Gå til innhold

Innafor å invitere halve jenteflokken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei ikke greit.

Ikke bruk kjøring som en unnskyldning. Inviter alle og la det bli opp til hver og en om de ønsker å kjøre dit/gå sammen om transport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

i utgangspunktet enig, men nå har det vert så mange bursdager hvor kun noen av jentene er invitert.. min datter har vert på noen, ikke alle..  å da tenker jeg at det er greit andre veien også?

Anonymkode: 78451...ad1

Men det kan jo være at det er noen som aldri blir invitert, og det er ikke greit. Så med mindre du vet at de blir invitert noenlunde likt, så ville ikke jeg gjort det sånn. Da ville jeg invitert alle. 

Men er det greit med tanke på korona der du bor, i forhold til å invitere flere? 

Anonymkode: 3f9a2...d31

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det plass i bilen det står på, så hør om noen andre foreldre kan være med å kjøre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fone skrev (3 minutter siden):

Er det plass i bilen det står på, så hør om noen andre foreldre kan være med å kjøre. 

det står på både plass og kostnaden.. halve prisen med halve jenteflokken

Anonymkode: 78451...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

det står på både plass og kostnaden.. halve prisen med halve jenteflokken

Anonymkode: 78451...ad1

Dersom det står på økonomi tenker jeg det er bedre å ha det hjemme og så invitere alle. Så kanskje ta jenta med på bowling ved en annen anledning uten alle de andre? 

Anonymkode: 3f9a2...d31

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dersom det står på økonomi tenker jeg det er bedre å ha det hjemme og så invitere alle. Så kanskje ta jenta med på bowling ved en annen anledning uten alle de andre? 

Anonymkode: 3f9a2...d31

Dersom det er innenfor med tanke på korona selvfølgelig. Eventuelt ha det utendørs? 

Anonymkode: 3f9a2...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er ikke noe skolen kan bestemme, dessuten så er det kjønnsdiskriminerende.

Barn må få invitere vennene sine uansett hvilket kjønn de er, dette med at alle av samme kjønn i klassen må inviteres er bare tull og det er heller ikke sånn det fungerer senere i livet. Man kan invitere venner utenfor skoletiden, det er ikke nødvendig at alt skal i i regi av skolen.  

Anonymkode: c638f...3f3

Men gurimalla. Det handler ikke om "Regi av skolen" - dette er en enighet mellom foreldrene på skolen, og gjerne en veiledning fra skolen for å unngå konflikter - dette har skolen LANG erfaring i å se hva som fungerer og ikke. 

Anonymkode: a57a5...826

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville absolutt ikke dratt på bowling i en pandemi. Alle fingrene oppi de kulene? Skjønner ikke helt smittevernsperspektivet...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville invitert med to stykker. Som flere sier, blir det greit å invitere halvparten og det er mange som gjør det, så er det gjerne noen som aldri blir bedt. Ikke greit. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

i utgangspunktet enig, men nå har det vert så mange bursdager hvor kun noen av jentene er invitert.. min datter har vert på noen, ikke alle..  å da tenker jeg at det er greit andre veien også?

Anonymkode: 78451...ad1

Sykt kjipt for den ène jakta som faller uten for alle de naturlige gjengene da... hun blir jo aldri bedt noe sted..

Av prinsipp, så be alle! Bare å spørre om noen av de andre foreldrene kan bli med som sjåfør..

Anonymkode: 7be7f...d96

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativet må bli å invitere med kun to jenter på bowling. Slik at brorparten ikke er bedt..

Anonymkode: 7be7f...d96

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dersom det står på økonomi tenker jeg det er bedre å ha det hjemme og så invitere alle. Så kanskje ta jenta med på bowling ved en annen anledning uten alle de andre? 

Anonymkode: 3f9a2...d31

haha.. bedre å invitere dobbelt så mange hjem fremfor halvparten i bowlinghallen i disse pandemitider. 

Anonymkode: 78451...ad1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sett bort fra koronarestriksjoner er det uproblematisk så lenge invitasjonene ikke blir delt ut på skolen i  skoletida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

haha.. bedre å invitere dobbelt så mange hjem fremfor halvparten i bowlinghallen i disse pandemitider. 

Anonymkode: 78451...ad1

Smittevern er en ting å ta i betraktning, men man skal ikke spøke med utestenging heller. Så lenge det er innenfor koronareglementet så tenker jeg at å invitere alle jentene hjemme er bedre. De kan jo vurdere å være utendørs også. 

Anonymkode: 3f9a2...d31

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke at det er noe i veien med å dra i bowlinghallen. Her hvor vi bor er alt åpent. Barna merker knapt at det er en pandemi, så det er stor forskjell på hvor i landet man bor. Føler med dere i Oslo. MEN jeg synes ikke det er greit å ekskludere noen. Enten alle eller ingen! Det pleier å være klare regler på slikt, og om det ikke er det, ville jeg vært et godt eksempel likevel og invitert alle. 

Anonymkode: 92092...9bf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde gjort det. Var sånn når jeg var liten, ingen sure miner for det. Var gammel nok til å forstå at jeg ble invitert fordi vi var venner, og ikke invitert fordi vi ikke var nære venner. Aldri vært noe problem. Hadde aldri villet tvinge ungen min til å feire bursdag med noen hun ikke er venn med, hva om jeg måtte invitert kollegaer som jeg haater på bursdagen min? Hadde vært bare dritt. Bør ikke være noe problem i det hele tatt, synes barn har godt av å lære seg at det ikke er naturlig å bli invitert i bursdag til noen man ikke har noen omgang med på fritiden eller på skolen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Flamme said:

Jeg hadde gjort det. Var sånn når jeg var liten, ingen sure miner for det.  

Tror du ja, men hvis bursdager blir arrangert slik er det noen som aldri blir invitert og det er utrolig sårt. Det koster så lite å være inkluderende. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får løse det ved å ha oppmøte i bowlinghallen da, så slipper dere å utelate halvparten av jentene!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristin70 skrev (2 minutter siden):

Tror du ja, men hvis bursdager blir arrangert slik er det noen som aldri blir invitert og det er utrolig sårt. Det koster så lite å være inkluderende. 

det koster oss minst 1500 kroner faktisk..  

Anonymkode: 78451...ad1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...