Jolene Skrevet 14. mars 2021 #81 Skrevet 14. mars 2021 Ville informert om det sånn at folk ikke trenger å stresse med transport og overnatting. 4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #82 Skrevet 14. mars 2021 Enig med de som sier at du skal informere om det, særlig fordi gjestene da slipper å bruke penger på taxi eller hotell i nærheten. Anonymkode: 38679...efa 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #83 Skrevet 14. mars 2021 Aldri hørt om alkoholfritt bryllup. Høres kjipt ut. Anonymkode: a1d67...a02 9
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #84 Skrevet 30. mars 2021 Synes dere skal gi beskjed. Noen ordner kanskje sjåfør unødig osv. Anonymkode: a85dc...278 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #85 Skrevet 30. mars 2021 Jeg ville også tenkt hva andre har servert i bryllup dere har vært invitert til. Jeg synes det er helt innafor å servere alkohol selv med barn til stede. De aller fleste klarer å holde seg til noen få glass. Hvis en gjest ikke klarer det, så ta en samtale med vedkommende. Det går også fint å servere kun alkohol til maten. De som vil ha mer kan kjøpe selv. Husk også at de fleste vil dra tidligere hjem. Ikke forvent mange taler. Ikke alle orker å holde det uten et par glass. Anonymkode: a85dc...278 5
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #86 Skrevet 30. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 12.3.2021 den 12.57): Jeg drikker ikke ofte, men i bryllupet er det alkoholen som gjør selve bryllupet fint og morsomt. Samme om det var min søster som giftet seg eller venninne. Uten alkohol hadde alle kjedet seg. Et par glass til maten trengs for å lide seg gjennom taler og flaue sanger. Anonymkode: 65df1...3d3 Min erfaring og. Har vært i 2 alkoholfrie bryllup. Begge var hyggelige. Men stemningen var formell og korrekt hele tiden. Når klokka ble 22:00 begynte folk å se på klokka. Selv om de var flinke til å sette igang aktiviteter ol. Blir lett en kjempelang kirkekaffe med seriøse samtaler. Tvunget inn i et setting med folk man vanligvias ikke omgåes. Vi er nordmenn som trenger nok 0.5 i promille for å senke skuldrene, at folk skal sirkulere og at latteren og praten skal gå lett. Anonymkode: eaa15...c00 16
LillEve Skrevet 30. mars 2021 #87 Skrevet 30. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Min erfaring og. Har vært i 2 alkoholfrie bryllup. Begge var hyggelige. Men stemningen var formell og korrekt hele tiden. Når klokka ble 22:00 begynte folk å se på klokka. Selv om de var flinke til å sette igang aktiviteter ol. Blir lett en kjempelang kirkekaffe med seriøse samtaler. Tvunget inn i et setting med folk man vanligvias ikke omgåes. Vi er nordmenn som trenger nok 0.5 i promille for å senke skuldrene, at folk skal sirkulere og at latteren og praten skal gå lett. Anonymkode: eaa15...c00 Det er bare den aller nærmeste familien og kanskje venner som forlovere her da. 15 stykker inkludert barn. Hvis det blir stivt og formelt da er det ikke alkoholen som er problemet. 7
solangun Skrevet 30. mars 2021 #88 Skrevet 30. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 12.3.2021 den 12.50): Jeg har ikke drukket alkohol på år og dag selv, og er fullstendig avholds. Men et alkoholfritt bryllup høres fryktelig trasig ut. Å ta ifra folk muligheten til å nyte en god vin eller øl til mat, en god cognac til kaffen og får ta seg et par drinker til festen høres ikke særlig folkevennlig ut. Jeg tror folk kommer til å være veldig negativ i forkant, og dette vil speiles i bryllupet. Folk vil bli passive og kjedelige med hensikt, og gjerne gå tidlig hjem på trass. En fryktelig dårlig idé! Som dere må opplyse alle deres gjester om på en god måte! Jeg regner med at noen faktisk velger å ikke komme. Anonymkode: d7b1f...1fd Hvis folk unnlater å komme i et bryllup fordi det ikke serveres alkohol, fortjener de kanskje ikke å bli invitert. Hadde kuttet kontakten asap. 8
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #89 Skrevet 30. mars 2021 Selvsagt informeres! Anonymkode: 2b336...643 1
Illuminatum Skrevet 30. mars 2021 #90 Skrevet 30. mars 2021 Har vært i mange bryllup, men bare ett alkoholfritt. Veldig koselig det også. Festen avsluttes gjerne litt tidligere, men forstår at det er slik dere ønsker det. Si bare i fra til alle. Jeg hadde følt meg litt snytt om jeg hadde bestilt overnatting og taxi og ikke hadde trengt det. 1
Thyra Skrevet 30. mars 2021 #91 Skrevet 30. mars 2021 Narad skrev (På 12.3.2021 den 0.17): Jeg ville skrevet at det var ett alkoholfritt bryllup og kanskje skrevet noe ala barnevennlig og alkoholfritt bryllup. Bedre at folk vet det enn at noen blir skuffet pga de ikke får konjakk til kaffe eller alkohol til dansen. Jeg skjønner hva du mener. Men dette er faktisk brudeparet dag. Synes gjester som blir "skuffet"og sire fordi de ikke får den maten eller drikken de har lyst på i et selskap kan ta seg en bolle. En sammenkomst uten alkohol burde de fleste klare. 4
ElectricScum Skrevet 30. mars 2021 #92 Skrevet 30. mars 2021 Var i et "semi-alkoholfritt" bryllup en gang. D.v.s at på bordene sto det plassert et utvalg med drikke i flaskeform. Det var stort sett brus, farris, alkoholfritt øl og......én flaske øl med alkohol pr "klynge" med drikke. Det ble en slagmark med boldsutgytelser og kvestede lemmer for å få fatt på den ene flaska. Dette var i Østfold oppå alt. Jeg overdriver, men uansett, det er ikke å anbefale og hive inn ei flaske med alkohol innimellom iallfall. 6
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #93 Skrevet 31. mars 2021 Jeg har vært i flere alkoholfrie bryllup og det har ikke blitt informert om, men da har vi regnet med det på forhånd fordi det har vært religiøse familier. Jeg synes det er fint å flette inn en "det vil bli servert en alkoholfri drikkepakke til maten" eller noe lignende fordi det er praktisk for folk å vite at de kan kjøre hjem etterpå. Man planlegger litt annerledes da. Det er store kulturforskjeller rundt i landet når det gjelder alkohol og bryllup. Der jeg kommer fra er det ikke helt uvanlig, men der jeg bor nå ville jeg nok opplyst om det fordi det bryter med forventningene. Men dersom man er så heldig å være en av 15 inviterte er man enormt kjip dersom man blir SUR fordi man ikke får drikke til maten. Jeg er vant til begge deler, og tror at dette blir en fin feiring Anonymkode: 2f906...448 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #94 Skrevet 31. mars 2021 Trist å se hvor rigide nordmenn er, klarer ikke delta på noen uten rus. Er brudeparet sin dag, er de som skal feires, de som inviterer og bestemmer hvordan det skal skje. Såklart man opplyser om at det skal være 100% alkoholfritt når man inviterer, ønsker du ikke dette: La være og delta. Ikke sitt der å klag som gjest, som igjen ødelegger stemningen. solangun skrev (På 30.3.2021 den 14.05): Hvis folk unnlater å komme i et bryllup fordi det ikke serveres alkohol, fortjener de kanskje ikke å bli invitert. Hadde kuttet kontakten asap. Nettopp. Viktig å tenke på hvilke mennesker man skal omgås i livet. Anonymkode: 7de6e...0a1 8
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #95 Skrevet 31. mars 2021 Oida, ja, jeg ville definitivt informert om dette i forkant. Jeg var invitert i et «alkoholfritt bryllup», og de informerte om det i forkant. Ble avlyst pga. corona uansett, men jeg tenkte det kom til å bli utrolig kleint da det ikke var så mange som kjente hverandre fra før. Har vært i bryllup der brudeparet var avholds, men de serverte alkohol i moderate mengder for de som ønsket. Synes det var en fin løsning! Det trenger jo ikke være rølp, men folk setter pris på å kunne drikke litt til maten og det letter litt mer på stemningen også. Anonymkode: b1828...5bf 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #96 Skrevet 31. mars 2021 Wow så bra. Vært på pakistansk bryllup noen gang? Uten alkohol men faen for en stemning for både små og store faktisk🥳 Lykke til med deres❤️ Anonymkode: e9981...777 4
