Gjest O.G. Skrevet 7. april 2021 #121 Skrevet 7. april 2021 (endret) Nightcrawler skrev (6 minutter siden): Tragisk at folk synes det er katastrofe med et bryllup uten alkohol. Skrekk og gru, liksom! Enda mer tragisk hvis gjestene har bestilt hotellrom, ordnet med skyss utover natta og så viser det seg at de hadde bare kunne kjørt selv og spart adskillig med penger og det kunne vært unngått hvis brudeparet bare hadde opplyst på folkvis at det var alkoholfritt bryllup fra begynnelsen av. Det vil si i innbydelsen. Endret 7. april 2021 av O.G.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #122 Skrevet 7. april 2021 LillEve skrev (På 13.3.2021 den 12.46): Hvem styrter noen pils før middag med familien? Åh, vi er fler. Anonymkode: eac7b...b10 10
Gjest Alexz Skrevet 7. april 2021 #123 Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (På 4.4.2021 den 2.37): Hahhaha dette er akkurat slik jeg ser for meg et alkoholfritt bedehus-bryllup😂 Anonymkode: 33914...6d8 Haha ja😅 Jeg hadde selv et normalt kristent bryllup med alkohol, ikke sånn avholdssekt-opplegg. Jeg forstår alkoholfritt bryllup om man er muslimer eller tørrlagte alkoholikere, eller kun har venner og familie som ikke klarer å oppføre seg normalt rundt alkohol, men hallo- det er en festdag! 🍾🥂
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #124 Skrevet 8. april 2021 O.G. skrev (På 5.4.2021 den 10.28): Hvem har sagt noe ufint egentlig? Det er ganske mange! "Håper ikke jeg er bedt!" "Dette høres forferdelig ut!" "Folk kommer ikke til å ha det bra!" Spørsmålet mitt var ikke hva dere synes om at vi ønsket et alkoholfritt bryllup. Spørsmålet var om jeg burde opplyse om dette på forhånd, noe alle sier at jeg bør, så det har jeg gjort for lenge siden. Jeg spurte, fikk svar, og fulgte rådet. Likevel fortsetter folk å skrive her inne hvor fæl den store dagen vår blir. Anonymkode: 31abd...b8a 5
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #125 Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (På 4.4.2021 den 16.31): Jeg syns du er direkte ufin her flere ganger. Du må nesten tåle at folk har andre meninger enn deg. Jeg hadde selvsagt dukket opp i et bryllup uten alkohol, men hadde blitt ganske sur om jeg ikke fikk vite det på forhånd. Med tanke på overnatting, transport og mulig jobb dagen etter. Og ja jeg hadde sett på et bryllup med 15 pers. Inkl flere barn litt som en konfirmasjon/barnedåp. Anonymkode: 7d575...85f Hvordan er jeg ufin? Jeg har ingen problemer med at folk flest (åpenbart) trenger alkohol i slike tilstelninger, men det var heller ikke tema i denne tråden. Valget var allerede tatt ta tråden ble opprettet. Det er som å spørre: "Jeg har kjøpt en blå bil. Det er noen problemer med bremsene, har dere tips?" Og alle svarene er som dette: "Blå bil, æsj! Du må ha rød, alle kommer til å synes den blå bilen er dritstygg!" Anonymkode: 31abd...b8a 6
Gjest O.G. Skrevet 8. april 2021 #126 Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er ganske mange! "Håper ikke jeg er bedt!" "Dette høres forferdelig ut!" "Folk kommer ikke til å ha det bra!" Spørsmålet mitt var ikke hva dere synes om at vi ønsket et alkoholfritt bryllup. Spørsmålet var om jeg burde opplyse om dette på forhånd, noe alle sier at jeg bør, så det har jeg gjort for lenge siden. Jeg spurte, fikk svar, og fulgte rådet. Likevel fortsetter folk å skrive her inne hvor fæl den store dagen vår blir. Anonymkode: 31abd...b8a Vel, de tror vel det da.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #127 Skrevet 8. april 2021 Jeg kunne fint kost meg i et alkoholfritt bryllup, men jeg hadde også likt å vite det på forhånd. Et bryllup med alkohol går under kategorien "skikkelig fest", som man gjerne forventer varer til uti de sene nattestimene med dansing, nasj osv. Da vil de fleste planlegge for barnevakt, transport og gjerne overnatting. Et alkoholfritt bryllup går mer under typisk familiesammenkomst-kategorien, og man har da ulike forventninger for kvelden, og at man kjører hjem selv litt utpå kveldingen. Det ene er ikke bedre enn det andre da, etter min mening, det blir bare veldig ulike fester Anonymkode: 86882...152 13
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #128 Skrevet 8. april 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er ganske mange! "Håper ikke jeg er bedt!" "Dette høres forferdelig ut!" "Folk kommer ikke til å ha det bra!" Spørsmålet mitt var ikke hva dere synes om at vi ønsket et alkoholfritt bryllup. Spørsmålet var om jeg burde opplyse om dette på forhånd, noe alle sier at jeg bør, så det har jeg gjort for lenge siden. Jeg spurte, fikk svar, og fulgte rådet. Likevel fortsetter folk å skrive her inne hvor fæl den store dagen vår blir. Anonymkode: 31abd...b8a Det er et internettforum så tough luck. Like lite som dine gjester får bestemme hva de skal drikke kan du bestemme hva andre skriver her. Men du har rett i at det har blitt litt avsporinger da og det er ofte irriterende MEN som du skriver så har du fått en haug med svar og gode begrunnelser for dette slik som du så etter. Så du har fått det du søkte. Mitt råd til deg er da å ikke være mer på tråden her om det gjør deg trist og heller la folket diskutere videre. Til slutt tenker jeg denne tråden kan være en eye opener til andre som vil ha alkofrie bryllup (ikke ts, men andre som kommer innom). 90% av gjestene dine vil syntes det er kjipt. Anonymkode: 1033e...e13 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #129 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (På 8.4.2021 den 9.59): Det er ganske mange! "Håper ikke jeg er bedt!" "Dette høres forferdelig ut!" "Folk kommer ikke til å ha det bra!" Spørsmålet mitt var ikke hva dere synes om at vi ønsket et alkoholfritt bryllup. Spørsmålet var om jeg burde opplyse om dette på forhånd, noe alle sier at jeg bør, så det har jeg gjort for lenge siden. Jeg spurte, fikk svar, og fulgte rådet. Likevel fortsetter folk å skrive her inne hvor fæl den store dagen vår blir. Anonymkode: 31abd...b8a Den blir sikkert ikke fæl, det tror jeg ikke. Ikke for brudeparet og de helt nære hvertfall. Men folk får en annen forventning, det må du regne med. Som noen andre nevner så blir jo hele planleggingen for gjestene natt og dag og det må du informere om. Jeg hadde ikke stresset med barnevakt/overnatting/transport osv hvis jeg bare kunne satt meg i bilen så fort det var ferdig. Det blir mer som en konfirmasjon hvor man kommer seg hjem så fort det obligatoriske er over. Den følelsen hadde jeg hatt hvertfall, hadde blitt en veldig tidlig kveld. Anonymkode: 28ba6...20d 3
Skyblue7 Skrevet 9. april 2021 #130 Skrevet 9. april 2021 Informer på forhånd, så blir ingen skuffet! ☺️ 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #131 Skrevet 9. april 2021 Man ser jo hva slags type personer visse av dere er når dere ikke en gang drikker brus i hverdagen og ser på det som barnedrikke.. Ta ting folk skriver her med en klype salt ts. Hilsen pro-alkoholfri bryllupsfeiring Anonymkode: e1796...752 5
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #132 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Man ser jo hva slags type personer visse av dere er når dere ikke en gang drikker brus i hverdagen og ser på det som barnedrikke.. Ta ting folk skriver her med en klype salt ts. Hilsen pro-alkoholfri bryllupsfeiring Anonymkode: e1796...752 Jeg elsker brus, og syntes ikke det er en barnedrikke? Jeg mener fortsatt at det hadde vært forbasket kjedelig å komme i et bryllup og kun bli servert brus selvom jeg drikker det mye selv? Det er kjedelig nok å vie en dag til dette, også skal man ikke få drikke godt til maten eller ha det litt gøy? Ikke kose seg med noe ekstra til kaffen? Herregud, informer i god tid så folk vet hva de er bedt i, ikke vent Anonymkode: 28ba6...20d 5
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #133 Skrevet 10. april 2021 Høres ut som et mareritt. Anonymkode: a1d67...a02 5
little fairy Skrevet 10. april 2021 #134 Skrevet 10. april 2021 Hvis det økonomiske spiller en rolle, selv om det ikke er nevnt, så hadde jeg gledelig arrangert sodd-bryllup inkludert alkohol i stedet for treretters og uten alkohol. Jeg er ikke fan av soddbryllup, men synes et bryllup skal være en ordentlig feiring/fest. Det blir det ikke om det blir mer en slags familiesammenkomst/dåp-feeling. I det minste vil til maten og noe godt til kaffen. Gjestene setter av en hel dag. De gir gave. Noen må kanskje kjøpe antrekk. Noen har bestilt hotell og sjåfør. Noen har ordnet barnepass med overnatting, Noen har kanskje reist langt. Så hvis det er bestemt og invitasjoner sendt ut, så bør du, ts, gi beskjed asap om at alkohol ikke er inkl. Jeg hadde blitt skikkelig forbanna om jeg hadde brukt rundt 1000 på hotell, avtalt med sjåfør og betaling, fikset barnepass til neste dag, hundepass (dette gjelder nok flere). Hadde også gått så fort som mulig etter alt det obligatoriske var ferdig. Ingen gidder å holde på lenge om det ikke er ordentlig fest. Blir litt som å invitere til julebord og nekte gjestene å ta med alkohol over dørstokken. Da hadde jeg spist opp også tatt festen på byen så raskt det lot seg gjøre. 5
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #135 Skrevet 12. april 2021 little fairy skrev (På 11.4.2021 den 0.47): Hvis det økonomiske spiller en rolle, selv om det ikke er nevnt, så hadde jeg gledelig arrangert sodd-bryllup inkludert alkohol i stedet for treretters og uten alkohol. Jeg er ikke fan av soddbryllup, men synes et bryllup skal være en ordentlig feiring/fest. Det blir det ikke om det blir mer en slags familiesammenkomst/dåp-feeling. I det minste vil til maten og noe godt til kaffen. Gjestene setter av en hel dag. De gir gave. Noen må kanskje kjøpe antrekk. Noen har bestilt hotell og sjåfør. Noen har ordnet barnepass med overnatting, Noen har kanskje reist langt. Så hvis det er bestemt og invitasjoner sendt ut, så bør du, ts, gi beskjed asap om at alkohol ikke er inkl. Jeg hadde blitt skikkelig forbanna om jeg hadde brukt rundt 1000 på hotell, avtalt med sjåfør og betaling, fikset barnepass til neste dag, hundepass (dette gjelder nok flere). Hadde også gått så fort som mulig etter alt det obligatoriske var ferdig. Ingen gidder å holde på lenge om det ikke er ordentlig fest. Blir litt som å invitere til julebord og nekte gjestene å ta med alkohol over dørstokken. Da hadde jeg spist opp også tatt festen på byen så raskt det lot seg gjøre. Hva er soddbryllup? Anonymkode: a1d67...a02 1
Gjest O.G. Skrevet 13. april 2021 #136 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hva er soddbryllup? Anonymkode: a1d67...a02 Bryllup hvor det serveres sodd.
Emma_123 Skrevet 13. april 2021 #137 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (På 12.3.2021 den 16.48): Altså... Jeg er TS, forresten. Kikket innom her og ble overrasket over responsen. Så ja, takk for engasjementet, men helt seriøst... For noen svar? For det første er mange av dere ordentlig frekke: "Det er en lidelse, folk vil bli skuffet og kjede seg og ha det fælt, lide seg gjennom den grusomme dagen!" Veldig hyggelig å høre! Bruker sparepengene våre på denne dagen, og har anstrengt oss for å sørge for at gjestene, og dette inkluderer da barna, skal ha det bra. God mat, aktiviteter og god drikke er ikke nok - det må et rusmiddel til, ellers vil altså bryllupet vårt, denne ene dagen som helst skal handle om kjærlighet, bli fullstendig mislykket. For det andre bekrefter dere så mange av fordommene mine når det gjelder forholdet mange har til alkohol. At dere virkelig ikke en gang kan FORESTILLE dere en hyggelig dag med den nærmeste familien uten øl eller vin er for meg ufattelig merkelig. Noen nevner også at det å bli ør og god er et mål, i en samling hvor jeg allerede har sagt at mange av dem er barn. Barn får med seg utrolig mye! Bare en liten personlighetsforandring er ubehagelig for dem, det viser studiene gang på gang. Det er veldig viktig for oss at gjestene trives, nettopp derfor jeg startet denne tråden, men det er vel også viktig at vi har litt vi skulle sagt denne ene dagen. Ingen av oss ønsker å se Onkel Håkon beruset denne dagen, og det føles heller ikke naturlig å legge opp til når det er så mange barn til stede. Anonymkode: 31abd...b8a I det siste bryllupet jeg var i før Korona drakk brudens foreldre seg sørpe dritings. De husker nå ikke sin datters bryllup! Slikt syns jeg er trist og kjedelig! Med tanke på det praktiske at folk skaffer barnepass/hotell etc ville jeg ha sagt fra på en eller annen måte, som andre har nevnt. Alkoholfritt bryllup er supert i mine øyne 😍 Så klart det blir kjempekoselig!! 