AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #1521 Del Skrevet 2. juni 2021 lin skrev (6 minutter siden): Det er jo åpent inn til stua/kjøkken, så da varmer den fint opp om den står i gangen. Itillegg vil det også lettere kunne varmes opp oppe med pumpa om den står i gangen. Dessuten er det praktisk å tørke ting under varmepumpa, feks sko og votter ol. Da er det greit å ha den i gangen. Jeg kunne ikke hatt den oppe på veggen i et oppholdsrom, og så visst ikke rett over der man sitter. Jeg regner med at det har sine grunner for hvorfor den plasseres der. Anonymkode: 5f3b0...d56 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #1522 Del Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg regner med at det har sine grunner for hvorfor den plasseres der. Anonymkode: 5f3b0...d56 Vedkommende du siterte ramset jo opp de grunnene. Anonymkode: f78d2...08c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #1523 Del Skrevet 2. juni 2021 Veldig grønn og mørk hytte hos meglerne. Hadde håpa at de valgte noe litt lysere denne uka. Kan være det blir bra når de er helt ferdige, og alt er på plass. Litt gode tilbakemeldinger fra dommerne tror jeg kan gi litt motivasjon til finaleuka. Slaget er jo tapt for dem ser det ut til. Anonymkode: 5f3b0...d56 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #1524 Del Skrevet 2. juni 2021 Må si de fikk mange gavekort i år. I fjor måtte de finne sofa på Finn eller snekre selv. Anonymkode: 5f3b0...d56 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 2. juni 2021 #1525 Del Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Hva skal den der da? 🤔😂 Anonymkode: 4e1e9...de0 Hva mener du?? 🤔🤣 Du vet at varmepumper virker mer enn 10cm i omkrets rundt seg?? Varmepumper er ment for å virke i hele rommet de henger i, opptil mange titalls kvm. Gangen har ingen fysisk avgrensning mot stuen eller kjøkkenet og fungerer utmerket fra gangen. Man skal uansett ikke henge varmepumper over der man oppholder seg, det kan være ubehagelig mtp varme og kulde og bråk. Man opplever jevnere temperatur dersom pumpen henger et stykke unna. Så rett over sofaen er ikke heldig plassering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 2. juni 2021 #1526 Del Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hva skal varmepumpa gjøre i gangen?🤦🏼♀️ Anonymkode: 5f3b0...d56 Vet du ikke hvordan en varmepumpe fungerer? 🤦♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #1527 Del Skrevet 2. juni 2021 loveli skrev (12 minutter siden): Vet du ikke hvordan en varmepumpe fungerer? 🤦♀️ Det er som sagt nok en grunn til at den er plassert i stua. Vet du ikke hvordan det er mulig? Anonymkode: 5f3b0...d56 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 2. juni 2021 #1528 Del Skrevet 2. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det er som sagt nok en grunn til at den er plassert i stua. Vet du ikke hvordan det er mulig? Anonymkode: 5f3b0...d56 https://www.huseierne.no/hus-bolig/tema/oppvarming/slik-plasserer-du-varmepumpa-riktig/?gclid=Cj0KCQjw2NyFBhDoARIsAMtHtZ5nawMHSs1PBr2XwJo4nt3LTOk2pDiTiYG-7wQTmnyQRnFllVRh92QaAn95EALw_wcB "Jo større åpne områder du har i boligen, jo bedre utnyttelse av varmepumpen vil du få. Ulempen er at disse skaper luftsirkulasjon, og dette lager lyd. Da vil du ikke ha varmepumpen rett over godstolen eller sofaen. Det lønner seg å plassere den på et diskret sted hvor du ikke blir så forstyrret, sier Mytting Hagemoen. Dersom du har flere etasjer i hjemmet ditt, er det lurt å plassere varmepumpen i førsteetasje, og helst nær en åpen trapp slik at varmen stiger oppover." Du sier du regner med det er en grunn til at den plasseres i stua, så da er det kanskje greit å komme med noen eksempler på grunner? Grunnen, som du ikke sier hva hva du mener kan være, er sånn jeg vurderer det bare god gammeldags produktplassering. Du får mene det er dødsbra plassering, jeg mener den er dødsdårlig. Ferdig. Endret 2. juni 2021 av loveli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #1529 Del Skrevet 2. juni 2021 loveli skrev (34 minutter siden): https://www.huseierne.no/hus-bolig/tema/oppvarming/slik-plasserer-du-varmepumpa-riktig/?gclid=Cj0KCQjw2NyFBhDoARIsAMtHtZ5nawMHSs1PBr2XwJo4nt3LTOk2pDiTiYG-7wQTmnyQRnFllVRh92QaAn95EALw_wcB "Jo større åpne områder du har i boligen, jo bedre utnyttelse av varmepumpen vil du få. Ulempen er at disse skaper luftsirkulasjon, og dette lager lyd. Da vil du ikke ha varmepumpen rett over godstolen eller sofaen. Det lønner seg å plassere den på et diskret sted hvor du ikke blir så forstyrret, sier Mytting Hagemoen. Dersom du har flere etasjer i hjemmet ditt, er det lurt å plassere varmepumpen i førsteetasje, og helst nær en åpen trapp slik at varmen stiger oppover." Du sier du regner med det er en grunn til at den plasseres i stua, så da er det kanskje greit å komme med noen eksempler på grunner? Grunnen, som du ikke sier hva hva du mener kan være, er sånn jeg vurderer det bare god gammeldags produktplassering. Du får mene det er dødsbra plassering, jeg mener den er dødsdårlig. Ferdig. Regner med at de som skal installere og de som eier pumpene har sett på hvor de skal plasser pumpa og hvorfor. Har ikke sagt at det er dødsbra plassering, det er noe du har fått for deg. Jeg har kun sagt at det sikkert er en grunn til at den har blitt plassert der. I gangen hadde det nok ikke vært nok plass pga. vinduer og dører. Du kan jo eventuelt ringe de og høre hvorfor det ble sånn... jeez... Anonymkode: 5f3b0...d56 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frekkulf Skrevet 2. juni 2021 #1530 Del Skrevet 2. juni 2021 Jeg reiser på sommerhytta i slutten av måneden. Skal bli skikkelig deilig med en måned på hytta i Blindleia. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #1531 Del Skrevet 2. juni 2021 Håper Anna og Jone vinner, det er mest fortjent. Men regner med det blir far og datter. Anonymkode: a38b3...d5e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nooni Skrevet 2. juni 2021 #1532 Del Skrevet 2. juni 2021 Anna og Jone er helt klart mine favoritter. Jeg er spesielt imponert over Annas pågangsmot, jeg synes de samarbeider godt og de har gjort en utrolig god innsats helt fra start. Far/datter har helt klart en fordel med far sine forkunnskaper, men som vi vet fra tidligere så betyr ikke det at de vinner. Vi har sett tidligere at deltagere kan ha en enorm læringskurve og stikke av med seieren. I motsetning til tidligere har det nå kommet inn ei ung jente på 23 som er målrettet, tar styring og som samtidig viser ferdigheter i snekring, det synes jeg er nydelig for DET har vi ikke sett mye av på Sommerhytta. Jone har/har hatt mye å lære av henne og det ser ikke ut til at det unge paret har problemer med det - kun folk på KG. Hvis Anna og Jone kan leve godt med hverandre, så forstår jeg ikke hvorfor andre skal legge så mye energi i å kritisere dem. De er unge, de ønsker å lære, de ønsker å føle mestring og de ønsker å vinne hytta sammen. Hva med å gi de litt støtte i stedet? 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #1533 Del Skrevet 2. juni 2021 Jeg syns dommerene skulle bedømt hyttene uten å vite hvem som bor hvor. Da har ikke personligheten deres noe å si. Anonymkode: dc3bb...71e 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #1534 Del Skrevet 2. juni 2021 loveli skrev (5 timer siden): Varmepumpene kunne vel hengt i gangen? 🤔 Jeg ser comfort-fordelene med en varmepumpe som både varmer på vinteren og kjøler ned på sommeren, men... plasseringen? Skjønner ikke den altså. Som det også blir sagt, når varmepumpene ser malplasserte og svære ut så er det dårlig reklame. I et TV-program er det det visuelle som gir seerne et inntrykk om de liker produktet eller ikke. Da er det dumt at varmepumpen ser visuelt forstyrrende ut. Man tenker "æsj, er det virkelig verdt å ødelegge hele stua med en dum varmepumpe? Hvor mange ganger i året står den på, sånn egentlig? Nei, ikke verdt det altså". Hadde seerne og de potensielle kjøperne fått kjenne på kroppen hvor digg det er med en varmepumpe hadde man kunnet solgt dem uansett om de ikke var aldri så svære. Høysesong for slike produkter er i desperate tider på sommer og vinter, hvor folk synes det er ubehagelig å oppholde seg i egen bolig og løper til butikken for å løse problemet, koste hva det koste vil. Enig med deg. Kjøpte varmepumpe ifjor, etter å ha sett på sommerhytta, og tenkte at den måtte henge på veggen i stua. Så kom installatøren og foreslo en modell man kunne ha nede ved gulvet i gangen isteden. Har stort hus på to etasjer og høyt under taket og den varmer kjempebra! Litt kjøligere oppe, men det er bare greit siden soverommene er det. Er så fornøyd med at den er såpass usynlig og lite til bry og likevel varmer stue og kjøkken og alt som er. Nå trengte vi varmepumpe uansett, men kan godt tenke meg at folk kan få dårlig inntrykk og dropper det dersom de også tror man må ha den i stua. Tror det ville vært mye bedre reklame å sette den i gangen, kunne fått inn noen gode salgsargumenter om at den varmer godt i både første og andre etasje, og i disse hyttene er det jo helt optimalt å ha den i gangen. Anonymkode: bbd2f...f6b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #1535 Del Skrevet 2. juni 2021 Kanskje noen bør opprette en egen tråd om best plassering for varmepumpe? Etter dagens teaser for morgendagens program så tror jeg AJ vinner hammeren i morgen. TV2 har vært veldig dårlig på å klippe det spennende i år 😏 Synes de avslører for mye med teaserne. Alle ser jo hvilken hytte de kommenterer. Det jeg ikke forstår er hvorfor man velger pizzaovn, når man åpenbart trenger en snekker 🤔 😅 Anonymkode: 67c9f...a44 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #1536 Del Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kanskje noen bør opprette en egen tråd om best plassering for varmepumpe? Etter dagens teaser for morgendagens program så tror jeg AJ vinner hammeren i morgen. TV2 har vært veldig dårlig på å klippe det spennende i år 😏 Synes de avslører for mye med teaserne. Alle ser jo hvilken hytte de kommenterer. Det jeg ikke forstår er hvorfor man velger pizzaovn, når man åpenbart trenger en snekker 🤔 😅 Anonymkode: 67c9f...a44 Pizzaovnen får de med seg hjem. Tror de har innsett at vinnersjansene er små. Anonymkode: 61af9...0f6 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #1537 Del Skrevet 2. juni 2021 Er dette programmet fra 1950, eller hva er greia med at kun damene fikk opplæring i blomster og stell av stueplanter? Ingen av mennene var tilstede. Hva slags antikvarisk kjønnssyn har folka bak programmet? Anonymkode: a6a37...c9e 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 2. juni 2021 #1538 Del Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er dette programmet fra 1950, eller hva er greia med at kun damene fikk opplæring i blomster og stell av stueplanter? Ingen av mennene var tilstede. Hva slags antikvarisk kjønnssyn har folka bak programmet? Anonymkode: a6a37...c9e Var vel parene selv som bestemte hvem som skulle ned for å titte tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfii Skrevet 2. juni 2021 #1539 Del Skrevet 2. juni 2021 Herlighet så flink Veronica er til å fotografere, syns bildene ble super fine😌✨ Stilen til Anna og Jone treffer ikke helt meg, det blir litt kjedelig og «tomt», men det er aldri noe som kræsjer eller er helt kokkolokko når det kommer til farger og interiør.🤓 Virker som Adrian og Christine har fått opp igjen spiriten og det er så herlig å see!😍✨ 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #1540 Del Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Enig med deg. Kjøpte varmepumpe ifjor, etter å ha sett på sommerhytta, og tenkte at den måtte henge på veggen i stua. Så kom installatøren og foreslo en modell man kunne ha nede ved gulvet i gangen isteden. Har stort hus på to etasjer og høyt under taket og den varmer kjempebra! Litt kjøligere oppe, men det er bare greit siden soverommene er det. Er så fornøyd med at den er såpass usynlig og lite til bry og likevel varmer stue og kjøkken og alt som er. Nå trengte vi varmepumpe uansett, men kan godt tenke meg at folk kan få dårlig inntrykk og dropper det dersom de også tror man må ha den i stua. Tror det ville vært mye bedre reklame å sette den i gangen, kunne fått inn noen gode salgsargumenter om at den varmer godt i både første og andre etasje, og i disse hyttene er det jo helt optimalt å ha den i gangen. Anonymkode: bbd2f...f6b Virker som far og datter ønsket den som sto på gulvet, men det var ikke nok plass til at den kunne stå uten noe foran seg. Må de ha så stor plass? Anonymkode: 5f3b0...d56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå