Gå til innhold

Gikk du opp eller ned i vekt iløpet av studietiden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg må innrømme at jeg har gått opp 7 kg. Ikke værst det, bare synd jeg hadde litt ekstra å ta av fra før 🤣

Anonymkode: 85282...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begge deler :fnise: 


Går som oftest ned i vekt i starten av semesteret. Da har jeg god tid til å lage sunn mat, mye overskudd til trening osv.

Så kommer eksamensperioden... med dårlig tid til trening og mye og kjapp mat. 

Anonymkode: 87c47...b25

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk opp fordi jeg var høyt og lavt og hadde ikke tid til å lage skikkelig mat. Det første året etter stdiene gikk jeg opp enda litt til, fordi jeg sluttet å trene, men spiste som før. Bodde og jobbet et par mnd i USA, det hjalp ikke, for å si det sånn. Etter det gikk jeg ned ca 4 kg og har holdt meg der siden

Anonymkode: 1fd33...9d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk både opp og ned. 10 kg opp pga fast food og øl. Mot slutten av masteren tok jeg tak og gikk ned alt som var overflødig. Har holdt meg der i 8 år nå, med unntak av graviditeter. 

Anonymkode: 3e088...93c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk opp 15 kg første semesteret 😂 sliter med de siste 10 fortsatt 5 år etter. 

Anonymkode: f8647...1e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg gikk nok opp de årene der, uten at jeg tenkte så mye over det. Så ble det mer da ungene kom. Nå veier jeg det samme som jeg gjorde i tenårene, det er ganske gøy ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Studietiden er nok annerledes nå enn da jeg var student for 10 år siden. Da løp jeg fra forelesninger, ekstrajobb til konserter og sammenkomster på kveldstid og var på beina hele tiden. Spiste det jeg ville, men hadde ofte ikke tid til å spise, og var veldig tynn på den tiden. Hadde jeg vært student i dag med fjernundervisning og begrenset sosial moro så hadde jeg nok heller lagt på meg. 

Anonymkode: df624...61d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk opp i vekt mens jeg studerte. Jeg var ca. 50 kg (172 cm) når jeg flyttet hjemmefra, så det var ikke nøye om jeg gikk opp i vekt.

Anonymkode: 0aa6d...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg gikk opp litt i vekt i starten, hadde sluttet å trene når jeg flyttet til studiestedet. La merke til det etter ca et halvt år, startet å trene igjen, gikk ned i vekt og stabiliserte meg :) 

Anonymkode: 49e53...20f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ned 22 kg på et halvt år, fra BMI på 27 til 19. Jeg trives med å være såpass tynn, men skulle jeg gjort det om igjen ville jeg brukt lenger tid på prosessen. 

Anonymkode: 0b1f8...791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått opp ca 10 kg fra starten til snart slutten på studietiden, men har tatt tak i det nå og skal ned igjen. Hovedgrunnen er vel at jeg hadde et veldig fysisk aktivt yrke før jeg begynte å studere og var relativt slank, og justerte dessverre ikke matinntaket etter jeg begynte på studiene.

Anonymkode: fdeb8...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned 10 kg. Jeg er 170 høy og veide 47 kg 😬 alt for lite. Men jeg gikk opp etter noen år med jobb, nå er jeg vel nesten 20 kg mer og kunne hatt gått av å gå ned litt 🤭

Anonymkode: 7ed16...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var slank fra før, men vi var fattige studenter så jeg gikk ned 10 kg. Var nede på 52 kg. Litt lite når jeg er 178 høy. Studentene i dag har tydeligvis bedre råd enn det vi hadde tidlig på 90-tallet.

Anonymkode: 0e93a...951

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned i vekt, spesielt nå under korona pga økte matvarepriser og mangel på sideinntekt utenom studielånet. 

Generelt så pleier jeg også å gå ned et par kg i hver eksamensperiode. Da består kostholdet mitt av å kaste i seg frokostblanding for å så vidt stilne sulten og ett varmt måltid midt på dagen som avbrekk fra lesingen. I starten av semesteret pleier jeg derimot å legge på meg litt for da har man tid til å lage god mat og spise snacks om kveldene mens man slapper av 

Anonymkode: eb88b...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt meg stort sett stabil. Var kanskje et par kilo lettere da jeg var ferdig.

Anonymkode: 17635...7bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 3.3.2021 den 22.00):

Studietiden er nok annerledes nå enn da jeg var student for 10 år siden. Da løp jeg fra forelesninger, ekstrajobb til konserter og sammenkomster på kveldstid og var på beina hele tiden. Spiste det jeg ville, men hadde ofte ikke tid til å spise, og var veldig tynn på den tiden. Hadde jeg vært student i dag med fjernundervisning og begrenset sosial moro så hadde jeg nok heller lagt på meg. 

Anonymkode: df624...61d

Yess. Jeg var student or 10 år siden, og er student igjen nå. Er akkurat som du sier, og jeg har selvsagt lagt på meg en god del og :(

Anonymkode: 3299e...860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg var slank fra før, men vi var fattige studenter så jeg gikk ned 10 kg. Var nede på 52 kg. Litt lite når jeg er 178 høy. Studentene i dag har tydeligvis bedre råd enn det vi hadde tidlig på 90-tallet.

Anonymkode: 0e93a...951

Det er jo dyrere å kjøpe sunn mat?

Anonymkode: 1fb36...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studerte på uni i 6 år. Gikk ned 20kg det første året og har holdt meg der siden

Anonymkode: e6e5f...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg studerte for første gang for mange år siden, uten barn og ansvar så var jeg aktiv, var høyt og lavt, trente masse og spiste lite. Gikk ned mye og folk lurte på om jeg hadde blitt syk. Nå når jeg studerer igjen, med barn hjemme, deltidsjobb, digitale studier, lite tid, kjappe middagsløsninger,stress etc, så har jeg gått opp en god del. Har blitt veldig bevisst på det nå, og kommer til å jobbe med å få dem av nå utover vår og sommer. 

Anonymkode: 637f3...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...