basiskunnskaper. Kombinasjonen av at han ble fremstilt som at han ikke dugde til noe og hennes småspydige kommentarer er naturligvis uheldig for oss som ikke kjenner dem. 

Er det forresten bare jeg som reagerte forrige uke da det var "komisk" musikk hos de parene som ikke gjør det så bra, og så vanlig musikk da vi fikk se til de andre parene? 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Begge par er flinke

Dette er jeg enig i! Blir dog ikke skuffet om VK vinner heller

Anonymkode: 7e490...f9c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...