AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #1 Del Skrevet 28. februar 2021 Jeg lå i ca 60-70 kilometer i timen så løp det plutselig en elg ut i veien og jeg bremset det jeg kunne og prøvde å svinge vekk fra den men mistet kontrollen på bilen da det var glatt på veien. Jeg har 60% bonus og er redd jeg nå mister en del bonus men har lest at man ikke mister bonus at å kjøre på dyr og kun halv egenandel, men gjelder dette også ved å ha kjørt ut av veien og et stykke ut i grøfta/skogen pga elgen? Bilen er svært mye skadet, hadde kanskje 50 kilometer i timen når jeg kjørte ut men er ikke helt sikker, var hvertfall fort da jeg ikke fikk bremset på det glatte føret. Har dårlig økonomi og er helt på grensen som det er nå med at det går rundt, så med både egenandel og dyrere forsikring er jeg redd dette ikke går lenger og at jeg må selge bilen til fordel for en billigere en og uten kasko. Har Nemi forsikring og tror de har 30% bonustap om de ikke har endret på det det siste 1,5 året. Jeg valgte de for at de var billigst for meg og at jeg alltid har kjørt rolig og forsiktig for å unngå ulykker, men ser nå at det kanskje hadde vært lurt med litt dyrere forsikring og maks 10% bonus? Blir dårlig av dette har nesten ikke sovet i natt, redd dette ikke går rundt 😫 Anonymkode: d5d13...88d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aintnofun Skrevet 28. februar 2021 #2 Del Skrevet 28. februar 2021 Det ordner seg uansett. Ta det med ro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #3 Del Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg lå i ca 60-70 kilometer i timen så løp det plutselig en elg ut i veien og jeg bremset det jeg kunne og prøvde å svinge vekk fra den men mistet kontrollen på bilen da det var glatt på veien. Jeg har 60% bonus og er redd jeg nå mister en del bonus men har lest at man ikke mister bonus at å kjøre på dyr og kun halv egenandel, men gjelder dette også ved å ha kjørt ut av veien og et stykke ut i grøfta/skogen pga elgen? Bilen er svært mye skadet, hadde kanskje 50 kilometer i timen når jeg kjørte ut men er ikke helt sikker, var hvertfall fort da jeg ikke fikk bremset på det glatte føret. Har dårlig økonomi og er helt på grensen som det er nå med at det går rundt, så med både egenandel og dyrere forsikring er jeg redd dette ikke går lenger og at jeg må selge bilen til fordel for en billigere en og uten kasko. Har Nemi forsikring og tror de har 30% bonustap om de ikke har endret på det det siste 1,5 året. Jeg valgte de for at de var billigst for meg og at jeg alltid har kjørt rolig og forsiktig for å unngå ulykker, men ser nå at det kanskje hadde vært lurt med litt dyrere forsikring og maks 10% bonus? Blir dårlig av dette har nesten ikke sovet i natt, redd dette ikke går rundt 😫 Anonymkode: d5d13...88d Sånn er det under kapitalisme. Folk flest får dårligere og dårligere råd, i mens noen få, veldig få, får ekstremt god råd. Se på bil som forbruksvare. Ikke ha en bil som er nyere enn 10 år gammel. Ha kun ansvarsforsikring. Det er det billigste. Men selv om det er kjedelig 😞 at det har gått som det har gått, så du? Glad for at du kom fra det uten en skramme! Anonymkode: 67592...480 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #4 Del Skrevet 28. februar 2021 Aintnofun skrev (12 minutter siden): Det ordner seg uansett. Ta det med ro. Jeg håper det AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Sånn er det under kapitalisme. Folk flest får dårligere og dårligere råd, i mens noen få, veldig få, får ekstremt god råd. Se på bil som forbruksvare. Ikke ha en bil som er nyere enn 10 år gammel. Ha kun ansvarsforsikring. Det er det billigste. Men selv om det er kjedelig 😞 at det har gått som det har gått, så du? Glad for at du kom fra det uten en skramme! Anonymkode: 67592...480 Det blir nok en veldig gammel og billig bil hvis dette ikke går som vilt påkjørsel med halv egenandel og ikke noe bonus. Ja jeg er såklart glad for at jeg klarte meg uten skade og at også elgen klarte seg, men bittert om dette ikke blir regnet som ulykke pga vilt Anonymkode: d5d13...88d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 28. februar 2021 #5 Del Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Jeg lå i ca 60-70 kilometer i timen så løp det plutselig en elg ut i veien og jeg bremset det jeg kunne og prøvde å svinge vekk fra den men mistet kontrollen på bilen da det var glatt på veien. Jeg har 60% bonus og er redd jeg nå mister en del bonus men har lest at man ikke mister bonus at å kjøre på dyr og kun halv egenandel, men gjelder dette også ved å ha kjørt ut av veien og et stykke ut i grøfta/skogen pga elgen? Bilen er svært mye skadet, hadde kanskje 50 kilometer i timen når jeg kjørte ut men er ikke helt sikker, var hvertfall fort da jeg ikke fikk bremset på det glatte føret. Har dårlig økonomi og er helt på grensen som det er nå med at det går rundt, så med både egenandel og dyrere forsikring er jeg redd dette ikke går lenger og at jeg må selge bilen til fordel for en billigere en og uten kasko. Har Nemi forsikring og tror de har 30% bonustap om de ikke har endret på det det siste 1,5 året. Jeg valgte de for at de var billigst for meg og at jeg alltid har kjørt rolig og forsiktig for å unngå ulykker, men ser nå at det kanskje hadde vært lurt med litt dyrere forsikring og maks 10% bonus? Blir dårlig av dette har nesten ikke sovet i natt, redd dette ikke går rundt 😫 Anonymkode: d5d13...88d Ble elgen skadet? Om den ble det, er det viktig at du melder fra til politiet, slik at de igjen varsler viltnemnd, slik at det er opprettet en sak på det. Når det er gjort, og du skal ha reparert bilen, blir saken hos forsikringselskapet koblet opp mot politiet og du betaler ikke noe for skaden(muligens egenandel), men du får ikke bonustap. Dette ble sagt på generelt grunnlag jeg hørte på radio en gang i fjor høst. Før var det andre regler som gjalt, men det ble misbrukt til de grader. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #6 Del Skrevet 28. februar 2021 tdm900 skrev (23 minutter siden): Ble elgen skadet? Om den ble det, er det viktig at du melder fra til politiet, slik at de igjen varsler viltnemnd, slik at det er opprettet en sak på det. Når det er gjort, og du skal ha reparert bilen, blir saken hos forsikringselskapet koblet opp mot politiet og du betaler ikke noe for skaden(muligens egenandel), men du får ikke bonustap. Dette ble sagt på generelt grunnlag jeg hørte på radio en gang i fjor høst. Før var det andre regler som gjalt, men det ble misbrukt til de grader. Nei jeg traff den ikke, hadde jeg truffet den hadde dette etter all sannsynlighet ikke blitt bonustap og full egenandel. Jeg er usikker på om det dekkes når det helt klart er utforkjøring pga elg istedenfor å kjøre på den. Derfor har jeg ikke kontaktet politiet men ble hentet av viking og sendt på verksted, mer vet jeg ikke før forsikringen åpner i morgen Anonymkode: d5d13...88d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #7 Del Skrevet 28. februar 2021 Jeg tror du burde tatt kontakt med politiet. Var det snø der du kjørte ut? Ble det spor i veien av bråbremsingen din? Dersom det ikke er spor etter elg så vet jo ikke forsikringsselskapet at du kjørte ut pga elg og vil kanskje ikke gi deg fordelen av tvil. Men jeg vet ikke. Jeg hadde uansett dratt tilbake til ulykkesstedet og sett etter spor og prøvd å dokumentere det som har skjedd. Anonymkode: bc2ac...7ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #8 Del Skrevet 28. februar 2021 Skal forsikringen dekke dette måtte du: 1) Melde fra til Politiet som melder fra til Viltnemda 2) Få kopier av Politiet på at det faktisk var elg (Viltnemda ser på spor etc, Politiet på bremsespor etc) og sende til selskapet Ellers kan jo alle påstå dette Anonymkode: 3f310...13e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #9 Del Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Skal forsikringen dekke dette måtte du: 1) Melde fra til Politiet som melder fra til Viltnemda 2) Få kopier av Politiet på at det faktisk var elg (Viltnemda ser på spor etc, Politiet på bremsespor etc) og sende til selskapet Ellers kan jo alle påstå dette Anonymkode: 3f310...13e Kan jeg gjøre dette nå eller er det for sent? Trodde ikke jeg burde det når jeg ikke traff elgen Anonymkode: d5d13...88d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #10 Del Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Kan jeg gjøre dette nå eller er det for sent? Trodde ikke jeg burde det når jeg ikke traff elgen Anonymkode: d5d13...88d Du skulle varslet politiet umiddelbart etter utforkjøringen selv om det ikke var personskade, dette er for at de kan skrive rapport som gjør ting mye lettere for deg i forhold til forsikringsselskapet. Nå er det trolig for sent. Anonymkode: 3e110...8e0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #11 Del Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Du skulle varslet politiet umiddelbart etter utforkjøringen selv om det ikke var personskade, dette er for at de kan skrive rapport som gjør ting mye lettere for deg i forhold til forsikringsselskapet. Nå er det trolig for sent. Anonymkode: 3e110...8e0 Hun kan ikke skylde på at hun var i sjokk over utforkjøringen og hele hendelsen da, og ikke tenkte helt klart da hun bare dro fra stedet, lettet over å være i live? Hun kan jo ta med politiet og vise dem sporene etc. Det er sikkert spor etter både elg og bil i grøften der, om det da ikke har snødd og blåst veldig mye siden det skjedde. Anonymkode: 75da6...665 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #12 Del Skrevet 28. februar 2021 Hadde du barnestoler i bilen må disse byttes. Du får nye på forsikringen. Anonymkode: dad22...bbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #13 Del Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Hun kan ikke skylde på at hun var i sjokk over utforkjøringen og hele hendelsen da, og ikke tenkte helt klart da hun bare dro fra stedet, lettet over å være i live? Hun kan jo ta med politiet og vise dem sporene etc. Det er sikkert spor etter både elg og bil i grøften der, om det da ikke har snødd og blåst veldig mye siden det skjedde. Anonymkode: 75da6...665 Jeg ringte politiet i kveld men de hadde ikke ressurser til å bli med å se på det. Men de sa om det skjer en gang til skal jeg ringe de med en gang så de får det registrert og testet for promillekjøring. De sa på generelt grunnlag så trodde de ikke at det nå blir registrert som vilt ulykke men en ordinær utforkjøring med vanlig bonustap og egenandel pga det ikke foreligger bevis. AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Hadde du barnestoler i bilen må disse byttes. Du får nye på forsikringen. Anonymkode: dad22...bbe Takk for informasjon, men jeg har ikke det Anonymkode: d5d13...88d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå