Gå til innhold

Håp om en liten baby 🌟

Prøver2021

Anbefalte innlegg

Har lest hele denne tråden den siste halvtimen nå❤️ Grått flere ganger, blitt glad flere ganger og kjent på håp❤️❤️ Gratulerer så mye med graviditet og snart baby!!😍 Heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøver2021 skrev (14 timer siden):

Tusen takk, og i like måte! Så koselig med melding fra deg 💗 Blir veldig spennende å se når hun kommer. Foreløpig er det ingen tegn på at hun kommer, så prøver å samle energi og krefter. Håper ikke det blir så altfor lenge til! Hvordan står det til med deg og dine? 💗

Lurt å bare slappe av og gjøre egenting nå ja ♥️ Plutselig er hun her!
Jeg hadde termin den 25. januar og husker måneden som laaaang. Det er liksom ingenting som skjer, sånn i forhold til desember. Men på en måte godt også. Jeg så mange TV-serier husker jeg 😅 Jeg måtte gå noen dager over termin også. Men ikke en gang da var det noe forvarsel å få. Jeg var på do kl.2 husker jeg, uten at det var det spor tegn på at noe skulle skje. Var på nytt på do kl.6 og da oppdaget jeg pittelitt fostervann i trusa. Kl.9 ble babyen født! Så når det først skjedde noe så gikk det fort.

Her er vi midt i en omveltning, der jeg denne uken er tilbake på jobb igjen etter ett helt års fravær 😨 Helt merkelig! Men myk overgang da pappaen har startet sin permisjon, så nå blir han hjemme til påske. Men hva gjør vi etter det?? Fander om vi vet... får sannsynligvis ikke barnehageplass før i august så. Er neimen ikke bare bare å få januarbaby gitt. Får litt underliggende spørsmål her og der fra kolleger, bekjente o.l der jeg forstår at de lurer på hvorfor vi "planla så dårlig" 😑 Blir noen tørre kommentarer tilbake fra meg ja, om at det aldeles ikke er alle som kan planlegge sånt. Og bra er vel egentlig det - tror kanskje samfunnet ville slitt litt også om alle babyer skulle blitt født i august. Så ja, dette opptar litt av tankene for tiden. Sånn samtidig som jeg prøver å famle meg ut av hjemme-boblen og tilbake på jobb igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (6 timer siden):

Lurt å bare slappe av og gjøre egenting nå ja ♥️ Plutselig er hun her!
Jeg hadde termin den 25. januar og husker måneden som laaaang. Det er liksom ingenting som skjer, sånn i forhold til desember. Men på en måte godt også. Jeg så mange TV-serier husker jeg 😅 Jeg måtte gå noen dager over termin også. Men ikke en gang da var det noe forvarsel å få. Jeg var på do kl.2 husker jeg, uten at det var det spor tegn på at noe skulle skje. Var på nytt på do kl.6 og da oppdaget jeg pittelitt fostervann i trusa. Kl.9 ble babyen født! Så når det først skjedde noe så gikk det fort.

Her er vi midt i en omveltning, der jeg denne uken er tilbake på jobb igjen etter ett helt års fravær 😨 Helt merkelig! Men myk overgang da pappaen har startet sin permisjon, så nå blir han hjemme til påske. Men hva gjør vi etter det?? Fander om vi vet... får sannsynligvis ikke barnehageplass før i august så. Er neimen ikke bare bare å få januarbaby gitt. Får litt underliggende spørsmål her og der fra kolleger, bekjente o.l der jeg forstår at de lurer på hvorfor vi "planla så dårlig" 😑 Blir noen tørre kommentarer tilbake fra meg ja, om at det aldeles ikke er alle som kan planlegge sånt. Og bra er vel egentlig det - tror kanskje samfunnet ville slitt litt også om alle babyer skulle blitt født i august. Så ja, dette opptar litt av tankene for tiden. Sånn samtidig som jeg prøver å famle meg ut av hjemme-boblen og tilbake på jobb igjen.

