AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #1 Del Skrevet 14. mars 2021 Og da mener jeg klistra inntil min bil, svært liten avstand. Jeg er absolutt ingen sinke i trafikken, holder litt over fartsgrensa. Får jeg er bil foran meg holder jeg riktig avstand, for jeg vet hvor utrivelig det er å ha noen bak som presser sånn. Hvordan lar jeg meg stresse mindre i slike situasjoner? Jeg har prøvd å gi mer pokker, prøvd å tenke at jeg har like mye rett til å være på veien som de andre osv. Men jeg blir bare forknytt og stresser. Løsning? Anonymkode: fe012...370 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #2 Del Skrevet 14. mars 2021 Forresten, jeg har hatt førerkortet i 17 år og regner meg selv som en god og trygg sjåfør. Det er bare i dette tilfellet at jeg stresser. Anonymkode: fe012...370 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #3 Del Skrevet 14. mars 2021 Jeg føler med deg 😩 Er en grunn for at det er regler ang avstand, blir irritert over de som pusher på med liten avstand og forventer at jeg skal bryte fartsgrensen bare fordi de selv har lyst til å kjøre fortere Anonymkode: ab3e7...870 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #4 Del Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og da mener jeg klistra inntil min bil, svært liten avstand. Jeg er absolutt ingen sinke i trafikken, holder litt over fartsgrensa. Får jeg er bil foran meg holder jeg riktig avstand, for jeg vet hvor utrivelig det er å ha noen bak som presser sånn. Hvordan lar jeg meg stresse mindre i slike situasjoner? Jeg har prøvd å gi mer pokker, prøvd å tenke at jeg har like mye rett til å være på veien som de andre osv. Men jeg blir bare forknytt og stresser. Løsning? Anonymkode: fe012...370 Hvis de legger seg helt oppi ræva mi, pleier jeg å kjøre helt på fartsgrensa. Bare på pur faen! Blir så forbanna på sånne idioter!! Men kjenner meg igjen, blir jeg stresser så dytter jeg faktisk på speilet, slik at jeg ikke ser bilen bak, kun i sidespeilene. Hjelper på stresset iallefall, selv om det kanskje ikke er en god løsning... Jeg klarer iallefall å konsentrere meg bedre om kjøringen. Anonymkode: 6cebe...449 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #5 Del Skrevet 14. mars 2021 Jeg liker heller ikke å ha bil bak meg. Med mindre jeg kjører på vei med mye trafikk, stopper jeg og slipper forbi om det ligger bil bak. Anonymkode: d68fe...3f8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Revenmann29 Skrevet 14. mars 2021 #6 Del Skrevet 14. mars 2021 Din jobb er å holde fartsgrensen å følge reglene. Om bilene bak deg velger å ikke gjøre det å kjører nærmere deg, så får dem bare gjøre det. Det er ingenting du kan gjøre for og unngå at dette skjer, noen har bare mere hastverk en andre. Om noen kjører i deg så er det dems feil å ikke din, dem skal klare å stoppe om du måtte bråbremse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #7 Del Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Og da mener jeg klistra inntil min bil, svært liten avstand. Jeg er absolutt ingen sinke i trafikken, holder litt over fartsgrensa. Får jeg er bil foran meg holder jeg riktig avstand, for jeg vet hvor utrivelig det er å ha noen bak som presser sånn. Hvordan lar jeg meg stresse mindre i slike situasjoner? Jeg har prøvd å gi mer pokker, prøvd å tenke at jeg har like mye rett til å være på veien som de andre osv. Men jeg blir bare forknytt og stresser. Løsning? Anonymkode: fe012...370 Sikker på at bilen din er riktig kalibrert? Er frimerke, og kjører forbi ASAP på biler som er sinker. Anonymkode: 4d39e...e8d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #8 Del Skrevet 14. mars 2021 Samme her. Om en bil ligger helt opp i rumpa på meg, så bremser jeg ned (sakte, selvfølgelig,), og når bilen bak meg bremser ned, så gjør jeg det én gang til, også gasser jeg på. Da skjønner de at jeg er misfornøyd med avstanden. Om de ikke gjør det, så blinker jeg meg inn så de kan passere. De som holder seg fort nært er en trafikkfare, og jeg ønsker ikke en bil i baksetene om jeg må bremse for elg eller annet. Anonymkode: d3980...d12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #9 Del Skrevet 14. mars 2021 Revenmann29 skrev (1 minutt siden): Din jobb er å holde fartsgrensen å følge reglene. Om bilene bak deg velger å ikke gjøre det å kjører nærmere deg, så får dem bare gjøre det. Det er ingenting du kan gjøre for og unngå at dette skjer, noen har bare mere hastverk en andre. Om noen kjører i deg så er det dems feil å ikke din, dem skal klare å stoppe om du måtte bråbremse. Det er jo selvfølgelig vårt problem om en bil ligger rett i rumpa på oss. Må man bråbremse, så er det jo vi som får en bil krasjende inn i oss bakfra. Anonymkode: d3980...d12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poldark Skrevet 14. mars 2021 #10 Del Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvis de legger seg helt oppi ræva mi, pleier jeg å kjøre helt på fartsgrensa. Bare på pur faen! Blir så forbanna på sånne idioter!! Men kjenner meg igjen, blir jeg stresser så dytter jeg faktisk på speilet, slik at jeg ikke ser bilen bak, kun i sidespeilene. Hjelper på stresset iallefall, selv om det kanskje ikke er en god løsning... Jeg klarer iallefall å konsentrere meg bedre om kjøringen. Anonymkode: 6cebe...449 Det morsomste er jo å signalisere tydelig at personen er dust. Rykkete bremsing, eller enda bedre om de ikke gir seg og ikke har mulighet til å kjøre forbi - å kjøre langt under fartsgrensa. Fullt fortjent straff for duster, skal ikke lønne seg å plage folk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 14. mars 2021 #11 Del Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Og da mener jeg klistra inntil min bil, svært liten avstand. Jeg er absolutt ingen sinke i trafikken, holder litt over fartsgrensa. Får jeg er bil foran meg holder jeg riktig avstand, for jeg vet hvor utrivelig det er å ha noen bak som presser sånn. Hvordan lar jeg meg stresse mindre i slike situasjoner? Jeg har prøvd å gi mer pokker, prøvd å tenke at jeg har like mye rett til å være på veien som de andre osv. Men jeg blir bare forknytt og stresser. Løsning? Anonymkode: fe012...370 Jeg bruker å ta to kjappe trykk på bremsepedalen hvis de blir for nærgående. Da er dem stort sett kjappe til å legge seg lenger bak. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CMHuser Skrevet 14. mars 2021 #12 Del Skrevet 14. mars 2021 Akkurat det samme problemet her 😅 Føler de oppfører seg hissig og, synes det er ubehagelig. Men så går det en liten faen i meg som tenker at javel, hvis jeg må bråbremse nå er i hvertfall ikke den kollisjonen min feil! Det roer meg faktisk litt 😅 Men den ene over her skal jeg bruke, den med å bremse enda mer ned for så å kjøre i fra! Jeg har elbil, så da blir det full fres og jeg kommer meg unna 🤓 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 14. mars 2021 #13 Del Skrevet 14. mars 2021 Revenmann29 skrev (7 minutter siden): Din jobb er å holde fartsgrensen å følge reglene. Om bilene bak deg velger å ikke gjøre det å kjører nærmere deg, så får dem bare gjøre det. Det er ingenting du kan gjøre for og unngå at dette skjer, noen har bare mere hastverk en andre. Om noen kjører i deg så er det dems feil å ikke din, dem skal klare å stoppe om du måtte bråbremse. Problemet med det er at du fort risikerer wipplash hvis noen kjører idag bakfra. Og jeg skal love deg det er ikke noe du ønsker å oppleve. Har heldigvis ikke fått det selv, men har en i nær familie som fikk det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Revenmann29 Skrevet 14. mars 2021 #14 Del Skrevet 14. mars 2021 Just now, Kjetil E said: Problemet med det er at du fort risikerer wipplash hvis noen kjører idag bakfra. Og jeg skal love deg det er ikke noe du ønsker å oppleve. Har heldigvis ikke fått det selv, men har en i nær familie som fikk det. Selvfølgelig er det ingen som ønsker ulykker eller noen. Men du kan ikke gjøre noe for og få noen til å holde avstand om dem ikke gidder å høre etter eller ta et "hint". Om man er så redd for at noe skal skje, så er det bare å la bilen stå og ta buss. Om man er usikker og stressa i trafikken så er det en større sjanse for at du kan gjøre noe galt en dem som er rundt deg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #15 Del Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Sikker på at bilen din er riktig kalibrert? Er frimerke, og kjører forbi ASAP på biler som er sinker. Anonymkode: 4d39e...e8d Ja vi har et par måletavler her rundt byen, så man kan se hvor korrekt speedometeret er. Jeg er som skrevet ikke en sinke, det er ikke mitt problem at du har det så travelt. Eller jo, du ser jo at det er et problem med HI. Ts. Anonymkode: fe012...370 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vigilante8 Skrevet 15. mars 2021 #16 Del Skrevet 15. mars 2021 Revenmann29 skrev (16 timer siden): Din jobb er å holde fartsgrensen å følge reglene. Om bilene bak deg velger å ikke gjøre det å kjører nærmere deg, så får dem bare gjøre det. Det er ingenting du kan gjøre for og unngå at dette skjer, noen har bare mere hastverk en andre. Om noen kjører i deg så er det dems feil å ikke din, dem skal klare å stoppe om du måtte bråbremse. Du vet at den som blir påkjørt bakfra blir mye mer skadelidende enn den som kjører på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vigilante8 Skrevet 15. mars 2021 #17 Del Skrevet 15. mars 2021 Revenmann29 skrev (16 timer siden): Selvfølgelig er det ingen som ønsker ulykker eller noen. Men du kan ikke gjøre noe for og få noen til å holde avstand om dem ikke gidder å høre etter eller ta et "hint". Om man er så redd for at noe skal skje, så er det bare å la bilen stå og ta buss. Om man er usikker og stressa i trafikken så er det en større sjanse for at du kan gjøre noe galt en dem som er rundt deg. Man slipper dem forbi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Revenmann29 Skrevet 15. mars 2021 #18 Del Skrevet 15. mars 2021 1 hour ago, Vigilante8 said: Man slipper dem forbi. skal du stoppe på vært parkering stopp vært 5 minutt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #19 Del Skrevet 15. mars 2021 18 hours ago, AnonymBruker said: Og da mener jeg klistra inntil min bil, svært liten avstand. Jeg er absolutt ingen sinke i trafikken, holder litt over fartsgrensa. Får jeg er bil foran meg holder jeg riktig avstand, for jeg vet hvor utrivelig det er å ha noen bak som presser sånn. Hvordan lar jeg meg stresse mindre i slike situasjoner? Jeg har prøvd å gi mer pokker, prøvd å tenke at jeg har like mye rett til å være på veien som de andre osv. Men jeg blir bare forknytt og stresser. Løsning? Anonymkode: fe012...370 Jeg blir også stresset av dem. Men de vil jo at du skal stresse ... Gøy å påføre andre stress, kjedelig å bli påført stress av andre. Men jeg pleier å kjøre inntil et busstopp eller bråbremse et par ganger. LULS Blir jo litt som å gå en lang runde forbi en ustabil person du ser på gata. Du oppsøker ikke den personen, liksom ... Anonymkode: eca27...18a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #20 Del Skrevet 15. mars 2021 Er jeg alene i bilen gir jeg faen. Sitter barna mine baki, kjører jeg enten til siden om det er mulig eller hvis det ikke er mulig så kjører jeg dritsakte, så sakte at barna ikke vil bli skadet om han idioten krasjer i oss. Anonymkode: cb884...aad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå