Gå til innhold

Venn av motsatt kjønn som jeg er så glad i


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en god stund hatt en venn av motsatt kjønn som jeg er blitt så glad i,ca to år. Vi møtes tilfeldig via mannens nettverk og pga felles bakgrunn,så førte det til at vi to begynte å snakke en del alene rundt det. Mannen satt oss på en måte opp med hverandre,og mannen synes det er veldig greit at jeg har etablert dette vennskapet. Nå siste året har temaene våre utviklet seg utover denne hobbyen og bakgrunnen vår,og vi snakker om alt mulig. Vi er på en måte hverandres mentorer i livet,og snakkes når det er noe vi trenger å snakke om. 

Vi snakkes omtrent en gang annenhver uke og kan vi fort prate to timer. Når vi sees må vi alltid sette av minst tre timer,fordi vi har så veldig masse å snakke og bable om.

Jeg merker likevel at denne vennen min er litt redd for å si noe feil ,med tanke på at han er en singel mann og jeg har partner. Han har satt ord på det , og f eks sagt : "Jeg kunne ikke spist middag med deg for eksempel,fordi det føler jeg hadde blir feil,men heller kake og kaffe". Dette kan frem fordi jeg forklarte denne mannen at jeg merker jeg ønsker å snakke med han,at jeg bryr meg om han,og vil han skal vite at selv om jeg f eks sier "jeg savner å prate ,nå er det lenge siden". Eller "du er så lett å snakke med,takk for praten", så betyr ikke det noe mer, men at jeg bare er glad for å ha truffet personen. 

Kunne du hatt en sånn relasjon selv om du var kvinne i forhold? Eller er vennskap og alene tid med en gift mann helt uaktuelt at ville fungert?

Anonymkode: b9f7b...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ugift mann skulle det stå*

Anonymkode: b9f7b...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Dette er ikke bare et vanlig vennskap, her er det mer i lufta. 

Et vennepar ville aldri hatt en slik santale som du beskriver, hvor man må forklare at man ikke mente det sånn og slik.  Eller understreke at du f.eks savner han, men savner han ikke SÅ mye eller på DEN MÅTEN. 

Veldig ungdomsskoleaktig oppførsel. Hvor gamle er dere? Typen din må jo  være enten

1. stokk dum

2. stole usedvanlig mye på dere begge

eller 

3. ikke så interessert i deg og driter i at dama henger med kompisen. 

Anonymkode: 12468...92d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Nei. Dette er ikke bare et vanlig vennskap, her er det mer i lufta. 

Et vennepar ville aldri hatt en slik santale som du beskriver, hvor man må forklare at man ikke mente det sånn og slik.  Eller understreke at du f.eks savner han, men savner han ikke SÅ mye eller på DEN MÅTEN. 

Veldig ungdomsskoleaktig oppførsel. Hvor gamle er dere? Typen din må jo  være enten

1. stokk dum

2. stole usedvanlig mye på dere begge

eller 

3. ikke så interessert i deg og driter i at dama henger med kompisen. 

Anonymkode: 12468...92d

Nei ,dette fordi jeg hjelper han må å finne dame og blir skuffet når en date har blitt mislykket.

Anonymkode: b9f7b...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei ,dette fordi jeg hjelper han må å finne dame og blir skuffet når en date har blitt mislykket.

Anonymkode: b9f7b...83a

Hahaha, yeah right. 

Men du avfeide mine velmente tips og råd så da lister jeg meg ut herfra. Så får du hellet høre på de andre rådene du har fått her! 

....ups,  var visst bare jeg som hadde svart i tråden. 

Anonymkode: 12468...92d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hahaha, yeah right. 

Men du avfeide mine velmente tips og råd så da lister jeg meg ut herfra. Så får du hellet høre på de andre rådene du har fått her! 

....ups,  var visst bare jeg som hadde svart i tråden. 

Anonymkode: 12468...92d

Sa ikke at jeg savner han,men samtale.

Anonymkode: b9f7b...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser ikke problemet med det der, TS. Så lenge du ikke flørter eller er (for) interessert, så er det helt ok å ha menn som nære venner, og jeg synes det er helt fint å avklare hvis man viser for tydelig at man setter pris på personen, slik at ikke det oppstår noen spenning her. Høres ut som du gjør det riktig .

Anonymkode: 98113...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men du avfeide mine velmente tips og råd så da lister jeg meg ut herfra. 

Anonymkode: 12468...92d

Hvor kom du med tips og råd? Du svarer at du ikke kunne gjort dette, og generaliserer masse utfra dine egne erfaringer ("et vennepar ville aldri ..."), men hvor er tipsene/rådene du sier du kom med?  (jeg er ikke TS)

Anonymkode: 98113...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene.

Vet det er spesielt. Han har veldig gode verdier og vet han aldri kunne gjort noe over streken med meg uansett.

Anonymkode: 5abda...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk for svarene.

Vet det er spesielt. Han har veldig gode verdier og vet han aldri kunne gjort noe over streken med meg uansett.

Anonymkode: 5abda...76a

Hva med deg med han da? Verdier vil alle mennesker legge til side om følelsene blir for sterke, så det viktige er jo at minst en av dere ser på det som veldig vennskapelig uavhengig av ditt forhold. Slike vennskap kan jo fungere selv om begge innerst inne liker hverandre, men det blir fort vanskelig...

Anonymkode: 98113...c62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva med deg med han da? Verdier vil alle mennesker legge til side om følelsene blir for sterke, så det viktige er jo at minst en av dere ser på det som veldig vennskapelig uavhengig av ditt forhold. Slike vennskap kan jo fungere selv om begge innerst inne liker hverandre, men det blir fort vanskelig...

Anonymkode: 98113...c62

Er gift,og vet at jeg aldri kunne vært sammen med han pga hans ulike tanker om mye.

Anonymkode: 5abda...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.3.2021 den 8.40):

Jeg har en god stund hatt en venn av motsatt kjønn som jeg er blitt så glad i,ca to år. Vi møtes tilfeldig via mannens nettverk og pga felles bakgrunn,så førte det til at vi to begynte å snakke en del alene rundt det. Mannen satt oss på en måte opp med hverandre,og mannen synes det er veldig greit at jeg har etablert dette vennskapet. Nå siste året har temaene våre utviklet seg utover denne hobbyen og bakgrunnen vår,og vi snakker om alt mulig. Vi er på en måte hverandres mentorer i livet,og snakkes når det er noe vi trenger å snakke om. 

Vi snakkes omtrent en gang annenhver uke og kan vi fort prate to timer. Når vi sees må vi alltid sette av minst tre timer,fordi vi har så veldig masse å snakke og bable om.

Jeg merker likevel at denne vennen min er litt redd for å si noe feil ,med tanke på at han er en singel mann og jeg har partner. Han har satt ord på det , og f eks sagt : "Jeg kunne ikke spist middag med deg for eksempel,fordi det føler jeg hadde blir feil,men heller kake og kaffe". Dette kan frem fordi jeg forklarte denne mannen at jeg merker jeg ønsker å snakke med han,at jeg bryr meg om han,og vil han skal vite at selv om jeg f eks sier "jeg savner å prate ,nå er det lenge siden". Eller "du er så lett å snakke med,takk for praten", så betyr ikke det noe mer, men at jeg bare er glad for å ha truffet personen. 

Kunne du hatt en sånn relasjon selv om du var kvinne i forhold? Eller er vennskap og alene tid med en gift mann helt uaktuelt at ville fungert?

Anonymkode: b9f7b...83a

Dette høres ut som litt mer enn vennskap. Hvordan liker mannen dette? 

Anonymkode: 5f850...e51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Jeg har ei bestevenninne som er i et langvarig parforhold med barn, jeg er singel. Hennes samboer og jeg har et sånt forhold. Altså jeg ser egentlig på ham som en storebror, og vi kan fint treffes, han og jeg uten henne. Og jeg bruker omtrent like mye tid i telefonen med dem begge, men altså hver for seg om det gir mening. Og vi veit alle tre at det er ikke noe annet enn vennskap mellom meg og ham. 

Anonymkode: 51942...96b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for svarene.

Vet det er spesielt. Han har veldig gode verdier og vet han aldri kunne gjort noe over streken med meg uansett.

Anonymkode: 5abda...76a

Dette ER jo et vennskap, bare et nært et. Synes det ville vært veldig synd å kaste det bort bare fordi andre ser på det som om det ‘’må’’ være noe mer. Det vet dere best selv. Egentlig er det synd at han i det hele tatt ikke kunne tatt en middag med deg...men hadde dette vært en venninne ville det vært uproblematisk. Venner som det vokser ikke på trær, så gi litt faen i hva som er forventet nå. Dere gjør ingenting galt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Dette høres ut som litt mer enn vennskap. Hvordan liker mannen dette? 

Anonymkode: 5f850...e51

Har vært litt varierende,men han synes det er fint vi har hverandre. Jeg forteller han når vi snakkes og litt forenklet hva vi har snakket om eller gjort sammen.

Mannen vet hvem denne mannen er , hvordan han lever,og ler litt av vår relasjon og samtaler. Selv om jeg ikke forteller alt i detaljer.

Anonymkode: 5abda...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nejve

Fint at vennen din viser respekt for mannen din ved å ta hensyn :) Personlig synes jeg dette høres helt fint og normalt ut. Jeg har selv gode venner av det motsatte kjønn, og vi kan gjerne møtes over en øl og prate i flere timer, lage middag sammen osv. Vi ringes også regelmessig og kan fint finne på å sende meldinger der vi f.eks. skriver "nå er det alt for lenge siden vi har møttes, savner deg" o.l. Kjæresten min kjenner også kompisene mine, og det hender at vi er sammen alle tre. Det er full tillit fra hans side. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...