Gå til innhold

Er vi nedprioritert, eller overtolker vi situasjonen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir ikke helt klok på bestekompisen til forloveden min, la oss kalle ham Per. Per er for øvrig også en av forloverne hans når vi etter planen skal gifte oss senere i år. 

 

Per er sammen med "Lotte". Jeg synes vi har det veldig sammen når vi er sammen med Per og Lotte, og de gir også uttrykk for at de koser seg når vi er sammen, samt uttaler dette eksplisitt når vi avslutter en kveld sammen. Det er ikke alltid vi som tar initiativ, men ofte er det det. 

 

Vi (særlig jeg) liker å planlegge. Lotte og (særlig) Per er mer spontane. Jeg foreslo for min forlovede at vi kunne høre om Lotte og Per ville komme på besøk til oss fredag/lørdag/søndag kommende uke. Det viser seg at dette er jobbehelg for Per. Min forlovede spør da: "Er det en tid som passer for dere? I miss you bro." 

 

Per svarte da noe sånt som at "helgene booker seg fort", og at de er opptatt en god stund fremover. Deretter la han til at vi alltid er velkomne for et kaffebesøk i ny og ne. Min forlovede svarte da at han selvfølgelig hadde forståelse for det, og at det ikke var noe å stresse over. Per skrev deretter: "Jobber jo hver 3. helg og har mange vennskap og familie som må prioriteres... men hadde vært hyggelig om dere stakk innom en ukedag elns 😁"

 

Jeg reagerte på flere ting her, men det er mulig at jeg bare legger litt vel mye i dette. For det første reagerer jeg på at han to ganger legger ansvaret over på oss ved at vi kan stikke innom en ukedag/komme på et kjapt besøk en hverdag. Det nevnte han også her om dagen da han hjalp oss å løfte på plass et møbel. 

 

Videre merker jeg at jeg blir litt "fornærmet" over at han tilsynelatende tror at vi sitter hjemme og tvinner tommeltotter når vi ikke er med dem. Jeg vet ikke hvor stort nettverk de har, men vi har også andre vennepar vi ønsker å tilbringe tid med, derfor er vi litt avhengig av å planlegge. 

 

Er det forståelig at jeg føler at vi blir nedprioritert, eller overtolker jeg situasjonen? 

Anonymkode: 0b278...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk er forskjellige, men jeg har også noen sånne venner. Ved et tilfelle tok jeg deg opp med en av dem. Han ble veldig lei seg, og sa at "jeg mener ikke nedprioritere noen, jeg bare orker ikke planlegge så mye". 

 

Denne kompisen har oppfordret dere til å komme på besøk en rekke ganger. Da høres det ut som at han synes det er kult å henge med dere, men planlegging er vanskelig. 

 

Ikke legg så mye i det. :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du overtolker. I tillegg til dere skal de sikkert møte både hans og hennes familie, og kanskje vennepar på hennes side. Og så liker de vel å ha litt tid for seg selv og. Jeg liker ikke å avtale besøk når jeg har jobbehelg, er ofte helt ferdig etter jobb og vil slappe av uten å måtte sosialisere med andre. Liker heller ikke alt alt MÅ skje i helgen, syns det med en kaffe en time eller to en onsdag er vel så bra, så blir ikke mye av helgen "spist opp" når man kanskje vil pusse opp, dra på langtur, ta en hyttetur ect. Kan dere ikke bare ringe og spørre om de vil spise vafler med dere på tirsdag eller gå en tur på torsdag? Hvorfor er du så oppsatt på at det må være helg? Helgene fyller seg faktisk ganske fort, spesielt når man  jobber hver 3.helg og dermed ikke har denne til fri disp. 

Anonymkode: dd7e1...30e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde opplevd det som nedprioritering, men det kan jo være andre årsaker. Kanskje de går gjennom en vanskelig tid som par akkurat nå, eller at en av de sliter og de prøver å skjerme seg litt. Man vet aldri.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du overtolker. I tillegg til dere skal de sikkert møte både hans og hennes familie, og kanskje vennepar på hennes side. Og så liker de vel å ha litt tid for seg selv og. Jeg liker ikke å avtale besøk når jeg har jobbehelg, er ofte helt ferdig etter jobb og vil slappe av uten å måtte sosialisere med andre. Liker heller ikke alt alt MÅ skje i helgen, syns det med en kaffe en time eller to en onsdag er vel så bra, så blir ikke mye av helgen "spist opp" når man kanskje vil pusse opp, dra på langtur, ta en hyttetur ect. Kan dere ikke bare ringe og spørre om de vil spise vafler med dere på tirsdag eller gå en tur på torsdag? Hvorfor er du så oppsatt på at det må være helg? Helgene fyller seg faktisk ganske fort, spesielt når man  jobber hver 3.helg og dermed ikke har denne til fri disp. 

Anonymkode: dd7e1...30e

Grunnen til at jeg ikke er så "fan" av hverdager er at jeg har en fryktelig hektisk arbeidshverdag, hvor jeg ofte jobber fra tidlig morgen til utover kvelden, og er ikke så motivert for å dra på besøk etter å ha laget middag osv.  Det er enklere for meg å løsrive meg i helgen. Men tusen takk for innspill, jeg tar det absolutt med meg. :)

visp skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde opplevd det som nedprioritering, men det kan jo være andre årsaker. Kanskje de går gjennom en vanskelig tid som par akkurat nå, eller at en av de sliter og de prøver å skjerme seg litt. Man vet aldri.

Jeg vet at samboeren hans har slitt/sliter med spiseforstyrrelser, og at det innimellom har vært en grunn til at de ikke ønsker å reise pø besøk... Men da han var innom oss alene en kjapp tur for noen dager siden, ga han uttrykk for at det gikk veldig mye bedre nå. Forholdet er - ifølge min samboer - turbulent. 

Anonymkode: 0b278...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

 

Jeg vet at samboeren hans har slitt/sliter med spiseforstyrrelser, og at det innimellom har vært en grunn til at de ikke ønsker å reise pø besøk... Men da han var innom oss alene en kjapp tur for noen dager siden, ga han uttrykk for at det gikk veldig mye bedre nå. Forholdet er - ifølge min samboer - turbulent. 

Anonymkode: 0b278...484

Jeg vet iallefall selv at jeg hadde kviet meg for å initiert noe kontakt etter det de sa. Jeg ville ventet til de inviterte for jeg hadde opplevd det helt likt som du gjør.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva styrer du med? Høres ut som en fin fyr, som stiller opp hvis det er noe. Hvorfor analysere alt så voldsomt? 

Vi er ikke fan av å planlegge langt frem i tid. Prøver å holde litt jevn kontakt med familie, og bare der går noen helger. Så blir det mye ski med barna, nå på vinteren. Kunne nok ha skjedd at vi også hadde foreslått et hverdagstreff.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du overtolker. I tillegg til dere skal de sikkert møte både hans og hennes familie, og kanskje vennepar på hennes side. Og så liker de vel å ha litt tid for seg selv og. Jeg liker ikke å avtale besøk når jeg har jobbehelg, er ofte helt ferdig etter jobb og vil slappe av uten å måtte sosialisere med andre. Liker heller ikke alt alt MÅ skje i helgen, syns det med en kaffe en time eller to en onsdag er vel så bra, så blir ikke mye av helgen "spist opp" når man kanskje vil pusse opp, dra på langtur, ta en hyttetur ect. Kan dere ikke bare ringe og spørre om de vil spise vafler med dere på tirsdag eller gå en tur på torsdag? Hvorfor er du så oppsatt på at det må være helg? Helgene fyller seg faktisk ganske fort, spesielt når man  jobber hver 3.helg og dermed ikke har denne til fri disp. 

Anonymkode: dd7e1...30e

Jeg og tenker at det er tidspunktet som er problemet, og ikke noe annet. Dere vil møtes i helgen, mens vennene deres vil møtes på en ukedag. (Min erfaring er at helgebesøk varer lengre enn besøk i ukedager.)

Jeg er som vennene deres. Helgene bruker jeg til å være usosial og lade opp sammen med kjæresten og familie. (Ikke minst; ha date med kjæresten). I ukedagene derimot er jeg veldig bevisst på å være sosial med venner så langt jeg kan. (Og da er det jeg som drar rundt på kaffebesøk eller tar initiativ til å treffes.)

Anonymkode: a410b...8fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes, du overtolker noe voldsomt.

Anonymkode: 25fc8...31a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...