Gå til innhold

NRK - Historisk mange bor alene

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
15 hours ago, AnonymBruker said:

Du glemmer at kvinner og deres avkom må forsørges. Det er ikke nok å bli befruktet. Uten menn går det ikke. Siden velferdsstaten forsørger alle, kan alle damer nå få barn som lever opp.

Og det er de enslige mennene som betaler for dette. De som netto henter mest ut fra velferdsstaten er kvinnene. De mennene disse ikke vil ha sitter igjen med regninga. Ganske urettferdig system.

Anonymkode: 8e8a4...1ac

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå et det ikke bare arbeidsløse menn som ligger i sofaen og gamer som faller utenfor på sjekkemarkedet.

Det er drøssevis av menn med stabil jobb og sunne fritidsinteresser som blir valgt bort. Årsakene er som regel sammensatte, men de store fellestrekkene er at disse jobbene har de laveste lønningene, mannen er under gjennomsnittlig høy, han er ikke en spennende mann etc.

Igjen; kvinner har all verdens rett til å ikke velge disse mennene som partnere og heller være med i kampen om de mest attra mennene, kanskje få barn med en litt eldre skilt mann som har barn fra før, så lenge han er attraktiv nok.

Men det har konsekvenser for samfunnet når 1/4 av alle menn faller utenfor. Disse mennen vil i større grad bli en belastning på helsevesenet, en del blir kvinnehatere via ekkokamre på nettet, og mange av dem vil være et lett bytte for autoritære politikere med en konservativ agenda.

Anonymkode: e564e...7a3

Hvem bestemmer om menn er attraktive som partnere og fedre? Jo, det er det kvinner som gjør. Dersom disse mennene du viser til velges vekk, så er de jo pr definisjon ikke attraktive. Dette er ukomfortabelt å tenke på, men likevel enkel biologi. 

Kvinner har en litt annen dynamikk å forholde seg til ettersom deres attraktivitet henger sammen med alder. Nedslående for den det gjelder, men det endrer jo ingenting. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og det er de enslige mennene som betaler for dette. De som netto henter mest ut fra velferdsstaten er kvinnene. De mennene disse ikke vil ha sitter igjen med regninga. Ganske urettferdig system.

Akkurat dette kan jeg være enig i. Nå er jo ikke uattraktive og ensomme menn de eneste som betaler skatt og får lite igjen, men jeg skjønner at dette oppleves som urettferdig. 

Anonymkode: 1d74e...146

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå er jo ikke uattraktive og ensomme menn de eneste som betaler skatt og får lite igjen, men jeg skjønner at dette oppleves som urettferdig. 

Men også disse har nytte av velferden som skapes gjennom skatten de betaler. Også disse har vært barn en gang og trengt den velferden som skatt skaper. Så hvor urettferdig er det egentlig?

Anonymkode: 38d59...954

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men også disse har nytte av velferden som skapes gjennom skatten de betaler. Også disse har vært barn en gang og trengt den velferden som skatt skaper. Så hvor urettferdig er det egentlig?

Ja, det er faktisk sant. Og som voksen bruker man jo offentlige tjenester også. Skal i allefall godt gjøres å gå gjennom et helt liv uten å bruke helsevesenet, feks. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mr Bergen

Velferdsstaten kan vel aldri bli helt rettferdig, gitt at folk er ærlige og ikke utnytter samfunnets sikkerhetsnett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mr Bergen skrev (7 minutter siden):

Velferdsstaten kan vel aldri bli helt rettferdig, gitt at folk er ærlige og ikke utnytter samfunnets sikkerhetsnett

Nettopp. Og når man betaler skatt så finansierer jo man ikke bare velferdsstaten men også offentlige tjenester. Veier og trafikk f.eks. Jeg vil tro menn sliter ned langt flere veier, er invovlert i flere trafikkuhell osv enn familier. Etterhvert som det blir mindre tabu for menn å være åpne om psykiske lidelser, vil jo sikkert flere av de legge beslag på helsetjenester også. Nei, det er kanskje ikke så urettferdig som jeg trodde. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mr Bergen
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nettopp. Og når man betaler skatt så finansierer jo man ikke bare velferdsstaten men også offentlige tjenester. Veier og trafikk f.eks. Jeg vil tro menn sliter ned langt flere veier, er invovlert i flere trafikkuhell osv enn familier. Etterhvert som det blir mindre tabu for menn å være åpne om psykiske lidelser, vil jo sikkert flere av de legge beslag på helsetjenester også. Nei, det er kanskje ikke så urettferdig som jeg trodde. 

Samtidig vil det være et stort fremskritt om menn åpner mere opp om psykiske lidelser og får økt livskvalitet, muligens returnerer til arbeidslivet og får bedre liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Inntektene stuper og utgiftene går i taket. Nå må vi seriøst slutte å bruke offentlige midler på damer som er alenemødre fordi de ikke vil ha barn med menn under 180 altså 😡 Det er så ufattelig mange som trenger og fortjener midler mer enn disse krekene

Anonymkode: 59353...9ae

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Kvinner er storforbrukere av offentlige tjenester og koster staten dyrt.

Hver kvinne koster staten 15,6 millioner kroner

Nesten 3 av 10 kvinner jobber deltid, og dette er hovedårsaken til at kvinner tjener dårligere enn menn, er at de jobber mindre.  Forskjellen i arbeidstid mellom kvinner og menn er betydelig i alle aldersgrupper.

I løpet av et liv koster en mann det offentlige i snitt 3,1 millioner kroner, mens en kvinne i snitt koster 15,6 millioner kroner.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er en slik en som folk gjerne har drømt om, men greien er at jeg kun ønsker å gi det til noen veldig få, og de som ikke får det blir sure og sinte. Hvis man snur situasjonen blir de kjempesinte om noen kommer der og forlanger det av dem. Men mennesker generelt tenker at de er verdt det beste, uten motforestillinger. De trenger litt teskje-metoder, "nei, du er ikke bra nok, forstå det da". De skaper generelt sett mye uhygge rundt seg.

Men folk tar det likevel, så min oppfattelse er at mennesker er tyver av natur. De som ikke er tyver blir sett på som dumme og enkle.

Anonymkode: 9af61...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Just now, AnonymBruker said:

Inntektene stuper og utgiftene går i taket. Nå må vi seriøst slutte å bruke offentlige midler på damer som er alenemødre fordi de ikke vil ha barn med menn under 180 altså 😡 Det er så ufattelig mange som trenger og fortjener midler mer enn disse krekene

Anonymkode: 59353...9ae

:sFun_sleeping:

Anonymkode: abb94...804

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Jeg er en slik en som folk gjerne har drømt om,

Anonymkode: 9af61...040

Er det så man kanskje er litt høy på seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kvinner er storforbrukere av offentlige tjenester og koster staten dyrt.

Hver kvinne koster staten 15,6 millioner kroner

Nesten 3 av 10 kvinner jobber deltid, og dette er hovedårsaken til at kvinner tjener dårligere enn menn, er at de jobber mindre.  Forskjellen i arbeidstid mellom kvinner og menn er betydelig i alle aldersgrupper.

I løpet av et liv koster en mann det offentlige i snitt 3,1 millioner kroner, mens en kvinne i snitt koster 15,6 millioner kroner.

Håpløst for kvinner gir noe som ikke vises i pengestatistikken, nemlig barn. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Håpløst for kvinner gir noe som ikke vises i pengestatistikken, nemlig barn. 

Hadde menn født barn så ville det blitt ført opp på plussiden i den statistikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.3.2021 den 10.36):

I så fall fungerer det helt fint! Å føde selv er ingen menneskerett. Adoptere heller.

Anonymkode: ba12d...dae

Det er ikke lett å adoptere. 

Anonymkode: 4dcde...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.4.2021 den 13.20):

Forskjellen er kanskje at en del offentlige ordninger og tjenester er helt nødvendige for en nasjonalstat og kan vanskelig strykes. Skattefinansiert velferd kan nedskaleres kraftig om det er politisk vilje til det. Et system som omfordeler fra menn til kvinner vil kanskje ikke lenger være bærekraftig om tilstrekkelig mange menn ikke ser at de tjener på det. Det er et bekymringsverdig scenario som trolig vil ramme kvinner mye hardere enn menn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
herzeleid skrev (Akkurat nå):

Forskjellen er kanskje at en del offentlige ordninger og tjenester er helt nødvendige for en nasjonalstat og kan vanskelig strykes. Skattefinansiert velferd kan nedskaleres kraftig om det er politisk vilje til det. Et system som omfordeler fra menn til kvinner vil kanskje ikke lenger være bærekraftig om tilstrekkelig mange menn ikke ser at de tjener på det. Det er et bekymringsverdig scenario som trolig vil ramme kvinner mye hardere enn menn. 

Kan du utdype? Ettersom mange menn frivillig stikker fra barna sine, må jo faktisk noen andre trø til også. Uten velferd ville vi fått en egen fattigdomsklasse i Norge, nemlig alenemødre med barn. Enten man liker det eller ikke er faktisk også disse barna en del av vår felles fremtid, så jeg skjønner egentlig ikke helt hvorfor de ikke skal sikres gjennom skatt/velferd. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 4/3/2021 at 11:39 AM, AnonymBruker said:

Bare om du regner med den topp 1-3% av de rike mennene. Om du tar menn og kvinner uten høyere utdanning, så tipper jeg mannfolka koster staten mye mer. 

Det er den lille rikeste prosenten av menn i Norge som drar opp menn sitt snitt. Dersom du tar de vanlige norske borgere, så er kostnaden mye mer jevn. 

Anonymkode: 40183...d70

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Bare om du regner med den topp 1-3% av de rike mennene. Om du tar menn og kvinner uten høyere utdanning, så tipper jeg mannfolka koster staten mye mer. 

Det er den lille rikeste prosenten av menn i Norge som drar opp menn sitt snitt. Dersom du tar de vanlige norske borgere, så er kostnaden mye mer jevn. 

Anonymkode: 40183...d70

Det må du gjerne dokumentere. Rikinger betaler egentlig lite skatt i forhold til reell inntekt. Det er middelklassen som bærer skattebyrden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Kan du utdype? Ettersom mange menn frivillig stikker fra barna sine, må jo faktisk noen andre trø til også. Uten velferd ville vi fått en egen fattigdomsklasse i Norge, nemlig alenemødre med barn. Enten man liker det eller ikke er faktisk også disse barna en del av vår felles fremtid, så jeg skjønner egentlig ikke helt hvorfor de ikke skal sikres gjennom skatt/velferd. 

Litt usikker på hva du ønsker utdypet? At mange alenemødre ville fått det veldig mye tøffere økonomisk er jeg helt enig i, og nettopp derfor er et slikt scenario så bekymringsverdig særlig for kvinner, som i mye større grad er avhengig av velferdsstaten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...