Gå til innhold

Pakke fra Posten med mitt navn som jeg ikke har bestilt????


spørsml

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg fikk plutselig denne meldingen på SMS "Hei. Vi kunne dessverre ikke levere din sending fra *Kjent sminkebutikk* med sporingsnummer *Sporingsnummer her* i din postkasse. Årsaken kan være at postkassen var låst/for full/for liten. Du vil få en ny melding når sendingen kan hentes på ditt hentested. Hilsen Posten".

Jeg sjekket deretter opp sporingsnummeret på posten, der det står det samme om pakken min. Jeg har ikke bestilt noe fra dette stedet, og det har heller ingen av vennene mine (sjekket med de). Vet noen hva dette kan være? Jeg er deltid makeupartist freelancer, og har ca 800 følgere på insta, og nesten 6000 følgere på tiktok... Kan dette være en slags "collab" uten at jeg har fått høre noe om det fra sminkebutikken? Synes bare det er merkelig...

Noen som vet hva jeg bør gjøre?

EDIT: BUTIKKEN ER STENGT! Så jeg kan altså ikke ringe de og spørre. Grunnen til at jeg spør her er fordi jeg lurer på om noen har opplevd noe liknende før - og i så fall hva gjorde du/dere? Andre tanker jeg har hatt: Er det en hemmelig beundrer? haha

Endret av spørsml
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring butikken hent pakken. Hva trur du vi kan hjelpe deg med? 🤦

Anonymkode: 91ab6...05d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt *Kjent sminkebutikk* og spør hva dette er for noe!

Anonymkode: 506bd...d47

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørsml skrev (3 minutter siden):

Hei! 

Jeg fikk plutselig denne meldingen på SMS "Hei. Vi kunne dessverre ikke levere din sending fra *Kjent sminkebutikk* med sporingsnummer *Sporingsnummer her* i din postkasse. Årsaken kan være at postkassen var låst/for full/for liten. Du vil få en ny melding når sendingen kan hentes på ditt hentested. Hilsen Posten".

Jeg sjekket deretter opp sporingsnummeret på posten, der det står det samme om pakken min. Jeg har ikke bestilt noe fra dette stedet, og det har heller ingen av vennene mine (sjekket med de). Vet noen hva dette kan være? Jeg er deltid makeupartist freelancer, og har ca 800 følgere på insta, og nesten 6000 følgere på tiktok... Kan dette være en slags "collab" uten at jeg har fått høre noe om det fra sminkebutikken? Synes bare det er merkelig...

Noen som vet hva jeg bør gjøre?

Da må du isåfall kontakte sminkebutikken å høre. Det kan hende noen har stavet navn feil og du har fått en pakke som egentlig en annen har bestilt, det er kjedelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke, men du har vekket min nysgjerrighet. Oppdaterer du når du får vite hva det er for noe? Jeg ville nok ringt butikken.

Anonymkode: 375fa...9fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvorfor du ikke har kontaktet denne butikken..

Anonymkode: 12aa5...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ring butikken hent pakken. Hva trur du vi kan hjelpe deg med? 🤦

Anonymkode: 91ab6...05d

Butikken er stengt. Derfor jeg spør her om noen har opplevd at de har fått en pakke som de ikke har bestilt før, og fant ut av hva det var 🤨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er pakken registrert på ditt navn? Jeg fikk lignende meldinger, men da var det en person som hadde registrert feil telefonnummer. Pakken ble levert på døra til riktig person, men jeg fikk meldingen.

Anonymkode: 375fa...9fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, WhiteSwan said:

Da må du isåfall kontakte sminkebutikken å høre. Det kan hende noen har stavet navn feil og du har fått en pakke som egentlig en annen har bestilt, det er kjedelig.

Kan ikke være det ettersom de har gikk Posten mitt MOBILNUMMER.

Endret av spørsml
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått det, men det var gaver fra fagforbundet. Ene gangen fikk jeg melding om at det lå en pakke på butikken til meg, andre gangen kom postdama på døra. Skjønte ingenting noen av gangene, haha. Kan det være en gave til deg?

Anonymkode: 38bf4...a3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørsml skrev (Akkurat nå):

Kan ikke være det ettersom de har gikk Posten mitt MOBILNUMMER også.

OK

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen såkalte influencere som er halvveis på veg opp med følgere har av og til fått en goodiebag som gave fra enkelte nettbutikker i håp om at de skal blogge om det i takknemlighet over å få noe gratis. Sleipt gjort å gripe fatt i dem før de kjenner sin markedsverdi. 

Anonymkode: b71cb...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hent pakken, åpne den for så se hva det er. Hvis du ikke kjenner det igjen kan du ta bilde og se hele ordre info som skal ligge i pakken, send så mail til butikken med denne infoen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, spørsml said:

Butikken er stengt. Derfor jeg spør her om noen har opplevd at de har fått en pakke som de ikke har bestilt før, og fant ut av hva det var 🤨

Jeg fikk nylig e-post som hadde havnet i spamfilteret. Meldingen(som jeg ikke har åpnet) er liksom fra Posten gjeldende en pakke til meg. Men e-posten er sendt fra en helt ukjent adresse, ikke har jeg bestilt noen pakke heller.

På samme tid har jeg også fått e-post på engelsk "fra DHL" angående en annen pakke som jeg heller ikke har bestilt. Jeg har også for et par uker siden fått SMS som gir seg ut for å være fra DNB der det opplyses om noe problemer med kontoen min, og en link de vil jeg skal klikke på. Ja særlig. Ikke har konto i DNB, og ikke klikker jeg på slike linker heller.

Så alt dette er bare lureri og svindelforsøk, det har vært mye nå i det siste.

Anonymkode: 37dae...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, spørsml said:

Butikken er stengt. Derfor jeg spør her om noen har opplevd at de har fått en pakke som de ikke har bestilt før, og fant ut av hva det var 🤨

Ring de i morgen da. (Om du med stengt ikke mente nedlagt)

Anonymkode: 94a8c...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg fikk nylig e-post som hadde havnet i spamfilteret. Meldingen(som jeg ikke har åpnet) er liksom fra Posten gjeldende en pakke til meg. Men e-posten er sendt fra en helt ukjent adresse, ikke har jeg bestilt noen pakke heller.

På samme tid har jeg også fått e-post på engelsk "fra DHL" angående en annen pakke som jeg heller ikke har bestilt. Jeg har også for et par uker siden fått SMS som gir seg ut for å være fra DNB der det opplyses om noe problemer med kontoen min, og en link de vil jeg skal klikke på. Ja særlig. Ikke har konto i DNB, og ikke klikker jeg på slike linker heller.

Så alt dette er bare lureri og svindelforsøk, det har vært mye nå i det siste.

Anonymkode: 37dae...9e5

Hei - det var leit å høre. Denne SMSen er faktisk fra det ekte nummeret til Posten (kan også se meldinger jeg har fått før av posten fra samme nummer). I tillegg til det gikk jeg på Posten til offisielle side og sjekket sporingsnummeret. Sporingsnummeret er aktivt hos de, og informsjonen der stemte overens med SMSen min

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Honey Dew said:

Hvorfor i himmelens navn ringer du ikke butikken?

Hvorfor i himmels navn leser du ikke hele innlegget mitt? Butikken er STENGT og jeg er for nysgjerrig til å vente til i morgen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har sikkert bare sendt produkter de vil du skal bruke? 

Det er ikke sånn at brands lager avtaler med alle influensere, med en gang folk får en del følgere eller har nok lesere på bloggen så får de bare tilsendt masse greier gratis.

Det er billig markedsføring for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...