Det føles ut som dagene går litt sakte ja. Kan kjenne meg igjen i det. Wow, fødselen din startet og ble fullført raskt! Spent på hvordan min blir 😅 Så spennende å begynne på jobb igjen. Ser for meg at det er en stor overgang.. Kjedelig å høre at dere ikke har fått barnehageplass. Jeg syntes det er så rart at ordningen er slik. Alle barn burde ha rettighet til barnehageplass fra de er 1 år gamle. Håper det ordner seg for dere! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandalorian skrev (På 5.1.2023 den 23.35):

Har lest hele denne tråden den siste halvtimen nå❤️ Grått flere ganger, blitt glad flere ganger og kjent på håp❤️❤️ Gratulerer så mye med graviditet og snart baby!!😍 Heier på deg!

Tusen takk! Så hyggelig ❤️ Veldig takknemlig. Er du prøver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (2 timer siden):

Tusen takk! Så hyggelig ❤️ Veldig takknemlig. Er du prøver?

Ja det er jeg❤️ To fra før, mistet i uke 24 i aug og sa på julaften. Derfor denne dagboken din gir håp og inspirasjon og var veldig godt og vondt å lese på en gang- takk❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandalorian skrev (På 7.1.2023 den 11.42):

Ja det er jeg❤️ To fra før, mistet i uke 24 i aug og sa på julaften. Derfor denne dagboken din gir håp og inspirasjon og var veldig godt og vondt å lese på en gang- takk❤️

Så fint å høre at det kan gi håp og inspirasjon! Det er tøft når det står på ❤️ Tenker på deg. Glad for å høre at du har to fra før, så satser jeg på at den tredje sitter snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøver2021 skrev (5 timer siden):

Så fint å høre at det kan gi håp og inspirasjon! Det er tøft når det står på ❤️ Tenker på deg. Glad for å høre at du har to fra før, så satser jeg på at den tredje sitter snart. 

Tusen takk❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (1 time siden):

Snart innspurten her. Så spennende. Hvordan føler du deg? Klar for å få ut lille? 🥰

Veldig spennende! Etter at jeg fikk medisin for halsbrann, har jeg sovet 12 timer hver natt (foruten om flere toalettbesøk) og dermed følt meg uthvilt på en annen måte. Takknemlig for det! 🥰 Ellers prøver jeg så godt jeg kan å ikke bli utålmodig. Gleder meg veldig til å treffe henne og er spent på når fødselen starter, men innser at det kan være en måned igjen. Blir vel satt i gang senest 31. januar. Prøver å legge litt planer hver dag slik at jeg har noe å se frem til, men ikke for mye. Sist jeg var hos jordmor hadde jeg litt høyt blodtrykk, så skal på ekstra sjekk i morgen. Har ikke hatt det tidligere, så håper ikke det er utvikling av svangerskapsforgiftning. 

Hvordan går det med deg og dine? 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (7 timer siden):

Veldig spennende! Etter at jeg fikk medisin for halsbrann, har jeg sovet 12 timer hver natt (foruten om flere toalettbesøk) og dermed følt meg uthvilt på en annen måte. Takknemlig for det! 🥰 Ellers prøver jeg så godt jeg kan å ikke bli utålmodig. Gleder meg veldig til å treffe henne og er spent på når fødselen starter, men innser at det kan være en måned igjen. Blir vel satt i gang senest 31. januar. Prøver å legge litt planer hver dag slik at jeg har noe å se frem til, men ikke for mye. Sist jeg var hos jordmor hadde jeg litt høyt blodtrykk, så skal på ekstra sjekk i morgen. Har ikke hatt det tidligere, så håper ikke det er utvikling av svangerskapsforgiftning. 

Hvordan går det med deg og dine? 🥰

Så bra du har fått medisiner mot halsbrann! Det er jo helt grusomt å ha halsbrann! Hadde det med de to eldste! Hørte noen mente at halsbrann betyr at man får en baby med mye hår. Vel det stemte absolutt ikke :ler: Av mine tre har han som ble født med mye hår vært eneste halsbrannfrie svangerskap!

Høres lurt ut å ha litt å gjøre hver dag men allikevel få hvilt masse. Viktig å lytte til kroppen. Håper du bare var uheldig med BT målingene og at det ikke utvikler seg til noe.

Har dere funnet navn til lille? Synes det er så gøy med navn. Men ikke alltid like lett å bli enig..

Har du hørt med din mor når ho fikk sine i forhold til termin? Er ofte det går i arv :nigo: Min mamma fikk alle sammen ca 1 uke før termin, og samme gjorde mine søstre! Jeg har blitt igangsatt med alle tre før tiden, så jeg tells ikke :ler: 

Her humper og går det. Minsten er blitt 5 mnd nå. Tiden har løpt ufattelig fort og snart er vi halvveis til ettårsdagen allerede 🥹 Måtte bruke litt tid på å reflektere over alt som har skjedd i 2022. Og det er jo igrunnen ganske mye! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Så koselig dere spør, @Amatariel og @Kakaoen ❤️

I forrige uke kom lille prinsessa vår ❤️ Hun ble født 3 dager før termin. Fødselen var intens, men for en premie!!! Vi er så stolte at vi nesten sprekker 🥹🥹 Alt har gått fint med oss. Hun sover mye, men er veldig «kvikk» når hun først er våken. Så langt har ammingen gått veldig bra. Håper det fortsetter sånn 🥰 Hun er ei lita jente, så vi gleder oss over at hun går opp i vekt. Det føles så godt å ha mannen hjemme de første ukene, slik at vi kan tilpasse oss den nye hverdagen. Prinsessa sover stort sett godt om nettene, men det har helt klart vært en stor overgang med mindre søvn. Prøver å sove litt på dagtid når hun er ammet og kan være med pappaen sin 🥰 Det er så stas å se han i rollen!! 

Tenk, nå er vi foreldre!!! Endelig 🥰 Alle gode ting er tre. Underveis i prosessen begynte jeg å lure på om vi kom til å bli foreldre i det hele tatt. Det har vært en lang vei hit, men nå føles alt verdt det ❤️ 

Endret av Prøver2021
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åå så fint å høre! Gratulerer så mye med jenta di ♥️ Har vært en ære å følge deg både i prøvetid og svangerskap. Nå er det bare å nyte å være en liten familie ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med jenta! Tenk at hun endelig er her! 🥰🥰

Jeg vil bare si at dere må ta masse bilder og filmsnutter! Denne uka blir min lille 6 mnd, og selv om hun fortsatt ikke er store jenta, elsker jeg å se tilbake på de bildene og filmene vi tok da hun var helt fersk, og angrer sånn på at vi ikke tok mer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med lille :strix: 

Høres ut som du har hatt en flott opplevelse og at du koser deg i den ferske rollen. 
Er så teit og be folk nyte tiden. Men sug til deg de fine og rolige øyeblikkene. Lukten og følelsen av sovende baby på brystet. For før du vet ordet av det er tiden forbi ❤️ 

Min blir og 6 mnd, neste uke.. og månedene har virkelig flydd forbi 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulere så mye kjære deg😄♥️ 
tenk nå er hun her, den største gaven i livet, og du hadde jammen ikke en enkel vei til målet du heller! Er veldig godt når premien endelig er her og nå må du bare nyyyyyte! Er som de over her skriver, min er 4 mnd nå og sover ikke mer på meg, og jeg savner allerede de første ukene hjemme da han sov på bryste mitt! Så nyt den gode nærheten for den er over så fort😭🥰♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, jeg er så glad på deres vegne!! Tenk at nå er hun her, etter så mye venting, om og men ❤️🎉Kos dere SÅ mye, og nyt tiden fremover! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...