Gå til innhold

Vi har valgt alkoholfritt bryllup

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Men da trenger man ikke å komme. Vi kommer for eksempel til å ha ca 25 gjester - nærmeste familie og noen få venner, som ikke trenger å være dritings for å omgås oss.

Anonymkode: 0e988...d30

For meg hadde det nok hatt alt å si hvem som skulle gifte seg. En av mine foreldre, søsken eller 2-3 nærmeste venner er de jeg hadde stilt opp i alkoholfritt bryllup hos. Jeg synes ofte bryllup er dørgende kjedelig og om jeg ikke da fikk et glass med godt å drikke i engang så hadde jeg glatt holdt meg hjemme og heller funnet på noe som jeg syntes var gøy (så sant det ikke var en av mine aller nærmeste). 

Anonymkode: 1033e...e13

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

For meg hadde det nok hatt alt å si hvem som skulle gifte seg. En av mine foreldre, søsken eller 2-3 nærmeste venner er de jeg hadde stilt opp i alkoholfritt bryllup hos. Jeg synes ofte bryllup er dørgende kjedelig og om jeg ikke da fikk et glass med godt å drikke i engang så hadde jeg glatt holdt meg hjemme og heller funnet på noe som jeg syntes var gøy (så sant det ikke var en av mine aller nærmeste). 

Men hvorfor skal man invitere andre enn sine nærmeste?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hvorfor skal man invitere andre enn sine nærmeste?

Mange som inviterer kusiner/fettere, tanter/onkler, annen familie og flere enn 2-3 venner. Vi er f.eks en vennindegjeng på 12 jenter og selv om jeg er nær venninde med alle så er det vel 2-3 stk som jeg er enda nærmere, men alle har så langt inkludert hele gjengen i sine bryllup. Selv syntes jeg det er gøy med en god fest, altså litt dans, alkohol og opplegg. Ikke bare tante Margot og onkel Morten som mimrer om hvert barneminne siden bruden ble født under en 7 timer lang middag. Men folk er forskjellige for all del, dette er jo bare det akkurat jeg foretrekker da.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

MÅ du ha alkohol til forrett eller hovedrett?

Absolutt ikke. 

Det finnes nemlig mye annet enn brus som er alkoholfritt......

• Liker 1
Skrevet

Har vært i to alkoholfrie bryllup og de var begge hyggelige. Jeg klarer selvsagt å glede meg på vegne av brudeparet, det er ikke gjestenes dag.

• Liker 2
Skrevet
Zooey skrev (2 minutter siden):

Har vært i to alkoholfrie bryllup og de var begge hyggelige. Jeg klarer selvsagt å glede meg på vegne av brudeparet, det er ikke gjestenes dag.

Det der ser alltid helt merkelig ut! Om det ikke er gjestenes dag også så bør kanskje brudeparet feire alene da eller?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.3.2021 den 0.12):

Ulike grunner til dette, men sånn er det nå :)

Det blir veldig lite og intimt, femten gjester hvor flere av dem er barn. Vi har en bryllupsnettside hvor vi oppdaterer gjestene våre og skriver litt om sted og tid og gaveønsker, og lurer nå på om jeg bør skrive at det blir alkoholfritt på nettsiden? Eller er dette noe folk bare får reagere som de vil på når de kommer?

Anonymkode: 31abd...b8a

Gratulerer! Dette med alkohol vekker mye engasjement, men det spiller faktisk ingen rolle. Det er deres bryllup og deres store dag. Dersom noen misliker dette er det utelukkende deres eget problem. Gratulerer til både brud og brudgom 👍

Anonymkode: 5307f...e20

Gjest Kvinne487
Skrevet

Da hadde jeg blitt ganske sur om jeg ikke hadde fått beskjed på forhånd. 

Skrevet
visp skrev (5 minutter siden):

Det der ser alltid helt merkelig ut! Om det ikke er gjestenes dag også så bør kanskje brudeparet feire alene da eller?

Klarer du ikke være med på noe som ikke handler om deg eller glede deg på andres vegne? Skal vi feire bursdager alene også, kanskje? Spesielt hvordan folk får alt til å handle om seg selv.

• Liker 1
Skrevet
Zooey skrev (Akkurat nå):

Klarer du ikke være med på noe som ikke handler om deg eller glede deg på andres vegne? Skal vi feire bursdager alene også, kanskje? Spesielt hvordan folk får alt til å handle om seg selv.

Ja, merkelig hvordan BRUDEN får hele den jævla dagen til å handle om henne. For jeg tviler på at brudgommen bryr seg veldig om alt oppstyret.

Man kan glede seg på andres vegne, men hva er vitsen med å invitere folk i det hele tatt om man ikke mener at de skal behandles som gjester? Hvorfor bruke mye penger på de i det hele tatt- brødskiver kunne holdt i massevis.

Jeg har aldri blitt invitert til noe hvor ikke vertskapet vil at gjestene skal behandles godt. Det er den eneste grunnen til at jeg reagerer negativt på at noen alltid må komme drassende med at det ikke er gjestenes dag hver eneste gang det er snakk om et bryllup. Et bryllup er vel et opplegg som kun dreier seg om bruden, så kan ikke skjønne at dagen skal være så veldig stor.

• Liker 1
Skrevet
visp skrev (1 minutt siden):

Ja, merkelig hvordan BRUDEN får hele den jævla dagen til å handle om henne. For jeg tviler på at brudgommen bryr seg veldig om alt oppstyret.

Man kan glede seg på andres vegne, men hva er vitsen med å invitere folk i det hele tatt om man ikke mener at de skal behandles som gjester? Hvorfor bruke mye penger på de i det hele tatt- brødskiver kunne holdt i massevis.

Jeg har aldri blitt invitert til noe hvor ikke vertskapet vil at gjestene skal behandles godt. Det er den eneste grunnen til at jeg reagerer negativt på at noen alltid må komme drassende med at det ikke er gjestenes dag hver eneste gang det er snakk om et bryllup. Et bryllup er vel et opplegg som kun dreier seg om bruden, så kan ikke skjønne at dagen skal være så veldig stor.

Bruden? Jeg snakker om brudeparet og feiringen av inngått ekteskap. De må jo få bestemme selv hvordan de vil feire og man kan selvsagt ta vare på gjester selv om man ikke serverer alkohol. Feiringen må selvsagt foregå på parets premisser når de inviterer og betaler.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
visp skrev (1 time siden):

Her er både samboeren og jeg avholds. Vi var avholds før vi traff hverandre, så her er det ingen brud som vil styre showet og diktere alle hva de skal eller ikke skal gjøre. Det at man ikke har alkohol i bryllupet betyr ikke at man behandler gjestene dårlig. 

AnonymBruker
Skrevet
visp skrev (1 time siden):

For øvrig har vi verken kleskode, gaveliste eller annet tull, og vi betaler fly og hotell for tilreisende familiemedlemmer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her er både samboeren og jeg avholds. Vi var avholds før vi traff hverandre, så her er det ingen brud som vil styre showet og diktere alle hva de skal eller ikke skal gjøre. Det at man ikke har alkohol i bryllupet betyr ikke at man behandler gjestene dårlig. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

For øvrig har vi verken kleskode, gaveliste eller annet tull, og vi betaler fly og hotell for tilreisende familiemedlemmer. 

Jeg har alltid blitt behandlet generøst som gjest og det har ingenting med alkohol å gjøre, kun det uttrykket at det er deres dag og ikke gjestenes som irriterer meg. Inviterer man til selskap så har nok de fleste lyst til å være gode vertskap.

Og alle hauser alltid opp bryllup som en stor dag, noe jeg ikke er enig i. Det er en markering og den som oftest gjør veldig mye ut av den er bruden (det er bare å lese alle sinnsvake trådene her inne).

AnonymBruker
Skrevet
visp skrev (18 minutter siden):

Jeg har alltid blitt behandlet generøst som gjest og det har ingenting med alkohol å gjøre, kun det uttrykket at det er deres dag og ikke gjestenes som irriterer meg. Inviterer man til selskap så har nok de fleste lyst til å være gode vertskap.

Og alle hauser alltid opp bryllup som en stor dag, noe jeg ikke er enig i. Det er en markering og den som oftest gjør veldig mye ut av den er bruden (det er bare å lese alle sinnsvake trådene her inne).

Som sagt, det gjelder ikke alle. Men jeg reagerer på at folk FORVENTER masse gratis alkohol i bryllupet, og nekter å respektere at brudeparet ikke ønsker alkohol. Jeg har en god kompis som slet vanvittig med dop og alkohol som ungdom og ung voksen, det holdt på å ødelegge hele livet hans. Så tok han tak og kom ut av det, og ble helt edru. Han har ikke rørt alkohol på 23 år. Han skal også gifte seg med sin kjære til neste år, og han bestemte ingen alkohol i bryllupet. Du drikker ikke masse alkohol foran en tørrlagt alkoholiker. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...