AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #101 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (På 14.3.2021 den 23.44): Aldri hørt om alkoholfritt bryllup. Høres kjipt ut. Anonymkode: a1d67...a02 Det minner veldig om konfirmasjon. Anonymkode: 62585...22d 5
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #102 Skrevet 3. april 2021 Så kjipt! Jeg hadde ikke kommet. Anonymkode: 95900...b1e 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #103 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (På 12.3.2021 den 16.48): Altså... Jeg er TS, forresten. Kikket innom her og ble overrasket over responsen. Så ja, takk for engasjementet, men helt seriøst... For noen svar? For det første er mange av dere ordentlig frekke: "Det er en lidelse, folk vil bli skuffet og kjede seg og ha det fælt, lide seg gjennom den grusomme dagen!" Veldig hyggelig å høre! Bruker sparepengene våre på denne dagen, og har anstrengt oss for å sørge for at gjestene, og dette inkluderer da barna, skal ha det bra. God mat, aktiviteter og god drikke er ikke nok - det må et rusmiddel til, ellers vil altså bryllupet vårt, denne ene dagen som helst skal handle om kjærlighet, bli fullstendig mislykket. For det andre bekrefter dere så mange av fordommene mine når det gjelder forholdet mange har til alkohol. At dere virkelig ikke en gang kan FORESTILLE dere en hyggelig dag med den nærmeste familien uten øl eller vin er for meg ufattelig merkelig. Noen nevner også at det å bli ør og god er et mål, i en samling hvor jeg allerede har sagt at mange av dem er barn. Barn får med seg utrolig mye! Bare en liten personlighetsforandring er ubehagelig for dem, det viser studiene gang på gang. Det er veldig viktig for oss at gjestene trives, nettopp derfor jeg startet denne tråden, men det er vel også viktig at vi har litt vi skulle sagt denne ene dagen. Ingen av oss ønsker å se Onkel Håkon beruset denne dagen, og det føles heller ikke naturlig å legge opp til når det er så mange barn til stede. Anonymkode: 31abd...b8a Bryllup er dritt kjedelig i utgangspunktet. Jeg går kun i bryllup for å være høflig, syns det er tragisk kjedelig å alkoholfritt hadde jeg ikke lidd meg igjennom. Anonymkode: 95900...b1e 6
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #104 Skrevet 3. april 2021 Ikke alkohol og i tillegg planlagt diverse aktiviteter? Huff, jeg hadde blitt hjemme. Bryllupsgjester kommer for å kose seg sammen med dere på dagen deres, ikke for å være med på «aktivitetsdag» edrue... grusomt. Hadde aldri dratt. Bor dere i bibelbeltet? Anonymkode: 82671...c66 8
helloAdele Skrevet 4. april 2021 #105 Skrevet 4. april 2021 Dette minnet meg om denne sketchen fra kollektivet 😂 6
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #106 Skrevet 4. april 2021 helloAdele skrev (4 minutter siden): Dette minnet meg om denne sketchen fra kollektivet 😂 Hahhaha dette er akkurat slik jeg ser for meg et alkoholfritt bedehus-bryllup😂 Anonymkode: 33914...6d8 11
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #107 Skrevet 4. april 2021 Jeg synes mange av dere er direkte ufine. Lurer på hva slags verdier dere har, og hvordan det ville vært å være venn med dere. Anonymkode: 31abd...b8a 7
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #108 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg synes mange av dere er direkte ufine. Lurer på hva slags verdier dere har, og hvordan det ville vært å være venn med dere. Anonymkode: 31abd...b8a Jeg syns du er direkte ufin her flere ganger. Du må nesten tåle at folk har andre meninger enn deg. Jeg hadde selvsagt dukket opp i et bryllup uten alkohol, men hadde blitt ganske sur om jeg ikke fikk vite det på forhånd. Med tanke på overnatting, transport og mulig jobb dagen etter. Og ja jeg hadde sett på et bryllup med 15 pers. Inkl flere barn litt som en konfirmasjon/barnedåp. Anonymkode: 7d575...85f 10
LyseLine Skrevet 4. april 2021 #109 Skrevet 4. april 2021 Selv hadde jeg ikke hatt noe problem overhodet, har ikke behov for å helle i meg alkoholholdig drikke hele tiden, selv ikke på fest. Når det er sagt så kan jeg vel også tenke meg at enkelte ville bli skuffet. Og du bør i hvert fall si fra på forhånd.. Da vil nok de fleste greit respektere valget du har tatt. Selv en haug med nordmenn burde da få til å ha en fin dag/kveld selv om de er edru. 1
Gjest O.G. Skrevet 5. april 2021 #110 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg synes mange av dere er direkte ufine. Lurer på hva slags verdier dere har, og hvordan det ville vært å være venn med dere. Anonymkode: 31abd...b8a Hvem har sagt noe ufint egentlig?
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #111 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg synes mange av dere er direkte ufine. Lurer på hva slags verdier dere har, og hvordan det ville vært å være venn med dere. Anonymkode: 31abd...b8a Men her inne har du jo fått den ærlige og rå bredden i hva folk egentlig tenker om alkoholfritt bryllup. I og med at det er et anonymt forum er alle ærlige på dette. Verken de som svarer her inne, eller dine nærmeste, vil være så ufine at de sier dette rett ut. Men tråden kan likevel være en god indikasjon på hva de tenker. Så er det jo du som kjenner egen familie og venner. Om du vet de ikke vil ha de samme meningene om dette som mange i denne tråden, så er det vel greit da? Eller hvis du ikke bryr deg om hva de egentlig tenker innerst inne, så er vel det også greit? Anonymkode: a9801...9e7 5
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #112 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (På 12.3.2021 den 14.56): Hva slags venner og familie er det dere har? 😳 Jeg elsker konfirmasjoner og bryllup. Masse god mat og drikke (ja brus også er godt syns jeg!). Gleder meg til hver konfirmasjon jeg får dra i. Barndåper er det lite av i min familie, og bryllup også. Jeg kan skjønne at familier med mye intriger ikke har samme gleden, men i slike tilfeller sier man jo bare nei. (Har takket nei til venner av familien som er litt smågærne osv) Anonymkode: 3ef02...155 Brus går ikke under god drikke, det er dødsharry med voksne som sitter og bælmer i seg cola til indrefileten 😶 Hvorfor tror du det er intriger som er grunnen til at man ikke elsker å sitte i et stivt selskap med mange mennesker rundt et bord i timesvis, der man må høre på taler til brudeparet og kanskje noen kleine sanger også? Selv om man altså er så heldig at brudeparet har satt en plastflaske med solo super på bordet som man kan drikke til hummerhalen? Jeg liker familien min best hver for seg. Feirer veldig gjerne jul med enten foreldrene mine ELLER søster/svoger/barn, men helst ikke alle samtidig. AnonymBruker skrev (På 12.3.2021 den 16.48): Veldig hyggelig å høre! Bruker sparepengene våre på denne dagen, og har anstrengt oss for å sørge for at gjestene, og dette inkluderer da barna, skal ha det bra. God mat, aktiviteter og god drikke er ikke nok - det må et rusmiddel til, ellers vil altså bryllupet vårt, denne ene dagen som helst skal handle om kjærlighet, bli fullstendig mislykket. For det andre bekrefter dere så mange av fordommene mine når det gjelder forholdet mange har til alkohol. At dere virkelig ikke en gang kan FORESTILLE dere en hyggelig dag med den nærmeste familien uten øl eller vin er for meg ufattelig merkelig. Noen nevner også at det å bli ør og god er et mål, i en samling hvor jeg allerede har sagt at mange av dem er barn. Barn får med seg utrolig mye! Bare en liten personlighetsforandring er ubehagelig for dem, det viser studiene gang på gang. Det er veldig viktig for oss at gjestene trives, nettopp derfor jeg startet denne tråden, men det er vel også viktig at vi har litt vi skulle sagt denne ene dagen. Ingen av oss ønsker å se Onkel Håkon beruset denne dagen, og det føles heller ikke naturlig å legge opp til når det er så mange barn til stede. Anonymkode: 31abd...b8a Jeg har aldri hørt om noen som omtaler brus/juice som «god drikke». Har aldri møtt en voksen person som drikker brus, saft eller juice til mat? Man drikker vel vann, med eller uten bobler, og evt øl/vin om det passer til. Nærmeste familie, det er mann og barn som meg. Hvis man snakker om foreldre, svigerforeldre, søsken med partnere og sine barn, da er det ikke nærmeste familie. Jeg liker å tilbringe tid sammen med alle disse personene i familien min, men ikke samtidig, det er jo bare slitsomt. Handler ikke om dårlige familieforhold. Nå har jeg ingen onkel Håkon eller andre som drikker seg dritings foran barn uansett, men hvis det er en i din nære familie som har alkoholproblemer og det er grunnen til at dere vil ha alkoholfritt bryllup er jo det ganske relevant informasjon i første innlegget? solangun skrev (På 30.3.2021 den 14.05): Hvis folk unnlater å komme i et bryllup fordi det ikke serveres alkohol, fortjener de kanskje ikke å bli invitert. Hadde kuttet kontakten asap. Det er jeg enig i - man kommer selvsagt, men kun som et offer fordi man er glad i brudeparet, ikke fordi man selv har noe glede av det. Anonymkode: 00c17...93c 5
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #113 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg har aldri hørt om noen som omtaler brus/juice som «god drikke». Har aldri møtt en voksen person som drikker brus, saft eller juice til mat? Man drikker vel vann, med eller uten bobler, og evt øl/vin om det passer til. Anonymkode: 00c17...93c Slik er det også i min omgangskrets, og familie. Det drikkes vann med eller uten bobler, kaffe, vin/øl, og mulig juice/melk til andre måltid. Om det er en finere middag og man ikke drikker alkohol er det alkoholfri øl, cider eller alkoholfri drink, det går i. Jeg er faktisk ikke vant med voksne som drikker brus i det hele tatt. Brus er noe barna i familien får til helgekos, gjerne om de voksne velger vin eller øl til mat. Ikke for å være dømmende, på noen som helst måte. Det er kun en observasjon, da jeg som deg blir litt overrasket om vi leser om voksne som drikker brus, særlig til mat. Anonymkode: a9801...9e7 5
Gjest O.G. Skrevet 5. april 2021 #114 Skrevet 5. april 2021 Vær ei voksen kjerring og drikke brus til en god middag, folkens...
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #115 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (På 4.4.2021 den 2.37): Hahhaha dette er akkurat slik jeg ser for meg et alkoholfritt bedehus-bryllup😂 Anonymkode: 33914...6d8 Det ER jo sånn 😅 det værste er de som liksom skal være litt gale og finne på ting for å drite ut gjester eller brudepar. ååååå cringe!! Anonymkode: 62585...22d 6
mereo Skrevet 6. april 2021 #116 Skrevet 6. april 2021 Har ingen problemer med alkoholfritt, men vil gjerne være informert slik at jeg da kan droppe transport planer og heller kjøre selv 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #117 Skrevet 6. april 2021 Ville skrevet det forstår godt avgjørelsen når det er lite og intimt og barn tilstedet Anonymkode: 48590...fe4
Gjest Alexz Skrevet 7. april 2021 #118 Skrevet 7. april 2021 Jeg sitter og håper virkelig at bryllupet til TS ikke er det bryllupet jeg er bedt til i august 😬✌🏼😂
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #119 Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (På 12.3.2021 den 13.40): Usikker på hvordan jeg ville håndtert et alkoholfritt bryllup. Jeg syntes taler og sånt er så kjedelig at jeg føler for å dø og da har et glass vin vært redningen i alle bryllup jeg har vært i! Om jeg noensinne blir bedt i et alkoholfritt bryllup så er det mulig jeg hadde tatt et par glass før jeg kom og så dratt så tidlig det lot seg gjøre. Dog hadde jeg ikke tatt med lommelerke eller noe slikt, der får grensa gå. Hadde respektert at det ikke ble servert noe og lidd meg gjennom hehe Anonymkode: 1033e...e13 Jeg hadde lett tatt med 😂 Anonymkode: eac7b...b10 2
Khadira Skrevet 7. april 2021 #120 Skrevet 7. april 2021 Tragisk at folk synes det er katastrofe med et bryllup uten alkohol. Skrekk og gru, liksom! 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå