Gå til innhold

Meghan Markle

Panna

Anbefalte innlegg

Elhaym skrev (9 minutter siden):

Er nesten en viss ironi i disse uttalelsene fra folk på kvinnedagen

Enig. Og de som sier "tenk på den stakkars dronningen". Stakkars? Hun kan stoppe dette, men velger å ikke gjøre det. Hun er et produkt av institusjonen og forvalter den fra toppen - hun har makt til å frigjøre kongehuset, men det er så mange svin på skogen der inne at det lønner seg å miste ett barnebarn fremfor hele familien. 

Jeg ser for meg det britiske kongehuset som et flott byggverk utad, men som på innsiden er pill råttent og oversvømt av skadedyr. Det eneste som gjør at fasaden holder er at kongehuset gir media det de vil ha, og i dette tiåret er det Harry og Meghan. 

Endret av Poppie
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rosmarin(ert) skrev (1 time siden):

Den som kommer dårligst ut av dette synes å være Harry som ikke har forberedt sin utkårede godt nok. Dette har blitt en pinlig greie for alle parter, det er bare tapere og absolutt ingen vinnere i dette.

Mener og huske at Metter Marit gikk i noe ala prinsesseskole til Sonja når hun skulle gifte seg med kronprinsen.  Kanskje har Kate fått noe tilsvarende i Emgland, men ikke Meghan for at Harry ikke er først i tronerekken i sin generasjon. 

Tror f.eks det norske kongehuset har vært enormt flink til å forberede de som gifter seg inn i familie. Der har kanskje det engelske kongehuset noe å jobbe med.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hva det er, men personlig føler jeg ikke noe positivt for hertuginne Meghan :sleep: 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ella1 skrev (2 timer siden):

Man ser jo i «The Crown» at nesten samtlige i den britiske kongefamilien har hatt proplemer med å akseptere de inngrodde tradisjonene. Både Dronningen, Margareth, Philip og Charles var uenige i mye av det som var forventet av dem som medlemmer av kongefamilien. Ingen av dem har vel noen gang vært lykkelige. 
Forskjellen på dem og Harry og Meghan er at de til slutt kapitulerte og aksepterte det. . Men, Harry som er sterkt preget av Dianas helsejakt og bortgang og Meghan som er en utenlandsk og moderne kvinne finner seg ikke i det og velger dermed å leve livet annerledes. Jeg kan på en måte forstå dem dersom det de forteller er sant. 

Er det en ting du aldri skal bruke om du vil lære historie, så er det filmer og tv serier.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poppie skrev (2 timer siden):

Ganske åpenlyst at the Crown er fakta forkledd som fiksjon. 

Noe er fakta, men det er også mye fiksjon.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Louise88 skrev (På 7.3.2021 den 13.44):

Hva tenker dere om dette Meghan Markle og Harry intervjuet da?

Ristet på hodet og lo. Du snakker om to dramadronninger! :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor
Elhaym skrev (1 time siden):

Er nesten en viss ironi i disse uttalelsene fra folk på kvinnedagen

Så på kvinnedagen skal man være ukritisk til alt alle kvinner foretar seg? 

Dette handler ikke om kvinnekamp i det hele tatt. 

Endret av Trynefaktor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer som mange andre på at dette intervjuet i dette hele tatt tar sted når Meghan og Harry selv tidligere har vært tydelig på at de at de er lei av av pressen. Men hvis det er et punkt jeg er svært uenige med Meghan på i intervjuet, så må det være samtalen om Kate. I følge Meghan var det Kate som fikk henne til å gråte og ikke motsatt (ikke at jeg er interessert i hvorfor egentlig 🤣). Videre sier Meghan: "Jeg ville håpet at hun ville hatt denne versjonen av historien korrigert." Hvorfor er det så viktig for henne at Kate skal gå ut å korrigere dette? Dette er en diskusjon som har forgått privat mellom dem. Det er ingen som trenger å oppklare for media hva som faktisk skjer innenfor huset fire vegger. Jeg synes bare at dette er et eksempel på en av flere private ting som Harry og Meghan kunne latt være å kommentere. 

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poppie skrev (3 timer siden):

Og for dere som mener Meghan får det hun fortjener, se forskjellsbehandlingen på henne vs Kate: https://www.buzzfeednews.com/article/ellievhall/meghan-markle-kate-middleton-double-standards-royal 

Meghan var dømt fra begynnelsen. 

Da har du ikke fulgt med. Google gamle artikler ("waity katie" "commoner kate") fra da Kate og William først begynte å date og fram til forlovelsen. Kate gikk gjennom langt verre i britiske medier, og de dro med seg hele familien hennes i gjørmen. Det var ikke før mange år etter bryllupet og flere barn at Kate fikk mer positiv omtale i media.

Markle er en løgner av rang. Søk opp Murky Meg og According2taz på YouTube. De har mange videoer om skandaleparet og snakker mye, men ingenting av det de sier er usannheter.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart Meghan ikke er forberedt bedre på hvordan det er å være i den britiske kongefamilien? Hvis hun trodde det skulle bli som eventyrene så er det ikke rart hun er skuffet. Men bra at Harry står opp for det riktige, selv om han har nok litt mamma-issues, som er forståelig. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
Tanuki skrev (10 timer siden):

Greier ikke å ha så mye sympati med dem. ... Men det får da være måte på å melke situasjonen.

- hun visste hva hun gikk til

- de sier de vil ha privatliv og fred men hvorfor da stille opp i intervjuer, podcast, etc etc

- de skylder på kongehuset men de er jo ingenting uten titlene sine

Enig med deg, gode poenger.

Jeg vet nok ikke for mye om det britiske kongehuset, men.., Meghan virker like kald og falsk som det selve kongehuset gjør. Bare på sin måte. Det er noe med henne som sender frysninger nedover ryggen min.

Hun virker ikke genuin, ærlig eller oppriktig. Vi har vel alle også fått med oss hva folk som har kjent henne tidligere har sagt og fortalt om henne også... når SÅ mange forteller om en litt fæl kvinne som utnytter enhver situasjon, klatrer den sosiale stigen og kutter venner etterhvert som hun klatrer høyere og høyere på den sosiale rangstigen, som har spisse albuer og har lett for å lyve, kontrollere og manipulere... tar SÅ mange feil? Hadde hun vært en person som folk likte så hadde de vel ikke ønsket å henge henne ut på denne måten? Jeg ville ikke hørt for mye på familien hennes, men mange tidligere venner og kollegaer sier jo det samme.

Jeg synes ikke Harry har virket spesielt glad i de senere årene heller. Han har virket mer alvorlig, mutt og "tung".

Men jeg vet jo ikke, jeg baserer bare teorien min på utstrålingen hennes, blikket hennes og hva andre mennesker har sagt om henne.

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg reagerte mest på er at hun tiet om familien sin og snakket åpenhjertiglig hvor "fæl" familien til Harry hadde vært mot henne. Tillegg kom hun med opplysninger at de giftet seg 3 dager før det store bryllupet skulle være. Og det kongelige bryllupet var for verden og ikke for hva de selv ønsket. Hun får det til å høres ut som at de ble tvunget til å ha en offentlig kongelig bryllupet mot sin vilje. 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest loveli
FruRosa skrev (16 minutter siden):

(...)

Timingen er elendig!

I tillegg er jo Meghan gravid igjen. Hvorfor utsette seg for det rabalderet de visste måtte komme når dette intervjuet kom ut? Det vitner om alt annet enn et ønske om ro og fred.

Jeg tror de gjør det nå nettopp fordi hun er gravid. Hvem kan bli forbanna på en høygravid kvinne liksom?

Timingen er nøye planlagt og utspekulert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poppie skrev (3 timer siden):

Og for dere som mener Meghan får det hun fortjener, se forskjellsbehandlingen på henne vs Kate: https://www.buzzfeednews.com/article/ellievhall/meghan-markle-kate-middleton-double-standards-royal 

Meghan var dømt fra begynnelsen. 

Selvsagt var hun dømt fra starten av. Og det var pga hun løy hele tiden. Hun ble gang på gang avslørt. En kvinne som skulle ha lidet så mye som hun har gjort, hadde ikke klart å kommet seg ut av sengen å tatt på seg hælene og sitt mest bredte smil, slik som hun gjorde. Man så at hun søøøkte etter kamera. Og det ble bare verre når hun ble gravid første gangen. Det finnes ikke ett eneste video klipp eller bilder av Meghan der hun ikke har hånden på magen eller at hun søker etter kamera. Hun fikk også fram sjalusien i Harry når hun deltok i en samtale med 3 menn som ønsket å høres hennes meninger. Man så hvordan Harry trippet rundt henne og følte at det var ikke greit at andre menn skulle oppta tiden hennes. Meghan var 2år i kongefamilien og så klarte hun ikke mer. På 2år så har hun skapt skandaler å overskrifter som tok Camilla hele sitt liv til å gjøre, helt til Charles fikk dronningens samtykke til å gifte seg med sin forhatte elskerinne på sine eldre dager.

Endret av MaleficentAurora
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (4 minutter siden):

Jeg tror de gjør det nå nettopp fordi hun er gravid. Hvem kan bli forbanna på en høygravid kvinne liksom?

Timingen er nøye planlagt og utspekulert.

Selv om det er nøye planlagt så er folk fly forbanna på henne å Harry. At hun er gravid gir folk god faen i rett å slett. Kommentarfeltene rundt på diverse SoMe ser altså ikke ut i måneskinnet.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest loveli
MaleficentAurora skrev (1 minutt siden):

Selv om det er nøye planlagt så er folk fly forbanna på henne å Harry. At hun er gravid gir folk god faen i rett å slett. Kommentarfeltene rundt på diverse SoMe ser altså ikke ut i måneskinnet.

Har sett at mange har sagt at man ikke må være så streng mot henne fordi hun er gravid...

Akkurat som folk i denne tråden skriver at det Meghan og Harry nå gjør er så slemt mot dronningen fordi hun er gammel...

Men jeg har ikke lest for mye av det som blir sagt rundt omkring, håper du har rett i at folk reagerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spaniasol

Jeg har ikke lest hele tråden, så kan hende mine poeng er nevnt før.

Meghan har selv sagt at hun ikke hadde satt seg inn i hvordan det britiske kongehuset fungerte og hva som ventet henne. Er dette mulig? Og har ikke Harry fortalt hva som venter henne?

Dette finner jeg svært vanskelig å tro. 

Mye av det vanskelige her er kulturforskjellene. Amerikanere og britisk kongehus står veldig langt fra hverandre, kulturelt og på alle andre måter. Her gjelder det å svelge unna kameler. Det ser ut til at Harry har fått den jobben. 

Jeg skal se intervjuet i kveld, og vil komme tilbake til en fyldig kommentar, om det er noe å kommentere… 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (Akkurat nå):

Har sett at mange har sagt at man ikke må være så streng mot henne fordi hun er gravid...

Akkurat som folk i denne tråden skriver at det Meghan og Harry nå gjør er så slemt mot dronningen fordi hun er gammel...

Men jeg har ikke lest for mye av det som blir sagt rundt omkring, håper du har rett i at folk reagerer.

Folk reagerer pga de ikke ventet med å sende intervjuet ettersom Harrys bestefar ligger på sykehuset og er ny operert. Tilegg så kom Harry med utsagnet at han følte seg såret av at dronningens beslutning om å fjerne hans kongelige beskyttere og æresbetegnelser, men insisterte på at han respekterer fullstendig hennes beslutning. Tillegg påstår han at hans egen far prins Charles har kuttet han økonomisk og lever kun på arven etter sin avdøde mor Diana, atått så sier Harry at faren ikke lengre svarer tlf når Harry ringer.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

spaniasol skrev (6 minutter siden):

Jeg har ikke lest hele tråden, så kan hende mine poeng er nevnt før.

Meghan har selv sagt at hun ikke hadde satt seg inn i hvordan det britiske kongehuset fungerte og hva som ventet henne. Er dette mulig? Og har ikke Harry fortalt hva som venter henne?

Dette finner jeg svært vanskelig å tro. 

Mye av det vanskelige her er kulturforskjellene. Amerikanere og britisk kongehus står veldig langt fra hverandre, kulturelt og på alle andre måter. Her gjelder det å svelge unna kameler. Det ser ut til at Harry har fått den jobben. 

Jeg skal se intervjuet i kveld, og vil komme tilbake til en fyldig kommentar, om det er noe å kommentere… 🤔

På forlovelses intervjuet så sier Harry til Meghan at han hadde fortalt å lært henne det viktige for hvordan kongelig protokoll og liv fungerer, og det ble gjort på 6 mnd før de gikk offentlig ut med forholdet og i ettertid kom forlovelsen. 

Anbefaler deg å søke dem opp på YouTube fra 2017 og til nå. Da vil du se hvordan det har utartet seg og hvem som vil bli sett mest og vil endre en år hundre gammel kongelig tilværelse av protokoll og danning.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...