Gå til innhold

Til dere som ghoster

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fordi det er en enkel og grei måte å ende ting og tang på.

Anonymkode: 42bed...b27

Kanskje for deg, men du skader andre mentalt med det. Selvsagt skadelig for andre mennesker at du bokstavelig talt later som de ikke eksiterer etter at du har hatt en relasjon til dem. Hvor vanskelig kan det egentlig være å forstå?

Det blir jo mye det samme som at du treffer en god venn på gata, der vedkommende later som de ikke ser deg, og lar være å svare om du sier hei. Man føler seg som et verdiløst null, andre ikke vil vekjenne seg. 

Anonymkode: b9ccd...fca

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Kanskje for deg, men du skader andre mentalt med det. Selvsagt skadelig for andre mennesker at du bokstavelig talt later som de ikke eksiterer etter at du har hatt en relasjon til dem. Hvor vanskelig kan det egentlig være å forstå?

Det blir jo mye det samme som at du treffer en god venn på gata, der vedkommende later som de ikke ser deg, og lar være å svare om du sier hei. Man føler seg som et verdiløst null, andre ikke vil vekjenne seg. 

De har ikke nok innsikt i å forstå hvordan det føles ut for andre. For du har helt rett i at det blir det samme. Jeg hadde en eks som alltid gikk ut av leiligheten og ble borte i timer/dager når vi var midt i en diskusjon, og det var helt grusomt. Ghostere gjør det samme bare at det er digitalt. Jeg har ghostet selv, men da har det vært menn som jeg har følt meg redd av, har prøvd å forklare hvorfor men da blitt møtt med aggresjon så nå forklarer jeg ikke lenger, bare setter grenser for meg selv hvis jeg føler meg utrygg. Jeg tviler på at menn er fysisk redd for kvinnene de ghoster, de bare bryr seg ikke nok med å sette seg inn i hva de hadde følt selv. Og skal man først ghoste så ble de søren meg holde seg til det også, enormt respektløst å poppe opp igjen. Det er styggere enn ghosting, og forteller at vedkommende ikke er verdt dritten under skoa deres.

Anonymkode: 51c5c...cf6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.3.2021 den 14.49):

Jeg er konfliktsky, og håper heller at fyren bare sluttet å ta kontakt. Vet det er dårlig gjort.

Anonymkode: 0204e...b7c

Blir da vel ikke KONFLIKT om du skriver: «Hei! Har funnet ut at vi to ikke er helt riktkg match. Lykke til videre med dating :)»

Anonymkode: 7d184...e3b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Om de blir skadet av dette er det på tide å revurdere seg selv.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Om de blir skadet av dette er det på tide å revurdere seg selv.

Du mangler tydelig empati, og er den som har størst behov for revurdering her

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Lykke til i et forhold. Hold deg heller unna dating fremfor dette. Å ghoste er faktisk mer realt enn å fade syns jeg. Med mindre personen er en skummel stalker eller drittsekk. Men drama for deg er vel normale samtaler

Ja, jeg er ikke uenig i dette. Det eneste forsvaret jeg har er at kjønnsmarkedet generelt er så gjennomsyret av selvopptatthet og kynisme at jeg neppe skiller meg så veldig ut.

Anonymkode: 0e350...42a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du mangler tydelig empati, og er den som har størst behov for revurdering her

Tver om. Jeg har ingen behov for dette, da jeg ikke lar slike trivialiteter gå innpå meg.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja, jeg er ikke uenig i dette. Det eneste forsvaret jeg har er at kjønnsmarkedet generelt er så gjennomsyret av selvopptatthet og kynisme at jeg neppe skiller meg så veldig ut.

Anonymkode: 0e350...42a

Det er trist, for det er en ond sirkel. All sånn oppførsel har gjort meg til en totalt lukka og skeptisk person til dating, enn før jeg var singel. Savner så å være den jeg var og glede meg over dating. Men mange gjør det ja, husker jeg skrev til en på tinder at jeg beklager, men jeg føler ikke meg ikke klar for noe seriøst selv om han er en flott mann, og han ble så glad og sjokkert over at jeg gadd å skrive det fremfor å bare fjerne han. Da tenkte jeg skulle ikke det bare mangle? Men var fremdeles litt naiv da :( 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Tver om. Jeg har ingen behov for dette, da jeg ikke lar slike trivialiteter gå innpå meg.

Man er forskjellige, du har nok andre ting i din bagasje som vi ikke hadde latt gå inn på oss. Kan du ikke respektere at det for mange er triggende og vondt å bare bli ignorert ut av det blå etter noe man trodde var en fin relasjon?  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man er forskjellige, du har nok andre ting i din bagasje som vi ikke hadde latt gå inn på oss. Kan du ikke respektere at det for mange er triggende og vondt å bare bli ignorert ut av det blå etter noe man trodde var en fin relasjon?  

Joda, det respekterer jeg. Men det forandrer ikke at jeg fortsatt syns ghosting er en fin ting for å avslutte på.

Det er nok bare å venne seg til det, dette kommer ikke til å forsvinne men tvert om øke på.

AnonymBruker
Skrevet

Fordi det kan være veldig farlig for kvinner å avvise menn direkte. Kommer selvsagt an på hvor vi er i relasjonen, men er det under fem dater og han fremstår mentalt ustabil er det bedre å ghoste enn å sette meg selv i fare.

Anonymkode: 90f57...203

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fordi det kan være veldig farlig for kvinner å avvise menn direkte. Kommer selvsagt an på hvor vi er i relasjonen, men er det under fem dater og han fremstår mentalt ustabil er det bedre å ghoste enn å sette meg selv i fare.

Du tror ikke det trigger frem enda mer aggresjon å bli ghostet..? Det må være den dårligste unnskyldningen jeg har lest.

Anonymkode: 78599...2f1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Å bli ghostet kan jo gjøre hvem som helst ustabil. Mye tryggere å avslutte på en normal måte. Vet han hvor du bor så er sjansen for at han står på døra mye større om du ikke sier noe enn om du sier noe. Hvordan er det du tenker egentlig ? 

Anonymkode: dd75f...da8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er jo ikke mangel på kommunikasjon. Med ghosting så sier man jo at en ikke er interessert, entydig. Hvis det er skjevhet i interessen mellom to parter, er det også den enkleste måten å avslutte noe på, for begge parter.

Anonymkode: 77ee6...7b9

Nei. Å ghoste er ikke kommunikasjon.

Anonymkode: a1116...222

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vil ikke si jeg har ghostet sånn eeegentlig, men tror han ser det på den måten (har jeg hørt) 

Jeg sa det var slutt, jeg ville ikke mer.. Følelsene mine ble aldri utviklet noe mer sa jeg klart og tydelig. Han tok ikke hintet, men jeg hadde sagt meg ferdig og hadde ikke mer å si.. Så derfra responderte jeg aldri på hvor forferdelig jeg var som kunne gå fra noen som var så bra for meg 🙊 Svarte aldri noe mer og forduftet helt enkelt. Men dette går vel ikke under ghosting! 

Forferdelig egoistisk å ikke gi noen forklaring eller bare si helt enkelt at man ikke ønsker mer før man bare forsvinner. Har aldri blitt ghostet selv, men må være veldig kjipt kan jeg tenke meg. 

Anonymkode: 383a2...c84

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har ingen behov for dette, da jeg ikke lar slike trivialiteter gå innpå meg.

Du lar tydeligvis trivialiteter påvirke deg når å avvise er et uoverstigelig hinder. 

Anonymkode: 6b082...15b

AnonymBruker
Skrevet

Fordi vi ikke hadde noe til felles. Vennskapet vårt var basert på meg som syntes synd på henne som gikk alene, uten å snakke med noen på vår daværende felles arbeidsplass.

Anonymkode: 08056...e90

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes det faktisk er bedre å bli ghostet. Ghosting kan bety så mye. at det har skjedd noe med personen eller at personen sliter psykisk. Hvis jeg blir avvist med ord er det mer som et slag midt i trynet. og jeg tenker .. hvorfor ville han ikke ha meg ? hvis han ghoster meg kan det være andre ting som har skjedd også. Og at det ikke nødvendigvis handler om meg. Jeg har blitt ghostet før og det viste seg i ett tilfelle at det var grunnet personen var alvorlig psykisk syk og hadde blitt tvangsinnlagt. Dette skjedde med ei venninne en gang også. vi er alle forskjellige og det må være ok å regaere på forskjelllige måter. selv om du trives best med å si det rett ut , kan andre ha andre måter å takle situasjonen på. uten å være en drittsekk  eller undermenneske.

Anonymkode: 3fce5...841

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er feigt og ynkelig å ghoste noen. Voks opp.

Anonymkode: 482f5...8e9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er feigt og ynkelig å ghoste noen. Voks opp.

Anonymkode: 482f5...8e9

voks opp du også.. folk er forskjellige og måten du løser konflikter på , trenger ikke å være den riktige for alle.

Anonymkode: 3fce5...841

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...