Nordilandet Skrevet 1. april 2021 #97 Skrevet 1. april 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 14.3.2021 den 14.01): Kan jeg spørre hvorfor du regner med å bli informert om at det skal være barn tilstede i et bryllup? Anonymkode: c5220...bd9 Det har med hvilken type fest er blir. Er det voksen- fest med alkohol og dansing på bordet, eller familie vennlig, men aktivitet for hele familier. Oke som, er det greit å være informert om det. Er ikke bryllupet alkoholfritt, men man blir informert om at det er barn til stede, tar nok mange hensyn til barna og endten kjørere avholds helt. Eller holder alkoholen unna til barna et lagt seg/dratt hjem. Uansett, et bryllup varer fort en hel dag. Da er det greit å vite om både barn og alkohol. Så man vet va slag styoe fest man skal i og er mentalt forberede. Det er for de fleste kipt, å forvente en voksenfest for så å få det som for mange er mer som en dåp. Og familievennlig bryllupet har nå også en tendens til å avsluttes tidlig. Sånt er greit å være klar over. Selv om dere ikke har noeb plikt om å gjøre det. De brudepar ønsker vell at festen skal være morsomt og fin for alle parter, både, voksne, barn og de selv. Da gjør man lurt å ikke overraske gjestene med festen innhold. Jeg hadde også tilpasset eventuelt taler etter som om det var barn tilstede eller bare voksne. Ikke alle historier om bruden eller brudgommen passer fremfor 10 åringen🤷♀️ Endret 1. april 2021 av Nordilandet 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #98 Skrevet 2. april 2021 Alkoholfritt bryllup bør informeres om i invitasjonen. Det for at gjestene skal slippe unødvendig taxi, hotellrom eller lignende. Jeg har stor forståelse for at folk har alkoholfritt bryllup. Naiv som jeg har vært, trodde jeg det var normalt å kunne ta seg noe godt til maten i festlig lag, helt til jeg var invitert i bryllup hvor det ikke gikk. Jeg dro tidlig da jeg ikke ville være videre vitne til fyllekalas som man kun leser om, men ikke tror finnes.... Det er ikke greit å se små barn /barn blant dritafulle mennesker, eller å se tante Olga forskrekka i et hjørne fordi onkel per danser på bordet mens han river av seg skjorta med 2 i promille. Jeg og samboer er heldigvis veldig enige at bryllupet vårt skal være alkoholfritt. Mange av de samme gjestene kommer i vårt bryllup. Anonymkode: f6466...821 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #99 Skrevet 2. april 2021 Jeg har ikke noe i mot alkoholfrie bryllup, men jeg mener gjestene må få beskjed i forkant. Rett og slett fordi de da kan planlegge transport basert på at de kan kjøre selv. Anonymkode: 8d7c0...bef
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #100 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (På 31.3.2021 den 15.21): Wow så bra. Vært på pakistansk bryllup noen gang? Uten alkohol men faen for en stemning for både små og store faktisk🥳 Lykke til med deres❤️ Anonymkode: e9981...777 Men dette er et norsk bryllup. Pakistanere har en helt annen kultur, humør, og stemning. De er sosiale og åpne, danser, og lager fest, uten alkohol. Har til og med opplevd norsk bryllup med alkohol, der stemningen var som i en begravelse hele veien. Brudevalsen bestod i at man satt på en sang, fra en dårlig høyttaler, brudeparet danset, så var det slutt på musikk og dans den kvelden. Anonymkode: a9801...9e7 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå