Gå til innhold

Fifty shades of Dixon.

Daryl Dixon

Anbefalte innlegg

Daryl Dixon skrev (Akkurat nå):

Får prøve, kunne dratt -mitt hus, min hage, min hekk-kortet.. Men tror ikke det er så heldig for husfreden.

Kanskje bare bestille ja :jepp:, skylde på et spontant øyeblikk! 

Neinei, hold deg unna min hage-kortet :fnise: Ja du kunne jo ikke dy deg du fikk jo også SÅ god pris! Og så tenk på biene da 🐝

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Daryl Dixon skrev (1 minutt siden):

Når jeg leste om det stod det at det kunne hende de måtte støttes..

Og så sa du det han? 😂Kan hende ja, men se på bilder fra andres som ikke har en eneste støtte kanskje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkensina skrev (2 minutter siden):

Og så sa du det han? 😂Kan hende ja, men se på bilder fra andres som ikke har en eneste støtte kanskje? 

Han syntes og den så litt femi ut... :overrasket: kanskje jeg bestiller bare og sier det er noe annet og så woops...  Vær vist blomster på den. Vi får se, blir jo da ikke i år uansett. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (2 minutter siden):

Han syntes og den så litt femi ut... :overrasket: kanskje jeg bestiller bare og sier det er noe annet og så woops...  Vær vist blomster på den. Vi får se, blir jo da ikke i år uansett. 

Femi, for noe tull!! Send han på «kurs» hos Monty Don :Nikke: Blomster er søren meg ikke forbeholdt et kjønn eller en legning. Har du/dere stor hage? Tenkte på feks. en frihekk av svarthyll :hjerter_rundt: Da ville det bare blitt blomster én gang i sesongen og så kunne dere ha laget saft av den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkensina skrev (Akkurat nå):

Femi, for noe tull!! Send han på «kurs» hos Monty Don :Nikke: Blomster er søren meg ikke forbeholdt et kjønn eller en legning. Har du/dere stor hage? Tenkte på feks. en frihekk av svarthyll :hjerter_rundt: Da ville det bare blitt blomster én gang i sesongen og så kunne dere ha laget saft av den. 

Ja, den er stor. Flere mål. Der jeg har lyst på hekk er det ca 45meter. Det er der det er mest innsyn fra turgåere.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (1 minutt siden):

Ja, den er stor. Flere mål. Der jeg har lyst på hekk er det ca 45meter. Det er der det er mest innsyn fra turgåere.

😍 Da synes jeg ikke han burde klage egentlig! Er jo ikke sånn at han ikke har plass til å plante noe annet noe annet sted, eller komme seg unna den «femi» hekken :ler:  Samtidig lurer jeg på om de vokser sakte, leste du noe om det? Er ikke noe stas med innsyn nei, vet jeg veldig godt nå fra hytta 😅 Den er også noen mål, men nesten ikke jord da. Er furuer og lyng og berggrunn. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rumle skrev (2 minutter siden):

Nå tusler jeg i seng, natta folkens :vinke:

Sov godt! :klem:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkensina skrev (12 minutter siden):

😍 Da synes jeg ikke han burde klage egentlig! Er jo ikke sånn at han ikke har plass til å plante noe annet noe annet sted, eller komme seg unna den «femi» hekken :ler:  Samtidig lurer jeg på om de vokser sakte, leste du noe om det? Er ikke noe stas med innsyn nei, vet jeg veldig godt nå fra hytta 😅 Den er også noen mål, men nesten ikke jord da. Er furuer og lyng og berggrunn. 

Den bør klippes hvert år så den vokser jo sikkert en del. 

Furuskog er så fint, lukter godt og. Men skjuler ikke så mye da...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (14 minutter siden):

Nå tusler jeg i seng, natta folkens :vinke:

Natta! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (10 minutter siden):

Den bør klippes hvert år så den vokser jo sikkert en del. 

Furuskog er så fint, lukter godt og. Men skjuler ikke så mye da...

Jeg er veldig glad i furuene. Særlig de gamle 🥰 Det vokser opp annet også da, men furuene er de fineste og klarer seg best.  

Nei det var det, de siste årene har det blitt mer og mer innsyn dessverre, jeg liker det ikke :riste: Liker den gamle følelsen fra når jeg var liten at vi var alene der, selv om det bodde folk lenger nede i veien eller fantes noen hytter som vi nesten ikke så. Det var ikke masse lys fra andre eller innsyn rett mot oss da. 

Og så alt med den nye naboen som du har hørt før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To av de gamle furuene fra når jeg var liten var små, lave, tjukke og som gamle bonsaitrær for de vokste veldig tørt. De så gamle ut når besteforeldrene mine levde også. Naboen hogget ned begge. 

Endret av Frøkensina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkensina skrev (41 minutter siden):

To av de gamle furuene fra når jeg var liten var små, lave, tjukke og som gamle bonsaitrær for de vokste veldig tørt. De så gamle ut når besteforeldrene mine levde også. Naboen hogget ned begge. 

Nei! Fy det er skam! Hvorfor hogde han dem ned?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frøkensina skrev (1 time siden):

@Rumle Jeg glemte jo de AC’ene som ikke har en utedel 😅 Føler at dette blir mer og mer presserende å prøve 

https://www.tek.no/samletest/i/M3OVbJ/aircondition-for-deg-med-stoerre-behov?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row3_pos1

Hva mener du med ikke utedel? Hvor kommer luften fra da? 🤔 *veldig skeptisk & veldig lite teknisk) :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (3 minutter siden):

Hva mener du med ikke utedel? Hvor kommer luften fra da? 🤔 *veldig skeptisk & veldig lite teknisk) :fnise:

:fnise: Du må ha en slange ut av vinduet. De fleste på denne testen kommer med vindustilpasning, og noen uten. Men det koster ca 200 kr for en sånn tilpasning løst. 

Luften kommer fra rommet, den varme luften blir kjørt ut av rommet av slangen og kald luft kommer utfra ac en :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise: Du må ha en slange ut av vinduet. De fleste på denne testen kommer med vindustilpasning, og noen uten. Men det koster ca 200 kr for en sånn tilpasning løst. 

Luften kommer fra rommet, den varme luften blir kjørt ut av rommet av slangen og kald luft kommer utfra ac en :fnise:

Ahh, men hvordan ser vindustilpasningen ut da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye dyrere å bygge inn en stasjonær AC eller varmepumpe. De koster mer og man må tilpasse den/bore seg gjennom veggen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (Akkurat nå):

Ahh, men hvordan ser vindustilpasningen ut da? 

Noe hvitt stoff ser ut som er standard? Som du maser 😂 Du må guuuuuugle da! :fnise: Har aldri hatt sånn, bare bodd steder i utlandet med stasjonære. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye dyrere å bygge inn en stasjonær AC eller varmepumpe. De koster mer og man må tilpasse den/bore seg gjennom veggen. 

Ja, det er det nok. Men, kunne i grunnen godt tenkt meg en varmepumpe likevel :jepp:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...