Ctrl Skrevet 3. juni 2021 #1561 Del Skrevet 3. juni 2021 Min ukesrangering: Spoiler 1. Anna og Jone. Pene hyttevegger og fint interiør. Ser koselig ut. Føler at man faktisk er på en hytte. Sofaen var OK, men angående plassering så har jeg skrevet om dette nederst i innlegg. Ellers var interiøret gjennomgående med tanke på resten av hytta, og det ble både moderne og pent. De hadde også noen kurver litt her og der for å please Aina. Derav, ingenting å trekke Anna og Jone på egentlig, selv om Finn og Aina selvfølgelig måtte kicke på plasseringen av to blomstrer. Unødvendig! Jeg kunne lett ha bodd i den stua! Fortjent seier! 2. Kurt og Veronica. Liker ikke at stuen fikk så mange gipsoverflater på seg som det endte med. Det ser så sterilt og dødt ut. De kunne med fordel kjørt litt mer panel for å få liv i hytta. Kreativ steinsirkel utvendig, men det ser litt rart ut på en “fjellhytte”. Synes sitteløsningen/sofaen var den beste og mest komfortable av alle, selv om Aina og Finn (selvfølgelig) ikke likte den. Og interiøret virker gjennomtenkt og gjennomgående med tanke på resten av hytta. Veronica sa i programmet: “...prøvd å skape en lun stemning i stua, for Aina.”, og det så vi tydelig med at der stod 5-6 kurver rundt omkring. Akkurat som hos Anna og Jone. Litt trist at det er blitt slik at parene må dekorere ut ifra hva som passer Ainas subjektive tankegang. Likevel, Veronica fikk det godt til, og det ble lite å trekke på! Lars var som alltid suverent fornøyd, men Aina og Finn var som vanlig kritiske på noe som ikke man trenger å være kritiske til. 3. Christine og Adrian. Det er tragisk at de har valgt å dynke panelet i hele hytta i en grusom grønnfarge. Og den mørkegrå veggen følte jeg ikke gjorde ting bedre. Synes dog at møbleringen var fin, selv om noen av møblene og interiøret ikke helt stod i stil med hverandre. Og alle disse gamle møblene... Nei takk. Disse steinhellene ute ble et resultat av planløshet og mangel på kreativitet. 4. Trude og Trine. Den mørkeblå veggen passet ikke rommet. Og det ble ikke bedre at veggen var elendig malt i tillegg, og ser ut som et halvferdig grunningsstrøk. En slitt, gammel fjøsvegg. Sitteløsningene var også upraktiske og ser svært ukomfortabel ut, og møbleringer og interiør virker som et stort kaos. Håper at disse hjemmesnekrede sofaene/benkene ikke er skrudd fast i gulv og vegg, for dem bør fjernes! For å forsvare alle parene litt. Jeg synes hyttedesignet er dårlig, i alle fall med tanke på stua. Denne soveromsdøra som står midt på stueveggen ødelegger jo helt muligheten med å sette en sofa inntil langveggen med utsikt ut vinduene. Soveromsdøra gjør at møbleringen blir seende helt rart ut hos flere av parene. Og det ser ikke ut som om at noen av parene har tenkt på at det mest sannsynlig skal stå en TV der inne en eller annen plass. Hvis det skal det? Vet ikke... Hvis jeg hører Aina si “lunt” og “ton-i-ton" engang til så brekker jeg meg. Next, finaleuke! En uke hvor alt kan skje, og mange overraskende og provoserende valg blir utført. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #1562 Del Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): De har vunnet fordi Lars trumfer gjennom.#Snekkerhytta. Jeg er ikke fan av Anna og Jone med heller de en Kurt og Veronica.Og et tips. Ro ned aggressiviteten. Anonymkode: 788c4...b84 Men hvem heier du på da? De to andre parene er jo ikke i nærheten på snekring i alle fall. Anonymkode: f78d2...08c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #1563 Del Skrevet 3. juni 2021 Dagens episode: Spoiler Jeg synes absolutt at Anna og Jone har gjort det bra, men synes ikke de har fortjent alle 4 gullhammerne de har. I dag syntes jeg Kurt og Veronica hadde den desidert beste stua, der var det koselig, fin plassering av sofa, godt snekkerarbeid, fine detaljer og veldig fint ute. Hos A+J likte jeg ikke plasseringen av sofa og syns det var rart med sjenken bak der... Men det jeg liker minst hos A+J er at det er så kjedelig inne hos de mtp interiør og farger. Hos trine og Trude hadde det blitt mye finere om de bare hadde brukt blåfargen i hele stua og om sofaen var lavere. Synd at de ikke har fått gullhammer enda. Jeg liker Christine og Adrian godt men syns ikke det er noe fint hos de desverre. Grønnfargen var faktisk fin i kjøkkenet men i resten ser den bare grumsete og stygg ut... synes de har dårlig smak. Anonymkode: 0d259...dd7 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariana807 Skrevet 3. juni 2021 #1564 Del Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva er greia med å beise veggene? Veggene til Anna og Jone og den ene veggen til tvillingene ser helt J…. ut. Mulig noen liker det, men det ser så flekkete ut. Det samme med utsiden av hyttene. Hadde jo vært så mye finere med maling. Anonymkode: 6ee85...c99 Jeg synes de beisede veggene ser mye bedre ut enn de malte veggene til meglerene, det det er tydelige hvite flekker mellom bordene. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #1565 Del Skrevet 3. juni 2021 Det hadde vært gøy hvis noen, for en gangs skyld, virkelig dro på med norsk hyttestil framfor instagram-inspirert byleilighet-stil. Synes alle parene tar veldig like valg når det gjelder interiør, alt ser ut som det kan kjøpes på nærmeste Nille-butikk. Jeg skjønner at rette linjer, runde speil, velur og "ton-i-ton" er veldig moderne og i tiden nå, men det hadde likevel vært gøy om hvertfall ett av parene kjørte på med litt mer retro hyttestil eller hva jeg skal kalle det. Tenker da på heklede putetrekk, små bilder i furu-rammer, åkle, tivoli-lampe etc. Tenker det kunne blitt en morsom kontrast til all den over-perfekte stylinga som årets deltakere går for. Anonymkode: 5ba07...1d0 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #1566 Del Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det hadde vært gøy hvis noen, for en gangs skyld, virkelig dro på med norsk hyttestil framfor instagram-inspirert byleilighet-stil. Synes alle parene tar veldig like valg når det gjelder interiør, alt ser ut som det kan kjøpes på nærmeste Nille-butikk. Jeg skjønner at rette linjer, runde speil, velur og "ton-i-ton" er veldig moderne og i tiden nå, men det hadde likevel vært gøy om hvertfall ett av parene kjørte på med litt mer retro hyttestil eller hva jeg skal kalle det. Tenker da på heklede putetrekk, små bilder i furu-rammer, åkle, tivoli-lampe etc. Tenker det kunne blitt en morsom kontrast til all den over-perfekte stylinga som årets deltakere går for. Anonymkode: 5ba07...1d0 Helt enig! Ikke nødvendigvis retro heller, men "hyttestil" er i mitt hode noe annet enn det de stort sett velger her. Tenker at hytter tåler litt tyngre møbler, gjerne håndlagde og detaljerte, rosemaling, bondefarger, mange personlige detaljer... Mer tradisjonell hytte, og klart skille mellom hytta og sitt vanlige bosted. Det liker jeg i alle fall, men hadde satt pris på enhver form for annerledes interiør egentlig 🙂 Ikke minst bearbeidingen av tomten. Er det faktisk slik folk vil ha det, eller er det bare et resultat av at de må ha hatt prosjekter ute i 10 uker? Foretrekker naturtomt, spesielt på fjellet. Anonymkode: 5f17b...bf8 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #1567 Del Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Helt enig! Ikke nødvendigvis retro heller, men "hyttestil" er i mitt hode noe annet enn det de stort sett velger her. Tenker at hytter tåler litt tyngre møbler, gjerne håndlagde og detaljerte, rosemaling, bondefarger, mange personlige detaljer... Mer tradisjonell hytte, og klart skille mellom hytta og sitt vanlige bosted. Det liker jeg i alle fall, men hadde satt pris på enhver form for annerledes interiør egentlig 🙂 Ikke minst bearbeidingen av tomten. Er det faktisk slik folk vil ha det, eller er det bare et resultat av at de må ha hatt prosjekter ute i 10 uker? Foretrekker naturtomt, spesielt på fjellet. Anonymkode: 5f17b...bf8 I alle fall at noen kanskje valgte noe annerledes. Tvillingene gjør jo litt av det da😊 Anonymkode: f78d2...08c 