Gå til innhold

Erfaringer med billig og bra symaskin til å sy denim og andre tykke stoff?


Martyne

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er på jakt etter en rimelig og god symaskin, og jeg har ikke behov for noen fancy funksjoner utover å sy enkle knappehull, glidelås og sikksakk/rettsøm. Jeg tenker å bruke den til å reparere klær, hovedsakelig jeans-bukser, og i tillegg så tenker jeg å ta opp en hobby med å sy litt på friluftsutstyr som turbukse, telt, og lignende. Jeg har egentlig bare tenkt å ha noe til en grei penge så jeg slipper å kaste- og kjøpe nytt hele tiden...

Jeg har søkt litt rundt, og jeg har forstått at denne Janome Easy Jeans har veldig godt skussmål. Men jeg ser at også en del maskiner til rundt halve prisen også hevdes å kunne sy tykke stoffer. For eksempel denne Singer Heavy Duty 4423. Jeg tenkte å kjøpe lokalt i Vestfold siden det er hyggelig å støtte lokale butikker, men det virker som at det er litt leveringsproblemer på grunn av korona 🤦‍♀️ 

Er det noen som har erfaring med å sy litt kraftigere stoff med billige maskiner rundt 3000? Hvis det fungerer bra så tror jeg kanskje at jeg går for noe sånt som den fra Singer... Er det evt. noen andre dere anbefaler? Trenger virkelig ikke noe fancy... Jeg føler Easy Jeans fra Janome er et trygt valg, men da må jeg kanskje vente noen måneder, pluss at den koster jo 6000. Er det verdt det? Hadde vært veldig kjekt hvis noen hadde erfaring med dette 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...