Gå til innhold

Kjerringtanker


Gjest Trude4

Anbefalte innlegg

Jaymie skrev (2 minutter siden):

Dette var samme assosiasjon jeg fikk. Den var vel mer den 40+ bloggkrigen i 2013 da, så patetisk. Vi trenger virkelig ikke en ny. 

Det var akkurat den jeg tenkte på. Pinlig skue, og dette ligner litt for min del. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Isild skrev (Akkurat nå):

Det var akkurat den jeg tenkte på. Pinlig skue, og dette ligner litt for min del. 

For noen er det kanskje underholdene på en slags guilty pleasure måte, men kan ikke akkurat se noe givende eller inspirerende med denne bloggeren. Men 40+ gjengen får holde på, nå som i 2013. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og før noen blir krenket over at man skriver "40+", så var (er?) det rett og slett en kategori som heter det hos blogg.no. Den kategorien levde sitt eget liv tilbake i 2013 +/-. For de som ikke har kjennskap til det vi kaller "bloggkrig", så handlet det om blogger som ikke var særlig kjent annet enn for hverandre. De kommuniserte via kryptiske og ikke-kryptiske innlegg,  og rantet i hverandres kommentarfelt. Det ble ropt mobbing og hat og alt det samme som vi ser igjen nå. Jeg tror de også halvveis klarte å slite ut de som den gangen jobbet i blogg.no med klager og dritt om hverandre. 

 

 

Endret av Isild
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Litt ambivalent til Kjerringtanker. Jeg skjønner ideen og den har absolutt noe for seg. Likevel faller den litt mellom alle stoler. Humoren er ikke morsom nok, hvis det er humor hun bedriver. Hun er ikke poengtert nok i forhold til å være fenomen-kritisk. Snerten mangler dersom hun forsøker seg på satire. Det fører til at jeg ikke forstår hva hun vil med bloggen. Mener hun var flinkere før til å dra (manglende) paralleller mellom seg og de andre toppbloggerne. Tror det hadde vært morsommere om hun rendyrket det. 

Har lest sporadisk, men gikk gjennom de 6 siste innleggene. Synes de var tannløse og skjønner ikke at dette skal få Mette Ask og Kokkejævel til å reagere. Begge to fortjener kritikk for innholdet sitt, men ser ikke helt at Kjerringtanker tar så hardt i. De lever delvis av å dele privatlivet sitt (og andres), så at noen har meninger om det de skriver burde ikke forundre noen, enten det er forumbrukere eller andre bloggere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trude4
CecilieX skrev (15 minutter siden):

Litt ambivalent til Kjerringtanker. Jeg skjønner ideen og den har absolutt noe for seg. Likevel faller den litt mellom alle stoler. Humoren er ikke morsom nok, hvis det er humor hun bedriver. Hun er ikke poengtert nok i forhold til å være fenomen-kritisk. Snerten mangler dersom hun forsøker seg på satire. Det fører til at jeg ikke forstår hva hun vil med bloggen. Mener hun var flinkere før til å dra (manglende) paralleller mellom seg og de andre toppbloggerne. Tror det hadde vært morsommere om hun rendyrket det. 

Har lest sporadisk, men gikk gjennom de 6 siste innleggene. Synes de var tannløse og skjønner ikke at dette skal få Mette Ask og Kokkejævel til å reagere. Begge to fortjener kritikk for innholdet sitt, men ser ikke helt at Kjerringtanker tar så hardt i. De lever delvis av å dele privatlivet sitt (og andres), så at noen har meninger om det de skriver burde ikke forundre noen, enten det er forumbrukere eller andre bloggere. 

Enig i dette. Di må vente å få reaksjoner og tåle det. Men kjerringtanker er ikke morsom eller interessant. Kommentarfeltet er helt paetisk fra aller partner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
Trude4 skrev (6 minutter siden):

Enig i dette. Di må vente å få reaksjoner og tåle det. Men kjerringtanker er ikke morsom eller interessant. Kommentarfeltet er helt paetisk fra aller partner

Opp til den enkelte leser å bedømme om bloggen hennes er morsom eller interessant.

