AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #141 Skrevet 13. april 2021 LillEve skrev (28 minutter siden): Det er jo en fest for BARE de nærme... Leser ikke folk HI? Det er 15 gjester inkludert barn, det er ikke praktisk plass til flere enn bare de nærmeste. Jeg ville heller ikke servert alkohol med barn til stede, så forstår TS godt. Vi vet ikke hva slags ting de har i familien. Hva om noen er alkoholikere? Hva om noen har veldig issues med personer som drikker? Vi vet ingen ting, og det er tatt en avgjørelse. Så skjønner ikke at folk skal være så ekle mot TS her. Ikke du jeg siterer spesifikt, men det er mye ekle kommentarer her i tråden. Helt nære, da tenker jeg foreldre.. kanskje søsken hvis man har et nært forhold. Bryllup er jo ikke gøy for noen andre særlig lenger ut en det? Enig i at vi ikke vet bakgrunnen og at man ikke trenger å være frekk. Men folk sier jo bare hva de mener her? Og hun er ganske frekk selv også. Om hun leser det her inne eller ikke så er jo det det folk mener om det. Noen som skal i det bryllupet mener sikkert det samme.. Hun har jo tatt et valg, så hun bryr seg jo ikke! Men alle må få mene det de mener! Og det er fint. Håper hun informere ordentlig før folk bestiller div overnatting/transport. Lykke til! Anonymkode: 28ba6...20d 1
Gjest O.G. Skrevet 13. april 2021 #142 Skrevet 13. april 2021 Ingen har vært noe ekle, folk har sagt sin mening og det må folk respektere.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #143 Skrevet 20. april 2021 AnonymBruker skrev (På 4.4.2021 den 1.07): Så kjipt! Jeg hadde ikke kommet. Anonymkode: 95900...b1e En ting er at du er alkoholiker, men du hadde altså ikke kommet i bryllupet til dine aller nærmeste fordi du kan risikere å være edru noen timer? Det finnes hjelp.. Anonymkode: 8eab7...a02 4
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #144 Skrevet 20. april 2021 Du må selvsagt skrive det Jeg hadde takket nei til invitasjonen. Anonymkode: 742a6...6a8 7
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 20. april 2021 #145 Skrevet 20. april 2021 Har vært i alkoholfritt bryllup på bygda, og aldri har jeg sett mer drikking. Den foregikk utendørs...
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #146 Skrevet 20. april 2021 Er de som skal gifte seg som bestemmer dette. Men skriv det i invitasjonen, pga nordmenn tenker kun på alkohol når man skal møtes. Anonymkode: 6ea8a...947 2
Gjest O.G. Skrevet 20. april 2021 #147 Skrevet 20. april 2021 Hvemsomhelst skrev (39 minutter siden): Har vært i alkoholfritt bryllup på bygda, og aldri har jeg sett mer drikking. Den foregikk utendørs... Ja, ikke sant.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #148 Skrevet 20. april 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Du må selvsagt skrive det Jeg hadde takket nei til invitasjonen. Anonymkode: 742a6...6a8 Samme her! Anonymkode: 28ba6...20d 5
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #149 Skrevet 20. april 2021 AnonymBruker skrev (På 12.3.2021 den 0.12): Ulike grunner til dette, men sånn er det nå Det blir veldig lite og intimt, femten gjester hvor flere av dem er barn. Vi har en bryllupsnettside hvor vi oppdaterer gjestene våre og skriver litt om sted og tid og gaveønsker, og lurer nå på om jeg bør skrive at det blir alkoholfritt på nettsiden? Eller er dette noe folk bare får reagere som de vil på når de kommer? Anonymkode: 31abd...b8a Jeg hadde skrevet at det var alkoholfritt på brudeparets ønske og at det bes om at det blir overholdt da det betyr mye for dere og er deres dag. Vi hadde det i bryllupsinvitasjonen vi. Hadde herljunga fra europris som de har på shampagne flaske og den spruter og alt. Anonymkode: b81bc...2d4
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #150 Skrevet 20. april 2021 On 3/12/2021 at 5:55 PM, AnonymBruker said: Igjen skjønner jeg ikke hva som er greia med spydighetene... KAN det tenkes at dette var et oppriktig spørsmål fra min side? Jeg har bedre ting å gjøre enn å "markere meg" på Kvinneguiden. Grunnen til at jeg stilte dette spørsmålet er at jeg lurte på om det ble en merkelig ting å annonsere, eller om det er vanlig å si i fra om sånt på forhånd, da jeg ikke har sett det før. Tenkte at noen av dere kanskje hadde vært i alkoholfrie bryllup, og at noen kunne fortelle meg hva som var vanlig. At gjestene skal ha det hyggelig er som nevnt veldig viktig for oss. Hvis ikke de kan ha det hyggelig uten alkohol på en middag og litt samvær i timene som følger så synes jeg det er grunn til å bekymring. Det er forresten ingen som spør meg om hva slags bryllup vi skal ha her, alle antar at vi skal ha en fest etter maten, og at det blir lange taler og sanger. Det stemmer ikke. Vielse, god middag, god drikke, litt prating og hjem. Vi skal ha en rolig og intim feiring, og så langt blir det tre taler alt i alt. Tror det bør gå bra uten promille. Anonymkode: 31abd...b8a Da passer det enda bedre med et glass god rødvin tenker jeg da. Anonymkode: d20e1...4e1 5
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #151 Skrevet 21. april 2021 Jeg drikker ekstremt lite pga sykdom/medisiner som gjør at jeg blir gørrdårlig av to glass, og blir stadig sjokkert over hvor ekstremt behov folk har for alkoholen min. Jeg har det gøy i alle slags tilstelninger, uansett om det er brus eller mocktail i glasset. Å trenge alkohol for å ha det morsomt er ganske skummelt. Håper dere får en riktig så trivelig dag, TS! Anonymkode: bd71c...8db 5
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #152 Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg drikker ekstremt lite pga sykdom/medisiner som gjør at jeg blir gørrdårlig av to glass, og blir stadig sjokkert over hvor ekstremt behov folk har for alkoholen min. Jeg har det gøy i alle slags tilstelninger, uansett om det er brus eller mocktail i glasset. Å trenge alkohol for å ha det morsomt er ganske skummelt. Håper dere får en riktig så trivelig dag, TS! Anonymkode: bd71c...8db For nordmenn så er alkohol gøy, derfor blir det slik. Trist. Glad jeg stoppet dette tuller for noen år siden, totalt bortkasta tid og penger. Samtidig føle seg dårlig dagen derpå; man kaster bort livet sitt. Anonymkode: 6ea8a...947 2
Laraa Skrevet 21. april 2021 #153 Skrevet 21. april 2021 Brunello skrev (På 12.3.2021 den 0.51): Nei, ikke gode. Enig. Alkoholfrie viner smaker edikk. Finnes flere gode slkholfrie øl med god smak, f.eks Radler. Gå heller for det eller litt eksklusive eplemoster 3
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 25. juni 2021 #154 Skrevet 25. juni 2021 Synes det er helt greit å ha alkoholfritt bryllup, eller andre fester for den saks skyld. Men lurt å si i fra på forhånd så folk vet at de kan kjøre og ikke trenger bestille taxi eller hotell.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #155 Skrevet 27. juni 2021 Laraa skrev (På 21.4.2021 den 14.02): Enig. Alkoholfrie viner smaker edikk. Finnes flere gode slkholfrie øl med god smak, f.eks Radler. Gå heller for det eller litt eksklusive eplemoster Radler er ikke alltid alkoholfritt 😉 Og...hvis man er veldig nøye, så har "alkoholfritt" øl som regel alltid litt alkohol i seg (mellom 0,02 og 0,5). Anonymkode: caf02...b12
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #156 Skrevet 27. juni 2021 Khadira skrev (På 7.4.2021 den 14.54): Tragisk at folk synes det er katastrofe med et bryllup uten alkohol. Skrekk og gru, liksom! Bryllup er jo generelt drit kjedelig for alle andre enn brudeparet. Muligens stas for stolte foreldre. Alkohol gjør at det blir mer som en fest i stedet for å være en "familietragedie" ala konfirmasjon og dåp. Siden det er barn til stede er det neppe snakk om å danske til klokka 04 uansett, så det er mao nøyaktig som en konfirmasjon, man må bare gi dyrere gave. AnonymBruker skrev (På 9.4.2021 den 14.56): Man ser jo hva slags type personer visse av dere er når dere ikke en gang drikker brus i hverdagen og ser på det som barnedrikke.. Ta ting folk skriver her med en klype salt ts. Hilsen pro-alkoholfri bryllupsfeiring Anonymkode: e1796...752 Ja, fortell meg nå, hva slags type personer er man om man drikker vann til maten og ikke brus som om man var en 10-åring? Anonymkode: 00c17...93c 2
Dolce Skrevet 27. juni 2021 #157 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bryllup er jo generelt drit kjedelig for alle andre enn brudeparet. Muligens stas for stolte foreldre. Alkohol gjør at det blir mer som en fest i stedet for å være en "familietragedie" ala konfirmasjon og dåp. Siden det er barn til stede er det neppe snakk om å danske til klokka 04 uansett, så det er mao nøyaktig som en konfirmasjon, man må bare gi dyrere gave. Ja, fortell meg nå, hva slags type personer er man om man drikker vann til maten og ikke brus som om man var en 10-åring? Anonymkode: 00c17...93c Sikkert sånne forferdelige personer som bl.a. undertegnede. Å drikke brus til god mat er for meg fullstendig utelukket. Brus er søtt. Passer kanskje-kanskje-kanskje til en dessert. Men til en hovedrett eller forrett? Aldri i livet! 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #158 Skrevet 28. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 5.4.2021 den 10.55): Brus går ikke under god drikke, det er dødsharry med voksne som sitter og bælmer i seg cola til indrefileten 😶 Hvorfor tror du det er intriger som er grunnen til at man ikke elsker å sitte i et stivt selskap med mange mennesker rundt et bord i timesvis, der man må høre på taler til brudeparet og kanskje noen kleine sanger også? Selv om man altså er så heldig at brudeparet har satt en plastflaske med solo super på bordet som man kan drikke til hummerhalen? Jeg liker familien min best hver for seg. Feirer veldig gjerne jul med enten foreldrene mine ELLER søster/svoger/barn, men helst ikke alle samtidig. Jeg har aldri hørt om noen som omtaler brus/juice som «god drikke». Har aldri møtt en voksen person som drikker brus, saft eller juice til mat? Man drikker vel vann, med eller uten bobler, og evt øl/vin om det passer til. Nærmeste familie, det er mann og barn som meg. Hvis man snakker om foreldre, svigerforeldre, søsken med partnere og sine barn, da er det ikke nærmeste familie. Jeg liker å tilbringe tid sammen med alle disse personene i familien min, men ikke samtidig, det er jo bare slitsomt. Handler ikke om dårlige familieforhold. Nå har jeg ingen onkel Håkon eller andre som drikker seg dritings foran barn uansett, men hvis det er en i din nære familie som har alkoholproblemer og det er grunnen til at dere vil ha alkoholfritt bryllup er jo det ganske relevant informasjon i første innlegget? Det er jeg enig i - man kommer selvsagt, men kun som et offer fordi man er glad i brudeparet, ikke fordi man selv har noe glede av det. Anonymkode: 00c17...93c Hvis du ikke har noe glede av samvær med andre uten å bli påvirket av alkohol, har du et alkoholproblem. Vi har sikkert forskjellige omgangskrets, men jeg kjenner ingen som BARE drikker øl eller vin til maten. Anonymkode: 0e988...d30 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #159 Skrevet 28. juni 2021 Dolce skrev (16 timer siden): Sikkert sånne forferdelige personer som bl.a. undertegnede. Å drikke brus til god mat er for meg fullstendig utelukket. Brus er søtt. Passer kanskje-kanskje-kanskje til en dessert. Men til en hovedrett eller forrett? Aldri i livet! MÅ du ha alkohol til forrett eller hovedrett? Anonymkode: 0e988...d30 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #160 Skrevet 28. juni 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Bryllup er jo generelt drit kjedelig for alle andre enn brudeparet. Muligens stas for stolte foreldre. Alkohol gjør at det blir mer som en fest i stedet for å være en "familietragedie" ala konfirmasjon og dåp. Siden det er barn til stede er det neppe snakk om å danske til klokka 04 uansett, så det er mao nøyaktig som en konfirmasjon, man må bare gi dyrere gave. Ja, fortell meg nå, hva slags type personer er man om man drikker vann til maten og ikke brus som om man var en 10-åring? Anonymkode: 00c17...93c Men da trenger man ikke å komme. Vi kommer for eksempel til å ha ca 25 gjester - nærmeste familie og noen få venner, som ikke trenger å være dritings for å omgås oss. Anonymkode: 0e988...d30 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå