Gå til innhold

Kan barn på 3-4 år bli forelsket i kvinnelig familiemedlem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er j24 år, søskenbarnet mitt er på 3 år og jeg besøker han ofte og elsker han mer enn noe annet på jord. Kan små barn bli forelsket i voksne jenter som ikke er mammaen deres?

Anonymkode: 5d7f2...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva legger du i forelsket? 

Anonymkode: ed2dc...132

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg er j24 år, søskenbarnet mitt er på 3 år og jeg besøker han ofte og elsker han mer enn noe annet på jord. Kan små barn bli forelsket i voksne jenter som ikke er mammaen deres?

Anonymkode: 5d7f2...a6b

Nei, så små barn er ikke modne nok til å ha disse følelsene for andre. Mulig de kan forelske seg i andre barn, men ikke i voksne, tror jeg. Hva hadde det blitt kalt? «Omvendt pedofili»?

Anonymkode: ee3a9...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3/4 åringer har ofte et svart-hvitt språk pga begrenset ordforråd. Min 3,5 åring sier f.eks «jeg elsker Nadja, mamma!»(voksen i barnehagen) Det betyr jo ikke at hun elsker henne sånn som voksne elsker hverandre, men Nadja er en trygg og god voksen som barnet mitt har en veldig god relasjon til. Slik vil barn ofte uttrykke seg om mennesker de har en god relasjon til. Akkurat som at de ofte har det motsatte til ting de ikke liker. («Men jeg elsker ikke sopp!») 

Anonymkode: 6de30...a38

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei de forstår ikke hva det vil si å være forelsket. Men de blir jo glad i mennesker. 
 

5 åringen her har kjæreste i barnehagen, men han skal også gifte seg med en av de voksne - iallefall in his dreams 😂 Men det er jo fordi han ser på hun som en trygg og fin person ❤️ 

Anonymkode: f842a...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er j24 år, søskenbarnet mitt er på 3 år og jeg besøker han ofte og elsker han mer enn noe annet på jord. Kan små barn bli forelsket i voksne jenter som ikke er mammaen deres?

Anonymkode: 5d7f2...a6b

... eh, nei.

Anonymkode: 1eeb7...6d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nja, ikke akkurat forelsket, men helt klart utvikle varme kjærlighetsfølelser. 
 

Fra en baby er født er den programmert til å skape relasjoner, og det må den for å overleve. Babyer bruker mye tid på å stirre på mor de første mnd, som gjør at barnet utvikler følelser for mor. Gresset blir grønt der du vanner det. 
 

Du har besøkt treåringen mye, og han har derfor fått varme og kjærlige følelser for deg. De kan komme til utrykk slik som barn har observert voksne uttrykke kjærlighet på. Dvs ord de voksne bruker, og kyss og klem. 

Anonymkode: a7884...ab4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Og jeg blir faktisk  litt bekymret av å lese det du her skriver.

Anonymkode: dc787...a5b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Hvorfor lurer du? 😳 du er voksen.

Anonymkode: 90e99...4e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I HI virker det som om du ønsker at dette barnet skal bli forelsket i deg? Hvis dette stemmer, så må du oppsøke hjelp NÅ!

Anonymkode: f56f2...584

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere som svarer her i tråden lest en tøddel psykoligi eller adferdsteori? :klo:

Jeg håper da inderlig det er normalt å vite mer om barns adferd enn dette dersom man har barn.

Ja, små barn blir forelsket i andre. De blir forelsket i jenter eller gutter på egen alder, men også ikke sjelden i eldre slektninger som søskenbarn eller tanter/onkler. At et barn på 2-7 år er forelska oppover ørene i sin tante eller onkel er dermed HELT normalt. Men et barn har ingen seksualitet. Så barnet har ikke lyst til å være "kjæreste" med den de er forelska i - det er følelser vi voksne ilegger dem fordi vi kun forbinder forelskelse med sex. Barnet har bare kjempelyst til å være sammen med den voksne og misliker å dele den voksne med andre. 

Anonymkode: 26b93...9ac

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har dere som svarer her i tråden lest en tøddel psykoligi eller adferdsteori? :klo:

Jeg håper da inderlig det er normalt å vite mer om barns adferd enn dette dersom man har barn.

Ja, små barn blir forelsket i andre. De blir forelsket i jenter eller gutter på egen alder, men også ikke sjelden i eldre slektninger som søskenbarn eller tanter/onkler. At et barn på 2-7 år er forelska oppover ørene i sin tante eller onkel er dermed HELT normalt. Men et barn har ingen seksualitet. Så barnet har ikke lyst til å være "kjæreste" med den de er forelska i - det er følelser vi voksne ilegger dem fordi vi kun forbinder forelskelse med sex. Barnet har bare kjempelyst til å være sammen med den voksne og misliker å dele den voksne med andre. 

Anonymkode: 26b93...9ac

Klokt svar. 

Anonymkode: cf24a...5ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et veldig spesielt spørsmål. Tenker du slik om små barn, at de kan virke forelsket i deg? Dette er å seksualisere et barn fra et voksent perspektiv, det håper jeg du forstår. For voksne handler forelskelse også om seksualitet.

Barn kan bli forelsket i andre barn på samme alder. Alt annet handler om intens kjærlighet og beundring.

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men et barn har ingen seksualitet

Og barn har selvfølgelig seksualitet. Noe annet er helt rart å påstå. Det har derimot ikke seksualiserte følelser for den de er forelsket i, kanskje var det det du mente. 

Anonymkode: 7c363...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det tror jeg ikke. Ikke sånn som vi voksne blir forelsket. Barn kan jo si at når de blir stor så skal de gifte seg med pappaen sin. Det betyr ikke da at barnet er forelsket i pappaen, men at de er veldig glad i pappaen sin og ikke helt forstår omstendighetene rundt slike ting. 

De bruker nok ikke ordet forelsket slik vi voksne gjør. Jeg ville ikke ha tolket det som noe annet enn at barnet er veldig glad i deg og kjenner på gode følelser rundt deg. 

Jeg synes for øvrig ikke at man skal tillegge ts motiv for hvorfor hun lurer på dette. 

Anonymkode: 0e8fe...0d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...