Gå til innhold

Venner som bruker korona som en unnskyldning for å ikke møtes!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Greit nok at vi skal alle ta ansvar nå i disse tider. Det gjør jeg også! 

Men så har du disse som bruker korona som en unnskyldning for alt. Likevel så møter de jo mennesker i jobbsammenheng. Det er helt umulig å ikke møte mennesker generelt. 

Har 2 venninner som kommer med statlige unnskyldninger å relaterer seg til korona. Likevel er de jo i jobb å møter andre med jevne mellomrom. Ser det på snap blandt annet.

Er det blitt for lett å skylde på korona? Andre som opplever å ha mistet kontakten med venner i koronatidene? 

Anonymkode: 6eb7e...deb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme her. Har også mistet flere venner. Men ser i ettertid at de nok aldri var særlig gode venner i utgangspunktet. 

Anonymkode: 0c5f1...9e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Samme her. Har også mistet flere venner. Men ser i ettertid at de nok aldri var særlig gode venner i utgangspunktet. 

Anonymkode: 0c5f1...9e6

Så leit å høre ❤️ 

man merker jo om de bruker korona som en unnskyldning eller ikke. tror det har blitt for lett å ty til dette, for å unngå å ville møtes. 

Anonymkode: 6eb7e...deb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har kanskje fulgt rådene her på KG? Her er jo tipset alltid at folk skal skylde på koronona når de skriver de ikke vil på hyttetur, besøk av svigermor, og alt annet.

Anonymkode: 60dd2...2d0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så leit å høre ❤️ 

man merker jo om de bruker korona som en unnskyldning eller ikke. tror det har blitt for lett å ty til dette, for å unngå å ville møtes. 

Anonymkode: 6eb7e...deb

Ts

Anonymkode: 6eb7e...deb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vet du hvem som er ekte venner eller ikke. Har blitt veldig klar over dette selv. ❤️

Anonymkode: 1c67e...488

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, har noen «venner» som har brukt korona som unnskyldning for å ikke treffe meg. Siden jeg er i et yrke med en del kontaktflater. Selv ser jeg de stadig henger sammen og med flere andre. Jeg har sluttet å ta initiativ nå. Man kan jo feks gå turer, noe jeg også har foreslått. Ser de har gått flere turer sammen, men jeg blir ikke invitert med. Tar hintet og tenker at de nå er et tilbakelagt kapittel. Har flere andre gode venner jeg heller kan bruke energi på ☺️ 

Anonymkode: 90090...627

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så leit å høre ❤️ 

man merker jo om de bruker korona som en unnskyldning eller ikke. tror det har blitt for lett å ty til dette, for å unngå å ville møtes. 

Anonymkode: 6eb7e...deb

Ja det var akkurat det jeg gjorde. Grensen var nådd. Hadde vært veldig mye annet rart også. 

Anonymkode: 0c5f1...9e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dessverre mange bruke korona som unnskyldning nå, for å kvitte seg med feks venner. Det er jo synd da. 

Samtidig ser jeg jo selv at det er vanskelig å få alt til å gå opp nå. Familie her og der (begge har skilte foreldre), tre sett besteforeldre, hans venner, mine venner, felles venner. Vi rekker ikke over alle! Så det er noen vi nesten eller ikke har vært med. Vi har prioritert familie og noen venner. Det er de vennene vi har mest kjemi med, som er tilgjengelig (som ikke avlyser, alltid er opptatt osv). Og også de vi stoler på, som ikke er på fest med 15stk hver helg. 

Anonymkode: 466f7...041

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt mulig mange bruker det som unnskyldning, men vi gjør ikke det. Vi følger rådene om å begrense antall nærkontakter. Utenom nærmeste familie er vi kun sammen med familien til bestevenninnen til datteren vår. Ettersom barna er mye sammen uansett føler vi at vi begrenser eventuell smittespredning mest mulig ved å velge dem fremfor andre venner i denne perioden. I tillegg til at de også tar regler og anbefalinger på alvor, så vi føler oss tryggere ved å være sammen med dem enn de som treffer mange forskjellige venner hele tiden.

Anonymkode: f090e...e7a

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboer er begge i risikogrupper. Vi jobber begge i helsesektor hvor det er umulig å unngå kontakt med andre mennesker. Vi har ikke sett venner på flere måneder, og brukt korona som «unnskyldning». Samtidig ser jeg at flere av mine venner fester, samles tett, og er kanskje litt vel sosiale med flere forskjellige mennesker. De begynner også å bli irritert når jeg sier nei til å møtes hver gang. Skal både jeg og samboer ta enda mer risiko enn vi allerede gjør? Eller utsette dem for risiko? Er det verdt at vi eller andre dør for å være med venner? Nei. Skjerp deg. Kanskje vennene dine har nok nærkontakter, eller at du er en av de som sosialiserer med flere og derfor ønsker de ikke å omgås deg før det er tryggere.

Anonymkode: 46882...3a5

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, er det så fælt at folk "rydder" i omgangskretsen sin? Dette gjorde jeg for et tiår siden, da barna kom til verden. Innså hvem jeg orket å bruke tid sammen med, og hvem som kun ville være med meg for fest og moro. Har ikke angret et sekund på de valgene jeg tok da. Det har derimot styrket de vennskapene jeg valgte å investere mer i.

Å bruke restriksjoner som unnskyldning er vel bedre enn å si rett ut at "jeg ønsker ikke å henge med deg lengre". Jeg hadde en gang ei venninne som ringte meg og forklarte at hun ikke ønsket å prioritere meg i livet sitt, og det svei virkelig å få det servert på den måten. Jeg tar heller noe pjatt om restriksjoner, korona eller endret livssituasjon.

Anonymkode: 0cb5b...bc9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt fair.

Alternativet er at de enten møter deg når de egentlig ikke har lyst, eller sier at de ikke har lyst til å bruke tid sammen med deg. Begge deler sårer mer direkte. Ta et hint, og forstå at de tydeligvis trenger en unnskyldning for å slippe å møte deg..

Anonymkode: bc400...54b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg og samboer er begge i risikogrupper. Vi jobber begge i helsesektor hvor det er umulig å unngå kontakt med andre mennesker. Vi har ikke sett venner på flere måneder, og brukt korona som «unnskyldning». Samtidig ser jeg at flere av mine venner fester, samles tett, og er kanskje litt vel sosiale med flere forskjellige mennesker. De begynner også å bli irritert når jeg sier nei til å møtes hver gang. Skal både jeg og samboer ta enda mer risiko enn vi allerede gjør? Eller utsette dem for risiko? Er det verdt at vi eller andre dør for å være med venner? Nei. Skjerp deg. Kanskje vennene dine har nok nærkontakter, eller at du er en av de som sosialiserer med flere og derfor ønsker de ikke å omgås deg før det er tryggere.

Anonymkode: 46882...3a5

Skjep deg selv! 

Jeg har overhodet ikke kontakt med flere, relativt få. Jeg er uføre og går hjemme. Så der tar du feil. :)

Så nettopp derfor reagerer jeg på akkurat dette, og opplever at det blir en unnskyldning for å droppe vennskapet. 

Ts 

Anonymkode: 6eb7e...deb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Helt fair.

Alternativet er at de enten møter deg når de egentlig ikke har lyst, eller sier at de ikke har lyst til å bruke tid sammen med deg. Begge deler sårer mer direkte. Ta et hint, og forstå at de tydeligvis trenger en unnskyldning for å slippe å møte deg..

Anonymkode: bc400...54b

Du har nok et godt poeng her. 

Ts

Anonymkode: 6eb7e...deb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg treffer ikke venner. Er lærer, og det er mannen min også. Tilsammen har vi veldig mange nærkontakter. Vi er bare sammen familien, og en sjelden gang besteforeldre, men holder avstand. Slik har det vært siden mars i fjor. 

Anonymkode: ff519...c35

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tja, er det så fælt at folk "rydder" i omgangskretsen sin? Dette gjorde jeg for et tiår siden, da barna kom til verden. Innså hvem jeg orket å bruke tid sammen med, og hvem som kun ville være med meg for fest og moro. Har ikke angret et sekund på de valgene jeg tok da. Det har derimot styrket de vennskapene jeg valgte å investere mer i.

Å bruke restriksjoner som unnskyldning er vel bedre enn å si rett ut at "jeg ønsker ikke å henge med deg lengre". Jeg hadde en gang ei venninne som ringte meg og forklarte at hun ikke ønsket å prioritere meg i livet sitt, og det svei virkelig å få det servert på den måten. Jeg tar heller noe pjatt om restriksjoner, korona eller endret livssituasjon.

Anonymkode: 0cb5b...bc9

Du har et godt poeng i det du skriver. Alternativet er jo å få det servert rett ut. Har også fått det av en tidligere venninne en gang, og den svei. 

Samtidig er det kjipt å få den servert indirekte også. Så litt delte meninger her. 

Ts

Anonymkode: 6eb7e...deb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lasox

Jeg har brukt korona til et par venner fordi jeg er i risikogruppa, for det har hendt at de ikke klarer å ta smittevern på alvor. Det har hendt i et par anledninger at de har nyset oppi ansiktet mitt. Greit nok at det var uhell og rakk ikke å holde foran nesa i tide, men det var dråpen når de ikke tar på seg munnbind.

I nesten hver anledning når jeg ble dårlig/syk som liten så har det endt med å få lungebetennelse og har generelt dårlig immunforsvar. Ønsker ikke å risikere og få covid-19 og bli alvorlig syk. Så jeg har bevisst brukt covid-19 som unnskyldning til de to, men møter gjerne på andre som følger smittevernet. Slik som situasjonen er nå med muterte virusene så skal man være ekstra forsiktig uansett og forholder meg kun til de absolutt nærmeste.

Endret av Lasox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at de i det minste kommer seg på jobb. 
Skjønner hva du mener, men det er deres valg. Og ditt valg hvordan du vil forholde deg til dem.

Anonymkode: 0a8e8...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo rådet å begrense antall nærkontakter utenom jobb og skole/barnehage. 

Så da må man nødvendigvis prioritere hvem som er nærmest og skal være nærkontakter, og hvem som er mer perifere og som man ikke kan være sammen med så ofte. 

Det er jo det som er anbefalt. Det betyr at du er en av de mer perifere vennene. Det er jo trist hvis du ikke var klar over dette på forhånd, jeg ser den. Men ikke si at folk gjør noe feil ved å gjøre dette, det er det vi har fått beskjed om å gjøre.

Anonymkode: 59822...6b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...