Enmanelskeråhate Skrevet 23. mars 2021 #181 Del Skrevet 23. mars 2021 Rocka69 skrev (Akkurat nå): Ja siden du har så stor makt, så ringer du vel Pedro Sanchez(som du har på speed dial selvsagt) og godsnakker med ham så kommer du inn med spesialtillatelse uansett, ikke sant? Hvorfor trenger jeg det? Kan reise dit i dag jeg det kan alle som vil i EU 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rocka69 Skrevet 23. mars 2021 #182 Del Skrevet 23. mars 2021 Enmanelskeråhate skrev (1 minutt siden): Hvorfor trenger jeg det? Kan reise dit i dag jeg det kan alle som vil i EU I dag ja, men ikke hvis EU innfører dette kravet om vaksinepass fra 1. juni, og som EU-land må følge fordi det skal være en lik løsning som er godkjent og anerkjent av alle EU-landene. Men kravene til karantene eller ikke - det er opp til hvert enkelt land. Så Spania kan si, vi slipper inn alle vi uten karantene så lenge du ikke har en positiv test - men for å tilfredsstille Brussel så må du dessverre vise dette jævla EU-godkjente vaksinepasset - vi også hater dette som pesten. Vi føler med deg, kos deg i Spania og følg våre vanlige spanske smitteregler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enmanelskeråhate Skrevet 23. mars 2021 #183 Del Skrevet 23. mars 2021 Rocka69 skrev (Akkurat nå): I dag ja, men ikke hvis EU innfører dette kravet om vaksinepass fra 1. juni, og som EU-land må følge fordi det skal være en lik løsning som er godkjent og anerkjent av alle EU-landene. Men kravene til karantene eller ikke - det er opp til hvert enkelt land. Så Spania kan si, vi slipper inn alle vi uten karantene så lenge du ikke har en positiv test - men for å tilfredsstille Brussel så må du dessverre vise dette jævla EU-godkjente vaksinepasset - vi også hater dette som pesten. Vi føler med deg, kos deg i Spania og følg våre vanlige spanske smitteregler. Slapp av med dette vaksinepasset, det er for å gjøre reisingen internt i Schengen enklere og smidigere. Er ingen som har sakt at det er noe krav, utenom deg da😀 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rocka69 Skrevet 23. mars 2021 #184 Del Skrevet 23. mars 2021 (endret) Enmanelskeråhate skrev (15 minutter siden): Slapp av med dette vaksinepasset, det er for å gjøre reisingen internt i Schengen enklere og smidigere. Er ingen som har sakt at det er noe krav, utenom deg da😀 Ok du har ikke fått med deg gjenåpningsplanen i Danmark - fair enough. https://www.bt.dk/samfund/coronapasset-bliver-central-del-af-genaabningen-her-er-hvad-vi-ved-om-det https://www.vg.no/rampelys/i/QmwrLq/aapner-for-roskilde-festival-i-sommer https://www.dagbladet.no/nyheter/innforer-coronapass-hos-frisoren/73560545 Altså ikke bare for forenkling av reise innen Schengen, men du må ha nylig negativ test, dokumentasjon på sykdom eller vaksinasjon for å slippe inn hos frisøren, puben, kinoen. Altså Danmark innfører dette som lovkrav! Så det er kanskje min frie fantasi om hva Danmark offentliggjør ved Statsminister Mette Fredriksen sent i går kveld, der alle partier i Folketinget gir sin tilslutning til å vedta dette som dansk lov? Jeg har kanskje tatt noen kontrollerte substanser? Hva andre land finner på vet verken du eller jeg. Men Danmark innfører altså krav om coronapass innenriks også. Og gudene vet hva andre land i Schengen eller EU finner på. Endret 23. mars 2021 av Rocka69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 23. mars 2021 #185 Del Skrevet 23. mars 2021 (endret) Rocka69 skrev (6 timer siden): Ja kanskje, men Covid-19 slår ut i varierende grad da når det gjelder hvor alvorlig syk man blir, særlig den britiske. Og de kan smitte foreldre de bor sammen, som da kan bli veldig alvorlig syke og verste fall dø. Og det er tenåringer som har dødd, ikke nødvendigvis i Norge - men i Europa og USA - uten ha hatt en underliggende tilstand. Men faktisk du skal ikke kimse av vannkopper, hos personer over 35 år - faktisk så kan vannkopper føre til hjernebetennelse (som er dødelig eller kan føre til alvorlig hjerneskade). Jeg var heldig og fikk ikke det, men fastlegen min ringte flere ganger daglig for å sjekke mine kognitive evner som sjekk om jeg burde legges inn på sykehus eller ikke. Jeg slapp . Men for yngre, ungdommer og barn - så er vannkopper mer irriterende enn farlig. Det var det som fastlegen min sa når jeg fikk vannkopper i en alder av 36 år. Nei, en 40-åring jeg kjenner godt ble hentet med blålys i fjor på grunn av hjernehinnebetennelse pga vannkopper. Men vi stenger altså ikke ned samfunnet fordi det er farlig for enkelte. Og det samme gjelder nå tenåringer dør av influensa. Prosentandelen friske tenåringer og unge voksne som dør corona et lav nok til at det på ingen måte kan forsvare en nedstengning. Fjugur skrev (6 timer siden): Jeg synes vaksinenekterne er usolidariske. Vaksiner ER et av virkemidlene for å komme tilbake til hverdagen igjen... Tja, både og. Hvis myndighetene hadde garantert at samfunnet åpner opp igjen når alle har fått tilbud om vaksine (de som takker nei får man jo virkelig være villige til å ofre, de kan ikke få lov å holde resten av samfunnet fengslet), så er det usolidarisk. Men det er jo stadig mer nøling rundt hva som egentlig åpner opp når alle er vaksinert. Ser ingen grunn til å utsetter meg for en vaksine hvis man uansett ikke skal få los å samles så mange man vil og ha så nær kontakt som man ønsker. Endret 23. mars 2021 av velociraptor 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 23. mars 2021 #186 Del Skrevet 23. mars 2021 Rocka69 skrev (4 timer siden): Og hvordan skal man da reagere? Utenom å stemme på partier ved parlamentsvalg rundt omkring og forbi, som var i mot og som gjerne har andre saker som er mer inngripende på andre områder (les MDG som driter i Grunnloven, FN, EMK sine bestemmelser om privat eiendomsrett, eller Rødt som vil ha kommunisme, eller full privatisering av helsevesenet der du må kjøpe forsikringer som i USA). Vi kan prate og prate og prate, og demonstrere til vi blir blå i trynet - men hvis vi ikke velger bort disse partiene ved parlamentsvalg - så er det lite vi kan gjøre - uten at de samme myndighetene kan svare med politi og i noen land også med soldater. Eller er det væpnet opprør du mener at befolkningen i Norge skal gjøre for bestemmelser som skjer i andre land - hva hjelper det da? Hva Folketinget vedtar i Danmark, har vi ikke noe med - det må danskene selv ta ansvar for og stemme ut de partiene som faktisk vedtar dette. Eller om Parlamentet i UK, Nasjonalforsamlingen i Frankrike eller Syntagma i Hellas. Vi kan selvsagt protestere høylydt overfor EU, Danmark, Frankrike eller Hellas - men vil de høre på oss - NOPE! Hva kan vi true med da? Vi har ingen maktmidler, vi har ikke atomvåpen vi kunne ha truet med. Det betyr at hvis vi nordmenn skal kunne reise igjen ut av landet i år og trolig neste år, så må Norge tilpasse seg omverdens krav og lovgivning selv om vi hater det som pesten. Ergo så må Erna, Bent og de andre bite i det forgiftede eplet og innføre vaksinepass i Norge. Og selv om de da sier at det ikke gjelder innenriks, hva tror du puber, kinoer, teater, svømmehaller, restauranter, butikker vil gjøre når de vet at Norge har innført vaksinepass? Jeg spør hva tror dere? Dette er private selskaper som kan velge hvem som kan komme inn, så lenge det ikke strider mot Grunnlovens og Straffelovens paragrafer om diskriminering. Mangel på vaksinepass er ikke noe som strider mot verken Grunnlov eller Straffelov. Og lager man bråk, så kan man bli straffet i stedet for brudd på disse paragrafene: "§ 346. Ulovlig bruk mv. av fast eiendom Med bot straffes den som bruker eller rår over fast eiendom i strid med rettighetene til eieren eller en annen som rettmessig rår over eiendommen, slik at den berettigede påføres tap eller ulempe, eller i strid med dennes uttrykkelige forbud. Straff etter første ledd anvendes likevel ikke på den som er part i en avtale med den berettigede om bruken av eller rådigheten over eiendommen." https://lovdata.no/lov/2005-05-20-28/§346 Og/Eller § 268. Uberettiget adgang eller opphold Den som uberettiget skaffer seg adgang til en annens hus eller et annet sted som ikke er fritt tilgjengelig, eller som uberettiget forblir på et slikt sted, straffes med bot eller fengsel inntil 2 år. Den som uberettiget oppholder seg på fremmed grunn til tross for oppfordring om å forlate stedet, straffes med bot. https://lovdata.no/lov/2005-05-20-28/§268 Det er ikke sikkert at disse private selskapene vil kreve vaksinepass, men de kan hvis de ønsker og vil. Og regjeringen kan ikke gjøre en damn shit før en lovendring har gått igjennom, men da er vi plutselig i valgkampen da før en lovendring kommer til Stortinget som kan hindre dette, og som ikke blir gjort gjeldende lov før 01.01.2022. På grunn av andre lover, så vil lovbehandlingen ta såpass lang tid med høringer at man aldri rekker 01.07.2021. Og jeg TROR at regjeringen har fått signaler om at hvis et norsk vaksinepass blir innført, så vil private aktører sporenstreks avkreve dette. Og at det er derfor regjeringen holder tilbake. Så da blir det valget vaksinepass og kunne bevege seg fritt i Norge og utland og synkende arbeidsledighet eller ikke vaksinepass og vi må være hjemme i Norge i lang tid, med stengte puber, restauranter etc med stor arbeidsledighet. Hva regjeringen faller ned på, er vel bare Erna som vet. Uansett så blir konsekvensene alvorlige for oss. Og hvis Stortinget vedtar forbud mot diskriminering av de som ikke har vaksinepass, så vil det bare gjelde for de private bedrifter som ikke har innført det før loven er trått i kraft. Vel, i første omgang så håper jeg folk reagerer ved å droppe å dra til frisør, på restaurant ++ Får bedriftene og staten null penger inn så skal du se det blir endringer kjapt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rocka69 Skrevet 23. mars 2021 #187 Del Skrevet 23. mars 2021 clyde skrev (1 time siden): Vel, i første omgang så håper jeg folk reagerer ved å droppe å dra til frisør, på restaurant ++ Får bedriftene og staten null penger inn så skal du se det blir endringer kjapt. OK, og hvordan skal du stoppe skattetrekk til lønns -og trygdemottakere som bedriftene må betale på vegne av deg, hvis ikke så går bedriftene konkurs - og du står uten jobb? Hvordan skal du stoppe bedriftsbeskatningen, innbetaling merverdiavgift uten at Staten slår bedriftene og lønnsmottakere konkurs (som da mister hus og hjem)? Skal du også slutte å spise? Slutte å bruke toalett? Slutte å drikke vann? Slutte å bruke strøm? Slutte å bruke mobil? Slutte å bruke internett? Slutte å bruke kollektiv-transport? Slutte å bruke bilen? Slutte å jobbe-det tar tre måneder? Den andelen av skatter og avgifter Staten trekker inn fra frisører og restauranter er bare piss i havet i forhold til andre ting som f.eks inntektskatt, eiendomsskatt, formueskatt, merverdiavgift etc etc. Og Staten kan svare med å ikke gi noen kompensasjon til frisører, restauranter - da går de i hvertfall konkurs! I tillegg så kan Staten stoppe dagpenger til de som har nektet å betale skatt. Så hvordan har du tenkt å stoppe Staten? Uten at du faktisk får med deg flertallet av befolkningen med på en væpna revolusjon? Det lurer jeg virkelig på? Om du og mange andre velger å ikke dra til frisøren, så javel. Men jeg tror ikke du får med deg så mange at staten vil reagere. Og om alle restauranter går konkurs og ikke kan selge alkohol lengre - da vil medlemmer i regjeringspartiet KrF oppnå en høyere salighet enn de for i en høymesse. Så hva er planen din for å få flertallet av den norske befolkning med på en væpna revolusjon - med hundretusener av drepte? Uten at EU, NATO eller FN griper inn? Store ord fra deg, men hva er planen din? Hvordan skal du få stoppet inntektsflommen inn i Statskassa? De tar pengene med makt! Og du sitter gjennom som fattig hjemløs tigger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rocka69 Skrevet 23. mars 2021 #188 Del Skrevet 23. mars 2021 velociraptor skrev (2 timer siden): Tja, både og. Hvis myndighetene hadde garantert at samfunnet åpner opp igjen når alle har fått tilbud om vaksine (de som takker nei får man jo virkelig være villige til å ofre, de kan ikke få lov å holde resten av samfunnet fengslet), så er det usolidarisk. Men det er jo stadig mer nøling rundt hva som egentlig åpner opp når alle er vaksinert. Ser ingen grunn til å utsetter meg for en vaksine hvis man uansett ikke skal få los å samles så mange man vil og ha så nær kontakt som man ønsker. Der er jeg enig med deg, de som medisinsk kan vaksineres skal få tilbud om vaksine. Og da må det være en gulrot som sier at da får de garantert "friheten" tilbake . Mens de som da fremdeles nekter, vel de får samfunnet ofre, eller isolere til de ombestemmer seg eller til pandemien er over, altså en pisk - en konsekvens av å nekte vaksine uten medisinsk begrunnelse. Men som hindrer de i å bli smittet, bli syke eller smitte andre som venter på vaksinen - altså for deres egen sikkerhet. Mens vi som har tatt eller vil ta vaksiner, eller de som av en medisinsk årsak ikke kan ta vaksiner (tviler på at alle er testet for alle godkjente vaksiner og de som er under utvikling og test - men det finns sikkert noen) kan leve i et åpent og fritt samfunn. Men å stenge samfunnet fordi anti-vaxxere ikke vil ta vaksinen pga grunn av CIA og 5G(jepp kjente et par av disse - brøt kontakten ASAP), når flertallet blir vaksinert - det er usolidarisk - men det er fanden meg diabolsk landssvik! Da tror jeg dagens parti på storting og regjering er ferdige som popsangere (for å sitere en gammelt uttrykk fra Sindres(Ernas mann) hjemby Ålesund) ved neste stortingsvalg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
little fairy Skrevet 24. mars 2021 #189 Del Skrevet 24. mars 2021 Du synes ikke det nei? Utenom risikogrupper, så er det helsepersonell som ligger best an for vaksinepass nå. Du synes ikke de fortjener et pust i bakken etter å ha stått i fronten lenge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deterbaremeg Skrevet 24. mars 2021 #190 Del Skrevet 24. mars 2021 little fairy skrev (10 minutter siden): Du synes ikke det nei? Utenom risikogrupper, så er det helsepersonell som ligger best an for vaksinepass nå. Du synes ikke de fortjener et pust i bakken etter å ha stått i fronten lenge? Det hjelper ikke så mye med vaksinepass, når alt som er gøy likevel er stengt 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rocka69 Skrevet 24. mars 2021 #191 Del Skrevet 24. mars 2021 little fairy skrev (1 time siden): Du synes ikke det nei? Utenom risikogrupper, så er det helsepersonell som ligger best an for vaksinepass nå. Du synes ikke de fortjener et pust i bakken etter å ha stått i fronten lenge? Jo helsepersonell fortjener absolutt en pust i bakken og mer enn det også. Men tre ting 1) Et vaksinepass fordrer at man faktisk utvikler ett som er koblet mot SysVak og MSIS (enten som en mobil app eller et dokument med QR kode for autensiering) som gir svar på om du er vaksinert, har hatt Covid-19 eller har en fersk negativ test (altså EU krav og nasjonale krav i EU-landene 2) Men den sendrektige Regjeringen vil ikke si om Norge får vaksinepass i det hele tatt, det kan komme eller idiotene bestemmer seg for at det vil ikke Norge ha 2) Og som hun over sier, alt er jo grunn stengt - og tviler på om ting åpner igjen før 50% er vaksinert og har vaksinepass. Eierne av alt som er gøy, får ingen kompensasjon for varelagre de må kaste. Og de tør ikke ta inn ansatte fra permittering fordi de nok en gang får en arbeidsgiverperiode på 10 dager - der de må betale lønn. Erna er på vei til tape valget, men når de faktisk ikke bruker gulrøtter om at de som har hatt corona eller fullvaksinerte kan bevege seg mye friere enn de som ikke har fått vaksine eller har hatt corona. Tenker f.eks. at man må fra og med i morgen likevel har enda strengere karanteneregler(der man må være ti dager på karantene uansett) og at vi ikke kan reise til EU uten vaksinepass. Det virker som at de sier at det er frivillig å vaksinere seg, men her skal alle være skjært over en kam og dere skal straffes for at dere bor i Norge. Og sannsynligvis går det mot enda strengere tiltak over påske, fordi det kommer med anbefalinger, ikke påbud og forbud - for meg virker det som Erna og co ønsker ha dette maktapparatet så lengst mulig. Uten gulrot som andre land gir til vaksinerte og som har hatt corona, så er det ikke kanskje ikke bare Venstre og KrF som skal kjempe for å overleve stortingsvalget - da vil Høyre og Erna gjøre det samme. Så det er ikke sikkert Erna sitter på Stortinget fra oktober i år. (VALGET ER MANDAG 13. SEPTEMBER 2021). Men går regjeringen ut og sier at man innfører vaksinepass samtidig som EU, altså fra 1. juni, og basert på samme design og regler rundt selve vaksinepasset (det betyr ikke nødvendigvis at man vil få det helt fritt i alle land EU - noen land er så overbelastet i helsevesenene sine med en backlog av andre pasienter som følge av Covid-19 - selve innreise-regler vil være på nasjonalt nivå - men informasjon om vaksinasjon, sykdom og negativ test skal være på samme gjenkjenbare form så om du kommer med vaksinepass fra Belgia eller Norge, så skal den kypriotiske kontrolløren på flyplassen i Larnaca kjenne igjen dette - og ikke måtte forholde seg til 27-28-40 forskjellige dokumenttyper på 24++ språk), så har vaksinerte så har de som har hatt corona en gulrot å se frem til. Og de som venter på vaksine, vet at så fort de har fått vaksine så ligger verden mer åpen for de. De kan gå på puben, dra på kino eller dra til Riva Del Garda. Men samtidig så blir det en pisk for anti-vaxxere som da ikke får lov til å delta i samfunnet. Men slik regjeringen legger opp til, så er det for å støtte anti-vaxxere etter min mening - og alle skal kollektivt straffes! Noe som er forbudt! Kollektiv avstraffelse er forbudt både etter Grunnloven, diverse menneskerettskonvensjoner og Geneve-konvensjonen - altså forbrytelser mot menneskeheten. Jeg er klar over at det er mennesker som har medisinske bakgrunnshistorier som gjør at de ikke kan ta visse typer vaksiner - men i et vaksinepass med negativ test så vil de også få det friere. Mens anti-vaxxere som sier at Covid-19 er ufarlig, eller ikke-eksisterende eller er middel for å manipulere hjerner gjennom 5G, og det at selve testingen som er farlig og man dør av testingen eller alle dør av vaksinen - og det eneste man kan holde seg frisk er å drikke destillert vann(som vil vaske ut elektrolytter i kroppen og dermed kan føre til hjertestans) , vel de får holde seg isolert og spise barkebrød. Uten at det går ut over flertallet som lar seg teste, lar seg vaksinere. Og om en har for eksempel allergi mot egg(som vil være en årsak til at man ikke kan ta en vaksine produsert på en gitt måte, så betyr dette ikke at man er allergisk mot samtlige covid-19 vaksiner som er godkjente, under godkjenning, under test eller under utvikling. De blir produsert på ulike måter. Og det er snart hundre vaksineprosjekter mot Covid-19 rundt omkring i verden. Ingen kan si at man med 100% sikkerhet er allergisk mot alle. Men om så skulle være, test deg ofte. Danmark prøver å bygge opp en TISK kapasitet per dag, som tilsvarer 8 ganger det Norge nå klarer på en uke - PER DAG. Dvs en hver danske vil bli testet to ganger i uken! To ganger i uken! Erna elsker å manipulerer oss, men sørg for at hun forsvinner inn i historien ved stortingsvalget 13. september 2021 sammen med resten av regjeringspartiene. Det er ikke mange dårligere regjeringer man har i Norge Beklager ranten. Når det gjelder å utvikle et vaksinepass, så er det bare for regjeringen å henvende seg til Direktoratet for Digitalisering - der er det så mange dyktige folk som ville ha klart å lage denne appen i løpet av påsken - uten eneste bruk av konsulenter. I motsetning til andre land så har vi de nødvendige dataene i SysVak og MSIS allerede, det er mange land i EU som ikke har dette - som også skal være ferdige med alt til 1. juni 2021. Norge hvis vilje, klarer det til over påske - hvis Erna eller at Stortinget overstyrer henne og Bent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg