Gå til innhold

Tror dere neste sommer, altså 2022 blir tilnærmet normal?


hobbykokken

Anbefalte innlegg

Tror dere det er mulig å feks dra på camping , Hunderfossen, dyreparken o.l med barn på 6 og 1 år? Altså om det er forsvarlig mtp korona og smitte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg håper det, men tror ikke det. Varer fort mange år til dette 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hobbykokken skrev (Akkurat nå):

Tror dere det er mulig å feks dra på camping , Hunderfossen, dyreparken o.l med barn på 6 og 1 år? Altså om det er forsvarlig mtp korona og smitte. 

Ja, det blir helt sikkert mulig nå til sommeren 2021 også vil jeg tro.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tutte skrev (1 minutt siden):

Ja, det blir helt sikkert mulig nå til sommeren 2021 også vil jeg tro.

I år blir det ikke fordi lille er baby. Tenkte mer på om det er sannsynlig at det er forsvarlig å gjøre det neste år, med tanke på at minste er bare 1 år da og ikke har det sterkeste immunforsvaret kanskje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hobbykokken skrev (1 time siden):

Tror dere det er mulig å feks dra på camping , Hunderfossen, dyreparken o.l med barn på 6 og 1 år? Altså om det er forsvarlig mtp korona og smitte. 

Ja det tror jeg. De tingene der kunne en gjøre i fjor også, og de kan nok gjøres i år. Men ja jeg tror ting er tilbake til normalen i løpet av høsten/vinteren i år jeg. Håper hvert fall det. 😜

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hobbykokken skrev (1 time siden):

I år blir det ikke fordi lille er baby. Tenkte mer på om det er sannsynlig at det er forsvarlig å gjøre det neste år, med tanke på at minste er bare 1 år da og ikke har det sterkeste immunforsvaret kanskje..

Ok, da skjønner jeg. Ja, vil nok tro det er tilnærmet normalt neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi satser på 2022, vil ikke risikere å evt. dra med oss smitte til andre deler av landet sommeren 2021. Vi blir jo aldri ferdig med disse tiltakene dersom alle skal drive og reise rundt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper sommeren 2022 blir relativt normal med tanke på tiltak, men det er en sjanse for at tilbudet vil være dårligere, med dyrere overnatting og hotell. Skal bransjen sørge for avstand mellom gjester vil det koste, og hvis reiselivsaktører og flyselskaper har gått under i mellomtiden, eller ikke tør å satse skikkelig ennå, vil det presse prisene opp. En økonomisk hardt rammet befolkning med høy ledighet vil også gjøre markedet mindre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hobbykokken skrev (5 timer siden):

Tror dere det er mulig å feks dra på camping , Hunderfossen, dyreparken o.l med barn på 6 og 1 år? Altså om det er forsvarlig mtp korona og smitte. 

Trolig, altså Spanskesyken varte i ca 3 år før den ble endemisk. Det som imidlertid taler for at det kan ta lengre tid denne gangen er våre strenge restriksjoner. Man stengte ned også under spanskesyken, men ikke så lenge og så inngripende som vi gjør idag. Av den grunn fikk viruset spre seg i langt større grad den gang en nå, og som vi vet må viruset faktisk spres mye for å mutere til en slitsom ufarlig og dominerende variant. Med dette tatt i betraktning vil man kunne argumentere for at dagens pandemi trolig vil vare noe lenger enn spanskesyken. 

Vi har selvsagt vaksiner i dag, men de fungerer mer som variabel enn som konstantledd i denne sammenhengen. Mitt "skudd fra hofta" er at vi iallefall er ferdige med koronapandemien iløpet av 2023.

Endret av Den Sagnsomsuste
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hobbykokken skrev (6 timer siden):

Tror dere det er mulig å feks dra på camping , Hunderfossen, dyreparken o.l med barn på 6 og 1 år? Altså om det er forsvarlig mtp korona og smitte. 

Vi skal det i år. Har allerede bestilt både hytte og park billetter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke godt å si hvordan neste års sommer blir mtp korona dritten. Uff må ta det som det kommer rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rocka69

Normal og normal. Flytrafikken vil ikke nå gamle høyder før tidligst i 2025 (ref diverse flyanalytikere i banker verden over), kanskje så sendt som 2027/2028 med de mulighetene for ruter og samme prisnivå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Umulig å spå. Det kan ha kommet et nytt og farligere virus på markedet, for alt vi vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det står i Verdensbankens dokumenter at restriksjonene varer til 31. mars 2025. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, statlige strenge smittevernstiltak er over innen neste sommer. Det er strenge krav i smittevernloven som gir mulighet til å ha det. Vi begynner snart å nærme oss dit at man må begynne å vurdere lovligheten. 

Men innen neste sommer vil man nok oppleve at vi har en ny normal. Da vil nok først og fremst de økonomiske kostnadene av pandemien komme til syne. Mange flere vil nok måtte holde seg hjemme i ferien, rett og slett fordi de ikke lenger har råd til ferie, og en del steder vil nok stenge. Både i Norge og utenlands. Det blir nok en aha-opplevelse første gang man er ute og reiser igjen. De små koselige restauranter og puber er borte og nedlagt. Det blir helt sikkert også ganske dyrt. Både fordi mange ønsker å ta en tur, men også fordi man prøver å dekke inn gjeld mange steder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...