Gå til innhold

Sommerhytta 2021. INGEN SPOILING.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Nja. Han er ikke bedre enn mange andre jeg kjenner. Men han er ekstremt nøye og bruker nok mye tid på planlegging. Det han ikke kan er interiør og stil, som datteren plukker opp. 

Det blir litt som å si at KK var for flinke i interiør til konseptet. For de løp runder rundt mange av de andre deltagerne uten at det bør diskvalifisere til deltagelse. 

Men for all del, skulle jeg valgt konkurrent hadde jeg gått for tvillingene. Ikke Kurt. 

Anonymkode: 99b7a...f35

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Denne kritikken har jeg visst ville komme i mange uker nå, men de har sikkert ikke fått lov til å gå ut med den før nå, da det ikke er en teoretisk sjanse for at de vinner, engang.

Det er mange "legfolk" som er ganske snekkerkyndige der ute, uten å ha arbeidet innen faget overhodet.  Både min far, et par onkler og ei kusine hadde holdt nivået til Kurt, uten at de er bittelitt faglærte.  Dette er Sommerhyttas femte sesong.  At konkurrenter tilegner seg et minimum av kunnskap på forhånd, er bare å forvente, synes jeg.  (For øvrig synes jeg dette er en altfor hypping unnskyldning for folk som melder seg på ulike realityserier - "Jeg ante ikke hva jeg ga meg ut på".  Nei, for serien "din" har bare gått i 22 år på TV, mange av sesongene ligger ute på nett, det er bare å sette av en halvtime, så skjønner man hva det dreier seg om).

Anonymkode: 08f62...5c5

Og Far og sønn (Mikkel og cornelius) hadde også pusset opp før, utdrag:

Før innspillingen startet, hadde duoen noe erfaring med oppussing.

– Vi hadde pusset opp ei stue og et kjøkken, og bygget en terrasse eller to. Pappa har levd et langt liv, så han har erfaring fra mye forskjellig, sier Cornelius.

Da arbeidet ble satt i gang, hadde de en klar arbeidsfordeling.

(alikevel vant de ikke)

Anonymkode: 7e490...f9c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

En ting jeg har bitt meg merke i er at tvillingene skjærer ekstremt unøyaktig når de legger panel! Det burde vel ikke være så vanskelig? Nå har jeg aldri gjort det, men vil jo tro at det er samme mål man går ut ifra hele veien? Ofte ser man jo at det er mange, mange cm forskjell. Da bør man jo skjære på nytt? De sier de er så kreative, men jeg synes ofte det blir veldig amatørmessig, rotete og rart. Fint å være kreativ, men det virker som de er veeeldig spontane og aldri egentlig har en plan.. Blir for dumt å klage i ettertid da, synes jeg. Greit at Kurt er flink, men han har forberedt seg godt, tar omtrent aldri pauser og er supernøye. Det kan alle være, og da hadde de hvertfall hatt litt bedre vinnersjanser. 

Meglerne, tja, hva skal man si om dem? Jeg synes de har en forferdelig stil. Og det er ikke bare at det ikke er min smak, det er liksom ingenting. Bare mørkt og dårlige kombinasjoner og lite helhetlig.. merker jeg er så skuffa fordi jeg virkelig liker dem, og fordi jeg hadde så høye forventninger til dem. Greit nok at de ikke kunne så mye, men de snakker SÅ mye om at de liker interiør og shopping. Har de aldri sett et interiørmagasin eller en instaprofil? Og igjen: det har ingenting med min smak å gjøre, men helt objektivt sett gjør de veldig mange dårlige valg! Likte kjøkkenet deres da, og badet var vel ikke så verst, men resten..

Anna og Jone klarer jeg liksom ikke helt å like. De har bedret seg litt, men synes likevel det er litt klein stemning og selv om alt er veldig pent, gjennomført og nøyaktig, så er det liksom så kjedelig.. Men kudos for at de jobber så hardt og de er veldig flinke. Liker den beisa panelen. 

Far og datter er favoritten. Skjønner ikke kritikken av Veronica, synes hun jobber masse og gjør mye av det faren sier han ikke er god på. Det tar mye tid det også, og det er ikke vits med pent håndverk om det ikke er en fin stil ellers. Jeg liker stilen deres veldig godt og ville gjerne hatt en sånn hytte. :) Synes også de er veldig skjønne. Kunne godt tenkt meg en sånn handy far eller mann 😅

Anonymkode: bbd2f...f6b

Veldig enig i dette. Skjønner heller ikke kritikken av Veronika. Tror også tvillingene blir klippet sånn for at det skal skape tv. Programmet hadde vært veldig stille uten de. 

Anonymkode: 5f3b0...d56

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Også venneparet sa at mye foregikk i kulissene. Det er i grunn lett å forstå. Det er også lett å forstå her at mange liker KV i denne tråden. Men jeg likte ikke stua eller kjøkkenet deres. Badet og boden var fin. Det blir vel mye smak og behag hva folk liker. Første gangen jeg ser på dette og  har likt ting med både tvillingene og venneparet. Men stilen til AJ treffer meg og syntes også de hadde det fineste utekjøkkenet for mange uker siden.

Anonymkode: a38b3...d5e

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Skjønner ikke at man kan la seg provosere sånn av at tv program. Man kan jo eventuelt melde seg på selv til neste sesong...

Anonymkode: 5f3b0...d56

Er mer engasjert enn provosert kanskje. Jeg hadde nok gjort mine feil på skjermen og, men når man skjærer til panel slik at det blir glippe rundt brytere.. Og ikke ordner det med en gang for så å LISTE INN bryteren. Da sier jeg "skjerpings" i sofaen 😂

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Også venneparet sa at mye foregikk i kulissene. Det er i grunn lett å forstå. Det er også lett å forstå her at mange liker KV i denne tråden. Men jeg likte ikke stua eller kjøkkenet deres. Badet og boden var fin. Det blir vel mye smak og behag hva folk liker. Første gangen jeg ser på dette og  har likt ting med både tvillingene og venneparet. Men stilen til AJ treffer meg og syntes også de hadde det fineste utekjøkkenet for mange uker siden.

Synes VK sin hytte (for det meste) er veldig fin! Men skulle jeg hatt en hytte så  hadde jeg valgt AJ sin 😄 Men synes det er litt «teit» når det skal klages på at Kurt er så flink på snekring, for det er jo ikke bare det som teller, og se på Anna og Jone hvor flinke de har vært og blitt!Anna har jo styrt litt før også med oppussing som jeg forstod.

Ikke bare det men litt irriterende at  man skal få kritikk for å være god å snekre mens f.eks Jeanett fra forrige sesong som hadde holdt på med masse interiør hjemme og samme med KK som faktisk hadde vært i ett magasin har ikke fått «kritikk» for å være gode på bakgrunn av erfaringen de hadde.

Kan aldri se for meg at Meglerene hadde fått flere hammere hvis de va flinkere til å snekre da de ikke eier stil...og som andre har nevnt, når du ikke maler jevnt i uke 9 da er man lat!! Samme med TT som ikke klarer å skjære ut rundt stikkkontakter etter 8/9 uker 😂

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På badeuken viste Kurt at han ikke kunne alt, da var det for eksempel Veronica som knekte koden med hvordan kan kuttet flisene før han. Mange av de andre lagene så ut til å få det til lenge før.   Men så var KV nøyere og flinkere til å liste osv.   

Anonymkode: ac846...3a6

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Håper AJ vinner, hvis ikke blir det første og siste sesong jeg ser på. Har vært kjedelig og lytter og ser med et kvart øye mens jeg jobber.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er helt enig med tvillingene her, det er vel de fleste. Kurt var en skyhøyt nivå over de andre.

Å være i stand til slikt ganske vanlig for en mann som ikke er totalt blottet for teknisk innsikt da.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
PetterKanin skrev (4 minutter siden):

Å være i stand til slikt ganske vanlig for en mann som ikke er totalt blottet for teknisk innsikt da.

Teknisk? Ingen jeg kjenner er i nærheten av dette. Mer ti tusen tommeltotter 😊

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvilken generasjon da?

PetterKanin skrev (6 minutter siden):

Min far sin generasjon og også litt yngre enn han er ganske handy, flaut egentlig at min generasjon(er 30 år)  er så lite handy, de fleste kan jo ikke slå en spiker! (Kanskje derfor jeg ble sammen med en tømrer😂)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De fleste jeg kjenner er i stand til slikt. 

Man kan for øvrig se litt på tidsbruken til Kurt. En som har rikelig snekkererfaring bruker ikke stort mer enn ti timer på en noen få kvadratmeter stor uisolert utebod så å si uten noe innredning. Og de hadde snekkerhjelp i tre timer på det prosjektet.

Endret av PetterKanin
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kath H. skrev (15 minutter siden):
  Skjul innhold

Her står det "en av hyttene som er til salgs" og med tydelig bilde av en av deltagerhyttene... https://www.finn.no/realestate/leisuresale/ad.html?finnkode=212967396

Her spoiles det grundig hvem som ikke vinner.

Edit; minst 2 hytter blir spoilet.

Er vel bilder av tre av hyttene der? Betyr det at den det ikke er bilde av vinner? Da blir jeg hvertfall veldig overrasket! 😅

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg skjønner ikke plasseringen av sofaen til AJ. Jo da, jeg skjønner at de skal se på utsikten men hvem plasserer en sofa midt på gulvet? Det blir rart å gå ut av soverommet og se rett på sofaen og så blir det et tomt rom midt i rommet. Ville heller plassert reolen de lagde et annet sted, lagd den kortere f.eks og hatt sofaen langs veggen. Sofaen var fin i seg selv, men mer praktisk med en slik sofa som KV hadde, så får man både utsikten og fin plassering. 

Jeg synes generelt sett at alle stuene var i overkant overfylte av stæsj, kurver o.l. 

Tror både TT og AC ikke har skjønt dette med maling helt enda, den svarte veggen til TT var dårlig malt, den så ikke ferdig ut. Synes dessuten svart ble for hardt mot det lyseblå, de kunne valgt en mørkere  blåtone eller noe i stedet. 

Det overrasket meg forresten at den nye trappa ikke hadde gelender på begge sider da dette er påbudt.

Angående kritikken av Kurt så virker det ikke som han bare har tilegnet seg kunnskaper da han fikk vite de fikk være med på programmet, det er han alt for flink til. Anna f.eks virker som har tilegnet seg kunnskaper i forkant og så lærer hun underveis, ikke Kurt. 

Anonymkode: 6bf95...834

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, Kath H. said:
  Hide contents

Her står det "en av hyttene som er til salgs" og med tydelig bilde av en av deltagerhyttene... https://www.finn.no/realestate/leisuresale/ad.html?finnkode=212967396

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Er vel bilder av tre av hyttene der? Betyr det at den det ikke er bilde av vinner? Da blir jeg hvertfall veldig overrasket! 😅

Er det blitt redigert siden dere skrev? For det er jo bilder av alle fire hyttene i annonsen: 

Spoiler

Første bilde: Adrian og Christine 

Andre bilde.: Trude og Trine

Tredje bilde: Anne og Jone + de to siste bildene

Fjerde bilde: Kurt og Veronica

Anonymkode: 152a5...efb

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har akkurat sett på Drømmehytta som kom ut i går hvor Aina viser sin stue. Blasse beisede vegger, hele siden har lav plassbygd plass for madrasser med en malt bakgrunn, i en farge som så lilla ut på min skjerm. IKKE imponert av henne.  Forstår ut fra dette hvorfor AJ ble favoritter - men selv AJ ble bedre enn hennes stue. 

Spoiler

På den nettsiden som linkes over hvor alle er så er alle hyttenes uteareal med - men alle hyttene har fått samme beis.    Maxbo har sider som viser for hver uke - Her er uteuken: https://www.maxbo.no/tips-og-inspirasjon/sommerhytta-2021/uke-fem-terrasse-og-levegg/

Anonymkode: ac846...3a6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Angående kritikken av Kurt så virker det ikke som han bare har tilegnet seg kunnskaper da han fikk vite de fikk være med på programmet, det er han alt for flink til. Anna f.eks virker som har tilegnet seg kunnskaper i forkant og så lærer hun underveis, ikke Kurt. 

Anonymkode: 6bf95...834

Han kunne nok litt fra før ja, men ikke noe utover det som er normalt. Faren min er minst like dyktig uten å ha lært mer enn man  plukker opp i løpet av et liv. Folk bygde mer selv før enn man gjør nå med sertifiseringer, tek ditt-og-datt osv. 

Eksempel er bestefaren min som kjøpte en tomt og bygde et stort hus selv, med både El og rør. Gjorde selv og fikk ting godkjent når det sto klart. 

Faren min har pusset opp et helt hus + hytte. Samt bygget flere plattinger, boder osv. 

Nå er det vanlig å ringe fagfolk bare man skal sette opp en lettvegg. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes heller TT og meglerne skiller seg ut i dette konseptet. Å kunne vinne en hytte til hele 3,5 millioner, men stille så lite forberedt, umotivert, med så lave krav til egen utførelse, så lite planlegging og lærevilje. Er mange ganger jeg har blitt forbanna over at det sikkert er tusenvis av mennesker som har meldt seg på dette programmet, og akkurat disse to parene var så heldige å bli valgt ut for så å totalt rasere de hyttene pga slurv og latskap. De skulle brukt mindre energi på å irriterte seg over Kurt og mer på å planlegge og jobbe. 

Anonymkode: a221c...395

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes heller TT og meglerne skiller seg ut i dette konseptet. Å kunne vinne en hytte til hele 3,5 millioner, men stille så lite forberedt, umotivert, med så lave krav til egen utførelse, så lite planlegging og lærevilje. Er mange ganger jeg har blitt forbanna over at det sikkert er tusenvis av mennesker som har meldt seg på dette programmet, og akkurat disse to parene var så heldige å bli valgt ut for så å totalt rasere de hyttene pga slurv og latskap. De skulle brukt mindre energi på å irriterte seg over Kurt og mer på å planlegge og jobbe. 

Anonymkode: a221c...395

Akkurat !! Tør nesten å påstå at de har hatt dårligst fremgang blant alle som har deltatt i alle sesonger 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kath H. skrev (1 time siden):
  Skjul innhold

Nå vet ikke jeg hvilken hytte som er nr 1, 2, 3 eller 4. Men veldig stor forskjell på prisen! 

Hentet fra annonsen på finn.no:

Prisantydning hytte 1: Kr 3.390.000,-
Prisantydning hytte 2: Kr 3.690.000,-
Prisantydning hytte 3: Kr 3.790.000,-
Prisantydning hytte 4: kr 4.090.000,-

Anonymkode: 6ee85...c99

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...