Gå til innhold

Hvordan forholde seg til sjalu kusine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ei kusine som blir ekstremt sjalu. Hun er rett og slett ufin. Hun slenger ut spydige kommentarer ofte når vi er i lag. Om hun finner ut av at jeg har overnattet hos mamma og pappa eller har sittet på med de til et eller annet selskap, så kan hun finne på å si at jeg bare snylter. Jeg var på hyttetur med hun og hennes søsken for litt siden og tok meg en time til å drive med jobb og skolesøknader. Og det synes hun var urimelig at jeg drev med på den hytteturen. Jeg husker ikke hva hun sa, men husker jeg ble lei og irritert. Da jeg får oppmerksomhet fra vår felles tante, så kan hun også slenge ut spydigheter. Og hun skal bestandig ha sjefsrollen og bestemme alt. Jeg fikk ikke muligheten til å være med å bestemme, hvis jeg prøvde så ble hun bare fornærmet. 

Hun skal også ha alt det alle har. Da min søster kjøpte ny bil, så kjøpte hun en helt lik bil, men den nyeste versjonen, men helt lik. Min bror kjøpte hun for en mnd siden og nå har hun også kjøpt ny hund. Og sånn går det hele tiden. 

Det er ikke bare jeg som har lagt merke til dette. Jeg var først stille om det, men plutselig begynte et annet familiemedlem å si dette. Så jeg er ikke den eneste som føler at hun er sjalu og skal ha alt det vi har. 

Det er flere i familien som tydeligvis blir sliten av dette. Jeg merker jo mer tid jeg er i lag med hun, jo mer sliten blir jeg. Hvordan kan jeg forholde meg til henne? Vi er ikke så mye med hverandre nå som det er korona, men det hender jo at vi treffes hos vår felles tante. Det værste er alle spydighetene hun kommer med. Jeg kan bli ganske lei meg av det

 

 

Anonymkode: 382a8...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 13.3.2021 den 20.12):

Jeg har ei kusine som blir ekstremt sjalu. Hun er rett og slett ufin. Hun slenger ut spydige kommentarer ofte når vi er i lag. Om hun finner ut av at jeg har overnattet hos mamma og pappa eller har sittet på med de til et eller annet selskap, så kan hun finne på å si at jeg bare snylter. Jeg var på hyttetur med hun og hennes søsken for litt siden og tok meg en time til å drive med jobb og skolesøknader. Og det synes hun var urimelig at jeg drev med på den hytteturen. Jeg husker ikke hva hun sa, men husker jeg ble lei og irritert. Da jeg får oppmerksomhet fra vår felles tante, så kan hun også slenge ut spydigheter. Og hun skal bestandig ha sjefsrollen og bestemme alt. Jeg fikk ikke muligheten til å være med å bestemme, hvis jeg prøvde så ble hun bare fornærmet. 

Hun skal også ha alt det alle har. Da min søster kjøpte ny bil, så kjøpte hun en helt lik bil, men den nyeste versjonen, men helt lik. Min bror kjøpte hun for en mnd siden og nå har hun også kjøpt ny hund. Og sånn går det hele tiden. 

Det er ikke bare jeg som har lagt merke til dette. Jeg var først stille om det, men plutselig begynte et annet familiemedlem å si dette. Så jeg er ikke den eneste som føler at hun er sjalu og skal ha alt det vi har. 

Det er flere i familien som tydeligvis blir sliten av dette. Jeg merker jo mer tid jeg er i lag med hun, jo mer sliten blir jeg. Hvordan kan jeg forholde meg til henne? Vi er ikke så mye med hverandre nå som det er korona, men det hender jo at vi treffes hos vår felles tante. Det værste er alle spydighetene hun kommer med. Jeg kan bli ganske lei meg av det

 

 

Anonymkode: 382a8...cd1

Hei TS 

Kan kjenne meg i det du beskriver. Har opplevd noe lunne med hun ene kusinen min. 
 

Hun mener også ting om meg som at jeg presser hu når jeg har slete og dette har jeg prøvd å forklare hu. Hu mener at jeg kun snakker om meg selv og mye mer. Hun har sagt ufine ting til meg og faren min. Har blitt utnyttet og at jeg har blitt brukt som bruk og kast. Hvis du forstår hva jeg mener.

Hun har misforstått meg uten å spør. Så nå har jeg rett og slett kuttet ut henne.
 

Hun er drama queen og tenker kun negativ om andre og jeg har prøvd å vær grei mot hu. 
 

Skal opp der som vi har sommerhus og der bor hun med min tante og onkel så lurer på hvordan det blir etter at jeg har kuttet henne ut. Må bare overse hu og ignorere hu 😊👍
 

Det må du nok også med din kusine 😊👍☺️

Anonymkode: a0350...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøve å snakke med andre enn henne i selskap? La være å svare på spydige bemerkninger osv. Bare se dumt på henne og skift samtaleemne. Hvis hun insisterer så får du si noe ala "sånne kommentarer blir for dumme så de gidder jeg ikke svare på". 

Men det beste du kan gjøre er å snakke minst mulig med henne og gi henne minst mulig oppmerksomhet rett og slett. Snakk med de andre søskenbarna. Kommer hun og vil snakke hun også så trekker du deg sakte ut og går å snakker med noen andre.

Anonymkode: 63022...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit at hun kjøpte broren din. Du må sikkert savne ham. Resten går det vel å heve seg over.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...