Gå til innhold

Sommerhytta 2021. INGEN SPOILING.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I tillegg til kunnskapsnivået så synes jeg det har vært stor forskjell i motivasjon også. Greit at AC sier de ikke har gjort dette før i hver episode og til hver oppgave, men de sier også ofte at ting er kjedelig, enten det er beising, flislegging, jobbing ute.. Å male en vegg uten at den blir flekkete går ikke på kunnskap etter ni uker, det er ren slurv og latskap. Og søstrene har nå vist seg å være glad i late morgener og gode pauser, og ting virker helt planløst. Hvordan kan noen lage en sofa uten å tenke over hvor høy den skal være før den plutselig står der ferdig? 🤦‍♀️

Anonymkode: a221c...395

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvem har flest gullhammere?

Anonymkode: e497b...da9

Ingen lenger. Anna og Jone og Kurt og Veronica har 4 hver. 

Anonymkode: f78d2...08c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var en av de som var veldig skeptisk til hvordan Anna behandla Jone. Jeg ser vel mer og mer nå at hun mest sannsynlig har vært "offer" for klippingen av programmet. Nå virker det som at de har en god dynamikk seg imellom og det føles som at de er på samme level. Det er godt å se, faktisk, for slik det ble klippet, så virket det absolutt ikke noe hyggelig. Nå har jeg faktisk endret mening om de totalt 😅 Såpass mye at jeg faktisk ønsker at de skal vinne hytta! Jeg syns de er det paret som har hatt desidert best fremgang siden de starta. Altså, bare se på snekringen til Anna! Det hun får til, er faktisk ganske bra når man har så lite snekkererfaring. Nei, de imponerer bare mer og mer, syns jeg 😅

AC sin hytte syns jeg er altfor mørk. Tok de virkelig og malte den ene veggen i en enda mørkere grønnfarge?? Altså, jeg tror det hadde vært finere dersom de hadde valgt å ha en kontrastvegg med en lysere farge. Det føles veldig tungt, eller hva jeg skal si. Jeg kjenner jeg er litt skuffa, da jeg nok hadde litt forventninger siden de tross alt er eiendomsmeglere og burde ha en viss peil :P 

VK leverer som alltid! Også et par jeg unner seieren til. Jeg syns de gjør en god jobb. Kurt ser ut til å stå for mesteparten av snekringen, mens Veronica tar seg mer av interiør, styling og uteområdet. Det er smart å fordele oppgavene seg imellom. Begge to jobber godt selvstendig og de har alltid blitt ferdig i tide. 

Så var det tvillingene. Tja, hva skal en si? 😅 Jeg kjenner at jeg har litt vondt av at de går inn i finaleuken uten en eneste gullhammer. De har jo i praksis null sjanse til å stikke av med hytta nå. Stua deres ble ikke bra i mine øyne. Bildet de malte under konkurransen, derimot, dét syns jeg var veldig fint!  Jeg forsto dog ikke hvorfor de hadde en kontrastvegg i en så mørk og stygg farge? Den var jo helt forferdelig 😛  Og sofaen(e) som de hadde bygd.. for det første så var den altfor høy, og for det andre så så den ikke videre god ut å sitte i. Jeg har alltid vært skeptisk til hjemmelagde sofaer. De har bygd en del hjemmesnekra sofaer i "Tid for Hjem", og det ser jo så hardt ut! Tror nok du får en helt annen kvalitet dersom man kjøper en sofa fra en møbelforretning :P 

Oppsummering: 

Har fått mer og mer sansen for Anna og Jone og holder nå faktisk en knapp på at de skal stikke av med seieren. Blir dog ikke veldig lei meg dersom far&datter vinner heller. Begge lagene har gjort det veldig bra hittil og begge hadde fortjent å vinne hytta. Slik jeg ser det, står finalen kun mellom AJ og KV. Hvis ikke et av de parene vinner, så blir jeg mildt sagt overraska 🤣

Anonymkode: 373d8...709

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TT: Liker de bedre og bedre. Alltid i godt humør. Og når Trude er "forbanna" er hun vel knapt irritert, etter mitt temperament 😂 TT er alltid blide og har det morsomt seg imellom. Glad i pauser, men det hadde jeg også vært. Og om jeg ikke husker feil hadde fetter og fetter fra noen år tilbake ganske heftige pauser de også. TT har blitt ferdige hver gang likevel (så og si). Jeg tror de kommer til å hanke inn en hammer eller to i konkurransene i finaleuka. De har gjort det bra der hittil. Dette øker forhåpentligvis spenningen litt. Denne ukes oppgave: Liker blåfargen, hater den mørke kontrastveggen. Den ødela alt. De burde heller hentet oppfargen fra gangen på den veggen + vindusveggen. Liker sofaløsningen, bortsett fra at den er for høy, men det tilgir jeg lett. Lavere, bredere, masse deilige puter hadde vært bedre. De har den beste sommer/kosehytta. Lett og fin stemning der. Elsket bildet fra konkurransen! 

AJ: gjennomført, godt arbeid, men aaaaakk så kjedelig. Som hentet fra en bohus-katalog. Det sagt, så er det vel der alle må shoppe (eller lignende butikk, jeg følger lite med på slikt). Ikke rart det blir messing og runde speil hos deltagerne da. Møblene de snekret var lite avanserte, men de får gjort mye. KV får kritikk for ikke å "hente naturen inn". Men hvor er naturen hentet inn hos AJ? Typisk ulik bedømming av Aina/Finn. Gjetter på AJ som vinnere. 

AC: Gøy når A sier "C har vel stått for det meste av listingen" og jeg tenker "som alt annet". De sier de liker shoppingen best, men er de som har absolutt dårligst stil. Forferdelig tung stue, elendig styling, rett og slett bare trist. Jeg liker C bedre og bedre. Hun er flinkere enn hun tror. Synd hun har så dårlig partner. 

VK: Best på alt. Derfor får de ikke hammerene de fortjener. Uteområdet er utrolig fint. God sammenheng, lekre løsninger. Dessverre (for alle deltagerne) ville hageoppgavene passet bedre inn andre steder enn på fjellet. Liker lettheten gipsveggene gir i hytta. Panelveggen bryter fint opp. Fine farger og styling. Desidert den hytta jeg ville valgt selv. 

Når det kommer til at gips ikke er "hytte". Hvordan er boblebad, utekjøkken og urtehage mer hytte? Alle veggene i panel er furuhelvete a la 80-tallet. Pute og dilldall-stylingen til AJ er like "byleilighet" som KV. 

Anonymkode: dc3bb...71e

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når det kommer til at gips ikke er "hytte". Hvordan er boblebad, utekjøkken og urtehage mer hytte?

Vi så jo for en tid tilbake ett annet pr som brukte gips mye, nemlig fetterne...å de vant! De hadde jo også ganske moderne hytte for å si det mildt

8CB9A48D-8BB7-412F-A8BE-D97B8A18E0E2.jpeg

24FD4ABE-A53B-4236-AF10-8E1701679068.jpeg

22720FBF-DB63-4B0C-A06C-F18ACE070348.jpeg

BA27B9F7-311C-4B2B-9F10-7A2592CED020.webp 787AB813-E6D3-4B15-B263-2081DAC59A08.webp 2EA9C8CC-31DD-4B5E-9F69-935AD0C9FB60.webp

Anonymkode: 7e490...f9c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bare en tanke... Vi har hytte fra før (på Vestlandet). Er det da lov å melde seg på?

Hadde det, om det var greit for produksjonen å delta som hytteeier, vært dårlig gjort/uetisk å vinne hytta (mot konkurrenter uten hytte)? 

Anonymkode: 0f85a...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Vi så jo for en tid tilbake ett annet pr som brukte gips mye, nemlig fetterne...å de vant! De hadde jo også ganske moderne hytte for å si det mildt

BA27B9F7-311C-4B2B-9F10-7A2592CED020.webp 32 kB · 3 Nedlastninger 787AB813-E6D3-4B15-B263-2081DAC59A08.webp 24 kB · 1 Last ned 2EA9C8CC-31DD-4B5E-9F69-935AD0C9FB60.webp 71 kB · 2 Nedlastninger

Nemlig. Folk dømmer mer etter hvem de liker enn konsekvent fra år til år. Vi er nok "litt Aina" vi også, av og til. 😄

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Bare en tanke... Vi har hytte fra før (på Vestlandet). Er det da lov å melde seg på?

Hadde det, om det var greit for produksjonen å delta som hytteeier, vært dårlig gjort/uetisk å vinne hytta (mot konkurrenter uten hytte)? 

Anonymkode: 0f85a...4b6

Tror ikke det står at det skal være noe hinder. Eneste jeg vet at det står noe om er at man ikke skal ha veldig mye erfaring med oppussing eller være fagfolk på et av områdene (snekker, gartner e.l).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sliter med T&T. Det blir for useriøst og håndverket er ikke bra nok, skulle tro de ikke forsto det er en konkurranse. Der feks A&J gjør jobben igjen om noe ble dårlig, ser det ut som at de ler det bort og tenker "jaja, godt nok". Samme med meglerne. Det blir rått parti mot de to andre lagene, men de hadde tapt selv om de andre lagene hadde vært bare halvparten så gode. Utgangspunktet var mye dårligere enn de andre lagene. 

Hvite umalte flekker på panelet, store skruer i listene, enorme fotlister på dørene. Altså, tar de to tapende lagene et steg tilbake og tenker "dette ser bra ut?" eller gir de litt f?

Ellers liker jeg ikke stilen til far og datter, men jeg misunner håndverket. Det ble litt mye på en gang på kjøkken / stue for min smak. 

Likte best stuen til A&J. De holdt det enkelt som er slik hytter tradisjonelt ofte er. Enkel vegg, en sofa og en utsikt. 

Anonymkode: 99b7a...f35

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
flettekurv skrev (15 timer siden):
  Skjul innhold

Hvordan vet du at de ikke vinner? Gi meg alle detaljene🤭  Husker det har vært noen andre kommentarer på det også... Er veldig nysgjerrig hvordan dere vet slikt 😯

Spoiler

Noen så et oversikt eller lignende for hytter til salgs på Mjøsli. Der så man hytta til A&J. Trenger ikke bety noe, men den fremsto som den var til salgs. Og med antall hamre er det naturlig å tenke at far og datter da vinner. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

BA27B9F7-311C-4B2B-9F10-7A2592CED020.webp 32 kB · 7 Nedlastninger 787AB813-E6D3-4B15-B263-2081DAC59A08.webp 24 kB · 5 Nedlastninger 2EA9C8CC-31DD-4B5E-9F69-935AD0C9FB60.webp 71 kB · 4 Nedlastninger

Nemlig. Folk dømmer mer etter hvem de liker enn konsekvent fra år til år. Vi er nok "litt Aina" vi også, av og til. 😄

For min del er bruken av gipsplater uvesentlig for hvorfor hytten til far & datter ikke tiltaler meg. Jeg liker rett og slett ikke stilen deres med gull detaljer, blanke fliser og marmor. Den kaotiske blandingen av minimalistiske stramme hyller og furustoler. Stuen ble for meg en eksplosjon av nips. Plasseringen av sofaen var merkelig. Samme med konsollbordet ved siden av, stuen ble overfylt og overmøblert. Bildene av geitene var morsom, men litt i overkant mange. De kunne med fordel fjernet det hvor den ene geita var "halshogd". Nesten forstyrrende å se på.

Om jeg skal dra sammenligning til fetterene, så var deres hytte lun og koselig. Ja, de hadde lyse gipsvegger. Men de gikk for mørke møbler, tyngre stoff i gardiner, puter og pledd som skapte varme i rommene. De utnyttet også det naturlige lyset fra vinduet. Noe far & datter ikke er gode på. Plassering av to enorme mørke skap ved kjøkkenvindu. Bygge inn og henge klær foran vinduet i gangen. Plassering av sofa foran vinduet i stuen.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Skjul innhold

Noen så et oversikt eller lignende for hytter til salgs på Mjøsli. Der så man hytta til A&J. Trenger ikke bety noe, men den fremsto som den var til salgs. Og med antall hamre er det naturlig å tenke at far og datter da vinner. 

Spoiler

Alle hyttene ligger til salgs. Man kan sette seg opp som kjøper med ett 1. valg og et 2. valg, i tilfelle 1. valget er vinnerhytten.

https://static1.squarespace.com/static/5dc017fe1ece6c59d37ad98c/t/5fd1c136d97b572b89d9ffc3/1607582010105/Teaser+Sommerhytta.pdf

Anonymkode: 1a140...be9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
  Skjul innhold

Spoiler

Faren til jone gikk selv ut å sa det! Det gikk viralt på jodel!  Håper det stemmer

Anonymkode: 027ec...981

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.6.2021 den 12.04):

Men hvem heier du på da? De to andre parene er jo ikke i nærheten på snekring i alle fall. 

Anonymkode: f78d2...08c

Jeg heier på progresjon og  lærevilje 

Anonymkode: 788c4...b84

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli

Det er 6 gullhamre som deles ut i finaleuken?

1 ved å vinne en konkurranse (alltid quiz).

2 ved å få nabohammeren.

3 Finn

4 Aina

5 Lars

6 ?

Er det en til, eller sier man 6 fordi nabohammeren teller som 2 hvis det er likt mellom to lag?

Anyways.

Blir spennende å se hvem som får hvilke hamre. TT har vunnet flest dagskonkurranser, men tror ikke de er flinke på quiz, hvis det deles ut en hammer under quiz i år som alle andre år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
loveli skrev (5 minutter siden):

Det er 6 gullhamre som deles ut i finaleuken?

1 ved å vinne en konkurranse (alltid quiz).

2 ved å få nabohammeren.

3 Finn

4 Aina

5 Lars

6 ?

Er det en til, eller sier man 6 fordi nabohammeren teller som 2 hvis det er likt mellom to lag?

Anyways.

Blir spennende å se hvem som får hvilke hamre. TT har vunnet flest dagskonkurranser, men tror ikke de er flinke på quiz, hvis det deles ut en hammer under quiz i år som alle andre år.

Hvis det er jevnt mellom to lag i finalen, så telle hyttenaboene sin hammer mest. Har ingen av de to lagene som det står jevnt mellom fått noen hammer av hyttenaboene, vinner det paret, som har fått flest stemmer av hyttenaboene. Sånn var det i fjor, da var det jevnt mellom tre par, men ingen av de parene hadde fått hammer av hyttenaboene. Det ble da avgjort hvem av de tre parene som hadde fått flest stemmer av hyttenaboene. 

Anonymkode: 5f3b0...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem tror dere dommeren gir sin stemme til neste uke? Og hva med naboene?

Jeg tror:

Lars - KogV

Aina - JogA

Finn - KogV

Naboene - aner ikke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg likte A og C sin stue, lun og trivelig, jeg liker litt mørke farger inne. A og J imponerte vel med nøyaktighet både på hjemmesnekret interiør og vegger. Denne gangen ble T og T litt for rart i forhold til min egen smak, men imponert over at de faktisk laget en sofa da, selv om den ble høy. K og V, de lever jo alltid på finishen, men var enig i møbleringskommentaren. 

Anonymkode: 7d22b...fda

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sliter med T&T. Det blir for useriøst og håndverket er ikke bra nok, skulle tro de ikke forsto det er en konkurranse. Der feks A&J gjør jobben igjen om noe ble dårlig, ser det ut som at de ler det bort og tenker "jaja, godt nok". Samme med meglerne. Det blir rått parti mot de to andre lagene, men de hadde tapt selv om de andre lagene hadde vært bare halvparten så gode. Utgangspunktet var mye dårligere enn de andre lagene. 

Hvite umalte flekker på panelet, store skruer i listene, enorme fotlister på dørene. Altså, tar de to tapende lagene et steg tilbake og tenker "dette ser bra ut?" eller gir de litt f?

Ellers liker jeg ikke stilen til far og datter, men jeg misunner håndverket. Det ble litt mye på en gang på kjøkken / stue for min smak. 

Likte best stuen til A&J. De holdt det enkelt som er slik hytter tradisjonelt ofte er. Enkel vegg, en sofa og en utsikt. 

Helt enig! Synes rett og slett at det er kjedelig å se at TT er med i konkurransen også velger de å ta seg ørten pauser hvor de sitter å ser på at andre deltagere nesten jobber seg helselause. De fremstår som utrolig late. At de i tillegg bare ler bort alt og slurver og klasker på med maling, tau og plankebiter synes jeg heller ikke er særlig sjarmerende. De liker å makere slurvene og latskapen med å kalle det for «kreativt», men helt ærlig så er det ingenting kreativt med de spurtplatene på kjøkkenet - det ser bare så halvhjerta ut. I tillegg til å være det eneste paret i sommerhyttas historie som ikke har klart å skaffe seg en eneste hammer, så er de i tillegg det paret som har hatt desidert flest reservehjelpere. Skulle tro de kunne skorte litt ned på pausene når Trine tross alt har vært borte fra sommerhytta nesten halvparten av ukene.

Jeg synes det er mye mer inspirerende og gøy å se på AJ og VK som virkelig gir alt de har og jobber på, retter opp småfeil når de ser at «dette blir ikke helt riktig» istede for å bare tenke «pytt pytt, det får bli som det blir».

Anonymkode: 5ba07...1d0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...