Solar Nebula Skrevet 27. mai 2021 #1341 Del Skrevet 27. mai 2021 23 hours ago, AnonymBruker said: Enig med deg, forstår veldig lite av det. Gulvet er knallgult, passer dårlig sammen med andre farger og man skulle tro at meglere vet at det er mer moderne med lysere gulv. Man trenger ikke nødvendigvis ha det så grått, men gult/på grensen til oransje gulv er virkelig ikke pent. Jeg liker grønnfargen på kjøkkenet fordi de ellers har hvite flater og mye naturlig lys, men i gangen kan det blir veldig mørkt og føles lite, og tenker de da at de skal ha den i hele stua også? I tillegg er jo soverommet mørkt også, med en fryktelig blåfarge.. Synes det er rart at mennesker som burde ha sett en del leiligheter/hus ikke har mer kunnskap om hva som fungerer.. Men de er skikkelig søte, positive og morsomme, og jeg liker veldig godt hvordan de snakker med hverandre. Så kunne liksom så gjerne ønske at de fikk det til. Anonymkode: bbd2f...f6b Men her designer de kanskje mer etter egen smak? De kan ha peiling på hva som selger uten at det nødvendigvis er sånn de ønsker å designe sin egen hytte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet 27. mai 2021 #1342 Del Skrevet 27. mai 2021 Jeg lo godt av Jone i gårsdagens episode når Anna gikk og harket og han bare "ta deg noe vann, du høres ut som du er 90 og har røkt petterøes hele livet". Jeg tror bare de to har en litt skarp tullete sjargong mellom seg som sikkert blir framstilt skjevt på skjermen - derav kritikken Anna har fått for å "mobbe" Jone. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #1343 Del Skrevet 27. mai 2021 Solar Nebula skrev (24 minutter siden): Men her designer de kanskje mer etter egen smak? De kan ha peiling på hva som selger uten at det nødvendigvis er sånn de ønsker å designe sin egen hytte. Men det som selger er vel gjerne også det som vinner...? Anonymkode: 0f85a...4b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sigyn Skrevet 27. mai 2021 #1344 Del Skrevet 27. mai 2021 AntiBullshit skrev (22 minutter siden): Jeg lo godt av Jone i gårsdagens episode når Anna gikk og harket og han bare "ta deg noe vann, du høres ut som du er 90 og har røkt petterøes hele livet". Jeg tror bare de to har en litt skarp tullete sjargong mellom seg som sikkert blir framstilt skjevt på skjermen - derav kritikken Anna har fått for å "mobbe" Jone. Enig. Og merker meg at brukerne her raskt skaper seg et narrativ hvor man tolker for å forsterke egen oppfatning og førsteinntrykk. Hadde denne situasjonen vært omvendt hadde det nok blitt kommentert både én og to ganger. Tror det er en kombinasjon av litt erting, litt kort lunte når man er sliten/stressa, samt ledende spørsmål og interessant klipping fra produksjonen 🙂 Velfortjent seier denne uka. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #1345 Del Skrevet 27. mai 2021 Solar Nebula skrev (34 minutter siden): Men her designer de kanskje mer etter egen smak? De kan ha peiling på hva som selger uten at det nødvendigvis er sånn de ønsker å designe sin egen hytte. Ja, det er klart, men det handler om å se hva som fungerer sammen. Det er til en viss grad objektivt, det handler om komplementærkontraster osv. Det kan jo godt hende de elsker oransje parkett, men helt objektivt sett fungerer et sånt gulv dårlig sammen med svært mange veggfarger. Og den kunnskapen burde man jo til en viss graf ha fanget opp når man er megler. Det samme med styling; meglerne jeg har snakket med har vært veldig opptatt av styling, og vet godt hva som fungerer for å få solgt et hus. Meglerne er veldig dårlige på det også, det er veldig lite detaljer for eksempel og ting funker liksom ikke sammen. Klart de skal like det best selv, men det hjelper jo heller ikke om de aldri vinner hammer. Anonymkode: bbd2f...f6b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vintermorgen Skrevet 27. mai 2021 #1346 Del Skrevet 27. mai 2021 Ryddet for avsporinger og brukerangrep, og svar til dette. Vintermorgen, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mperle Skrevet 27. mai 2021 #1347 Del Skrevet 27. mai 2021 8 hours ago, Ariana807 said: Ukesfinale: Reveal hidden contents Fortjent vinner denne uken. A&J har stått på, og de har fått det nesten 100% til, det var en hjørnelist, som jeg faktisk ikke forstår at fikk stå, men hvor perfeksjonist Anna er 😅 Hos tvillingene, er det bare jeg som så veggen der linjene ikke var like på begge sider av hjørnet? 😅 For det er ikke like godt snekkerarbeid som Lars ville ha det til 😅 Kanskje det bare var kameravinkelen. Jeg likte gangen til tvillingene, lyst og fint, men er enig i at parkett er et dårlig valg, da vannskader kan oppstå fort 😅 Likte at K&V ikke stengte av med dør, for det hadde blitt en mørk liten gang. De holdt det åpent og lyst. Likte gangen, men likte A&J sin bedre. Meglerene, mørk og mørk gang 😬 Det ble alt for mørkt for min del. De burde valgt et lysere alternativ. Spoiler La også merke til at linjene ikke var rette i gangen til TT. I tillegg var det en altfor kort planke som man kunne se feks når Lars satte seg på benken der. Skjønner virkelig ikke at det var «godt snekkerarbeid». Men kanskje «bedre snekkerarbeid» enn hva de har prestert før! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #1348 Del Skrevet 27. mai 2021 Spoiler Helt enig i ukens vinner. AJ hadde den desidert fineste og luneste gangen. Personlig synes jeg ikke gangen til TT eller AC var fin i det hele tatt. Avgrensingen til AC mellom entre og stue var latterlig... Anonymkode: 7f6dd...5c3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #1349 Del Skrevet 27. mai 2021 Er det ikke rart hvor mye tyn Veronika får fordi hun "ikke bidrar med noe"? Selv om hun gjør mye. Og hvor mye Tv2 fokuserer på at veronika hele tiden har lært av pappa. Istedet for å se på hva Veronika kan, hva hun gjør og bidrar med. Er det "se på Pappa jenta som ikke kan noen ting" som skal fram her? Eller "hjelpeløs, vakker kvinne"? Og hvorfor er pappas (og andres) snekkerkunnskaper mer verdt enn Veronikas design- og hagekunnskaper? Det er ikke mye vi har sett Kurt i hagen. Ei heller på innkjøp eller stashing. Jobb er ikke bare snekring. Alt det andre er jobb det også. Anonymkode: dc3bb...71e 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #1350 Del Skrevet 27. mai 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Er det ikke rart hvor mye tyn Veronika får fordi hun "ikke bidrar med noe"? Selv om hun gjør mye. Og hvor mye Tv2 fokuserer på at veronika hele tiden har lært av pappa. Istedet for å se på hva Veronika kan, hva hun gjør og bidrar med. Er det "se på Pappa jenta som ikke kan noen ting" som skal fram her? Eller "hjelpeløs, vakker kvinne"? Og hvorfor er pappas (og andres) snekkerkunnskaper mer verdt enn Veronikas design- og hagekunnskaper? Det er ikke mye vi har sett Kurt i hagen. Ei heller på innkjøp eller stashing. Jobb er ikke bare snekring. Alt det andre er jobb det også. Anonymkode: dc3bb...71e Enig! Kvalmt å se hvor fæle enkelte er i kommentarene mot Veronica. Personlig liker jeg Veronica bedre enn Anna, men det er fordi jeg er mer lik Veronica og hadde lettere funnet en god tone med henne enn Anna, hadde aldri i verden taklet å jobbe sammen med Anna. Ikke klagete Jone heller. Anonymkode: d9969...53a 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #1351 Del Skrevet 27. mai 2021 Veronica, beiser, maler, kapper og bærer plan, spikrer og skrur gjør hun også. De fleste parene fordeler jo på oppgavene. V kapper og K spikrer, så maler V osv.. Pluss hagesti, hagearbeid osv, det er også tungt arbeide. Jone er morsom innimellom.. som da han satt i bilen og skulle sjekke opp Anna og Anna så ble så flau 😄 Men hva de får til, de to, de er så flinke. A og C er jo også bra underholdning, selvironi og latter, selv om de sliter. T og T er jo bare søte, de ler jo hele tida, nesten.. litt avslappede folk, men tar jobben likevel seriøst. Koser meg med programmet og bryr meg lite om klipping o.l. Det er ingen tvang å se på, om det irriterer noen så har de vel andre kanaler de kan se på i stedenfor. Anonymkode: 7d22b...fda 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solkrem Skrevet 27. mai 2021 #1352 Del Skrevet 27. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): .... Koser meg med programmet og bryr meg lite om klipping o.l. Det er ingen tvang å se på, om det irriterer noen så har de vel andre kanaler de kan se på i stedenfor. Anonymkode: 7d22b...fda Det er selvfølgelig frivillig å se på, men det er nok flere av oss som synes at et så bra konsept hadde fortjent bedre klipping. Jeg stusset litt over første episoden denne uka der jeg mener at jeg så boblebadet til meglerne før de vant det, trappene til tvillingene og en nyklipt Jone. I neste klipp var verken boblebadet eller trappene der, og håret til Jone hadde blitt langt igjen. Dette er bare småting, men det er så unødvendig. Spesielt om det røper hvem som vinner konkurranser. Synes det er verre at deltagerne er klippet på en uheldig måte. Vi får nesten ikke se tvillingene gjøre annet enn å ta pauser, selv om vi ser at de åpenbart må ha jobbet mye for å bli ferdige med ukesprosjektene. Jeg som er ganske fersk seer av sommerhytta kunne også tenkt meg å vite litt mer om reglene. Hva som inngår i materialer de får utdelt, hva de har lov å bruke budsjettet på (er f.eks bruktkjøp lov? Vanskelig å si om prisen er riktig..), om de har lov til å ta imot gratis ting, når kan de hente inn stand-in, hviletid osv. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 27. mai 2021 #1353 Del Skrevet 27. mai 2021 (endret) Min ukesrangering: Spoiler Dessverre et stort sprik mellom nr 1 og 2 mot 3 og 4 i dag. Klasseforskjell. Igjen. 1. Anna og Jone. Teaseren til TV2 midtveis i uken røpet altså igjen vinnerne. Som vanlig nydelige hyttevegger, som ble supplert med et skap med det samme. Jeg var i utgangspunktet imot flisene, men synes det ble veldig bra tilslutt. Faktisk var nytenkningen med flisene noe av de første som har inspirert meg på Sommerhytta i år i løpet av 7 uker. Fin hjemmelaget benk i kråa også, og pent dekorert. Gjennomført bra helhet, bra håndverk og solid utført. A&J leverte som eneste paret en gang jeg lett kunne ha hatt i min egen hytte. Soleklart best med den mest hyttete gangen og er vel unt seier. A&J har den vanskeligste tomta å lage et pent uteområde på ettersom hele inngangen er en gruset oppkjørsel. Likevel får de det til å fungere greit med å gjøre det enkelt. Synes dog at de kunne tatt seg bryet med å beise trappa. Og de kunne godt ha rettet på den listen som åpenbart var for kort. Rart at det ikke ble gjort. 2. Kurt og Veronica. Ser fortsatt ikke poenget med den boden i gangen ettersom de har et anneks som bod utenfor, men det ble satt opp bedre enn først antatt. At de valgte litt panel med liv i seg foran død gips hevet helhetsinntrykket mitt betraktelig. Panelet fikk også en pen og typisk hyttelig beis på seg. Herlig. Som vanlig bra håndverk, og har kanskje det beste uteområdet. Ser velgjort og ordentlig ut. En god nr 2 i dag, slått av Anna og Jone som rett og slett fikk en bedre helhet. 3. Trine og Trude. Prøver så godt de kan og prøver samtidig noe nytt, som ender med at de sitter igjen med en helt OK gang. En gladaktig grønnfarge på malingen i gangen. Jeg ville garantert ikke druknet panelet i en slik maling og farge selv. Dog synd de ikke klarer å få panelet i vater mellom veggene. Interiørmessig er det en del rare valg, og understellet på den benken var grusom. Litt slett arbeid når de må liste rundt lysbrytere, og et uteområde som virker spontant og planløst. 4. Christine og Adrian. Mørkt og tungt med mørkegrønt panel og mørkt interiør. Fargevalg, interiør og stil viser seg å være C&As nemesis i programmet. Den telefonbenken, flere andre rare oppheng og gardin foran stueinngangen kunne de spart seg for. Den gule parketten, som de i utgangspunktet ikke likte selv og valgte på tross, ble ikke særlig pen i dette totalbildet. Skulle ønske de var litt friskere og nytenkende i stilen, istedenfor å se tilbake mot 80-tallet. En del fæle snekkererror. Jeg synes rett og slett ikke særlig om gangen, og ville omgjort det meste om jeg hadde overtatt hytta. Dessverre. Christine og Adrian virker uansett herlige sammen, om ikke annet. Finns eufori for ALT han ser er så overdrevent at jeg lurer på om han husker å faktisk dømme parene også underveis. Det virker som han bevisst overser det som potensielt kan trekke parene ned. Likevel, dommerne havner heldigvis på det rettmessige valget i dag. 4 - 3 - 1 - 0 nå altså. Det blir spennende inn mot finalen likevel, da med tanke på om det er Kurt og Veronica eller Anna og Jone som vinner hytta. Endret 27. mai 2021 av Ctrl 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #1354 Del Skrevet 27. mai 2021 Digger Veronica. Synes hun er kjempedyktige. Hun jobber jevnt godt og klager ikke. Lærer tydeligvis rask og er ikke redd for å starte på nye utfordringer. Hun er overhode ikke drama. Hun må være drømmedama. Anonymkode: 20346...d97 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ribernt Skrevet 27. mai 2021 #1355 Del Skrevet 27. mai 2021 Jeg syntes at programmet blir dårligere spesielt de to siste sesongene! Før viste de mer og nærbilder av det som blir gjort. Nå er det så vidt vi ser noe av feks kjøkkenet underveis og mulige feil, kun på torsdagene når det er ferdig! Feks at AJ bare har satt kjøleskapet inn i et skap?! Må åpne skapdøra for så å åpne kjøleskapsdøra... Å; De vant kjøkkenuka selv med feilmåling på hele innredning og benkplate++... Virker som de prøver å styre unna kritikk mot parene med å klippe det slik at de viser kun ferdig arbeid når naboer og dommere kommer på torsdagen! Kun Lars holder mål som dommer! Så det veldig godt med Aina nå på Onsdag; Så entusiastisk med AJ og så platt med KV! Er jo så sykt innlysende at hun ikke er fan i det hele tatt av KV! Håper hun og Finn forsvinner til neste sesong... Nesten så jeg ikke gidder se mer når det blir sånn! Rart det er lov med premie(r) av så høy verdi! Opp mot 4 millioner! Burde vært mer kontroll da. Ihvertfall når det har vært så utrolig feile par som har vunnet de to siste årene.!! Får håpe det beste paret som gjør best jobb/finest jobb/mest korrekt jobb på hytta vinner! Det så lovende ut fra begynnelsen før sympatihammerene begynte! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet 27. mai 2021 #1356 Del Skrevet 27. mai 2021 Jeg kom til å tenkte på noe angående dommerne. Den siste små-ting-konkurransen som var denne uken hvor de skulle lage lampeskjerm, da ble Aina bedt om å gå ut av rommet mens deltagerne jobbet, for hun skulle ikke vite hvem som hadde lagd hva før hun skulle komme med dommen sin. Men når deltakerne lagde stumtjener/knaggrekke noen episoder før så fikk Finn og Lars se på, og produktene ble presentert sammen med respektive lagene. Er det sånn at produksjonen mener Aina sliter med å være objektiv, men ikke Lars og Finn? Er ikke det litt merkelig at de er så inkonsekvente på dette? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 27. mai 2021 #1357 Del Skrevet 27. mai 2021 (endret) AntiBullshit skrev (12 minutter siden): Jeg kom til å tenkte på noe angående dommerne. Den siste små-ting-konkurransen som var denne uken hvor de skulle lage lampeskjerm, da ble Aina bedt om å gå ut av rommet mens deltagerne jobbet, for hun skulle ikke vite hvem som hadde lagd hva før hun skulle komme med dommen sin. Men når deltakerne lagde stumtjener/knaggrekke noen episoder før så fikk Finn og Lars se på, og produktene ble presentert sammen med respektive lagene. Er det sånn at produksjonen mener Aina sliter med å være objektiv, men ikke Lars og Finn? Er ikke det litt merkelig at de er så inkonsekvente på dette? Inkonsekvensen er merkelig ja. Men Finn har gått ut som dommer under tidligere konkurranser, og tror Lars har gjort det samme. Men det burde jo være slik hver gang et produkt skal vurderes. Endret 27. mai 2021 av PetterKanin 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ribernt Skrevet 27. mai 2021 #1358 Del Skrevet 27. mai 2021 AntiBullshit skrev (13 minutter siden): Jeg kom til å tenkte på noe angående dommerne. Den siste små-ting-konkurransen som var denne uken hvor de skulle lage lampeskjerm, da ble Aina bedt om å gå ut av rommet mens deltagerne jobbet, for hun skulle ikke vite hvem som hadde lagd hva før hun skulle komme med dommen sin. Men når deltakerne lagde stumtjener/knaggrekke noen episoder før så fikk Finn og Lars se på, og produktene ble presentert sammen med respektive lagene. Er det sånn at produksjonen mener Aina sliter med å være objektiv, men ikke Lars og Finn? Er ikke det litt merkelig at de er så inkonsekvente på dette? Som vist på onsdag så klarer ikke Aina å være nøytral da hun besøker parene. Lyser opp og er veldig entusiastisk hos AJ og er helt likegyldig hos KV. Samme med bodene; dritsur og negativ hos KV og holder på å lette av begeistring for døra til AJ!! Bare se forrige torsdags episode! Flere sånne eksempler! Så er helt enig med deg!! 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #1359 Del Skrevet 27. mai 2021 solkrem skrev (4 timer siden): Det er selvfølgelig frivillig å se på, men det er nok flere av oss som synes at et så bra konsept hadde fortjent bedre klipping. Jeg stusset litt over første episoden denne uka der jeg mener at jeg så boblebadet til meglerne før de vant det, trappene til tvillingene og en nyklipt Jone. I neste klipp var verken boblebadet eller trappene der, og håret til Jone hadde blitt langt igjen. Dette er bare småting, men det er så unødvendig. Spesielt om det røper hvem som vinner konkurranser. Synes det er verre at deltagerne er klippet på en uheldig måte. Vi får nesten ikke se tvillingene gjøre annet enn å ta pauser, selv om vi ser at de åpenbart må ha jobbet mye for å bli ferdige med ukesprosjektene. Jeg som er ganske fersk seer av sommerhytta kunne også tenkt meg å vite litt mer om reglene. Hva som inngår i materialer de får utdelt, hva de har lov å bruke budsjettet på (er f.eks bruktkjøp lov? Vanskelig å si om prisen er riktig..), om de har lov til å ta imot gratis ting, når kan de hente inn stand-in, hviletid osv. Budsjetter de får utdelt skal dekke de måtte trenge av interiør osv. Plank, maling osv kan de hente gratis i det lille varehuset Maxbo har satt opp på Mjøsli. Det samme med planter. Det bestilles også inn underveis. Ønsker de noe utover dette som wall 2 paint feks, må de betale mellomlegget på dette selv. De kan kjøpe ting brukt på Finn, bruktbutikker osv. De kan ikke hente ting hjemmefra før siste uka. Da kan de hente så så mange ting hjemme hos seg selv. De må legge frem kvitteringer på alt de har kjøpt. Alt dokumenteres. Mange ender derfor opp med å lage mange av møblene selv. Anonymkode: 5f3b0...d56 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #1360 Del Skrevet 27. mai 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hvorfor de vil ha de boblebadene skjønner jeg ikke. De er schtøgg (som Adrian sier hele tiden). Men dem om det. Og hvordan kan man si at TT er grisk fordi de velger seg en fortjent premie? Kort kommentar til dagens episode: TT som sier at de er finishen deres det mangler på, før vi får se et ytterhjørne med store gliper i panelet...Altså, hvis de lurer på hvor de må sette inn støtet på finishen, så er enkel måling før kapp elementert. Om Øyunn på farmen: hvorfor valgte de ikke heller Levi, som faktisk er en stor tv-sjarmbombe?! Men de ønsker vel konflikter. Anonymkode: dc3bb...71e Øyungen driver en populær tiktok konto i tillegg. Anonymkode: 5f3b0...d56 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå