Gå til innhold

Sommerhytta 2021. INGEN SPOILING.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flinkeste Papsen og Veronica!👏🏻 Boden til twinsa ga meg veldig «utedo» følelse🤭 men likte godt de enkle oppbevaringsboksene merket med navn😌 system💗 Og det koselige skiltet som hang på boden til Adrian og Christine, passet veldig godt mtp fargen på boden og hytta😌

Aina og Finn...orker ikke begynne engang🙈😓

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Selv om far og datter hadde best håndverk denne uken, så regnet jeg ikke med at de vant siden Aina og Finn var så negative. Godt Lars fikk gjennomslag, og at V&K vant denne uka.

Som jeg sa til samboer, så blir det vel ett av de tre andre parene som vinner siden Aina og Finn var så fornøyde med deres boder. Var nesten umulig å si hvem som kom til å vinne av de. 

Anonymkode: 6b5f0...bd3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
PetterKanin skrev (1 time siden):

Skjønner ikke at de som bygger et minihus ikke ser på hordan ting er gjort på det ferdige huset som står rett ved siden av.

Det er en ting å se hvordan det er gjort, det er noe annet å faktisk vite hvordan OG klare å forminske det.  

Anonymkode: ac846...3a6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er en ting å se hvordan det er gjort, det er noe annet å faktisk vite hvordan OG klare å forminske det.  

Mye er helt i dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da er Trine og Trude ute av spillet da? De har jo ikke sjans til å ta igjen nå når 7 av 10 hammere er delt ut og K&V har 4 av de. 🤨

Anonymkode: b96ed...80c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da er Trine og Trude ute av spillet da? De har jo ikke sjans til å ta igjen nå når 7 av 10 hammere er delt ut og K&V har 4 av de. 🤨

De har jo allerede innsett det. Når de vinner konkurranser velger de jo ting de kan ta med seg hjem. At de har motivasjon til å holde på dag og natt med ei hytte de ikke vinner forstår ikke jeg. De må vel, men

Anonymkode: f78d2...08c

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det et totalt 14 hammere. 

10 fra ukesfinalene, 1 fra naboene og 3 fra dommerne, de gir ut hver sin hammer i finalen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var faktisk enig med Finn og Aina, for en gangs skyld, over at de ble skuffet innvendig i V+K sin bod. Utvendig var den jo helt perfekt, men jeg hadde forventet noe bedre inni. Hjemmelagde, praktiske hyller og litt mer markert overgang om de først skulle kombinere omkledningsrom og verksted. Plassen var faktisk ekstremt dårlig utnyttet og den plasthylla og arbeidsbenken var ikke fin (hvorfor er de så redd for å bruke materialet tre i innredningen?). Og alt er liksom...beige.. kjedelig. Jeg ble overrasket fordi de var så godt i rute og virka som Veronica hadde allverdens tid på slutten til å innrede. Allikevel var de andre sine mye mer praktisk og ryddig innredet, som om det ble gjort i en fei. 

J+A sin var fin utenpå, men jeg skjønte heller ikke hvorfor de brukte tid på å legge panel inni en bod? Det tilførte liksom ingenting positivt og boden var veldig kjedelig og intetsigende inni. De burde heller kjørt ut med Jones ide om mancave 😛

Skjønner at de vant på det byggtekniske, absolutt, men jeg heier egentlig mest på sjarm, personlighet, praktisk bruk og hyttefølelse, og der er C+A og T+T mye flinkere enn V+K og J+A

Anonymkode: 152a5...efb

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LadyGrey skrev (21 minutter siden):

Det et totalt 14 hammere. 

10 fra ukesfinalene, 1 fra naboene og 3 fra dommerne, de gir ut hver sin hammer i finalen. 

Ja, pluss 1 til. Den mest urettferdige sådan. Så totalt 15, hvis produksjonen følger opp praksisen fra tidligere sesonger.

Og den kan vinnes gjennom finaleuken. For da deles det ut en gratis gullhammer til det paret som vinner en slik småkonkurranse midt i uken. 

Forstå det den som vil. Jeg forstår det ikke. En uke med blodslit kompenseres gjennom å vinne en tullete småkonkurranse. Det var denne hammeren som bikket seieren i favør Øyunn og Levi i fjor. 

Og for å si det på en annen måte: Kurt og Veronica vinner aldri denne. Mest sannsynlig ikke Anna og Jone heller. 

En annen ting er at produksjonen må jo ta selvkritikk i år. Det er jo feige lag som konkurrerer, så det er jammen ikke rart stillingen er slik den er nå. Hobbysnekkeren Kurt og flinke Veronica mot par som overhodet aldri har vært nær en hammer eller ei sag før. Spesielt tvillingene og meglerne. Hvorfor ikke kjøre 4 par med samme utgangspunkt mot hverandre? En sesong med par med snekkererfaring og en annen hvor alle 4 parene er helt blank.

Synes egentlig mest synd på Anna og Jone. De er uten tvil ganske dyktige i det de holder på med tross dårlig utgangspunkt de også, og ville mest sannsynlig ledet klart hadde de heller vært med en annen sesong. 

Endret av Ctrl
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sorry, men sløsing og atter sløsing. Adrian og hun Cristine sin bod må bare rives... sløser.

Anonymkode: da1a7...ade

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Sorry, men sløsing og atter sløsing. Adrian og hun Cristine sin bod må bare rives... sløser.

Anonymkode: da1a7...ade

Fordelen med deres bod er at den ligger så tett inntil huset at den nesten ikke synes.... Den er bedre skjermet enn utedoen til TT, hvor også fargen på "boden" sender utedovibber ut.  

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg var faktisk enig med Finn og Aina, for en gangs skyld, over at de ble skuffet innvendig i V+K sin bod. Utvendig var den jo helt perfekt, men jeg hadde forventet noe bedre inni. Hjemmelagde, praktiske hyller og litt mer markert overgang om de først skulle kombinere omkledningsrom og verksted. Plassen var faktisk ekstremt dårlig utnyttet og den plasthylla og arbeidsbenken var ikke fin (hvorfor er de så redd for å bruke materialet tre i innredningen?). Og alt er liksom...beige.. kjedelig. Jeg ble overrasket fordi de var så godt i rute og virka som Veronica hadde allverdens tid på slutten til å innrede. Allikevel var de andre sine mye mer praktisk og ryddig innredet, som om det ble gjort i en fei. 

J+A sin var fin utenpå, men jeg skjønte heller ikke hvorfor de brukte tid på å legge panel inni en bod? Det tilførte liksom ingenting positivt og boden var veldig kjedelig og intetsigende inni. De burde heller kjørt ut med Jones ide om mancave 😛

Skjønner at de vant på det byggtekniske, absolutt, men jeg heier egentlig mest på sjarm, personlighet, praktisk bruk og hyttefølelse, og der er C+A og T+T mye flinkere enn V+K og J+A

Alle har hver sin smak, ser jeg. Jeg er vel strengt talt uenig i alt du skriver her ;) 

Hvis en "utedo" er sjarmerende, så javel. Jeg kan ikke skjønne at riveferdige skur er særlig sjarmerende.
C&A og T&T var uansett minst praktisk, og jeg ville hver dag i året foretrukket K&Vs romslige og kostbare plastseksjon og arbeidsbenk foran T&Ts små hjemmelagde hyller med miniplastkurver fra Nille inni. 

At folk forventer mer fra K&V fordi de er gode er heller ikke fair. Det handler om å være best av parene, og i dag var K&V uten tvil best på det aller meste. Ja, både innredning, byggteknisk, funksjonalitet, personlighet, bruksområde, plassering av bod og hyttefølelse. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, Ctrl said:

At folk forventer mer fra K&V fordi de er gode er heller ikke fair. Det handler om å være best av parene, og i dag var K&V uten tvil best på det aller meste. Ja, både innredning, byggteknisk, funksjonalitet, personlighet, bruksområde, plassering av bod og hyttefølelse.

Men nå hadde de da også tre timer snekkerhjelp.

Anonymkode: 37940...11d

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tror ikke 10 timer snekkerhjelp hadde reddet de to svakeste bodene denne uken.

Anonymkode: 0f85a...4b6

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja, og? Ingen forventet mer av A&C og T&T når de vant snekkerhjelpen. Så hvorfor skal man forvente mer av K&V? 

Dessuten så laget jo K&V en enorm bod snekret nesten til perfeksjon i forhold til resten. Er ikke det ganske mye ekstra enn de andre parene, og nok for å stimulere forventningene om å gjøre litt ekstra for snekkerhjelpen?

Endret av Ctrl
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kurt snekrer alt, Veronica er håndlanger. Denne uken fikk hun lov til å kappe noen lengder. Jeg synes bare de er sykt irriterende. 

Anonymkode: 91f23...044

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ja, da er vi uenige på mye @Ctrl :) Jeg skrev jo at hytta til V+K var perfekt utenpå og byggteknisk selvfølgelig best. Men på en egenlaget bod på en hytte så syntes jeg sjarm og personlighet er viktigere. Det skal være hjemmesnekra og skeivt på en hytte synte jeg, det gjør ikke noe at alt ikke er perfekt. Jeg liker ikke stilen til verken T+T eller C+A, men de prøver ihvertfall å gjøre det personlig og det er me mer sjarmerende og ekte. Både J+A og V+K har for intetsigende og upersonlig stil. Jeg er kanskje farget av å selv å være vant til hytter som folk har laget selv og er litt skjeve og rare, så ferdighytter er ikke helt min stil. 

Jeg likte faktisk godt at V+K skeia litt ut og viste litt mer personlighet på kjøkkenet forrige uke, selv om jeg syntes ikke resultatet ble pent. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje irriterende at V ikke slipper til med snekringen, men tenk da heller at EN far gjør det dobbelte av 2 av de andre.....  Veronica har gjort mye av malingen da. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, da er vi uenige på mye @Ctrl :) Jeg skrev jo at hytta til V+K var perfekt utenpå og byggteknisk selvfølgelig best. Men på en egenlaget bod på en hytte så syntes jeg sjarm og personlighet er viktigere. Det skal være hjemmesnekra og skeivt på en hytte synte jeg, det gjør ikke noe at alt ikke er perfekt. Jeg liker ikke stilen til verken T+T eller C+A, men de prøver ihvertfall å gjøre det personlig og det er me mer sjarmerende og ekte. Både J+A og V+K har for intetsigende og upersonlig stil. Jeg er kanskje farget av å selv å være vant til hytter som folk har laget selv og er litt skjeve og rare, så ferdighytter er ikke helt min stil. 

Jeg likte faktisk godt at V+K skeia litt ut og viste litt mer personlighet på kjøkkenet forrige uke, selv om jeg syntes ikke resultatet ble pent. 

Mener du virkelig at de burde fått trekk fordi boden IKKE var skeiv og skakk?

Jeg tror faktisk ikke at T+T og A+C går inn for å gjøre dårlig arbeid for å vide personlig sjarm, jeg tror faktisk at de ikke får til noe bedre. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Mener du virkelig at de burde fått trekk fordi boden IKKE var skeiv og skakk?

Jeg tror faktisk ikke at T+T og A+C går inn for å gjøre dårlig arbeid for å vide personlig sjarm, jeg tror faktisk at de ikke får til noe bedre. 

Nå må du ikke overtolke det hun skriver.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...