🥰 En vil gjerne ha mer fokus på kvalitetstid i lag, musikk og sang, søte taler, bildefremvisning, å ta bilder i lag og nyte maten. Og barn slepper å bli redde 💜 Jeg hadde slappet mer av. En slepper uønsket oppmerksomhet fra fulle folk, folk som sier dumme ting i taler, folk som faller etc. Det er mye positivt med alkoholfritt bryllup 🥰 Noe som er søtt er å sette ut engangskameraer slik at gjestene selv kan ta fine bilder. Lykke til ❤️ 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #138 Skrevet 13. april 2021 Som andre sier, informer på forhånd sånn at gjestene er klar over det og kan planlegge ut fra det. Jeg syns personlig det er merkelig at voksne mennesker ikke kan velge selv om de ønsker drikke med alkohol eller ikke til en finere middag. Dersom middagen/selskapet skal foregå på en restaurant, kan vel gjestene selv bestemme og betale for vinen hvis de ønsker et glass eller to? Folk begrenser seg som regel hvis det er få som drikker/barn til stede, så jeg ser ikke problemet med at folk kan få velge selv. Anonymkode: 6bca1...e4b 2
Blue Berry Skrevet 13. april 2021 #139 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (På 12.3.2021 den 16.48): Altså... Jeg er TS, forresten. Kikket innom her og ble overrasket over responsen. Så ja, takk for engasjementet, men helt seriøst... For noen svar? For det første er mange av dere ordentlig frekke: "Det er en lidelse, folk vil bli skuffet og kjede seg og ha det fælt, lide seg gjennom den grusomme dagen!" Veldig hyggelig å høre! Bruker sparepengene våre på denne dagen, og har anstrengt oss for å sørge for at gjestene, og dette inkluderer da barna, skal ha det bra. God mat, aktiviteter og god drikke er ikke nok - det må et rusmiddel til, ellers vil altså bryllupet vårt, denne ene dagen som helst skal handle om kjærlighet, bli fullstendig mislykket. For det andre bekrefter dere så mange av fordommene mine når det gjelder forholdet mange har til alkohol. At dere virkelig ikke en gang kan FORESTILLE dere en hyggelig dag med den nærmeste familien uten øl eller vin er for meg ufattelig merkelig. Noen nevner også at det å bli ør og god er et mål, i en samling hvor jeg allerede har sagt at mange av dem er barn. Barn får med seg utrolig mye! Bare en liten personlighetsforandring er ubehagelig for dem, det viser studiene gang på gang. Det er veldig viktig for oss at gjestene trives, nettopp derfor jeg startet denne tråden, men det er vel også viktig at vi har litt vi skulle sagt denne ene dagen. Ingen av oss ønsker å se Onkel Håkon beruset denne dagen, og det føles heller ikke naturlig å legge opp til når det er så mange barn til stede. Anonymkode: 31abd...b8a Enig med deg!! Send gjerne meg en melding, giftet meg for noen år siden uten alkohol i bryllupet 1
LillEve Skrevet 13. april 2021 #140 Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (På 9.4.2021 den 14.35): Den blir sikkert ikke fæl, det tror jeg ikke. Ikke for brudeparet og de helt nære hvertfall. Men folk får en annen forventning, det må du regne med. Som noen andre nevner så blir jo hele planleggingen for gjestene natt og dag og det må du informere om. Jeg hadde ikke stresset med barnevakt/overnatting/transport osv hvis jeg bare kunne satt meg i bilen så fort det var ferdig. Det blir mer som en konfirmasjon hvor man kommer seg hjem så fort det obligatoriske er over. Den følelsen hadde jeg hatt hvertfall, hadde blitt en veldig tidlig kveld. Anonymkode: 28ba6...20d Det er jo en fest for BARE de nærme... Leser ikke folk HI? Det er 15 gjester inkludert barn, det er ikke praktisk plass til flere enn bare de nærmeste. Jeg ville heller ikke servert alkohol med barn til stede, så forstår TS godt. Vi vet ikke hva slags ting de har i familien. Hva om noen er alkoholikere? Hva om noen har veldig issues med personer som drikker? Vi vet ingen ting, og det er tatt en avgjørelse. Så skjønner ikke at folk skal være så ekle mot TS her. Ikke du jeg siterer spesifikt, men det er mye ekle kommentarer her i tråden. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå