Gå til innhold

Sommerhytta 2021. INGEN SPOILING.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det bare jeg som synes Anita er fryktelig kritisk til K&V? Virker som hun ikke vil gi dem skryt for noe. Mens A&J får skryt for alt

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest loveli
christinasmithh_ skrev (10 minutter siden):

Er det bare jeg som synes Anita er fryktelig kritisk til K&V? Virker som hun ikke vil gi dem skryt for noe. Mens A&J får skryt for alt

Man kan jo lure på om det har skjedd noe, for det virker jo helt merkelig.

Eller det bare klippet slik tro? For det vi seere får se er jo full jubel hos AJ og hos VK så henger geipen allerede før Aina inspiserer det som er laget... :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
loveli skrev (10 minutter siden):

Eller det bare klippet slik tro? For det vi seere får se er jo full jubel hos AJ og hos VK så henger geipen allerede før Aina inspiserer det som er laget... :klo:

Ja, er utrolig merkelig. Fikk vondt av V idag. Synes det hun hadde planlagt hørtes skikkelig fint ut, jeg.

Anonymkode: bbd2f...f6b

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, loveli said:

Hun har vel sett at K og V gjør mye det samme om og om igjen. Det blir veldig fint hos dem, men jeg synes det er litt kaldt og at V prøver litt for mye å vri stilen etter hva hun tror Aina vil ha.  Hadde de vært tro til sin egen stil (som på soverommet, før V begynte å snakke om å gjøre Aina fornøyd hele tiden) hadde nok Aina blitt mere fornøyd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dupers skrev (34 minutter siden):

Hun har vel sett at K og V gjør mye det samme om og om igjen. Det blir veldig fint hos dem, men jeg synes det er litt kaldt og at V prøver litt for mye å vri stilen etter hva hun tror Aina vil ha.  Hadde de vært tro til sin egen stil (som på soverommet, før V begynte å snakke om å gjøre Aina fornøyd hele tiden) hadde nok Aina blitt mere fornøyd

A&J gjør jo også det samme om og om igjen, men kritiseres ikke for det. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, christinasmithh_ said:

A&J gjør jo også det samme om og om igjen, men kritiseres ikke for det. 

Men a og jeg har jo en hyggeligere stil. Jeg er ikke redd for å sette med ned på en stol der når jeg kommer inn fra en skitur liksom. Hos K og V føler jeg at man må vaske skoene før man går opp trappa og banker på døra. Ei hytte skal i mine øyne være vslappet og hyggelig og litt lavterskel. Det skal ikke være så rent  og anstrengt

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man skjønner at enkelte har gitt opp når barn blir sendt som hjelp når ene deltakeren er syk. 

Anonymkode: 29883...a54

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har endelig fått meg til å kikke gjennom Drømmehytta hvor Aina og Lars lager sine versjoner av hyttene. Så akkurat episoden med gangen.   Der var det ikke hvit trapp, men i samme farge som døra. Synes bare hele greia var fryktelig trist, og knaggene passet overhode ikke inn.. Hvordan kan en dommer lage noe så grusomt. 

Litt gøy å se på oversiktsbilder også, kan se litt hvor langt AC har kommet. I episoden med loftstue så holder AC på med uteboden, det kan vi se siden Drømmehytta er hytta ved siden av AC...

På episoden med bad - så påpeker Aina at alt hun har valgt er matt og peker på alle elementene. Da forstår jeg hvorfor f-eks ikke KV vant med sitt bad. 

Generelt synes jeg ikke løsningene som Aina har kommet med her gjør at hytta blir så spesielt fin. Da er både KV og AJ sine hytter finere. Aina har valgt en veldig gul tone på beisen som ikke gjør seg godt på min PC ihvertfall...  

Det er på grunnlag av valgene Aina har gjort som gjør at det er så skuffende hvor kritisk er til deltakerne- som jo ikke er valgt ut for å være proffe snekkere eller innredere.  Tror virkelig Sommerhytta programmet hadde hatt nytte av dommere som både kan gi litt mer kunnskap til både oss seere og deltagerne og som ikke lar egen (dårlige) smak skinne gjennom samt klarer å behandle deltagerne likeverdig og på en hyggelig måte - selv om de ikke har klart alt. 

Anonymkode: ac846...3a6

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine tanker og oppsummering rundt dagens episode: 

Spoiler

Jeg skjemmes egentlig av å innrømme det, men jeg kjenner at jeg heier på alle andre enn kjæresteparet. Samtidig er noen av de artigste øyeblikkene i serien når Jone blir herlig tøysete. 

Aina snakker om "stofflighet" i dag. Hun har ingenting fint å si til far og datter fordi de ikke har pledd og kurver å vise til enda. Styrken til far og datter ifølge Aina er at de blir ferdige. Så mye skryt er det å få der. Hun tror det blir tungt at datter henger opp bilder hun har tatt av dyrene og området utenfor hytta? Mens det tidligere har vært så fint å ta naturen inn. Nå var det visst bedre å skape et tydelig skille mellom inne og ute, og se for seg at det er storm ute. På sommerhytta. :klo:

Kjæresteparet får skryt fordi de har et pledd å vise til. De virket ikke helt overbevist selv, men Aina elsket det. 

Tvillingene hadde også handlet to puter, så de fikk skryt. 

Det er mulig jeg er alt for lite opptatt av interiør, men synes det blir feil å la dommernes personlige smak ha så mye å si. Jeg synes alle parene har en gjennomført stil på hvert sitt vis, og da er det synd at de må innrede på en måte de ikke liker bare for å prøve å blidgjøre dommerne. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episode:

Spoiler

Utrolig deilig energi mellom Anna og Jone for tiden. De prater med glimt i øyet mot hverandre og virker generelt optimistiske. Stor kontrast til starten. Jeg heller mot at de er blitt et offer for klipping. Anna spesielt. 

Dagens konkurranse spiste opp mye av programmet. Som vanlig. Mulig produksjonen synes dette er god tv, men jeg synes det blir altfor langtrukket og har liten verdi i forhold til hva programmet egentlig skal handle om. Litt rart at denne utslagskonkurransen mellom K&V og A&J ble spikerkonkurranse på nytt igjen, ettersom A&J åpenbart var bedre enn K&V første gang. Jaja. 

Litt interessant at når noen ønsker seg noe på forhånd, men velger joker, så er alltid det paret egentlig ønsket seg inkludert i jokeren. Jone sier når de skal plukke fra tavlen: "Vi ønsker egentlig en pizzaovn, men vi går for jokeren, og så håper vi at pizzaovn er inkludert". Hva fikk det? Jo, pizzaovn og annet kjøkkenutstyr. I et stueprosjekt... 

Øyunn og Levi på rundtur utenfor hyttene kunne vært kuttet bort. Null underholdningsverdi.

Aina tok seg også en rundtur på hyttene, men klarer ikke å være nøytral når hun snakker. Hun er veldig opptatt av å prakke på deltakerne sine subjektive meninger. Spesielt hos K&V. Det kom helt tydelig fram at hun forventer mer [og noe annet] av K&V enn resten. Det samme gjorde jo Finn også. Plutselig handlet det ikke om å få uterom og innerom til å fungere sammen, men skape et skille. Hvor kom det fra, liksom?

Og er ikke puter, pledd og kurver bare fryktelig små bagateller i det store bildet? Det betyr jo ingenting totalt sett og koster knapt noe. Skal hytteprosjektet avgjøres på om K&V har en kurv stående på gulvet og et pledd på sofaen eller ikke? Alt ble bare rart. For handler det ikke om hva deltakerne mener og vil ha det, egentlig? Og hvorfor skulle ikke det deltakerne gjorde bli bra nok? Jeg ville heller hatt Anna eller Veronica som interiørdesigner hjemme hos meg enn Aina basert på hva Aina har levert i sin karrière på tv! 

Jeg er ingen interiørekspert, men interiør handler vel om individuelle behov, funksjonalitet, preferanser, atmosfære og personlighet. Identitet, som Aina ofte sier. Med andre ord så er interiør individuelt, og er et moment man skal bruke for å tilfredsstille seg selv i ulike kontekster. Ikke andre. Og ihvertfall ikke Aina. 

K&V fikk jo også kritikk fra Aina i baduken for å ikke ha kurver på badet, selv om andre par ikke hadde det heller. T&T fikk ironisk nok mye ros fra Aina for å ha overøst boden med plastikk-kurver fra Nille til 10kr inne i denne boden. Fint var det ihvertfall ikke, men Aina elsket det. Hvorfor hun elsket det fikk vi aldri vite. Noen ganger må man ha kurver, andre ganger ikke. Spørs hvilket par som plasserer kurven der. Trynefaktor altså. Helt tåpelig. 

Endret av Ctrl
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ainaaaa🤢🤢🤢🤢 Hun er så ekstremt ukonsekvent. 

Anonymkode: 27dab...7b2

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
solkrem skrev (5 timer siden):

Mine tanker og oppsummering rundt dagens episode: 

Skjul innhold

Jeg skjemmes egentlig av å innrømme det, men jeg kjenner at jeg heier på alle andre enn kjæresteparet. Samtidig er noen av de artigste øyeblikkene i serien når Jone blir herlig tøysete. 

Aina snakker om "stofflighet" i dag. Hun har ingenting fint å si til far og datter fordi de ikke har pledd og kurver å vise til enda. Styrken til far og datter ifølge Aina er at de blir ferdige. Så mye skryt er det å få der. Hun tror det blir tungt at datter henger opp bilder hun har tatt av dyrene og området utenfor hytta? Mens det tidligere har vært så fint å ta naturen inn. Nå var det visst bedre å skape et tydelig skille mellom inne og ute, og se for seg at det er storm ute. På sommerhytta. :klo:

Kjæresteparet får skryt fordi de har et pledd å vise til. De virket ikke helt overbevist selv, men Aina elsket det. 

Tvillingene hadde også handlet to puter, så de fikk skryt. 

Det er mulig jeg er alt for lite opptatt av interiør, men synes det blir feil å la dommernes personlige smak ha så mye å si. Jeg synes alle parene har en gjennomført stil på hvert sitt vis, og da er det synd at de må innrede på en måte de ikke liker bare for å prøve å blidgjøre dommerne. 

Mens jeg heier på kjæresteparet. Fordi jeg liker stilen deres bedre. Gipsplater, gull og marmor-ish hører ikke hjemme på ei hytte synes jeg. Viser til tidligere episoder altså. Pluss at far er FOR flink i utgangspunktet.

Anonymkode: a38b3...d5e

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns de kunne valgt noe annet for å kåre vinneren etter de tre første konkurransene i dagens konkurranse, men men😬

Ubehagelig å se innstillingen Aina har til interiør valget til Veronica. Jeg har troa og tror det blir fab as always💗

Liker godt grønnfargen Adrian og Christine har valgt i stua💗🌿 Men etter å ha sett rommet fra mer enn bare én vinkel, føler jeg rommet ble litt mørkt, spesielt med den sorte fargen.🙄 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syns ingen av deltagerne har noe fin stil i år. Tvillingene har fine farger på veggene, så den hytta har potensiale. Hater de beisa veggene hos A&J, og syns ikke bordene til Anna er fine. Er heller ikke noe glad i gull- og marmor stilen til K&V, men håper likevel de vinner til slutt.

Anonymkode: e6db8...9f8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Ctrl skrev (5 timer siden):

Dagens episode:

Skjul innhold

Utrolig deilig energi mellom Anna og Jone for tiden. De prater med glimt i øyet mot hverandre og virker generelt optimistiske. Stor kontrast til starten. Jeg heller mot at de er blitt et offer for klipping. Anna spesielt. 

Dagens konkurranse spiste opp mye av programmet. Som vanlig. Mulig produksjonen synes dette er god tv, men jeg synes det blir altfor langtrukket og har liten verdi i forhold til hva programmet egentlig skal handle om. Litt rart at denne utslagskonkurransen mellom K&V og A&J ble spikerkonkurranse på nytt igjen, ettersom A&J åpenbart var bedre enn K&V første gang. Jaja. 

Litt interessant at når noen ønsker seg noe på forhånd, men velger joker, så er alltid det paret egentlig ønsket seg inkludert i jokeren. Jone sier når de skal plukke fra tavlen: "Vi ønsker egentlig en pizzaovn, men vi går for jokeren, og så håper vi at pizzaovn er inkludert". Hva fikk det? Jo, pizzaovn og annet kjøkkenutstyr. I et stueprosjekt... 

Øyunn og Levi på rundtur utenfor hyttene kunne vært kuttet bort. Null underholdningsverdi.

Aina tok seg også en rundtur på hyttene, men klarer ikke å være nøytral når hun snakker. Hun er veldig opptatt av å prakke på deltakerne sine subjektive meninger. Spesielt hos K&V. Det kom helt tydelig fram at hun forventer mer [og noe annet] av K&V enn resten. Det samme gjorde jo Finn også. Plutselig handlet det ikke om å få uterom og innerom til å fungere sammen, men skape et skille. Hvor kom det fra, liksom?

Og er ikke puter, pledd og kurver bare fryktelig små bagateller i det store bildet? Det betyr jo ingenting totalt sett og koster knapt noe. Skal hytteprosjektet avgjøres på om K&V har en kurv stående på gulvet og et pledd på sofaen eller ikke? Alt ble bare rart. For handler det ikke om hva deltakerne mener og vil ha det, egentlig? Og hvorfor skulle ikke det deltakerne gjorde bli bra nok? Jeg ville heller hatt Anna eller Veronica som interiørdesigner hjemme hos meg enn Aina basert på hva Aina har levert i sin karrière på tv! 

Jeg er ingen interiørekspert, men interiør handler vel om individuelle behov, funksjonalitet, preferanser, atmosfære og personlighet. Identitet, som Aina ofte sier. Med andre ord så er interiør individuelt, og er et moment man skal bruke for å tilfredsstille seg selv i ulike kontekster. Ikke andre. Og ihvertfall ikke Aina. 

K&V fikk jo også kritikk fra Aina i baduken for å ikke ha kurver på badet, selv om andre par ikke hadde det heller. T&T fikk ironisk nok mye ros fra Aina for å ha overøst boden med plastikk-kurver fra Nille til 10kr inne i denne boden. Fint var det ihvertfall ikke, men Aina elsket det. Hvorfor hun elsket det fikk vi aldri vite. Noen ganger må man ha kurver, andre ganger ikke. Spørs hvilket par som plasserer kurven der. Trynefaktor altså. Helt tåpelig. 

Aina er slitsom å høre på. Spoler alltid forbi når hun snakker. Skulle ønske de bytta ut henne ut for flere sesonger siden. Er så lei ordet "myke elementer". Det bør være dommere som klarer å se ulike stiler med, som ser på gjennomføringen. Om det så er 50-talls-stil, shabby chic, fargerikt, minimalistisk osv. Hun bør klare å se mer enn det hun selv foretrekker av stil og farger. 

Anonymkode: 5f3b0...d56

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper Aina og Finn ryker til neste sesong! Aina er fæl til å få favoritter og det lyser så igjennom! Hun slakter K&V som alle her legger merke til, burde ikke være slik! Er bare Aina sin sære stil som funker i verden lissom! 
Det aller verste var dagens konkurranse når det ble likt med K&V og A&J... Jo, slå ned spiker som K& spesielt V slet VELDIG med, med A&J raste igjennom! Hvem bruker å slå spiker i utslagskonkurranse??? Hadde jeg vært K&V så hadde jeg bare forlatt rommet, gått! Fy F å urettferdig!! Slo av Tv og vurderer sterkt om dette var mitt aller siste sommerhytta-program!! Aina ødelegger alt, og den konkurransen var siste dråpen!!

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De gamle trappene de hadde før de bygde nye var jo hundre ganger finere enn de hvite! Helt krise med de nye synes jeg. 

Anonymkode: abefd...dd0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ribernt skrev (57 minutter siden):

Håper Aina og Finn ryker til neste sesong! Aina er fæl til å få favoritter og det lyser så igjennom! Hun slakter K&V som alle her legger merke til, burde ikke være slik! Er bare Aina sin sære stil som funker i verden lissom! 
Det aller verste var dagens konkurranse når det ble likt med K&V og A&J... Jo, slå ned spiker som K& spesielt V slet VELDIG med, med A&J raste igjennom! Hvem bruker å slå spiker i utslagskonkurranse??? Hadde jeg vært K&V så hadde jeg bare forlatt rommet, gått! Fy F å urettferdig!! Slo av Tv og vurderer sterkt om dette var mitt aller siste sommerhytta-program!! Aina ødelegger alt, og den konkurransen var siste dråpen!!

Aina er dessverre med neste sesong😑

Anonymkode: 5f3b0...d56

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...