Gå til innhold

Sommerhytta 2021. INGEN SPOILING.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
loveli skrev (50 minutter siden):

Det er 6 gullhamre som deles ut i finaleuken?

1 ved å vinne en konkurranse (alltid quiz).

2 ved å få nabohammeren.

3 Finn

4 Aina

5 Lars

6 ?

Er det en til, eller sier man 6 fordi nabohammeren teller som 2 hvis det er likt mellom to lag?

Anyways.

Blir spennende å se hvem som får hvilke hamre. TT har vunnet flest dagskonkurranser, men tror ikke de er flinke på quiz, hvis det deles ut en hammer under quiz i år som alle andre år.

Det bruker å være to konkurranser i finaleuka, hver konkurranseseier gir en hammer.

Anonymkode: 08f62...5c5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Helt enig! Synes rett og slett at det er kjedelig å se at TT er med i konkurransen også velger de å ta seg ørten pauser hvor de sitter å ser på at andre deltagere nesten jobber seg helselause. De fremstår som utrolig late. At de i tillegg bare ler bort alt og slurver og klasker på med maling, tau og plankebiter synes jeg heller ikke er særlig sjarmerende. De liker å makere slurvene og latskapen med å kalle det for «kreativt», men helt ærlig så er det ingenting kreativt med de spurtplatene på kjøkkenet - det ser bare så halvhjerta ut. I tillegg til å være det eneste paret i sommerhyttas historie som ikke har klart å skaffe seg en eneste hammer, så er de i tillegg det paret som har hatt desidert flest reservehjelpere. Skulle tro de kunne skorte litt ned på pausene når Trine tross alt har vært borte fra sommerhytta nesten halvparten av ukene.

Jeg synes det er mye mer inspirerende og gøy å se på AJ og VK som virkelig gir alt de har og jobber på, retter opp småfeil når de ser at «dette blir ikke helt riktig» istede for å bare tenke «pytt pytt, det får bli som det blir».

Anonymkode: 5ba07...1d0

Det er mye rart med klippen i år, men de fremstår som glade i pause ja. Og når en av hjelperne er et barn, så virker det som at både de selv og produksjonen har gitt opp helt. 

Det er tingene som de ser blir feil, som tar to minutter å rette opp, som de allikevel lar stå. For eksempel lysbryter i gangen. Det var store glipper mellom denne og panelet som man MÅ se blir stygt i det man fester panelet. De fleste tar da av panelet og skjærer til nytt med en gang. Hva gjør T&T? Lar panelet og glippen stå og bruker lang tid på å LISTE RUNDT lysbryteren som sikkert tok en halvtime. 

Om det er representativt for hvordan de jobber, er det ikke rart ting tar tid og blir stygt. Det er ikke sjarmerende, det er uferdig og stygt. Lar meg faktisk provosere av slikt, det er det verste 😂 Sitter i sofaen og kjefter på tven 😂

I beste fall tar de quiz - hammeren og kanskje Finn sin. 

Anonymkode: 99b7a...f35

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er mye rart med klippen i år, men de fremstår som glade i pause ja. Og når en av hjelperne er et barn, så virker det som at både de selv og produksjonen har gitt opp helt. 

Det er tingene som de ser blir feil, som tar to minutter å rette opp, som de allikevel lar stå. For eksempel lysbryter i gangen. Det var store glipper mellom denne og panelet som man MÅ se blir stygt i det man fester panelet. De fleste tar da av panelet og skjærer til nytt med en gang. Hva gjør T&T? Lar panelet og glippen stå og bruker lang tid på å LISTE RUNDT lysbryteren som sikkert tok en halvtime. 

Om det er representativt for hvordan de jobber, er det ikke rart ting tar tid og blir stygt. Det er ikke sjarmerende, det er uferdig og stygt. Lar meg faktisk provosere av slikt, det er det verste 😂 Sitter i sofaen og kjefter på tven 😂

De har jo gitt opp. De velger jo tingene når de vinner konkurranser som de kan ta med hjem 😁

Anonymkode: f78d2...08c

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Syns forresten at meglerne nesten er «verre» enn tvillingene. De har jo ingenting spesielt ved stilen sin , vinner ingenting i konkurranser og ting ser rimelig shabby ut når de har gjort noe. 

Anonymkode: f78d2...08c

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tvillingene klager på ferdighetene til Kurt. Jeg har syntes de har vært helt ok å følge med på for underholdningens del, men nå tapte de seg. De kan jo ikke snekre, det meste de lager ser stygt og ser uferdig ut. Også går de offentlig ut å klager på at Kurt faktisk har tatt seg tid til å lære ting og kan enkelte faguttrykk. Det var vel også en av tvillingene som smisket med Lars helt i begynnelsen med bruk av ett par faguttrykk. Burde de vært disket selv da? Men det har de kanskje glemt .

https://www.kk.no/underholdning/vi-foler-oss-lurt/73853507?fbclid=IwAR3DK7MJepGVHDovhWlaH4bi5nVI25f73eWt-FDvkmoHLHLkidYU99Lgyw8

Anonymkode: 6ee85...c99

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tvillingene klager på ferdighetene til Kurt. Jeg har syntes de har vært helt ok å følge med på for underholdningens del, men nå tapte de seg. De kan jo ikke snekre, det meste de lager ser stygt og ser uferdig ut. Også går de offentlig ut å klager på at Kurt faktisk har tatt seg tid til å lære ting og kan enkelte faguttrykk. Det var vel også en av tvillingene som smisket med Lars helt i begynnelsen med bruk av ett par faguttrykk. Burde de vært disket selv da? Men det har de kanskje glemt .

https://www.kk.no/underholdning/vi-foler-oss-lurt/73853507?fbclid=IwAR3DK7MJepGVHDovhWlaH4bi5nVI25f73eWt-FDvkmoHLHLkidYU99Lgyw8

Er helt enig med tvillingene her, det er vel de fleste. Kurt var en skyhøyt nivå over de andre.

Anonymkode: a38b3...d5e

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Enig. Tvillingene visste i god tid på forhånd at de skulle delta i Sommerhytta, og det er jo da helt utrolig at man ikke tar seg tid før innspilling å lære hvordan panel, lister og gulv legges, samt lærer det grunnleggende rundt verktøy og faguttrykk. Det var jo ikke slik at de ble ringt den ene dagen for så måtte troppe opp dagen etterpå. 

Kurt nevner jo dette med forberedelser i samme artikkel du linker til: 

image.png.381751df51ee081660b743ed072a11fc.png

image.png.32264d3e482c592af5ad43041990c109.png

Slik jeg ser det så er det ikke Kurt som er malplassert i programmet slik tvillingene legger det fram, men tvillingene selv med tanke på at de ikke forberedte seg. Ingen går til eksamen uten å lese og lære, er min mening. Man kan ikke være misfornøyde med å være dårligst når man ikke har gjort noe på forhånd for å prøve å prestere. Litt usjarmerende sutring og antydning til dårlige tapere fra tvillingene i den artikkelen. Argumentet deres er jo egentlig fraværende, for de klarte jo heller ikke slå Anna og Jone en eneste uke. Så lurt er tvillingene definitivt ikke. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Meglerene har jo klaget på det samme.

Anonymkode: 152a5...efb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Klagen deres er like usaklig som de som fester seg gjennom hele semesteret og deretter klager på at jeg som satt hjemme og leste gjør det bra på alle eksamener. 

De har hatt muligheten til å forberede seg, og de har hatt muligheten til å jobbe mer og grundigere med mindre pauser. 

Anonymkode: 0f85a...4b6

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så tåpelig 🙄

Det er ikke automatikk at man vinner for man er god i snekring! Levi og Øyunn var heller ikke best på det, de lærte seg en del etterhvert altså men det var totalen. 

Anonymkode: 7e490...f9c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ctrl skrev (2 timer siden):

Argumentet deres er jo egentlig fraværende, for de klarte jo heller ikke slå Anna og Jone en eneste uke. Så lurt er tvillingene definitivt ikke. 

Klarte ikke å slå Meglerene engang! 

Anonymkode: 7e490...f9c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville kanskje trodd at man prøvde å tilegne seg et minimum av kunnskap før man går inn i en konkurranse hvor premien er verdt over 3 millioner kroner... 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, han er god. Men T&T har hatt ALLE muligheter til å tilegne seg kunnskap før de møtte opp. Og det er ikke avanserte feil de gjør som Kurt er skjermet for. Det de gjør er slurvefeil. Mens feks Kurt ikke tillater seg å vise frem et dårlig resultat. Man trenger ikke være en god håndtverker for fikse egne feil.

Dersom T&T hadde vært helt jamnt gode mens feks Kurt hadde vært ekstremt god, hadde jeg forstått kritikken. Greia er at T&T er ganske dårlige (sorry), mens Kurt er er helt vanlig god med et kritisk blikk på eget arbeid.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Ja, han er god. Men T&T har hatt ALLE muligheter til å tilegne seg kunnskap før de møtte opp. Og det er ikke avanserte feil de gjør som Kurt er skjermet for. Det de gjør er slurvefeil. Mens feks Kurt ikke tillater seg å vise frem et dårlig resultat. Man trenger ikke være en god håndtverker for fikse egne feil.

Dersom T&T hadde vært helt jamnt gode mens feks Kurt hadde vært ekstremt god, hadde jeg forstått kritikken. Greia er at T&T er ganske dårlige (sorry), mens Kurt er er helt vanlig god med et kritisk blikk på eget arbeid.

Synes ikke Kurt er helt vanlig god. Han er ekstremt god. Hadde vært mer jevnt parti om feks samboer til datter var med. Akkurat som tvillingene sa i intervjuet. Selv om Kurt ikke er utdannet fagmann jobber han som om han ikke har gjort annet hele livet. Sympatisk fyr men alt for flink til dette konseptet.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En ting jeg har bitt meg merke i er at tvillingene skjærer ekstremt unøyaktig når de legger panel! Det burde vel ikke være så vanskelig? Nå har jeg aldri gjort det, men vil jo tro at det er samme mål man går ut ifra hele veien? Ofte ser man jo at det er mange, mange cm forskjell. Da bør man jo skjære på nytt? De sier de er så kreative, men jeg synes ofte det blir veldig amatørmessig, rotete og rart. Fint å være kreativ, men det virker som de er veeeldig spontane og aldri egentlig har en plan.. Blir for dumt å klage i ettertid da, synes jeg. Greit at Kurt er flink, men han har forberedt seg godt, tar omtrent aldri pauser og er supernøye. Det kan alle være, og da hadde de hvertfall hatt litt bedre vinnersjanser. 

Meglerne, tja, hva skal man si om dem? Jeg synes de har en forferdelig stil. Og det er ikke bare at det ikke er min smak, det er liksom ingenting. Bare mørkt og dårlige kombinasjoner og lite helhetlig.. merker jeg er så skuffa fordi jeg virkelig liker dem, og fordi jeg hadde så høye forventninger til dem. Greit nok at de ikke kunne så mye, men de snakker SÅ mye om at de liker interiør og shopping. Har de aldri sett et interiørmagasin eller en instaprofil? Og igjen: det har ingenting med min smak å gjøre, men helt objektivt sett gjør de veldig mange dårlige valg! Likte kjøkkenet deres da, og badet var vel ikke så verst, men resten..

Anna og Jone klarer jeg liksom ikke helt å like. De har bedret seg litt, men synes likevel det er litt klein stemning og selv om alt er veldig pent, gjennomført og nøyaktig, så er det liksom så kjedelig.. Men kudos for at de jobber så hardt og de er veldig flinke. Liker den beisa panelen. 

Far og datter er favoritten. Skjønner ikke kritikken av Veronica, synes hun jobber masse og gjør mye av det faren sier han ikke er god på. Det tar mye tid det også, og det er ikke vits med pent håndverk om det ikke er en fin stil ellers. Jeg liker stilen deres veldig godt og ville gjerne hatt en sånn hytte. :) Synes også de er veldig skjønne. Kunne godt tenkt meg en sånn handy far eller mann 😅

Anonymkode: bbd2f...f6b

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Denne kritikken har jeg visst ville komme i mange uker nå, men de har sikkert ikke fått lov til å gå ut med den før nå, da det ikke er en teoretisk sjanse for at de vinner, engang.

Det er mange "legfolk" som er ganske snekkerkyndige der ute, uten å ha arbeidet innen faget overhodet.  Både min far, et par onkler og ei kusine hadde holdt nivået til Kurt, uten at de er bittelitt faglærte.  Dette er Sommerhyttas femte sesong.  At konkurrenter tilegner seg et minimum av kunnskap på forhånd, er bare å forvente, synes jeg.  (For øvrig synes jeg dette er en altfor hypping unnskyldning for folk som melder seg på ulike realityserier - "Jeg ante ikke hva jeg ga meg ut på".  Nei, for serien "din" har bare gått i 22 år på TV, mange av sesongene ligger ute på nett, det er bare å sette av en halvtime, så skjønner man hva det dreier seg om).

Anonymkode: 08f62...5c5

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Synes ikke Kurt er helt vanlig god. Han er ekstremt god. Hadde vært mer jevnt parti om feks samboer til datter var med. Akkurat som tvillingene sa i intervjuet. Selv om Kurt ikke er utdannet fagmann jobber han som om han ikke har gjort annet hele livet. Sympatisk fyr men alt for flink til dette konseptet.

Nja. Han er ikke bedre enn mange andre jeg kjenner. Men han er ekstremt nøye og bruker nok mye tid på planlegging. Det han ikke kan er interiør og stil, som datteren plukker opp. 

Det blir litt som å si at KK var for flinke i interiør til konseptet. For de løp runder rundt mange av de andre deltagerne uten at det bør diskvalifisere til deltagelse. 

Men for all del, skulle jeg valgt konkurrent hadde jeg gått for tvillingene. Ikke Kurt. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Helt enig! Synes rett og slett at det er kjedelig å se at TT er med i konkurransen også velger de å ta seg ørten pauser hvor de sitter å ser på at andre deltagere nesten jobber seg helselause. De fremstår som utrolig late. At de i tillegg bare ler bort alt og slurver og klasker på med maling, tau og plankebiter synes jeg heller ikke er særlig sjarmerende. De liker å makere slurvene og latskapen med å kalle det for «kreativt», men helt ærlig så er det ingenting kreativt med de spurtplatene på kjøkkenet - det ser bare så halvhjerta ut. I tillegg til å være det eneste paret i sommerhyttas historie som ikke har klart å skaffe seg en eneste hammer, så er de i tillegg det paret som har hatt desidert flest reservehjelpere. Skulle tro de kunne skorte litt ned på pausene når Trine tross alt har vært borte fra sommerhytta nesten halvparten av ukene.

Jeg synes det er mye mer inspirerende og gøy å se på AJ og VK som virkelig gir alt de har og jobber på, retter opp småfeil når de ser at «dette blir ikke helt riktig» istede for å bare tenke «pytt pytt, det får bli som det blir».

Anonymkode: 5ba07...1d0

Nå er de klipt sånn da, tv2 viser den samme pausen om igjen og om igjen. Dette har vært diskutert i tråden her flere ganger...

Anonymkode: 5f3b0...d56

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Han er er arbeidsjern, og det bør han ikke straffes for. «For flink»? 

Han er en mann på nærmere 50 år. Skal de bare velge deltagere som har sittet gjemt i en krok hele livet, og aldri gjort noe? Jeg er 25 år, og bygget terrasse i fjor, og kunne sikkert blitt veldig god på snekring hvis jeg fordypet meg i det. Noe jeg helt klart ville gjort, hvis det stod om en hytte. 

Anonymkode: b6362...0f3

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Skjønner ikke at man kan la seg provosere sånn av at tv program. Man kan jo eventuelt melde seg på selv til neste sesong...

Anonymkode: 5f3b0...d56

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...