Gå til innhold

Sommerhytta 2021. INGEN SPOILING.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym 77

Veldig ampert her inne. Husk det er ett underholdningsprogram. Vi får bare se små glimt av en hel uke. Greit å huske at alt er ikke som vi ser. Klipp og lim kan gjøre det utrolige. Når det er sagt så har folk forskjellige meninger. Ingen sitter på fasiten. Respekter att folk har ulike meninger. Utifrå det jeg har sett av programmet må jeg si at jeg aldri har hatt sansen for måten Anna behandler Jone men vi ser ikke alt. Jeg heier likevel på de. De jeg har minst sansen for er K-V. Ingen spesiell grunn men det er bare noe med de som ikke fenger meg.  V skiller seg heller ikke ut utseendemessig fra flere av de andre kvinnene.  Det har heller ikke noe å si hvordan de ser ut. Er ikke ett skjønnhetsprogram. Alle meninger er jo basert på programmet. Alle deltakerene er sikkert flotte mennesker i virkeligheten. Dommerene er vinglete. Liker best Lars. Aina og Finn vingler fra episode til episode. Slik har det vært i flere sesonger. Urettferdig blir det jo alltid når slike personer skal bestemme. Synes alle deltakerene gjør sitt beste og ser ut som de tar med seg mye ny kunnskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Aina kjente vel det homofile paret, Jone er sjef i Maxbo som sponser dem? Tja.... 

Anonymkode: f78d2...08c

Leste i et intervju at han fikk Maxbojobben i etterkant, han hadde ikke jobben før eller under innspilling. 

Anonymkode: 61af9...0f6

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Leste i et intervju at han fikk Maxbojobben i etterkant, han hadde ikke jobben før eller under innspilling. 

Åja, da skal ikke jeg konspirere noe mer. Huff blir så revet med. 
må innrømme jeg bare syns Aina gjør en dårlig figur bare. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Veeeeel. Ekstrahjelp der siden 2013. Sjef siden september 2020 (etter innspillingen). 

Anonymkode: 0f85a...4b6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
LadyGrey skrev (59 minutter siden):

Trodde han begynte å jobbe hos Maxbo etter at de var med på sommerhytta? 🤔

Han jobbet for Montér, så ble Montér kjøpt opp av Maxbo før innspilling. Da fikk han også tilbud om sjefsstillingen. :)

Sånn jeg har forstått det.

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synd at KV og til dels AJ gjør valg utifra det de tror at Aina vil like. Det er jo et tegn på at Aina ikke fungerer som dommer, rett og slett.

Greit nok at hun kan bedømme interiøret ut fra faglige teorier og prinsipper, men det er jo ikke sånn at det kun er én stil som innfrir disse overordna prinsippene.

AC og TT er mye mer avslappa i forhold til hva Aina liker, og lager hytter som de selv liker og vil trives i. Det må etter min mening være en vel så god løsning på oppgaven som det å lage noe Aina kanskje vil like.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Aina kjente vel det homofile paret, Jone er sjef i Maxbo som sponser dem? Tja.... 

Aina kjente dem ikke, hadde vært i huset dems og hjulpet med styling til en reportasje 1 og 1/2 år i forveien av innspilling, mens de var ute av huset og uten at hun kjente beboerne. Men det er en annen historie...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Dråpe skrev (19 minutter siden):

Synd at KV og til dels AJ gjør valg utifra det de tror at Aina vil like. Det er jo et tegn på at Aina ikke fungerer som dommer, rett og slett.

Greit nok at hun kan bedømme interiøret ut fra faglige teorier og prinsipper, men det er jo ikke sånn at det kun er én stil som innfrir disse overordna prinsippene.

AC og TT er mye mer avslappa i forhold til hva Aina liker, og lager hytter som de selv liker og vil trives i. Det må etter min mening være en vel så god løsning på oppgaven som det å lage noe Aina kanskje vil like.

Til dels? Vil heller si at det er Anna som er EKSTREMT opptatt av å imponere Aina, viser bare at Aina setter pris på kjedelig stil uten preg. 

Anonymkode: 027ec...981

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episode: 

Spoiler

Virker som om Trude hadde et veldig godt forhold til sin datter, og fikk tid til å si noen ord om forholdet deres. Det var jo fint da. 

Synes det var idiotisk at disse varmepumpene ble satt opp underveis i programmet. Det kunne de ventet med til etter finalen. Jeg er for øvrig ikke tilhenger av verken varmepumpene eller plasseringen. Pumpene ødela mye av helhetsinntrykket med sin ruvende plassering og ser malplassert ut på veggene. Og vi snakker om å henge en støyete og susende motorisert innedel rett over hodene på folk når de skal være i avslappingsmodus - på en hytte. Det er dårlig komfort! Hadde det vært opp til meg så hadde jeg valgt luft-til-vann-varmepumpe som da ikke hadde gitt fra seg lyd inne og attpåtil gitt en bedre varme spredt rundt i hytten. Fra gulvet. 

Ellers var det lite nytt å skrive om programmet i dag. Det blir så det blir. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida skrev (6 timer siden):

...Det er kanskje også en idé og tenke over at det dere ser på tv av samtalen er klippet og redigert.

Dette er et veldig godt poeng og noe vi alle burde huske når vi ser reality. 

Jeg er usikker på hvordan de kunne lagt opp dommersystemet bedre, for det blir kjedelig om kun Lars skal bestemme også. Men det er urettferdig om personlige preferanser i farger og fravær av en benk bak en bod skal være utslagsgivende for om noen vinner hele konkurransen. Det blir for tilfeldig for meg, og de kunne like gjerne ha trukket lodd. Det er også synd som flere sier at noen av deltagerne bryr seg mer om hva de tror dommeren liker enn hvordan de selv ønsker å ha det. 

Lite å rapportere om fra dagens episode, annet enn at jeg blir så utrolig glad av å se tvillingene. Og ekstra gøy å se Oda som er like søt og morsom som sin mor. Rett og slett herlige mennesker :)

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ctrl skrev (10 minutter siden):

Dagens episode: 

Skjul innhold

Virker som om Trude hadde et veldig godt forhold til sin datter, og fikk tid til å si noen ord om forholdet deres. Det var jo fint da. 

Synes det var idiotisk at disse varmepumpene ble satt opp underveis i programmet. Det kunne de ventet med til etter finalen. Jeg er for øvrig ikke tilhenger av verken varmepumpene eller plasseringen. Pumpene ødela mye av helhetsinntrykket med sin ruvende plassering og ser malplassert ut på veggene. Og vi snakker om å henge en støyete og susende motorisert innedel rett over hodene på folk når de skal være i avslappingsmodus - på en hytte. Det er dårlig komfort! Hadde det vært opp til meg så hadde jeg valgt luft-til-vann-varmepumpe som da ikke hadde gitt fra seg lyd inne og attpåtil gitt en bedre varme spredt rundt i hytten. Fra gulvet. 

Ellers var det lite nytt å skrive om programmet i dag. Det blir så det blir. 

Spoiler

Enig ang. varmepumpene. Det må jo være pga. sponsor, men for meg var dette heller dårlig reklame...

Anonymkode: 0f85a...4b6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest loveli

Varmepumpene kunne vel hengt i gangen? 🤔

Jeg ser comfort-fordelene med en varmepumpe som både varmer på vinteren og kjøler ned på sommeren, men... plasseringen? Skjønner ikke den altså.

Som det også blir sagt, når varmepumpene ser malplasserte og svære ut så er det dårlig reklame. I et TV-program er det det visuelle som gir seerne et inntrykk om de liker produktet eller ikke. Da er det dumt at varmepumpen ser visuelt forstyrrende ut. Man tenker "æsj, er det virkelig verdt å ødelegge hele stua med en dum varmepumpe? Hvor mange ganger i året står den på, sånn egentlig? Nei, ikke verdt det altså".

Hadde seerne og de potensielle kjøperne fått kjenne på kroppen hvor digg det er med en varmepumpe hadde man kunnet solgt dem uansett om de ikke var aldri så svære. Høysesong for slike produkter er i desperate tider på sommer og vinter, hvor folk synes det er ubehagelig å oppholde seg i egen bolig og løper til butikken for å løse problemet, koste hva det koste vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
loveli skrev (11 minutter siden):

Jeg ser comfort-fordelene med en varmepumpe som både varmer på vinteren og kjøler ned på sommeren, men... plasseringen? Skjønner ikke den altså.

Som det også blir sagt, når varmepumpene ser malplasserte og svære ut så er det dårlig reklame. I et TV-program er det det visuelle som gir seerne et inntrykk om de liker produktet eller ikke. Da er det dumt at varmepumpen ser visuelt forstyrrende ut. Man tenker "æsj, er det virkelig verdt å ødelegge hele stua med en dum varmepumpe? Hvor mange ganger i året står den på, sånn egentlig? Nei, ikke verdt det altså".

Hadde seerne og de potensielle kjøperne fått kjenne på kroppen hvor digg det er med en varmepumpe hadde man kunnet solgt dem uansett om de ikke var aldri så svære. Høysesong for slike produkter er i desperate tider på sommer og vinter, hvor folk synes det er ubehagelig å oppholde seg i egen bolig og løper til butikken for å løse problemet, koste hva det koste vil.

Burde hengt i gangen ja.

Anonymkode: a38b3...d5e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
loveli skrev (34 minutter siden):

Hva skal den der da? 🤔😂

Anonymkode: 4e1e9...de0

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

A og J ligger bare en hammer bal og vant gårsdagens feteste premie, så de klarer seg fint uten den de også!

Anonymkode: d9969...53a

Ikke sagt noe annet. Tror du siterer feil person..

Anonymkode: 5f3b0...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
loveli skrev (49 minutter siden):

Hva skal varmepumpa gjøre i gangen?🤦🏼‍♀️

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonym 77 skrev (5 timer siden):

Veldig ampert her inne. Husk det er ett underholdningsprogram. Vi får bare se små glimt av en hel uke. Greit å huske at alt er ikke som vi ser. Klipp og lim kan gjøre det utrolige. Når det er sagt så har folk forskjellige meninger. Ingen sitter på fasiten. Respekter att folk har ulike meninger. Utifrå det jeg har sett av programmet må jeg si at jeg aldri har hatt sansen for måten Anna behandler Jone men vi ser ikke alt. Jeg heier likevel på de. De jeg har minst sansen for er K-V. Ingen spesiell grunn men det er bare noe med de som ikke fenger meg.  V skiller seg heller ikke ut utseendemessig fra flere av de andre kvinnene.  Det har heller ikke noe å si hvordan de ser ut. Er ikke ett skjønnhetsprogram. Alle meninger er jo basert på programmet. Alle deltakerene er sikkert flotte mennesker i virkeligheten. Dommerene er vinglete. Liker best Lars. Aina og Finn vingler fra episode til episode. Slik har det vært i flere sesonger. Urettferdig blir det jo alltid når slike personer skal bestemme. Synes alle deltakerene gjør sitt beste og ser ut som de tar med seg mye ny kunnskap. 

Enig - det er så mye tullete og overdrevne kommenterer her. Aina er ikke uhøflig eller uvennlig mot V og K. Hun er like grei mot alle, så synes det leses inn myyye rart i episodene av enkelte her. Skulle ikke tro vi ser på samme program egentlig.

Tror alle stuene blir fine jeg 🙂

Anonymkode: 3b271...bbd

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva skal varmepumpa gjøre i gangen?🤦🏼‍♀️

Det er jo åpent inn til stua/kjøkken, så da varmer den fint opp om den står i gangen. Itillegg vil det også lettere kunne varmes opp oppe med pumpa om den står i gangen.  Dessuten er det praktisk å tørke ting under varmepumpa, feks sko og votter ol. Da er det greit å ha den i gangen. 

Jeg kunne ikke hatt den oppe på veggen i et oppholdsrom, og så visst ikke rett over der man sitter. 

Endret av lin
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...