Gå til innhold

Innafor å invitere halve jenteflokken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jenta mi har bursdag og ønsker å feire dagen sin i bowlinghallen. 

Det er ett stykke dit, og vi har mulighet til å tkjøre to biler. Da har vi plass til 8 barn. I klassen er det 15 jenter. så da får vi invitert halvparten av de 14 jentene (teller ikke med vår datter). Er dette innafor i 3. klasse? 

De som er invitert er ofte på besøk og leker mye med vår datter. De andre har aldri vert på besøk og er lite sammen ellers, så vi splitter ikke en "gjeng" heller.  

Det har vert flere bursdager hvor bare noen av jentene er invitert, så det gjelder ikke bare oss.

Anonymkode: 78451...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fnuggolina

Jeg mener definitivt nei.

På vår skole har de regelen «alle gutter/jenter eller ingen», og det er alle foreldrene veldig glade for. 

Vi bor i Oslo hvor ingen har feiret vanlig bursdag på 1 år pga korona, stusser litt over at man andre steder feirer såpass stort innendørs? 🤷‍♀️

Endret av Fnuggolina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere ikke regel for dette på skolen? 

Anonymkode: a8022...612

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fnuggolina skrev (1 minutt siden):

Jeg mener definitivt nei.

På vår skole har de regelen «alle gutter/jenter eller ingen», og det er alle foreldrene veldig glade for. 

i utgangspunktet enig, men nå har det vert så mange bursdager hvor kun noen av jentene er invitert.. min datter har vert på noen, ikke alle..  å da tenker jeg at det er greit andre veien også?

Anonymkode: 78451...ad1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel ikke innafor på noe vis? Verken å invitere halvparten av jentene eller å feire i en bowlingshall (pandemi). 

Anonymkode: 53a25...787

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har dere ikke regel for dette på skolen? 

Anonymkode: a8022...612

regler på at alle må være invitert om invitasjon skal sendes med fra skolen eneste.

Anonymkode: 78451...ad1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg nok heller ha invitert bare noen få om dere skal gjøre det slik. Max 3 stk tenker jeg.

Anonymkode: ae1f5...a14

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er vel ikke innafor på noe vis? Verken å invitere halvparten av jentene eller å feire i en bowlingshall (pandemi). 

Anonymkode: 53a25...787

hvorfor ikke? mtp. pandemi?

Anonymkode: 78451...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bare for å kommentere: 

Noen på vår skole har gjort det slik, og tenkt at de ikke splitter en gjeng og at det er rettferdig så lenge det er halvparten.
 

Men det er stort sett de samme som ikke bes hver gang. På vår skole er det alle de muslimske jentene, hun med veldig tykke briller som ser så dårlig, hun som er hyperaktiv og kommer med frekke kommentarer og hun stille som ingen egentlig kjenner. 

Anonymkode: ab7ab...f6e

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fnuggolina
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

i utgangspunktet enig, men nå har det vert så mange bursdager hvor kun noen av jentene er invitert.. min datter har vert på noen, ikke alle..  å da tenker jeg at det er greit andre veien også?

Anonymkode: 78451...ad1

Nei.

Jeg tenker selv jeg ikke skal bli en «sånn» uansett hvor mye andre måtte legge opp til ekskludering.

Jeg lærer ungen min at vi skal være inkluderende.

Han hadde nesten tårer i øynene når han skjønte det kanskje ikke ble bursdagsfeiring nå pga korona - og ville gjerne invitere bare 2 av guttene om det ikke var lov med alle. Dette hadde vært innafor mtp smittevern og kohortregler i Oslo. 

Vi forklarte hvorfor det ikke gikk: det er korona, ergo ikke alle. Ikke invitere bare 2, for da er det mange som blir lei seg for å ikke bli invitert. 

Det endte med at vi feiret utendørs med fullt smittevern, egne kopper med navn/ingen flere foreldre/smittevennlig mat/egne godteposer med emballert godteri osv. Det var 12 minusgrader, men ungene storkoste seg. 

Det er alltid andre foreldre som er kjipinger på sånt, men man trenger ikke være det selv. 

Endret av Fnuggolina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Fnuggolina said:

 

Det er alltid andre foreldre som er kjipinger på sånt, men man trenger ikke være det selv. 

Kunne ikke vært mer enig. "De andre gjør det også" er ikke et godt nok argument - gjør heller ditt for alle jentene i klassen. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere virkelig vil gjøre det slik (og bowlinghallen er åpen?! Jeg bor i Oslo, dette høres ut som en alternativ virkelighet), så kan du bruke pandemi som årsak. De nasjonale tiltakene er slik som under, jeg tolker det slik at dere kan ha over ti gjester hjemme hvis det er barn fra samme kohort, men ikke være mer enn ti i offentlig lokale. Sjekk din kommune.

Sosial kontakt

Alle bør begrense sosial kontakt. 
Det oppfordres til å møte andre utendørs, og ikke ha besøk av flere enn 5 gjester i tillegg til de som allerede bor sammen.
Dersom alle gjestene kommer fra samme husstand kan man være flere, men man må likevel ikke være flere enn at man kan holde avstand.
Barn i barnehager og barneskoler kan ha besøk fra egen kohort.

Arrangementer

Arrangementer som samler personer fra ulike kommuner bør utsettes eller avlyses. 
Regler for arrangement:
Maks ti personer på private sammenkomster utenom i eget hjem, som for eksempel en bursdag i leid lokale.
Maks ti personer på innendørs arrangement, likevel 100 personer hvor alle i publikum sitter på faste tilviste plasser.

Osv...

Anonymkode: ebf30...9d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fnuggolina skrev (24 minutter siden):

Jeg mener definitivt nei.

På vår skole har de regelen «alle gutter/jenter eller ingen», og det er alle foreldrene veldig glade for. 

Vi bor i Oslo hvor ingen har feiret vanlig bursdag på 1 år pga korona, stusser litt over at man andre steder feirer såpass stort innendørs? 🤷‍♀️

Det er ikke noe skolen kan bestemme, dessuten så er det kjønnsdiskriminerende.

Barn må få invitere vennene sine uansett hvilket kjønn de er, dette med at alle av samme kjønn i klassen må inviteres er bare tull og det er heller ikke sånn det fungerer senere i livet. Man kan invitere venner utenfor skoletiden, det er ikke nødvendig at alt skal i i regi av skolen.  

Anonymkode: c638f...3f3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis dere virkelig vil gjøre det slik (og bowlinghallen er åpen?! Jeg bor i Oslo, dette høres ut som en alternativ virkelighet), så kan du bruke pandemi som årsak. De nasjonale tiltakene er slik som under, jeg tolker det slik at dere kan ha over ti gjester hjemme hvis det er barn fra samme kohort, men ikke være mer enn ti i offentlig lokale. Sjekk din kommune.

Sosial kontakt

Alle bør begrense sosial kontakt. 
Det oppfordres til å møte andre utendørs, og ikke ha besøk av flere enn 5 gjester i tillegg til de som allerede bor sammen.
Dersom alle gjestene kommer fra samme husstand kan man være flere, men man må likevel ikke være flere enn at man kan holde avstand.
Barn i barnehager og barneskoler kan ha besøk fra egen kohort.

Arrangementer

Arrangementer som samler personer fra ulike kommuner bør utsettes eller avlyses. 
Regler for arrangement:
Maks ti personer på private sammenkomster utenom i eget hjem, som for eksempel en bursdag i leid lokale.
Maks ti personer på innendørs arrangement, likevel 100 personer hvor alle i publikum sitter på faste tilviste plasser.

Osv...

Anonymkode: ebf30...9d3

vi bor laaangt ifra forferdelige oslo.. bowlinghallen er åpen sammen med alt det andre. man kan invitere 10 gjester hem etter våre anbefalinger. 

Anonymkode: 78451...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hei.

Jenta mi har bursdag og ønsker å feire dagen sin i bowlinghallen. 

Det er ett stykke dit, og vi har mulighet til å tkjøre to biler. Da har vi plass til 8 barn. I klassen er det 15 jenter. så da får vi invitert halvparten av de 14 jentene (teller ikke med vår datter). Er dette innafor i 3. klasse? 

De som er invitert er ofte på besøk og leker mye med vår datter. De andre har aldri vert på besøk og er lite sammen ellers, så vi splitter ikke en "gjeng" heller.  

Det har vert flere bursdager hvor bare noen av jentene er invitert, så det gjelder ikke bare oss.

Anonymkode: 78451...ad1

Nei

Det er veldig vondt og ikke bli bedt når man er barn

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...