Gå til innhold

Utakknemlig norske kvinner

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

https://www.nrk.no/ytring/fripass-for-ubrukelige-menn-1.15401335

Nordiske menn, spesielt de norske er utrolig populære blant damer rundt om i verden. Og det er det en god grunn for. De får skryt i øst, sør og vest men ikke i nord der Skandinavia ligger. De norske mennene har tatt solid ansvar på hjemmebanen, barnelivet og i kjærlighetslivet. De har lyttet til norske kvinners bønn og gjort gradvis endring med årene. Men stadig hører man syting og grining fra den andre leiren. Norske damer blir aldri fornøyd. De higer etter mer for de har et helt urealistisk krav til den norske mannen. Det er så mye forventet til mannen. Han må score på så mange områder som f.eks høyde, humor, må ta initiativ, god inntekt, helst høy utdannelse, eget hjem, sosialt utadvendt etc. Og nå prøver jeg å fatte meg i korthet.

Jeg har lagt merke til at norske damer (stort sett) ikke tar initiativ til noe fordi det er "mannens oppgave". Han må holde samtalen i gang for at samtalen skal holde seg flytende. Rart at mange damer ser på seg selv som moderne og er veldig for likestilling men med en gang regningen kommer så er dem plutselig tradisjonelle. Ting som skal fikses i huset, klippe gress, måke snø, fikse bilen, male er oppgaver som fortsatt er forbeholdt mannen. De er ikke damene interessert i. De tar ikke de kampene nei 😂 alle fordeler skal beholdes mens alt det kjedelig, slitsomme og kostbare tingene kan MANNEN ta seg av... 

Damer er veldig dobbelt moralske. 

De tar til tårene får å få ting i gjennom hvis det trengs. Da er de plutselig ikke så tøffe og sterke som de skal ha det til lenger. 

Hun som skriver kronikken i lenken ovenfor skriver.. 

"Dette paradokset ble helt tydelig for meg da jeg etter mange år i heterofile seksuelle og romantiske forhold ble sammen med en annen jente. Vi innså raskt hvor enormt lite vi begge har forventet av menn.

Plutselig er vi to som lytter, og to som tar like mye ansvar i hverdagen.

Det er ikke spektakulært, det skulle bare mangle. Likevel er kvinner  vant til at dette langt fra er en selvfølge med norske menn."

Da synes jeg at hun godt kan bli sammen med hun eksen sin igjen, hvis det var så fint sammen. 

Forøvrig går det samme til andre damer som ser seg lei av den norske mannen om å finne seg en dame.. 

Anonymkode: 82dc5...a16

Hvordan går det for deg i Utopia..? 

Anonymkode: d20a5...ec3

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går det an å spørre om alderen på TS ? 
For meg virket tråden litt basert på erfaringer fra en litt eldre generasjon eller «barn» av eldre gammeldagse foreldre .

Jeg kjenner meg iallefall ikke helt igjen . 
Sikkert pga jeg har blitt oppdratt til å være sjølstendig og rettferdig med en idé om at en deler på oppgavene . 
Jeg måker snø mens gubben lager middag feks , og jeg ville aldri latt en mann betale hele restaurantregningen om jeg hadde planer om å trekke meg unna i etterkant . 
Det er mulig å invitere tilbake neste gang en vil treffes 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Festlig skrev (3 minutter siden):

For meg virket tråden litt basert på erfaringer fra en litt eldre generasjon eller «barn» av eldre gammeldagse foreldre .

For meg virket TS som en ung og uerfaren person som aldri har vært i et forhold 😇

Anonymkode: abe26...835

• Liker 6
Skrevet

Jeg har ikke hørt at norske menn er spesielt populære i utlandet. Om du sikter til det faktum at menn blir nedløpt av prostituerte i Thailand så teller det ikke. Derimot vil kvinner spesielt fra fattige land ofte være mer opptatt av å finne en mann som kan forsørge dem, da lønnsforskjellene mellom kvinner og menn er svært store i mange land.

Det er så ille at det nesten er umulig for single kvinner å overleve på en gjennomsnittlig lønn, og økonomi blir derfor et kriterie som teller mer når de skal velge seg en partner enn for eksempel for den gjennomsnittlige norske eller svenske kvinne. Det er derfor heller ikke unaturlig at mange av disse kvinnene vil finne seg i å ta på seg det meste av husarbeid for eksempel. En norsk kvinne er ikke avhengig av en mann for å ha et godt liv, på grunn av at lønnsforskjellene ikke er like store, velferdssamfunnet vårt og en langt større grad av likestilling. 

At en kvinne som jobber like mye som en mann derfor forventer at partneren skal bære byrden likt på hjemmebane, skal være like interessert i hennes seksualitet som sin egen etc er forståelig. Det handler ikke om å være utakknemlig, det handler om å stille helt fundamentale krav til et samhold, og det å drive et husholdning og leve et liv sammen. En norsk kvinne trenger ikke å finne seg i å dele hus med en som aldri gidder å ta oppvasken - da kan hun heller bo alene og vaske koppene etter seg selv. Mange kvinner velger å gjøre nettopp det, noe som fører til mange ufrivillig single og barnløse menn. 

Du liker det antagelig ikke, men den eneste løsningen er at menn step up their game , bretter opp ermene og bidrar mer i dagliglivet, eller (som en del gjør) drar til utlandet for å forsøke å finne en kjæreste som synes en skjevfordeling av hjemmearbeid er OK.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Ingen kvinne skal bestemme når eller hvor mye jeg skal vaske/rydde hjemme. Jeg tar det når jeg føler for det og hvis hun synes det er for rotete eller møkkete kan hun bare ta det selv. Og jeg skal ikke ha noe sutring over at hun da vasker eller rydder mer enn meg. Hun kan velge å la være. 

Anonymkode: 8f65d...f04

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ingen kvinne skal bestemme når eller hvor mye jeg skal vaske/rydde hjemme. Jeg tar det når jeg føler for det og hvis hun synes det er for rotete eller møkkete kan hun bare ta det selv. Og jeg skal ikke ha noe sutring over at hun da vasker eller rydder mer enn meg. Hun kan velge å la være. 

Er man særboer er det såklart helt greit. Da kan hun jo bare la være å besøke deg om du har det drittent hjemme. 

Anonymkode: 6d5f0...526

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Er man særboer er det såklart helt greit. Da kan hun jo bare la være å besøke deg om du har det drittent hjemme. 

Det er greit om vi bor sammen også. Hvorfor skal kvinnen bestemme hjemme? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Fjellmannover190 skrev (2 timer siden):

Lurer på om TS er singel🤔

Kanskje du berre treng ein klem? 

Singel er tingen:-). Dette bytter man ikke vekk for en million.

Anonymkode: 90efa...02b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Bor man sammen, bestemmer man sammen. Ikke én av partene.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Bor man sammen, bestemmer man sammen. Ikke én av partene.

Eller hver part gjør sin greie.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I hvilke land har norske menn et godt rykte? 

Anonymkode: 2614d...1f3

Kanskje uheldig, men jeg siterte TS litt for fort. Ikke populære i ordets betydning, men ses på som attraktive i generell oppfatning pga at de har "Viking" imaget over seg. Det er det mange som synes feks mange stater som minnesota, dakota ++ andre stater, land som new zealand, australiere og land i sør amerika. Det er nå mitt inntrykk. Mulig jeg er helt på jordet hehe.
Se på feks "Alt for Norge" programmet hvordan de fremstiller dette, noe jeg selvfølgleig synes er helt banalt.
.
Da mener jeg ikke thailand og de landene. Men dette med "viking" er et idealbilde som jeg mener er veldig fjernt fra virkeligheten. Uansett. noen liker epler, andre liker appelsiner. Noen liker feks at bananen skal være stor 😄 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når man velger å flytte sammen med kjæresten sin, er det veldig uheldig å gå inn i det med en tankegang som det her. Du virker ekstremt sta og uinteressert i å inngå kompromiss. Så et tips til deg om du ønsker et langvarig og godt forhold, er å bli mer fleksibel, lytte til partneren om de synes det er problematisk ift rengjøring for eksempel og prøve å spille på lag med partneren, og dermed finne løsninger som begge kan være fornøyd med. De fleste mennesker er faktisk nødt til å leve på en litt annen måte når man lever sammen med noen enn når man bor alene.

Om man ikke er interessert i å inngå kompromisser med ens samboer, gjør en nok lurt i å bo alene. 

Anonymkode: 61ba0...7e2

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Man kan ikke bare "gjøre sin greie" om man bor to sammen. Da vil ikke forholdet fungere. Så om du ikke forstår hvorfor du er singel så er det veldig rart, for det er i alle fall helt tydelig. Ingen gidder sure, tverre og gretne menn som ikke gidder å inngå kompromisser i et forhold. 

Anonymkode: 61ba0...7e2

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Og hva er så din greie?

Anonymkode: 8efa3...241

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Yes, og det selvvalgt. 

Fri som fuglen og ingen mas og fjas 👌😎

Tviler litt på om det er salvsagt i måten du formulerer deg på da..

Anonymkode: 50057...ca9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

I hver sin halvdel av huset da, eller? 😄

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

https://www.nrk.no/ytring/fripass-for-ubrukelige-menn-1.15401335

Nordiske menn, spesielt de norske er utrolig populære blant damer rundt om i verden. Og det er det en god grunn for. De får skryt i øst, sør og vest men ikke i nord der Skandinavia ligger. De norske mennene har tatt solid ansvar på hjemmebanen, barnelivet og i kjærlighetslivet. De har lyttet til norske kvinners bønn og gjort gradvis endring med årene. Men stadig hører man syting og grining fra den andre leiren. Norske damer blir aldri fornøyd. De higer etter mer for de har et helt urealistisk krav til den norske mannen. Det er så mye forventet til mannen. Han må score på så mange områder som f.eks høyde, humor, må ta initiativ, god inntekt, helst høy utdannelse, eget hjem, sosialt utadvendt etc. Og nå prøver jeg å fatte meg i korthet.

Jeg har lagt merke til at norske damer (stort sett) ikke tar initiativ til noe fordi det er "mannens oppgave". Han må holde samtalen i gang for at samtalen skal holde seg flytende. Rart at mange damer ser på seg selv som moderne og er veldig for likestilling men med en gang regningen kommer så er dem plutselig tradisjonelle. Ting som skal fikses i huset, klippe gress, måke snø, fikse bilen, male er oppgaver som fortsatt er forbeholdt mannen. De er ikke damene interessert i. De tar ikke de kampene nei 😂 alle fordeler skal beholdes mens alt det kjedelig, slitsomme og kostbare tingene kan MANNEN ta seg av... 

Damer er veldig dobbelt moralske. 

De tar til tårene får å få ting i gjennom hvis det trengs. Da er de plutselig ikke så tøffe og sterke som de skal ha det til lenger. 

Hun som skriver kronikken i lenken ovenfor skriver.. 

"Dette paradokset ble helt tydelig for meg da jeg etter mange år i heterofile seksuelle og romantiske forhold ble sammen med en annen jente. Vi innså raskt hvor enormt lite vi begge har forventet av menn.

Plutselig er vi to som lytter, og to som tar like mye ansvar i hverdagen.

Det er ikke spektakulært, det skulle bare mangle. Likevel er kvinner  vant til at dette langt fra er en selvfølge med norske menn."

Da synes jeg at hun godt kan bli sammen med hun eksen sin igjen, hvis det var så fint sammen. 

Forøvrig går det samme til andre damer som ser seg lei av den norske mannen om å finne seg en dame.. 

Du er hjertelig velkommen til å finne en dame i utlandet.

Samtidig som du skriver dette er det jo et svimlende antall tråder her inne der kvinner beskriver menn som er helt frakoblet familielivet og som ikke tar sin del av arbeidet med familien.

Jeg må innrømme at min mann tar alt med bilene (med unntak av å fylle bensin), men jeg kan telle på en hånd bursdagsgaver han har kjøpt til barnas venner f.eks. Ellers måker jeg snø, ordner i hagen, reparerer om jeg kan osv.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

I hvilke land har norske menn et godt rykte? 

Anonymkode: 2614d...1f3

Hihihi, jeg tror «vi» nordmenn har en tendens til å overvurdere hvor attraktivt dette typisk nordiske utseendet er (blond, blåøyd, etc.). Og også andre ting ved typisk nordisk væremåte.

Anonymkode: 0354a...9d2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Og da kan hun også velge å la være å bo sammen med deg. 😄

Du vet, når man bor sammen med noen, må det være to som bestemmer reglene. Man kan faktisk ikke bare gjøre som man vil.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Man bestemmer jo over hjemmet sitt. Hvis man er to som bor der, må begge bestemme, noe som betyr at man må bli enige. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...