Gå til innhold

✨ 89jenta prøver på nr 2


89jenta

Anbefalte innlegg

da har det gått 2 uker siden senaborten skjedde. jeg tok en graviditetstest nå (ikke på morgenurin, men holdt meg i ca 3 timer) og den var negativ. testen var av merket MAKE SURE. kan det da være håp for at alt av rester er ute? eller kan testen ikke være følsom nok? siden det ikke er en tidligtest? ( at det kan være igjen rester, som ikke blir fanget opp på testen) som dere kanskje merker er jeg veldig ivrig for å bli ferdig, og starte på nytt. blødningen har nesten helt avtatt. vil det si at en EL test kan taes og leses av korrekt da? siden all hcg er ute av kroppen? 

F7154750-4EBA-46F7-9F58-88C10BCEE78F.jpeg

Endret av 89jenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville sett på det som et positivt tegn at testen er negativ, men jeg ville også sjekket på morgen urin i morgen for sikkerhetsskyld 😊 Det er en god indikasjon på at det ikke er noen rester igjen. Du kan nok begynne å teste etter EL da, ja 🤗 Du trenger ikke være bekymret for at du ikke har brukt tidligtest. Jeg har hatt erfaring med at de ikke nødvendigvis er noe bedre ift å se etter hcg. Har opplevd å feks få sterkere strek på vanlig strimmel kontra tidligtest 🤗

Klem til deg 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar! 🧡 jeg tørr ikke å juble helt enda 😅 men skal ta en test i morgen tidlig 👍🏼 skal jo uansett på kontroll torsdag, så får vel det endelige svaret da 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser kjempebra ut! Virkelig gått raskt og greit for kroppen. Etter min senabort (som var noen uker tidligere enn din) så tok det 4 uker for å få en blank test. Jeg ville absolutt stolt på dette og klargjort meg for EL-testing. Du kan jo forsøke å ta en EL-test nå, så ser du hvordan den vil fremstå. Forhåpentligvis klart negativ.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

slik ser EL-test ut. ikke noe eggløsning i sikte 😅 betyr det da at hcg er lavt og siden det så vidt er noe strek i det heletatt? @Amatariel tanker? 😊

2BA59A31-1BED-4474-BE9F-B4604166D02C.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eggløsningstester er gjerne ikke like sensitive som graviditetstester, så en graviditetstest ville mest sannsynlig slått ut før en eggløsningstest gjør det. Kommer selvfølgelig an på merket, men ja. 

Når denne ikke gir positivt utslag kan vi nok fastslå at du har veldig lite til ingen hcg igjen 😊 Hurra for det! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPERMIRI skrev (4 minutter siden):

Eggløsningstester er gjerne ikke like sensitive som graviditetstester, så en graviditetstest ville mest sannsynlig slått ut før en eggløsningstest gjør det. Kommer selvfølgelig an på merket, men ja. 

Når denne ikke gir positivt utslag kan vi nok fastslå at du har veldig lite til ingen hcg igjen 😊 Hurra for det! 

håper virkelig det 😄 men jeg tørr ikke feire før torsdag 🎉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det skjønner jeg veldig godt ❤️ Håper du får positive nyheter på torsdag. Det fortjener du!

Vil forresten også anbefale siden http://www.syklus.info/ 🤗 Der fant jeg masse nyttig info som prøver. Det er ei side opprettet av ei som prøvde i lengre tid å bli gravid, og hun deler gjennom denne siden kunnskap og erfaringer rundt syklus og eggløsning 😊 Hun tar også mye av infoen sin fra fakta, så alt er ikke bare av erfaring heller. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg signerer Supermiris svar. Nå vet du at du kan teste etter EL uten å være redd for at den gir falsk svar. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå tørr jeg å juble (litt)! tatt på morgenurin. da blir kanskje siste sjekk på sykehuset på en stund! 🎉 

 

224D8C29-12DA-4BB8-9DD8-E7C49891F312.jpeg

Endret av 89jenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra!! Dette må du ta som et tegn på at kroppen er ferdig med alt det kjipe og klar for noe nytt! ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Amatariel ja virkelig! 🥰 snakket med mannen og han vil ikke prøve skikkelig før etter en mens. så det må jeg vel respektere. altså han vil ha sex men han vil ikke at jeg skal lete etter EL før etter mens. 

@SUPERMIRI 🥰🎉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

89jenta skrev (10 minutter siden):

ja virkelig! 🥰 snakket med mannen og han vil ikke prøve skikkelig før etter en mens. så det må jeg vel respektere. altså han vil ha sex men han vil ikke at jeg skal lete etter EL før etter mens. 

Ja må kanskje respektere det. Men hvis han vil ha ubeskyttet sex, så kan jo graviditet skje uten at man leter etter EL. Så innafor å håpe på det? 😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Amatariel skrev (6 minutter siden):

Ja må kanskje respektere det. Men hvis han vil ha ubeskyttet sex, så kan jo graviditet skje uten at man leter etter EL. Så innafor å håpe på det? 😇

det tenker jeg og 😇😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var vi endelig ferdig med sykehus for denne gang! (håper jeg) 🎉 legen tok ultralyd på magen (den andre legen har tatt ultralyden vaginalt de andre gangene, så synes det var litt merkelig..) å så litt småtteri som lå igjen. noe hun mente kroppen ville ordne opp i selv... 🤷🏼‍♀️ så jeg trengte ingen ny tablettkur. og hun nevnte at jeg ville få en litt kraftigere mens enn vanlig. men hvis jeg skulle bli dårlig å få feber så må jeg vare ringe inn da. 

så på en måte er jeg veldig lettet over å være så og si ferdig, men samtidig liker jeg ikke at det ligger igjen litt rester enda.. jeg får ikke slappet av helt. angsten er der. for som legen sa så går det bra i 49 av 50 tilfeller. men jeg har hatt sånn uflaks tidligere. at jeg har så liten tro på at jeg har flaksen med meg. 

legen anbefalte å ikke ha sex på ca 2 uker. men vi velger og vente til mensen kommer og er ferdig. håper og tror at mensen skal være her om rundt 2 uker. in worst case så er det en hel mnd til mens kommer.. 

hun nevnte også at livmoren var på størrelse med en knyttneve nå, er det det som er vanlig? 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, merkelig at de tok utvendig ja 😅  Vil tro de ser mer nøyaktig innvendig, men? Jaja, de vet vel hva de gjør! :) Så deilig å være ferdig med sykehusbesøkene for nå da 😄  Jeg tror forøvrig ikke at det er unormalt å ha igjen noe småtteri. Har inntrykk av at det er mye derfor de sier at neste menstruasjon blir kraftigere enn normalt. Jeg håper iallefall at alt er ute, og at ting ordner seg nå ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...