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #1568 Del Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): I alle fall at noen kanskje valgte noe annerledes. Tvillingene gjør jo litt av det da😊 Anonymkode: f78d2...08c Ja. Jeg har likt en del av det, egentlig. Synd de slurver litt, og stuen likte jeg ikke så godt 😅 Men de velger i blant ut i fra preferanser heller enn hva som er moderne, og det er jo fint å se, selv om det ikke har lønt seg for dem dessverre. Anonymkode: 5f17b...bf8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vintermorgen Skrevet 3. juni 2021 #1569 Del Skrevet 3. juni 2021 Ryddet for personangrep og brukerangrep med svar. Vintermorgen, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 3. juni 2021 #1570 Del Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Synes de beisa veggene er helt nydelige inne i en hytte. Anonymkode: a38b3...d5e De beisa veggene er virkelig nydelige! Den fargen er skikkelig fin! Nå har ikke jeg sett dagens episode, men jeg kan ikke huske at det har sett flekkete eller uferdig ut på kjøkkenet/i gangen slik enkelte her påstår? Beis dekker ikke så godt som maling, så de eneste flekkene jeg har lagt merke til er årringene i treverket. 😁 Men hos et par av de andre dektakerne som beiser ser det helt grusomt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #1571 Del Skrevet 3. juni 2021 Spoiler Hvordan søstrene skal holde motivasjonen i finaleuka vet jeg ikke. De vet jo at slaget et tapt. Det har jo aldri vært sånn at det er et lag som står uten hammer på starten av finaleuke tidligere. Tv2 har bomma veldig på kunnskapsnivået til deltakerne i år, eller så har noen av de ikke vært helt ærlige på hva de kan fra før i casting-runden. Ikke godt å si. Dette er jo selvfølgelig ikke deltakerne sin feil, de gjør det beste ut av det, selvom det er skeivt. Jeg synes i grunn stua til meglerne var ganske grei, hvis man ser bort i fra fargen. Synes plasseringen av sofa og stæsj var fint. Enig i de røde putene. Skulle ønske de bytta farge på veggene. Tror nesten de må det skal de klare å vinne noe mer. Stua til A&J var fin, men jeg likte ikke plasseringen av sofaen. Så ikke ut til at Finn gjorde det heller. Riktig at de vant i dag. Stua til far og datter var litt overfylt. Håper de fjerner noe og flytter sofaen litt. Fint med den panelveggen. De er jo veldig flinke til å snekre. Tror nok de har veldig gode sjanser til å vinne hytta. Anonymkode: 5f3b0...d56 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flettekurv Skrevet 3. juni 2021 #1572 Del Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Skjul innhold A og J vinner ikke, så enten blir det KV eller så blir det som ifjor når Ø og L vant Anonymkode: d9969...53a Spoiler Hvordan vet du at de ikke vinner? Gi meg alle detaljene🤭 Husker det har vært noen andre kommentarer på det også... Er veldig nysgjerrig hvordan dere vet slikt 😯 Ønsker på ingen måte at Anna og Jone skal vinne, hadde derfor vært kjekt å fått d bekreftet at de ikke vinner 😅 blir like sur hver eneste uke de har fått hammer. Syns de gjør det bra, men ikke best.. . 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #1573 Del Skrevet 3. juni 2021 Rart at Jone får lov til å puste…herregud Anna er slitsom. «Ikke sitt i putene» «Gå å hent mer» Hadde gnagd av meg armen av all tytingen. Anonymkode: e34c0...ab9 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfii Skrevet 3. juni 2021 #1574 Del Skrevet 3. juni 2021 Likte Papsen og Veronica sin stue best, men det er mest fordi stilen strekker seg mest mot det jeg selv liker.😌 Og så er jeg like glad i stæsjestæsj🤫 hihi! Uteområdet og valg av planter faller i «god jord» hos meg😉💗 syns det er helt nydelig!💗🌸 syns absolutt gullhammeren burde gått til de idag✨🔨 Stua til Anna og Jone var helt ok, men fargevalget treffer ikke helt meg. Alt i alt blir hytta litt kjedelig i mine øyne.🙄 Ville heller ikke plassert sofaen slik de valgte å plassere den. Men jeg likte sjenken🙂 Når det kommer til de beisede veggene som jeg ser mange henger seg opp i, så vet jeg ikke helt hva jeg syns. Det er jo veldig hytte prega og er jo med på å gi den hytte vibben man skal få når man kommer inn i en hytte, men samtidig så ser det litt falmete ut.😶🌫 Uteområdet til Anna og Jone liker jeg veldig godt🤗 Liker løsningene og valg av planter😄🌸🌿 Men de stenene bort til inngangspartiet som Finn var i ekstase over tidligere, syns jeg de bare kunne latt være å legge ned. De er så små at de nærmest «drukner» i grusen. Det blir litt som det lille fuglebadet Adrian og Christine valgte å plassere opp i vanndammen sin. Stua til Christine og Adrian ble veldig mørk og..litt tung?. Jeg syns grønnfargen var helt nydelig på kjøkkenet, men det ble litt «too much» å dra den videre inn i stua. Jeg syns derimot møblene, gardinene og pynten passet inn med grønnfargen.🌿✨ Twinsa har alltid enkelte elementer jeg liker veldig godt, men når det kommer til sluttresultatet er det alltid noe som blir veldig kræsj i mine øyne.🙄😶 Det gjelder litt ute også. Men jeg likte veldig godt den selvbygde «sofaen» og putene😍 Likte også godt maleriene de hadde malt selv😌 De er flinke og de overrasker meg positivt hver gang med et eller annet, om det så er noe de har laget selv eller fargen på putene feks🌟👏🏻 Aina virker som ei grei dame sånn utenom, men jeg har virkelig ikke sansen for hvordan hun dømmer og gir tilbakemeldinger. Alt oppleves urettferdig.🤯 Finn føler jeg har litt lett for å slenge seg på, samtidig som han er litt utydelig i meningene sine.😶 Men jeg liker at han prøver å se det positive i det meste, og om det er noe han ikke liker så velger han sine ord med omhu. Det tror jeg er viktig så ikke deltakerne skal gå rett ned i kjelleren å gi helt opp🤭 For det er jo ikke til å legge skjul på at det er ikke alle som har lagt like mye sjel i uteområdet feks🤭 Blir spennende neste uke🤩🏆 Alt i alt syns jeg det har vært en veldig fin, arbeidsom og morsom gjeng å følge med på i år, tross litt uheldig klipping til tider. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BrukonymAner Skrevet 3. juni 2021 #1575 Del Skrevet 3. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (21 timer siden): Rart at Jone får lov til å puste…herregud Anna er slitsom. «Ikke sitt i putene» «Gå å hent mer» Hadde gnagd av meg armen av all tytingen. Anonymkode: e34c0...ab9 Tyting på nett derimot er drit sjarmerende. 😁 Anna og Jone er minst ett hakk over KV hyttemessig, og i underholdningsverdi. Synes de var småkjedelige å følge i starten, men de har kommet seg stort på alle mulige måter. Endret 4. juni 2021 av BrukonymAner 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #1576 Del Skrevet 3. juni 2021 Gøy å lese om så ulike oppfatninger. Jeg syntes anna og jone fortjente å vinne i dag. Syntes de hjemmesnekra møblene er veldig inspirerende, liker beisen og panelen på veggene og interiørvalgene. Syntes anna er veldig flink med farger og lage en rød tråd gjennom alle rommene. Når det gjelder romløsningen slik hytta er laget så er jeg enig i at utgangspunktet er dårlig, men jeg likte faktisk godt plasseringen ut mot vinduet. Enig med Finn i at det hadde gjort seg å få plassert hagemøblene lengre unna bare. For min del syntes jeg møbleringen hos far og datter blir rotete og ser litt billig ut, særlig disse hyllene og gulldetaljene. Jeg syntes heller ikke gipsvegger passer på en hytte og finner lite de gjør veldig inspirerende til å ville gjøre det selv. Men uteområdet deres syntes jeg kanskje begynner å bli finest av alle. Liker veldig godt plattingen ute og sonene de har laget iallfall. Blir neste uke slik at de får mulighet til å endre på ting de har fått tilbakemeldinger om og fullføre uferdige prosjekter? Det blir spennede. Anonymkode: 77c95...e2e 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #1577 Del Skrevet 3. juni 2021 Syntes stua til far og datter ble alt for mye og veldig rotete. Stua til tvillingene ble helt jalla og stuene til venneparet ble for mørk. Hvorfor ikke heller en lys farge på en av veggene? Stua til kjæresteparet var kjempefin og smart å sette sofaen mot utsikten 👍 Anonymkode: a38b3...d5e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #1578 Del Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Gøy å lese om så ulike oppfatninger. Jeg syntes anna og jone fortjente å vinne i dag. Syntes de hjemmesnekra møblene er veldig inspirerende, liker beisen og panelen på veggene og interiørvalgene. Syntes anna er veldig flink med farger og lage en rød tråd gjennom alle rommene. Når det gjelder romløsningen slik hytta er laget så er jeg enig i at utgangspunktet er dårlig, men jeg likte faktisk godt plasseringen ut mot vinduet. Enig med Finn i at det hadde gjort seg å få plassert hagemøblene lengre unna bare. For min del syntes jeg møbleringen hos far og datter blir rotete og ser litt billig ut, særlig disse hyllene og gulldetaljene. Jeg syntes heller ikke gipsvegger passer på en hytte og finner lite de gjør veldig inspirerende til å ville gjøre det selv. Men uteområdet deres syntes jeg kanskje begynner å bli finest av alle. Liker veldig godt plattingen ute og sonene de har laget iallfall. Blir neste uke slik at de får mulighet til å endre på ting de har fått tilbakemeldinger om og fullføre uferdige prosjekter? Det blir spennede. Anonymkode: 77c95...e2e Enig med nesten alt. Men syntes ikke noe om at far og datter valgte hvit stein under senga og bordet ute. Naturlig grønt grass ville gjort det området innbydende og lekkert 😊 Anonymkode: a38b3...d5e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 3. juni 2021 #1579 Del Skrevet 3. juni 2021 (endret) AJ: Jeg liker stilen deres desidert best, men stua ble veldig kjedelig og upersonlig. Selvlaget skjenk og sofabord så ut som noe mann kunne kjøpt på møbelforretning, altså ikke noe personlig preg på det. Men veldig pent ble det, alt sammen! Jeg synes det er synd at hyttene er designet slik de er, med en dør på langveggen der det ville vært naturlig å sette sofaen... Hos AJ må man sno seg bak sofaen for å komme seg til soverommet. Greit nok, men totalt unødvendig. KV: Veldig Insta-vennlig, men derfor litt for upersonlig det også. Fine bilder. Skjønner ikke hva Aina mener med at de har tatt "naturen inn" for bokstavelig?? Nå må Aina bestemme seg, være konsekvent slik at deltakerne vet hva de har å forholde seg til. Jeg liker de duse fargene, men ikke gulldetaljene. Det ble også veldig mye "nips" og greier. Det ser helhetlig ut og er sikkert også meget bra snekret. AC: Jeg synes ikke de har god smak, det ser ut som en hytte fra 90-tallet som man har gjort et par grep for å få til å bli litt mer à 2017. Helt utdatert, dårlig mix av farger. Rotete. Men jeg likte den svarte tallerkenhyllen jeg. Og helt ærlig skjønner jeg ikke hva Aina klager over når hun kommenterer disse gamle gjenbrukstingene. I fjor ELSKET hun jo nettopp gamle ting og en mix av gammelt og nytt!? Øyunn og Levi vant pga det. W.T.F! Dårlig kombinasjon med den grønne veggen og den fæle slurvete beisede veggen. Liker virkelig ikke det de lager. Gardinene var også altfor tunge og fargen var kræsj i mine øyne. Elsker personligheten til Christine. Adrian virker sliten, men prøver å klistre på seg et smil. Alle skulle ønske de hadde en slik venn som de har i hverandre. Blir glad av dem. TT: De prøver, kjører egen stil og har blitt bedre. Men det skjærer i øynene mine når jeg ser på stua. Jeg har aldri vært noe glad i å blandet så tydelig kalde og varme farger. Det blir for voldsomt. Spesielt når ALLE elementene i stua der konkurrerer mot hverandre. My e.y.e.s! 😅 Og de "svarte" varmepumpene var lilla på min skjerm... Endret 3. juni 2021 av loveli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #1580 Del Skrevet 3. juni 2021 BrukonymAner skrev (34 minutter siden): Tyting på nett derimot er drit sjarmerende. 😁 Anna og Jone er minst ett hakk over KJ hyttemessig, og i underholdningsverdi. Synes de var småkjedelige å følge i starten, men de har kommet seg stort på alle mulige måter. Moralpolitiet lenge leve 🥰 Anonymkode: e34c0...ab9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå