Gå til innhold

respekten borte i vennskapene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

bunny_94 skrev (1 time siden):

Handler mye av relasjoen kun om deg eller er du like mye engasjert i livene til venninnene dine? 

Ingen av disse to venninnene snakker ordentlig om hva som skjer i livene deres.

 derfor ganske vanskelig å nå inn. 

Hun ene sier bare at det er mye som skjer hun er innblandet i en erstattningssak, har et barn og er usikker på fremtid paga karakterer og mulig hun skulle studere noe. Hva du merker her,er at alt er abstrakt, ikke sant? 

-Nettopp!! Fordi dette er alt jeg hører. Etter at jeg forelår ting,så hører jeg fra henne at hun er hos Lars,Geir eller Tore(ikke reelle navn) Og om vi to skal finne på noe, så har hun ALLTID ungen sin å passe på, HVER gang! Det går ikke! Jeg er ikke ute etter en brevvenn, og vil ta dette opp!

 

Venninne nummer to har sagt til emg at hun har vanskligheter med å betale for reise med buss, hun har ikke jobb søker rundt og har søkt lenge. Hun har ikke utdannelse og ønsker ikke ta det heller. Koster penger og hun har hattt problemer med skole og koster også penger å ta oopp fag. dette vil hun ikke.

Hun har snakket med meg om festivaler hytteturer og vi har gjennomgått endel samtaler og snakket har gått lenge. Vi har sagt at vi skal gjøre det og det, og har sånnsett vært ganske så støttende. har vært der for hverandre gjennom brudd og typ <i love u> med hjertemojier og sånnsett fått en tett og god kjemi. Har ihvertfall jeg trodd..

Derfor ganske vanskelig med de begge egentlig, for dette er som dating. Vi har meldt hverandre og på en måte knyttet bånd ,men så ser ejg at de lever et helt annet liv, i virkeligheten-Det er hva som sårer

TS

Anonymkode: 91ce9...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt greit for meg at vi ikke er kjempe tett. Hva som ikke er greit for meg, er at de ikke er ærlige..

Forhold bygger på tillit. og jeg vet ikke hva jeg skal lage ut av dette?

Hvor langt skal dette gå da?

Er vel allerede ganske dårlig oppstilling, og det er skjevfordeling på relasjonen allerede før vi har møttes? Samtidig, så opplever jeg jo et visst ønske, men en VELDIG fra skrivelse av ansvar, og det skremmer meg...

Hvis de er sånn nå, hvordan vi lde være i en annen situasjon hvor vi er i reele type situasjoner? Jeg dramatiserer det kasje opp, men egoet er reelt for oss begge her, og jeg søker å rydde opp, noe jeg opplever blir truende? Burde vel ikke være det heller?

Har meldt meg begge disse jentene i flere måneder..

Vet ikke hvordan man skal ta opp og reagere-Men føler på at jeg skal si ifra når jeg opplever at de høvler over meg. Vil jo si at de gjør det? Avtaler og møter med andre IRL, og jeg får kun meldiger på svart hvitt bak en skjerm? Har jo et liv med øsnker drømmer og behov jeg også?

Hva jeg stusser på er at denne typen mennesker virker jeg til å få kontakt med som en slags trend. Det må slutte, derfor handler det om å ta opp sånne ting.

Kan jeg få noe nkonkrete tips råd og innspill snart?!

TS

Anonymkode: 91ce9...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må lære deg at alt ikke trengs å prate om.

Alt trenger ikke å diskuteres. Når de er så unnvikende, er det tydeligvis noe med deg som gjør at de ikke vil finne på noe. 

Anonymkode: aa56c...637

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du må lære deg at alt ikke trengs å prate om.

Alt trenger ikke å diskuteres. Når de er så unnvikende, er det tydeligvis noe med deg som gjør at de ikke vil finne på noe. 

Anonymkode: aa56c...637

Ja...Sliter litt med denne fakstisk.

Tenker jo at om man ikke snakker om det,hvordan skal man løse det da? Ting som treffer meg, har jeg alltid tenkt på som bra å ta opp?

Vet at jeg kan kasnje være litt ekstrem med denne, men derfor jeg har gått litt frem og tilbake med den slags type trygghet i vennskapene, som egj virker til å være litt besatt av, i mangel av andre ord. Tror det går litt mer på selvtillitt. Ergaringer med andre og detå lytte.

Men derfor virker det til å være en ond sirkel. For å få erfaring, må du ha mulighetene, for å få mulighetene, må du ha erfaring..

Men vet at jeg kan være direkte, men er vanskelig å lytte å få ting til å virkelig lande sånnsett. Prøver å være om meg, men kansje jeg har for stort ego, til å klare å la andre ta styrkingen? At det handler om tillitt hos meg?

Absolutt ikke meningen å være filosofisk her, jeg bare trenger å snakke om dette! Hører hvordan jeg er som en fisk på land, og vet at dette lkasnje er en blindsone for meg, en "blind spot". Mange ganger har jeg vært en som spør om litt intime eller direkte spørsmål ,og tenker at dette har noen ganger vært en fordel, fordi jeg sånnsett er ganske enkel å forholde meg til ,men hvis det ikke er selvvlagt at jeg velger den reaksjonen. At det finnes flere måter å takle et problem på, som jeg har fått innspill om, den satt hos meg. Klarer bare ikke helt å plassere dette....

TS

TS

Anonymkode: 91ce9...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det behøver ikke nødvendigvis være noe med deg, men dersom personen stadig finner på noe med andre så betyr det nok at du er sistemann i rekka som de ønsker å omgås med. 

Personlig er jeg en type som sikkert er en elendig venninne, fordi jeg er ganske introvert og bare det å være på jobb og sammen med samboeren min er nok til å få det sosiale aspektet i livet mitt dekket. Jeg er ikke en person som hiver meg på invitasjoner og inviterer til ting, rett og slett fordi jeg trives for godt i mitt eget selskap. Nå er det jo ikke alle som er som meg da😄" Ops... der har det gått 1 år og vi har ikke møttes nei, det burde vi gjøre noe med. " 

Anonymkode: ad891...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, kjenner meg så til de grader igjen i det du skriver Ts. Slik har jeg det og. 

Tar kontakt og trekker meg tilbake når jeg merker at de har fått nok, noe som ofte skjer. De vil alltid møtes på noe enkelt som en kaffe, en tur. Ting som ikke tar for lang tid. Sånn er er det hver gang. Nå er jo jeg uføre da å går hjemme, mens de jobber. Så de tar meg alltid som en selvfølge. 

Prøver jeg å ta initiativ til å planlegge noe, så er det alltid slike unnskyldninger som du skriver, at nei blir for langt frem osv. Men å dra ut me andre, reise med andre osv det kan de gjøre. 

Så har konkludert med at handlingen teller mer enn ord. Handlingen viser at de prioriterer det dem vil. Så jeg wr nederst på lista, og prøver å finne nye som jeg kan ha utenom. Gjør det samme du og :) ikke lett!! Prøv å bli mer kostbar å drit i om du tar en spansk å sier du er opptatt om de inviterter deg. Kanskje de ta vil våkne. 

Anonymkode: 2aafc...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...