Men enig med deg i at Mette Ask og Kokkejævels bidrag i kommentarfeltet er patetisk, og virker desperat. Nå synes jeg Kokkejævels kommentarfelt har vært spesielt, men dette tar kaka😂

Merkelig at kokken tar sjansen på å drite seg såpass ut, med en nettbutikk som skal gå rundt og snart ny bok...At han ikke bare hever seg over dette?

Kjerringtanker er tross alt bare en bitteliten blogg med en håndfull lesere, mens han en stor blogg, en nettbutikk som visstnok går godt, nært forestående bryllup og flere barn.

Mette Ask burde også ha andre ting å fylle dagene sine med enn å krangle i kommentarfeltet til Kjerringtanker. De avliver i hvert fall myten om bloggernes hektiske hverdag, en gang for alle😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isild skrev (3 timer siden):

Det var akkurat den jeg tenkte på. Pinlig skue, og dette ligner litt for min del. 

Hvilken "krig" var dette, for oss som husker dårlig? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gnå skrev (40 minutter siden):

Hvilken "krig" var dette, for oss som husker dårlig? :P 

 

Isild skrev (4 timer siden):

Og før noen blir krenket over at man skriver "40+", så var (er?) det rett og slett en kategori som heter det hos blogg.no. Den kategorien levde sitt eget liv tilbake i 2013 +/-. For de som ikke har kjennskap til det vi kaller "bloggkrig", så handlet det om blogger som ikke var særlig kjent annet enn for hverandre. De kommuniserte via kryptiske og ikke-kryptiske innlegg,  og rantet i hverandres kommentarfelt. Det ble ropt mobbing og hat og alt det samme som vi ser igjen nå. Jeg tror de også halvveis klarte å slite ut de som den gangen jobbet i blogg.no med klager og dritt om hverandre. 

 

 

Siterer meg selv der jeg forklarer litt hva det dreide seg om. Voksne bloggere "kranglet" via innlegg og i hverandres kommentarfelt. Snodige greier. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud, hvorfor leste jeg kommentarfeltet hennes 🙈? Synskepeggy viser til oppskrift på bloggkrig i kommentarfeltet hennes. Hun er jo en av de gamle ekspertene 😂. Nå tar det vel helt av for gamlingene. 😂

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sansen for Kjerringtanker. Hun evner å se litt lenger enn sin egen nesetipp, og mange av innleggene hennes skaper rom for ettertanke og refleksjon. Vi trenger slike som henne i bloggverden der mye er ren navlebeskuing. Håper likevel hun lar Kokkejævel være nå. Mener at vi skal respektere å stoppe når noen ber så instendig om det. Må likevel tilføye at jeg blir skuffet over Kokken som jeg trodde hadde selvironi, takhøyde og større evne til være med på leken. Mye på grunn av at han selv vil fremstå som å være en som snakker«rett fra levra». Det samme med den andre fornærma bloggeren, Mette Ask som har hatt i headingen sin at hun er norges ærligste blogger. Da er det litt ironisk at de ikke takler samme ærlighet tilbake. 

Ironisk er det også at i dag når Kjerringtanker ikke skriver om kokken på bloggen sin, at det likevel er nettopp han som er der i  stadig forsvar og med utallige likelydende innlegg i  kommentarfeltet hennes. Merkelig!

Når noen bruker så masse energi på forsvar så blir der ikke plass til refleksjon. En står da på stedet hvil, og er ikke mottakelig for skråblikk og andre synsvinkler. Der er noe sannhet i enhver satire og skråblikk, men den er selvfølgelig ikke hele sannheten. Det skjønner vi alle. 
Skulle ønske at de bloggerne som Kjerringtanker tar for seg  ikke tar alt så forbanna bokstavlig og tolker alt i verste mening. Hun er faktisk en bra representant for hva mange  blogglesere også tolker, av å ha lest de samme bloggene.

Om disse bloggerne aldri hadde fått motmæle og konstruktiv kritikk hadde de da fortsatt med eksponering av barn?   For nettopp der har de begge endret seg, men også det etter masse forsvar og diskusjon. 

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen er kritiske til kokken, så får de alltid høre de er nettroll, misunnelige, ikke unner andre suksess osv.

Hvis noen er kritiske til kjerringa og synes hun mobber, så får de høre de ikke har forstått konseptet, ikke forstått at det er satire og morsomt og at det overhodet ikke er mobbing. Som om ordene konsept og satire skal tillate mobbing. Siden kjerringa har vært mobbet selv i oppveksten, vet hun hva mobbing er, og har enerett på å bestemme hva som oppleves som mobbing for andre.

Jeg synes ikke hun er morsom. Hun kunne vært morsom med det såkalte konseptet sitt, kunne tatt bilder av fiskekakene sine på steinhelle, eller kledt seg i «lekre» vårklær mens hun poserte med trutemunn. Det kunne vært morsom. Men det hun holder på med i dag mangler snert og er totalt blottet for humor.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (3 timer siden):

Jeg følger et par fotobloggere på nouw.com. Da kom jeg over denne bloggen https://nouw.com/frufreidig

Jeg reagerte på måten bloggeren omtaler andre bloggere på. 

Hjelpes. Ble bare totalt forvirret og fikk fullstendig hodepine av måten hun skriver på.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 3/15/2021 at 4:51 PM, CecilieX said:

Litt ambivalent til Kjerringtanker. Jeg skjønner ideen og den har absolutt noe for seg. Likevel faller den litt mellom alle stoler. Humoren er ikke morsom nok, hvis det er humor hun bedriver. Hun er ikke poengtert nok i forhold til å være fenomen-kritisk. Snerten mangler dersom hun forsøker seg på satire. Det fører til at jeg ikke forstår hva hun vil med bloggen. Mener hun var flinkere før til å dra (manglende) paralleller mellom seg og de andre toppbloggerne. Tror det hadde vært morsommere om hun rendyrket det. 

Har lest sporadisk, men gikk gjennom de 6 siste innleggene. Synes de var tannløse og skjønner ikke at dette skal få Mette Ask og Kokkejævel til å reagere. Begge to fortjener kritikk for innholdet sitt, men ser ikke helt at Kjerringtanker tar så hardt i. De lever delvis av å dele privatlivet sitt (og andres), så at noen har meninger om det de skriver burde ikke forundre noen, enten det er forumbrukere eller andre bloggere. 

*slettet*

Endret av June_1
Slettet
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trude4
Heartgirl skrev (8 timer siden):

Jeg følger et par fotobloggere på nouw.com. Da kom jeg over denne bloggen https://nouw.com/frufreidig

Jeg reagerte på måten bloggeren omtaler andre bloggere på. 

Der var det mye rart og mye rot. Eg ble sliten av og lese det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (9 timer siden):

Jeg følger et par fotobloggere på nouw.com. Da kom jeg over denne bloggen https://nouw.com/frufreidig

Jeg reagerte på måten bloggeren omtaler andre bloggere på. 

Hva reagerte du på?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Finlay
June_1 skrev (13 timer siden):

Signerer den. Oppdaget Ikke denne bloggeren før de siste ukene. Vært innom og lest litt, men synes bloggen er (skikkelig) tam. Greier ikke å finne humoren, rotete innhold (hopper fra privat hverdag til oppsummering av dagens bloggtoppere i samme innlegg), litt "gamlefar", litt reklame for andre bloggere, mye skrivefeil.. 

Hadde håpet på en ny "Adina/ bloggombloggtoppere" eller "Asti" (hvis det var det hun kalte seg). Men nei, dette var middelmådig... 

Til en viss grad enig.

Nå gir hun uttrykk for at det er viktig for henne å være høyt oppe på levningene av det som en gang var så stort - Blogglista. Hvis hun er kald nok, så kan hun nå til topps, men da må bloggen spisses. Hva slags publikum ønsker hun, hvem vil hun egentlig nå?

Først bør hun bestemme seg for om hun ønsker en personlig blogg, eller en ren satire/humorblogg, evt. en variant av svenske Bloggbevakning. 

Sammenblandingen fungerer ikke!

Går hun for å etablere seg i toppen, så må forsiktigheten bort. Spakheten man mer enn aner etter Kokkejævels angrep på henne må bort. Hun kan ikke la kokken eller Mette Ask eller hvem som helst annen i toppen, styre henne. Man merker jo at hun blir preget etter Kokkejævels ranting i kommentarfeltet, eller hans og Mette Asks blogginlegg om mobbing dedikert henne.

Her var Bloggomtoppbloggere rå i sin tid, de fortsatte å peise på uansett😅 Men klart man skal ha rikelig med is i magen for å tåle det, dessuten var de to, og tok i tillegg inn gjesteinnlegg. 

En type bloggovervåkning krever en betydelig graving, ikke bare sveipe innom blogginnlegg et par ganger daglig, men også sjekke Instagram, flere ganger om dagen. Ikke bare bloggeren/Influencerens, men også andre som måtte poste noe om vedkommende. Man må også ha kontinuerlig tilsyn med Kvinneguiden, Jodel og media. Alt dette vil kreve mye tid og engasjement hvis kvaliteten skal være brukbar, noe jeg er usikker på om hun er interessert i.

Ved å gå for satire/humor, må hun rendyrke stilen sin, hvis hun luker ut de personlige innleggene trenger hun ikke blogge så ofte. Av med silkehanskene, inn med en stor ramsalt dose humor, og ett godt gjennomarbeidet innlegg om dagen ville vært nok til å holde seg på topp 5. 

Endret av Finlay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay

Hva har denne Frufreidig skrevet som fortjener oppmerksomhet på KG??

ER det virkelig spennende at hun blogger om en blogger som blogger om andre bloggere?😆Måten hun gjør det på er heller ikke spesielt revolusjonerende, kanskje bortsett fra den særdeles hyppige bruken av ordet "nu".

Gi henne en egen tråd, dere som synes hun er interessant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (5 timer siden):

Hva har denne Frufreidig skrevet som fortjener oppmerksomhet på KG??

ER det virkelig spennende at hun blogger om en blogger som blogger om andre bloggere?😆Måten hun gjør det på er heller ikke spesielt revolusjonerende, kanskje bortsett fra den særdeles hyppige bruken av ordet "nu".

Gi henne en egen tråd, dere som synes hun er interessant. 

:fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Finlay

Synes det er trist å se kommentarfeltet hos kjerringtanker nå. Hun har ikke skrevet ett ord om Kokkejævel på lenge, men likevel er det enkelte av hans tilhengere som ganske enkelt ikke klarer å holde seg unna, men kommer med daglige sure oppstøt der inne. Synes ikke hun fortjener det.

Nå la hun sågar bort selve konseptet sitt, som var å skrive om de som lå øverst på Blogglisten, kun fordi HAN ikke tålte at hun skrev om ham. Da skulle vel alt være greit? Nå nei. Fansen glemmer ikke. Som ikke det er nok, så kaster det seg på folk med påstått personlig kjennskap til bloggeren, og som ikke har mye godt å si. 

Synes det er trist. Blir ikke overrasket om hun går lei, og slutter å blogge. Det vil i så fall glede "noen".

https://kjerringtanker.blogg.no/

edit.Ser hun har slettet siste innlegg.

Endret av Finlay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...