Gå til innhold

Sommerhytta 2021. INGEN SPOILING.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest loveli
Ctrl skrev (2 timer siden):

Dagens episode: 

Skjul innhold

Wow. K&V gikk visst for panel og gips istedenfor kun gips, og de syntes det ble bra. Herlig. Nå er jeg spent på resultatet. Det virker fortsatt ambisiøst, men det i seg selv trenger ikke å være negativt. Panelet var det Veronica som stod for, noe Veronica ser ut til å både mestre og like. Godt å se at produksjonen viser henne som noe annet enn Kurts håndlanger. For det har hun neppe vært selv om det er det bildet vi har fått. 

A&J kjører denne spesielle flisen, som kanskje er for å tilfredsstille Aina (?). Hvis sistnevnte så er det litt trist. Jeg hadde i utgangspunktet ikke særlig sans for flisene, men jeg må ærlig innrømme at det ble overraskende bra. Livlig, lunt og koselig. Rommet virker faktisk meget gjennomført. Paret virker også tilfreds (til en forandring), og bruker tid på å rose hverandre og valgene sine. Rett og slett nydelig å se på. 

C&A henger etter i forhold til resten, og "klager" en del over det. Men det er jo litt rart at de aldri kan gjøre to ting samtidig. Når én maler mellom panelet, så står den andre å ser på. Når et panelbord skal sages, så sager de det sammen. Når panelet skytes på veggen, så utføres det av den ene mens den andre står å ser på. Helt utrolig at de enda jobber slik i uke 7. Og når de da valgte boblebad foran snekker eller joker i konkurransen når de henger etter så viser de jo at de har gitt litt opp konkurransen. 

Tvillingene er godt i gang og står på. De valgte å sterilisere trepanelet med en hvit farge. Joda, det ble lyst og greit, men jeg fikk litt "utebodvibber" av den gangkråa av hvitmalingen. Håper de klare å nøytralisere følelsen med noe mørkere farger på interiøret. Ellers klarer jeg ikke se hvordan tvillingene skal konkurrere mot K&V og spesielt A&J denne uken. Klasseforskjellen er faktisk for stor. Uten at det er tvillingenes feil. 

Angående en teaser av TV2 om ukesfinalen som potensielt spoiler ukens vinnere: 

Skjul innhold

TV2 gjør det samme som en annen uke når dem viser dommernes reaksjoner på en av entréene i ukesfinalen. Vi så jo lett at det tilhørte A&J basert på panelveggene. Rommet så ikke uventet svært bra ut, og reaksjonene fra dommerne sa vel egentlig sitt. Så det ligger derfor an til å tro at TV2 nok engang har spoilet ukesvinneren allerede midtveis i uken gjennom teasing. 

Jeg har faktisk lurt på om noen har lagt merke til om det er slik at det rommet dommerne virker å elske i teaserene er rommet som vinner?

På kjøkkenet var det jo nettopp A&J som vant og dét rommet som ble vist i teaseren. 

Ettersom jeg og du lurer på dette så har det jo ikke akkurat ødelagt sesongen eller vært så tydelig sammenheng, men hvis det stemmer så er det kanskje litt uheldig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

loveli skrev (31 minutter siden):

Jeg har faktisk lurt på om noen har lagt merke til om det er slik at det rommet dommerne virker å elske i teaserene er rommet som vinner?

På kjøkkenet var det jo nettopp A&J som vant og dét rommet som ble vist i teaseren. 

Ettersom jeg og du lurer på dette så har det jo ikke akkurat ødelagt sesongen eller vært så tydelig sammenheng, men hvis det stemmer så er det kanskje litt uheldig? 

Nå vet vi ikke enda om det skjer igjen, men det ligger jo an til å tro det basert på det vi har sett hittil. Akkurat som i kjøkkenuka, som du skriver. Og jeg synes det er rart og meget uheldig å tease med vinneren av ukesprosjektet midtveis i ukene. De kunne heller latt være å tease noe som helst fra sluttproduktene. Det føyer seg inn i rekken med mange rare valg rundt Sommerhytta i år. Hvis så skjer. Noe jeg tror vil skje. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
loveli skrev (4 timer siden):

Hvem tror dere får dommernes hammere i finaleuken?

Finn: AJ

Aina: AJ

Lars: KV

Hvem tror dere får hyttenaboenes hammer? Veldig vanskelig å si, da det like så mye kan gå på relasjoner som på hvilken hytte de liker best.  Hvor mye kontakt har man fått til med hyttenaboene under koronaperioden (bortsett fra det ene paret de ble bedt på kake til)?  Hvem vil de helst ha som ny nabo?  Jeg tror ikke TT får den, ellers er det ganske åpent.

Hvem hadde dere ønsket at skulle få de samme hammerne?

Anonymkode: 08f62...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I min entre er det mye myke elementer. De kalles yttertøy. Pynteputer og pledd derimot, det er det ingenting av. 

Anonymkode: 6ee85...c99

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte faktisk flisene i entreen til Anna og Jone Og herlighet så fine bilder Christine og Adrian har malt😍 Så glad for at de vant dagens konkurranse, velfortjent👏🏻 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

C og A imponerer på starten av denne uka. Gøy at de har blitt så flinke til å snekre. Håper de klarer å bli ferdige. 

Anonymkode: 5f3b0...d56

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

T&T ligger nok en gang dårlig an til å kapre gullhammeren denne uka også. Mulig de klarer å snu det, men tror nok de andre parene har større sjans denne uka. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

C og A imponerer på starten av denne uka. Gøy at de har blitt så flinke til å snekre. Håper de klarer å bli ferdige. 

Hvordan da? De kommer jo veldig sent i gang?

Anonymkode: 0f85a...4b6

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

T&T ligger nok en gang dårlig an til å kapre gullhammeren denne uka også. Mulig de klarer å snu det, men tror nok de andre parene har større sjans denne uka. 

Ut ifra alle småklippene av TT i starten i dag, om at de gjerne skulle hatt gullhammer, så tror jeg de vinner denne uka. Litt i samme stil som de 14 intervjuene med CA om boblebadet før konkurransen. Sjokk at de vant, liksom. 

Jeg liker KV sin løsning med et eget kott/oppbevaring i gangen. Særlig om den plantegninger som lå her i tråden er riktig. Det var jo bare en krok i enden hvis ikke. Alle uten særlig oppbevaring (små osloleiligheter) har nok irritert seg over at det ikke finnes en plass å rydde unna støvsuger og slike ting. Det de taper av dagslys fra vinduet kan de ta igjen med god belysning ellers. Likte ikke den grå fargen de hadde valgt, da. Men det er personlig smak. 

JA sin gang kan bli fin, - eller kjedelig. Jeg tror de har en stil som veldig mange velger. Ganske safe, men skiller seg ikke ut. Er forøvrig enig i Jones ros av Anna i dagens episode. Hun har stå-på-vilje og gir seg ikke før hun er i mål. 

TT tror og håper jeg overrasker litt denne uka. Foreløpig ser det kjedelig ut, men jeg tror de kommer til å overraske med innredningen. Og jeg tror de kommer til å gjøre det veldig koselig ute. Der har de vært i toppen på alle ukesoppdragene, noe de ikke har fått veldig godt betalt for. 

CA lurer jeg på om blir ferdige i det hele tatt. Det går så s-a-k-t-e. Jeg liker grønnfargen, men tror det blir litt mye med så mørk gang. Igjen, her må det jobbes med belysning. Fordi de er så treige med jobben inne er jeg redd det blir et hasteprosjekt ute. Forhåpentligvis klarer de å få til noe som ikke ser ut som det er kastet sammen i siste liten. 

Anonymkode: dc3bb...71e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå tenkte jeg på konkurransen og de maleriene... men, la oss for all del ikke synes at noe de gjør er bra...🙄

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ut ifra alle småklippene av TT i starten i dag, om at de gjerne skulle hatt gullhammer, så tror jeg de vinner denne uka. Litt i samme stil som de 14 intervjuene med CA om boblebadet før konkurransen. Sjokk at de vant, liksom. 

Jeg liker KV sin løsning med et eget kott/oppbevaring i gangen. Særlig om den plantegninger som lå her i tråden er riktig. Det var jo bare en krok i enden hvis ikke. Alle uten særlig oppbevaring (små osloleiligheter) har nok irritert seg over at det ikke finnes en plass å rydde unna støvsuger og slike ting. Det de taper av dagslys fra vinduet kan de ta igjen med god belysning ellers. Likte ikke den grå fargen de hadde valgt, da. Men det er personlig smak. 

JA sin gang kan bli fin, - eller kjedelig. Jeg tror de har en stil som veldig mange velger. Ganske safe, men skiller seg ikke ut. Er forøvrig enig i Jones ros av Anna i dagens episode. Hun har stå-på-vilje og gir seg ikke før hun er i mål. 

TT tror og håper jeg overrasker litt denne uka. Foreløpig ser det kjedelig ut, men jeg tror de kommer til å overraske med innredningen. Og jeg tror de kommer til å gjøre det veldig koselig ute. Der har de vært i toppen på alle ukesoppdragene, noe de ikke har fått veldig godt betalt for. 

CA lurer jeg på om blir ferdige i det hele tatt. Det går så s-a-k-t-e. Jeg liker grønnfargen, men tror det blir litt mye med så mørk gang. Igjen, her må det jobbes med belysning. Fordi de er så treige med jobben inne er jeg redd det blir et hasteprosjekt ute. Forhåpentligvis klarer de å få til noe som ikke ser ut som det er kastet sammen i siste liten. 

Anonymkode: dc3bb...71e

Gøy hvis T&T får det til denne uka. Det er jo morsomt om underdogene kan seile litt opp. Samme gjelder meglerne. Hvis de kan få opp farten litt, det går jo litt tregt. Men, snekringen ser ut til å ha kommet seg veldig. Usikker på grønnfargen i gangen. 

Redd det blir mye greier i gangen til far og datter, men de er alltid veldig gode på snekring og finish. 

Mulig A&J trekker det lengste strået med tanke på de flisene i gangen osv. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Synes også de har kommet seg veldig. Bare de rekker å bli ferdig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

I min entre er det mye myke elementer. De kalles yttertøy. Pynteputer og pledd derimot, det er det ingenting av. 

Anonymkode: 6ee85...c99

Takk! Det tenkte jeg og!

Anonymkode: da1a7...ade

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

De er også veldig dedikerte og koser seg når de  jobber sammen. V har øye for interiør og utrolig flink på hage og K er utrolig dyktig når det kommer til snekringa! Heia denne fine familien, jeg unner dem virkelig den hytta! :) 

Anonymkode: 027ec...981

Det er jammen meg godt smak er individuel. Jeg synes ikke "V har øye for interiør". Messing, blanke fliser og dårlige løsninger på liten plass. Skjønner heller ikke hvorfor de ikke utnytter det naturlige lyset fra vinduet. På kjøkkenet plasserte de to enorme skap ved vinduet. I tillegg til en barløsning som tok masse plass. At de velger å lage bod i den lille gangen, som i tillegg effektivt hindrer gjennomgående lys fra vinduer i gang og stue, er for meg uforståelig.

Når det kommer til hage er det ikke mye som minner om hyttehage. I stedet for å la hagen flyte sammen med naturen, fremstår den mest som en sjarmløs villahage for meg.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Altså når megleren tok boblebad....de fortjener ikke seier...attpå til står de å sutrer på ar de kanskje henger litt bakpå.

Av det vi så i introduksjonen i ep.1 så bor de i leilighet , tviler på de har plass til noe boblebad der uansett.

de skulle i det minste tatt jokeren der vel alle har fått snekker ? 

ett boblebad er uansett ikke sååååå dyrt om man ønsker ett hjemme

Anonymkode: 7e490...f9c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Oida skrev (51 minutter siden):

At de velger å lage bod i den lille gangen, som i tillegg effektivt hindrer gjennomgående lys fra vinduer i gang og stue, er for meg uforståelig.

Men vinduet gir ikke gjennomgående lys fra stuevinduene, for vinduet er plassert inni den rare kroken. Veldig merkelig løsning. Jeg trodde også at vinduet var ved siden av ytterdøren, men det er det av en eller annen uforståelig grunn ikke. Og hva er poenget med den rare kroken? Eneste jeg ser for meg er å ha en bod til støvsuger o.l. som Kurt snakket om, ellers er det bare meningsløst og virkelig elendig utnyttelse av plass. Skulle veldig gjerne hørt arkitekten forklare hva han tenkte da han tegnet den rare kroken og satte inn vindu der.

Anonymkode: a6a37...c9e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Altså når megleren tok boblebad....de fortjener ikke seier...attpå til står de å sutrer på ar de kanskje henger litt bakpå.

Av det vi så i introduksjonen i ep.1 så bor de i leilighet , tviler på de har plass til noe boblebad der uansett.

de skulle i det minste tatt jokeren der vel alle har fått snekker ? 

ett boblebad er uansett ikke sååååå dyrt om man ønsker ett hjemme

Anonymkode: 7e490...f9c

De kan da vitterlig velge hvilken premie de ønsker selv. De fortjener da like mye seier som alle andre par, når det er de som hadde det beste produktet. Den som vinner får bestemme premie. La nå folk velge selv. Hva de velger å gjøre med boblebadet når programmet er over har vi ingenting med. Føler ikke at de sutrer over å henge bakpå, de må da få lov å snakke seg i mellom. Tipper du ikke hadde gjort det noe bedre selv. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Men vinduet gir ikke gjennomgående lys fra stuevinduene, for vinduet er plassert inni den rare kroken. Veldig merkelig løsning. Jeg trodde også at vinduet var ved siden av ytterdøren, men det er det av en eller annen uforståelig grunn ikke. Og hva er poenget med den rare kroken? Eneste jeg ser for meg er å ha en bod til støvsuger o.l. som Kurt snakket om, ellers er det bare meningsløst og virkelig elendig utnyttelse av plass. Skulle veldig gjerne hørt arkitekten forklare hva han tenkte da han tegnet den rare kroken og satte inn vindu der.

Anonymkode: a6a37...c9e

Veldig enig i at planløsningen for gangen er merkelig. Trodde liksom man tegnet med funksjonelt i nyere tid enn det man gjorde før. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Oida skrev (8 timer siden):

Det er jammen meg godt smak er individuel. Jeg synes ikke "V har øye for interiør". Messing, blanke fliser og dårlige løsninger på liten plass. Skjønner heller ikke hvorfor de ikke utnytter det naturlige lyset fra vinduet. På kjøkkenet plasserte de to enorme skap ved vinduet. I tillegg til en barløsning som tok masse plass. At de velger å lage bod i den lille gangen, som i tillegg effektivt hindrer gjennomgående lys fra vinduer i gang og stue, er for meg uforståelig.

Når det kommer til hage er det ikke mye som minner om hyttehage. I stedet for å la hagen flyte sammen med naturen, fremstår den mest som en sjarmløs villahage for meg.

Treffer vel mer oss som kanskje tilhører den yngre garde ;)  De har jo flest hammere totalt, så noe må de jo ha gjort riktig ikke bare snkker-messig 😄 Anna safer stilen veldig, det er så kjedelig og oppbrukt.. til de grader! 

Godt vi er forskjellige gitt! Er totalt uenig med deg i alt du skriver og det kjenner jeg er helt greit 😄 Vi får se hvem som ler sist når det hele avgjøres ;)  

Anonymkode: 027ec...981

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Onsdagens episode

Spoiler

Fortsetter med trenden med å vise TT tar pauser og Adrian står og ser på.... Denne gangen går også Anna over til å kritisere TT sine pauser og at hun aaaaaldri tar pauser og skryter av at hun ikke engang har spist middag, det glemte hun bort....

I dag fikk vi litt hagetips (heldigvis ikke av Finn), men det var av litt simplere typen - hvordan lage vannspeil..... Men vi fikk bare se hageeksperten besøke AC. 

Konkurransen i dag. Jeg var helt sikker på at den skulle vinne, men det var fordi Aina var dommer og den hadde litt krimskrams på seg. Jeg hadde kun valgt KV sin i bruk. AJ sin var katastrofe...  TT trengte virkelig snekkeren for listing/utforing, denne gangen så dro de ikke avgårde når snekkeren jobbet.

KV jobber litt ute i dag, men jeg klarte ikke helt å se hva planen var, selv om V sa det skulle bli adkomst og trappetrinn.  En av søstrene jobber også ute, jeg kommer bare ikke på hvem som er hvem akkurat nå.... 

Har begynt å forstå litt hvordan det skal se ut hos KV, men vi fikk ikke se noe hvordan det skulle være i området med trappen, ikke heller helt hva AJ gjør rundt trappen - på tirsdagens episode ble det meste filmet fra stuen, men denne gangen ble det meste filmet fra andre vinkler. 

Anonymkode: ac846...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...