Gå til innhold

Utakknemlig norske kvinner

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://www.nrk.no/ytring/fripass-for-ubrukelige-menn-1.15401335

Nordiske menn, spesielt de norske er utrolig populære blant damer rundt om i verden. Og det er det en god grunn for. De får skryt i øst, sør og vest men ikke i nord der Skandinavia ligger. De norske mennene har tatt solid ansvar på hjemmebanen, barnelivet og i kjærlighetslivet. De har lyttet til norske kvinners bønn og gjort gradvis endring med årene. Men stadig hører man syting og grining fra den andre leiren. Norske damer blir aldri fornøyd. De higer etter mer for de har et helt urealistisk krav til den norske mannen. Det er så mye forventet til mannen. Han må score på så mange områder som f.eks høyde, humor, må ta initiativ, god inntekt, helst høy utdannelse, eget hjem, sosialt utadvendt etc. Og nå prøver jeg å fatte meg i korthet.

Jeg har lagt merke til at norske damer (stort sett) ikke tar initiativ til noe fordi det er "mannens oppgave". Han må holde samtalen i gang for at samtalen skal holde seg flytende. Rart at mange damer ser på seg selv som moderne og er veldig for likestilling men med en gang regningen kommer så er dem plutselig tradisjonelle. Ting som skal fikses i huset, klippe gress, måke snø, fikse bilen, male er oppgaver som fortsatt er forbeholdt mannen. De er ikke damene interessert i. De tar ikke de kampene nei 😂 alle fordeler skal beholdes mens alt det kjedelig, slitsomme og kostbare tingene kan MANNEN ta seg av... 

Damer er veldig dobbelt moralske. 

De tar til tårene får å få ting i gjennom hvis det trengs. Da er de plutselig ikke så tøffe og sterke som de skal ha det til lenger. 

Hun som skriver kronikken i lenken ovenfor skriver.. 

"Dette paradokset ble helt tydelig for meg da jeg etter mange år i heterofile seksuelle og romantiske forhold ble sammen med en annen jente. Vi innså raskt hvor enormt lite vi begge har forventet av menn.

Plutselig er vi to som lytter, og to som tar like mye ansvar i hverdagen.

Det er ikke spektakulært, det skulle bare mangle. Likevel er kvinner  vant til at dette langt fra er en selvfølge med norske menn."

Da synes jeg at hun godt kan bli sammen med hun eksen sin igjen, hvis det var så fint sammen. 

Forøvrig går det samme til andre damer som ser seg lei av den norske mannen om å finne seg en dame.. 

Anonymkode: 82dc5...a16

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du generaliserer både kvinner og menn. Det er en uting, og det motiverer meg ikke for en videre diskusjon. 

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

Norske kvinner liker vel fortsatt å prate myyyye ??

Anonymkode: d8986...61f

AnonymBruker
Skrevet

At ei dame skriv ein sutrekronikk er ikkje det samme som at alle damer er sutredamer.

Som mann så kjenner eg meg heller ikkje igjen i TS si sutring og vil ha meg frabedt å bli assosiert med hans sutring.

Er masse bra damer og menn.

Anonymkode: ee001...0d2

• Liker 24
Skrevet

Lurer på om TS er singel🤔

Kanskje du berre treng ein klem? 

• Liker 11
Skrevet

Jeg kjenner også noen få utakknemlige, bortskjemte kvinner. Noen få. De fleste er heldigvis allright 😁

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ja, alle Norske kvinner er like og har de samme meningene, alle Norske menn også. Sånn er det bare. 😊

Anonymkode: abe26...835

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Ting som skal fikses i huset, klippe gress, måke snø, fikse bilen, male er oppgaver som fortsatt er forbeholdt mannen.

I min familie og omgangskrets gjør vi kvinnene disse tingene minst like mye som mennene. 

Anonymkode: 8efa3...241

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Drit og dra 

Anonymkode: 0d612...745

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Her er det jeg som holder samtalen i gang, jeg som snekrer og fikser ting i huset, måker og klipper plenen. Okei, mannen har ansvaret for bilen, men det er fordi bilen er hans og jeg sykler. Men her virker det jo som om du har funnet løsningen ts! Gratulerer, bare å ta en tur til utlandet så står visst damene i kø! God tur! :) 

Anonymkode: f0f42...4e3

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Drit og dra 

Jeg traff visst en nerve her... Haha

Gleder meg å lese

Hadde de tingene jeg har skrevet vært løgn så hadde du ikke reagert på den måten der 🤣

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Fjellmannover190 skrev (1 time siden):

Lurer på om TS er singel🤔

Kanskje du berre treng ein klem? 

Yes, og det selvvalgt. 

Fri som fuglen og ingen mas og fjas 👌😎

• Liker 2
Skrevet

Ja vi er voldsomt kravstore vi norske kvinner som ønsker menn som kan ta seg av barn og hus på lik linje med oss. I grunn veldig egoistisk av oss, siden de fleste av oss jobber 100%🤷‍♀️ 

• Liker 12
Skrevet (endret)

Jeg tror ts mistforstår litt. Tror dette med "godt rykte" henger mer med at de blir fremstilt som "vikinger", blåøyde og lyse og en type sjelden utseende som ikke er å finne overalt, og at de er snille.  Dette er det jo mediene som har skapt, men også fordi det stemmer i mange tilfeller, men også at det også er svært mange som ikke er sånn. Altså den typiske sterotypen i utseendet som mange ser for seg som er attraktivt, men i virkeligheten ikke er slik nødvendigvis. 
Så er det jo fjell og naturen og alt det andre også og at vi er fredelige. Det var ihvertfall sånnt før-.

Så dette går mer på utseende og inntrykk, og mindre på personlighet . Det er bilder og inntrykk vi ser på nett, ikke personligheter.

Dette med at menn må fikse alt og gjøre alt, klippe gress og alt dette her kjenner jeg meg igjen absolutt ikke i ihvertfall. Isåfall så vær en ekte mann og gjør det og ta henne med ut og lær henne. Ha det gøy sammen. Stå bak henne når ho på en gressklipper og vær litt "romantisk". Det har aldri vært diskusjonstema for min del. Det handler om å samarbeide.

Jeg synes norske kvinner er oppegående og frigjorte. De har faktisk gått forbi mannen her på veldig mange fronter. Grunnen til at de også er kresne om så veldig kresne er fordi norske damer lever i verdens beste samfunn iform av rettigheter. Så de sikter ganske høyt, og noen ganger så høyt at selv den gode mannen blir vraket. Så der er jeg nok enig. Kravslisten er blitt unødvendig høy. Dette skyldes nok digitaliseringen og at vi er på nett og at det er skjev fordeling. Men også at mange menn kanskje ikke er oppegående og sender feks en dickpick eller spør om å kose med engang de snakker sammen. Så da blir kravene altfor strenge. 

Det at norske kvinner ikke tar initativ til samtale er jeg dog ganske enig. Det er få av de kontra utenlandske. Utenlandske kvinner viser mer interesse og nysgjerrighet. Men det betyr ikke at norske kvinner er mindre interessert. De er kanskje muligens bare sånn at de må dras mer igang og varmes opp som en diesel motor. De er bare annerledes. Så er det jo alderen man går ut etter og et hav av andre faktorer som spiller inn da. Så det er vanskelig å gi noe fasit på dette.

I det virkelige liv tror jeg mange av disse faktorene om kravene ikke betyr noe, for da kan man vise seg frem.

Uansett. Det handler om å prøve å endre tanksett og se dette i større perspektiv. Kanskje studere dette og se hva som har skjedd. Kan jeg bli en bedre utgave? Kan jeg ta ansvar selv? Sutrer jeg mye? Kan jeg bli bedre på kommunikasjon. Har jeg noe tilføre en kvinne? Forstår jeg egentlig kvinnens behov? Er jeg en god lytter? Er jeg blitt en egoist og vil ha det kun på min måte? Gir jeg faktisk en kvinne det hun vil ha?

Noe sånnt :)

Endret av Navido
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Yes, og det selvvalgt. 

Fri som fuglen og ingen mas og fjas 👌😎

Så gode nyheter! Ingen kvinne skulle måtte stri med slike vrangforestillinger og fordommer.  😄

Anonymkode: abe26...835

• Liker 5
Skrevet

Alle er jo forskjellige, går jo ikke dra alle over en kam. Kjenner mange kvinner som er det motsatte av det bilde du har av norske kvinner TS. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg traff visst en nerve her... Haha

Gleder meg å lese

Hadde de tingene jeg har skrevet vært løgn så hadde du ikke reagert på den måten der 🤣

Nei. Skrev det fordi jeg er drittlei av disse trådene om samme tema hele tiden. Det er jo snart ikke noe annet enn menn Vs. kvinner og kvinner Vs. menn her inne. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nordiske menn er utrolig populære...? 

Jeg er utenlandsk og jeg liker ikke nordiske menn. Så der tar du feil. 

Anonymkode: 2614d...1f3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Navido skrev (45 minutter siden):

Jeg tror ts mistforstår litt..om så ganske mye. Norske menn har et godt rykte i utlandet ja. Men det henger mer med at de blir fremstilt som "vikinger", blåøyde og lyse og en type sjelden utseende som ikke er å finne overalt, og at de er snille.  Dette er det jo mediene som har skapt, men også fordi det stemmer i mange tilfeller, men også at det også er svært mange som ikke er sånn. Altså den typiske sterotypen i utseendet som mange ser for seg, men i virkeligheten ikke er slik nødvendigvis. 
Så er det jo fjell og naturen og alt det andre også og at vi er fredelige.

Så dette går mer på utseende og inntrykk og mindre på personlighet det som blir oppfattet der ute mener nå jeg. Det er bilder vi ser på nett, ikke personligheter.

Dette med at menn må fikse alt og gjøre alt, klippe gress og alt dette her kjenner jeg meg igjen absolutt ikke i ihvertfall. Isåfall så vær en ekte mann og gjør det og ta henne med ut og lær henne. Ha det gøy sammen. Stå bak henne og vær litt "romantisk". Det har aldri vært diskusjonstema for min del. Det handler om å samarbeide.

Jeg synes norske kvinner er oppegående og frigjorte. De har faktisk gått forbi mannen her på veldig mange fronter. Grunnen til at de også er kresne om så veldig kresne er fordi norske damer lever i verdens beste samfunn iform av rettigheter. Så de sikter ganske høyt, og noen ganger så høyt at selv den gode mannen blir vraket. Så der er jeg nok enig. Kravslisten er blitt unødvendig høy. Dette skyldes nok digitaliseringen og at vi er på nett og at det er skjev fordeling. Men også at mange menn kanskje ikke er oppegående og sender feks en dickpick eller spør om å kose med engang de snakker sammen. Så da blir kravene altfor strenge. 

Det at norske kvinner ikke tar initativ til samtale er jeg dog ganske enig. Det er få av de kontra utenlandske. Utenlandske kvinner viser mer interesse og nysgjerrighet. Men det betyr ikke at norske kvinner er mindre interessert. De er kanskje muligens bare sånn at de må dras mer igang og varmes opp som en diesel motor.  Så er det jo alderen man går ut etter og et hav av andre faktorer som spiller inn da. Så det er vanskelig å gi noe fasit på dette.

I det virkelige liv tror jeg mange av disse faktorene om kravene ikke betyr noe, for da kan man vise seg frem.

Uansett. Det handler om å prøve å endre tanksett og se dette i større perspektiv. Kanskje studere dette og se hva som har skjedd. Kan jeg bli en bedre utgave? Kan jeg ta ansvar selv? Sutrer jeg mye? Kan jeg bli bedre på kommunikasjon. Har jeg noe tilføre en kvinne? Forstår jeg egentlig kvinnens behov? Er jeg en god lytter? Er jeg blitt en egoist og vil ha det kun på min måte? Gir jeg faktisk en kvinne det hun vil ha?

Noe sånnt :) 

I hvilke land har norske menn et godt rykte? 

Anonymkode: 2614d...1f3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva utakknemlig skal bety. Dette er jo ønsker en har overfor fremmede som en kanskje skal date. At det er rettferdig fordeling av oppgaver, at samtalen og sexen flyter og at man har det fint sammen. Klart man har store forventinger til en potensiell livspartner! Men de fleste man møter, har ikke dette potensialet. 

Anonymkode: 6d5f0...526

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...