Gå til innhold

Sommerhytta 2021. INGEN SPOILING.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Oida skrev (2 timer siden):

Fugleskremsel, vimpel, presse blomster sammen med akt tegning er noe mer uforutsigbar konkurranse enn snekring. Nå er det en gang slik at et par er mye bedre på det området en de andre tre. Som kom godt frem når datterens bidrag stort sett bare var å være håndlanger av skruer og lime pinner på taket.

Jeeeeeeesus så mye pes Veronica får når det kommer til akkurat det. Det er jo noe å komme på da? å ha de pinnene på taket? syns resultatet ble veldig dekorativt, jeg og hadde aldri funnet på det selv! Veronica er kreativ og veldig flink når det kommer til interiør, blomster og se hva som passer sammen:) er så morsomt å se hver gang kurt og veronica vinner så ser de andre så dritt sure og misfornøyde ut, ser det så godt at de ikke unner dem seieren, haha

Anonymkode: 027ec...981

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Onsdagens episode

Spoiler

5 minutter av sendingen gikk til søstrenes besøk, 15 minutter til dum akttegningskonkurranse.  Så noen minutter med Guris kurv med mat, litt fortelling om shopping, men ikke sett hva.  

Fikk se litt av utfordringene noen av parene, måtte jo vise «litt action».   Utrolig nok viste de litt planlegging, AJ hadde tidsplan på når de skulle ha noe ferdig.  

Måtte spole gjennom episoden igjen for å få med meg om de i det hele tatt viste hele boden til KV eller om det bare var sagebilde. Vi fikk litt bilde fra ene siden når det ble beiset, men vanskelig å få inntrykk av boden, fikk se V male den lys innvendig, men lite inntrykk av hvordan den ser ut fra hytta.  Synes det er gjennomgående at de skjuler mye av KV sine prosjekt. 

Anonymkode: 17c6e...9da

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

La nå Anna være i fred. Hun er ung, og litt spiss i attituden. Jone er ikke tvangsgiftet med henne, han har valgt henne frivillig som kjæreste. 

Anonymkode: 154fe...8e8

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Onsdagens episode

Skjul innhold

5 minutter av sendingen gikk til søstrenes besøk, 15 minutter til dum akttegningskonkurranse.  Så noen minutter med Guris kurv med mat, litt fortelling om shopping, men ikke sett hva.  

Fikk se litt av utfordringene noen av parene, måtte jo vise «litt action».   Utrolig nok viste de litt planlegging, AJ hadde tidsplan på når de skulle ha noe ferdig.  

Måtte spole gjennom episoden igjen for å få med meg om de i det hele tatt viste hele boden til KV eller om det bare var sagebilde. Vi fikk litt bilde fra ene siden når det ble beiset, men vanskelig å få inntrykk av boden, fikk se V male den lys innvendig, men lite inntrykk av hvordan den ser ut fra hytta.  Synes det er gjennomgående at de skjuler mye av KV sine prosjekt. 

Spoiler

Hvem vant konkurransen?

Anonymkode: d9969...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

La nå Anna være i fred. Hun er ung, og litt spiss i attituden. Jone er ikke tvangsgiftet med henne, han har valgt henne frivillig som kjæreste. 

Anonymkode: 154fe...8e8

🙄🙄🙄

Anonymkode: 5f3b0...d56

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Onsdagens konkurransevinner

Spoiler

Søstrene. De valgte boblebad for å ta med hjem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Onsdagens konkurransevinner

Skjul innhold

Søstrene. De valgte boblebad for å ta med hjem...

Spoiler

Men likevel ble boblebadet levert på hytta og det ble fremstilt som at de skulle ha to boblebad på hytta..  Kjenner jeg lurer litt på hvorfor 😛  Igjen så blir jeg usikker da, på om de faktisk får beholde disse greiene dersom de IKKE vinner selve hytta. Da Guri ikke reagerte på at twinsa tok boblebad igjen, for å ha hjemme, så trodde jeg det var gitt at de fikk beholde stasjet.. Helt til de kom og leverte boblebadet og det ble den samtalen rundt det, så ble jeg usikker igjen 🙄😅

Anonymkode: 373d8...709

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):
  Skjul innhold

Men likevel ble boblebadet levert på hytta og det ble fremstilt som at de skulle ha to boblebad på hytta..  Kjenner jeg lurer litt på hvorfor 😛  Igjen så blir jeg usikker da, på om de faktisk får beholde disse greiene dersom de IKKE vinner selve hytta. Da Guri ikke reagerte på at twinsa tok boblebad igjen, for å ha hjemme, så trodde jeg det var gitt at de fikk beholde stasjet.. Helt til de kom og leverte boblebadet og det ble den samtalen rundt det, så ble jeg usikker igjen 🙄😅

Spoiler

Hæææ? Litt teit at de får ta med hjem da om de ikke vinner hytta? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er flere ting som er uheldig med årets sesong. Først og fremst er det alt for store oppdrag. Forstår ikke helt hvorfor de skal legge til ekstra oppdrag som "vann i hagen" og grønnsakshage. Kan ikke hage være et eget ukesprosjekt i stedet? Det hadde vært mer interessant å se mer på hvordan de faktisk går frem i ukesprosjektene enn alt fokuset på hvor mye jobb det er, hvor trøtte de er og at de plutselig må raske sammen noe for ekstraprosjektet. 

Det er også for mye fokus på enkelte personlighetstrekk hos noen av deltagerne. Hos venneparet snakket de kun om hvor flaut det var å ikke vinne, frem til de vant. Det virker som produksjonen prøver å fremstille tvillingene som late og vimsete, mens far og datter knapt får vist seg frem. Anna sier masse uhyggelig til Jone, og det blir fremstilt som at han bare må finne seg i det og at han må prøve å vise at han kan være bra nok for svigerfar og Anna. Grunnen til at jeg er i tråden i hele tatt er faktisk for å se om det bare er jeg som reagerer på Annas oppførsel. Fryktelig synd at produksjonen fokuserer så mye på det, for de er åpenbart dyktige. 

Ellers forstår jeg ikke dømmingen. Jeg er ganske fersk seer, men fulgte med i fjor og forsto ikke kommentarene til Aina om at parene må få vise frem sin egen stil. Når de først gjorde noen utradisjonelle valg og selv var skikkelig fornøyde med hvordan rommet så ut fikk de beskjed om at valgene var feil. Med mindre noen dro inn noe gammelt og ødelagt med "sjarm" som de fleste ikke ville ha hatt i hus. Regner med det er slik i år også, at Ainas personlige mening om interiør veier alt for tungt. Utførelse, funksjonalitet, kreativitet og at det ser pent ut burde telle uendelig mye mer enn at man ikke liker valget av stoler og lysestaker. Finn er en mye mer hyggelig joker slik sett, og han er hvert fall dyktig i sitt fag. Vi trenger ikke to joker-dommere. 

I går så jeg episoden med fuglekassene. Satte på neste episode i dag, og kom helt til konkurransen med fuglekassene før jeg fant ut at jeg satt og så på det samme om igjen. Det sier vel litt om hvor intetsigende enkelte av episodene er. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

All denne klagingen på Anna... 😫 Hvis Jone har problemer med det så klarer han å si ifra selv, ellers må han lære seg det. Tror ikke det hjelper han at dere sitter på KG og slenger dritt. 

Tenk om hun leser her inne? Eller familien hennes? Tenk om dere, deres barn eller noen dere bryr dere om hadde blitt omtalt på denne måten. Tror ikke det er en eneste side her uten dritt om Anna.  

Hva får dere ut av det og hva får andre ut av det? Hva med å spre litt glede istedenfor. 

Anonymkode: 27dab...7b2

Jeg kommenterte dette tidligere i tråden, da Øyunn fra i fjor kom over tråden og ble skikkelig lei seg av alle kommentarene som gikk blant annet på utseende hennes.

Flere av kommentarene i år er faktisk veldig fæle.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ariana807 skrev (1 minutt siden):

Jeg kommenterte dette tidligere i tråden, da Øyunn fra i fjor kom over tråden og ble skikkelig lei seg av alle kommentarene som gikk blant annet på utseende hennes.

Flere av kommentarene i år er faktisk veldig fæle.

Enig i at å kommentere utseendet til andre er unødvendig - påpeke ting man ikke liker osv. 

Men det skal sies at kommentaren ang Anna her inne på tråden handler ikke om utseendet hennes eller direkte hvordan hun er som person, det handler i stor grad mest om hvordan hun behandler kjæresten sin. Utseendet messig er det vel at de begge går mye i swix klær. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag ep:

Spoiler

Tvillingene hadde de beste tegningene, virkelig, og her fikk vi et ... merkelig ... de sa de skulle ta det med hjem. Det er ikke redigert så det må da være lov å ta det med hjem. Men ... det ble levert til hytta :klo: og de skulle ha et med morgensol og et med kveldssol :klo: nei dette var ikke godt å forstå seg på 😅

Men grei episode. Ikke akkurat mye «sommerhytte» i episoden 😅 mye folk, tårer, drama, konkurranse 😅

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeeeeeeesus så mye pes Veronica får når det kommer til akkurat det. Det er jo noe å komme på da? å ha de pinnene på taket? syns resultatet ble veldig dekorativt, jeg og hadde aldri funnet på det selv! Veronica er kreativ og veldig flink når det kommer til interiør, blomster og se hva som passer sammen:) er så morsomt å se hver gang kurt og veronica vinner så ser de andre så dritt sure og misfornøyde ut, ser det så godt at de ikke unner dem seieren, haha

Kanskje du skulle lese innlegget du siterte noen ganger til? Jeg har ikke nå, eller tidligere, kritisert datteren. Så hold deg til sak og ikke tillegg meg ting jeg ikke har skrevet eller mener.

Det jeg kommenterte var at jeg mener snekker konkurranser, som fuglekasser, blir for dumt når et lag er så mye bedre på det området en de andre. Noe som kom godt frem når far sto for designet på kassen og byggingen. At datteren limte pinnerpå taket har jeg ikke reagert negativt på, men påpekt som en del av hennes beskjedne bidrag til seieren.

Når det kommer til din påstand om at datter er kreativ og veldig flink med interiør, blomster og se hva som passer sammen, er vel det individuelt fra person til person, og ingen sannhet. Personlig treffer ikke hennes interiør smak meg. Messing og mørkt kjøkken med barløsning som stjeler både lys og plass. En rar miks av minimalistisk hylle og bondestoler. Bad med blanke fliser og gull detaljer er heller ikke min greie. Men igjen, jeg har ikke kritisert henne for hverken stil eller annet.

Endret av Oida
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Oida skrev (1 minutt siden):

Kanskje du skulle lese innlegget du siterte noen ganger til? Jeg har ikke nå, eller tidligere, kritisert datteren. Så hold deg til sak og ikke tillegg meg ting jeg ikke har skrevet eller mener.

Det jeg kommenterte var at jeg mener snekker konkurranser, som fuglekasser, blir for dumt når et lag er så mye bedre på det området en de andre. Noe som kom godt frem når far sto for designet på kassen og byggingen. At datteren limte pinnerpå taket har jeg ikke reagert negativt på, men påpekt som en del av hennes beskjedne bidrag til seieren.

Når det kommer til din påstand om at datter er kreativ og veldig flink med interiør, blomster og se hva som passer sammen, er vel individuelt fra person til person, og ingen sannhet. Personlig treffer ikke hennes interiør smak meg. Messing og mørkt kjøkken med barløsning som stjeler både lys og plass. En rar miks av minimalistisk hylle og bondestoler. Bad med blanke fliser og gull detaljer er heller ikke min greie. Men igjen, jeg har ikke kritisert henne for hverken stil eller annet.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Som kom godt frem når datterens bidrag stort sett bare var å være håndlanger av skruer og lime pinner på taket. høres bare helt utrolig negativt ladet ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):
  Skjul innhold

De får beholde det de vinner i konkurranser og sånn. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Spoiler

Angående boblebadgevinst i konkurranse. Det måtte kanskje leveres til hytta for at sponsorene skulle få valuta for pengene sine.  

Anonymkode: ac846...3a6

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Spoiler

Tvillingene begynner nok å innse at de ikke kommer til å vinne hytta.  Med 3 ukesfinaler igjen har de null hammere.  Jeg kan heller ikke se nå hvem av dommerne som kommer til å gi dem finalehammer.  Så de ønsker sikkert å få med seg det de kan fra konkurransen.  Men leverandør av boblebad vil sikkert på skjermen, dermed må det leveres til Mjøsli og ikke til der de bor.

Anonymkode: 08f62...5c5

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er en beskrivelse av arbeidsfordelingen negativt ladet? I min verden kan jeg ikke se noe negativt der. Men i disse krenketider oppfattes det meste som negativt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):
  Vis skjult innhold

Spoiler

De har fått ta med alt de har vunnet i konkurranser i tidligere sesonger. Synes ikke det er teit, jeg. Skulle bare mangle at de vinner premiene når de først kjører så mange ukeskonkurranser... Noe godt må jo komme ut av de. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):
  Skjul innhold

Hvorfor er det teit? De har jo vunnet konkurransene liksom. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...