Gå til innhold

Vegansk konfirmasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Til høsten skal sønnen vår konfirmeres. Vi er veganere (ideologisk og sunnhetsmessig). Jeg ser meg rett og slett ikke mål på å servere verken kjøtt eller fisk da det strider mot alt vi står for. 
Men jeg sliter litt med menyen. Har tenkt å servere nøttestek med grønnsaker og poteter, vegansk moussaka samt salat. 
Hva tenker dere ikke-veganere om det? Noe dere kunne spist? Eventuelt noen som har andre forslag? 
 

Anonymkode: b8b84...1e2

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kunne godt spist det. Er veganske kaker gode? Kaker er viktige i konfirmasjon :) 

Anonymkode: 8c44d...11e

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, min familie er også vegan. Vi serverte veganske burgere til min datters konfirmasjon og de var veldig populære blandt gjestene

Anonymkode: b3fd9...f5c

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kunne godt spist det. Er veganske kaker gode? Kaker er viktige i konfirmasjon :) 

Anonymkode: 8c44d...11e

Har tenkt å servere litt forskjellige raw kaker samt ei vegansk gulrotkake. 
Kaker er viktige - det har du helt rett i. 

Anonymkode: b8b84...1e2

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

hei, min familie er også vegan. Vi serverte veganske burgere til min datters konfirmasjon og de var veldig populære blandt gjestene

Anonymkode: b3fd9...f5c

Bønneburgere er knallgodt. Takk for at du minnet meg på det! 

Anonymkode: b8b84...1e2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde spist😊 spiser/smaker det neste så lenge der henger på greip og ikke er noe sjukt nasty🙊

Anonymkode: 8b3df...a80

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde droppet nøttestek, bare fordi det julemat.

Anonymkode: 8f822...19c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hadde droppet nøttestek, bare fordi det julemat.

Anonymkode: 8f822...19c

er.

Ellers så ser menyen bra ut,

Anonymkode: 8f822...19c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

er.

Ellers så ser menyen bra ut,

Anonymkode: 8f822...19c

Erstatte nøttesteken med bønneburgere heller? 

Anonymkode: b8b84...1e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Erstatte nøttesteken med bønneburgere heller? 

Anonymkode: b8b84...1e2

Ja, det hadde gått.

Anonymkode: 8f822...19c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Har tenkt å servere litt forskjellige raw kaker samt ei vegansk gulrotkake. 
Kaker er viktige - det har du helt rett i. 

Anonymkode: b8b84...1e2

Pass på at du ikke har bare raw kaker eller mat, ikke alle som er glad raw food.

Anonymkode: 8f822...19c

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Til høsten skal sønnen vår konfirmeres. Vi er veganere (ideologisk og sunnhetsmessig). Jeg ser meg rett og slett ikke mål på å servere verken kjøtt eller fisk da det strider mot alt vi står for. 
Men jeg sliter litt med menyen. Har tenkt å servere nøttestek med grønnsaker og poteter, vegansk moussaka samt salat. 
Hva tenker dere ikke-veganere om det? Noe dere kunne spist? Eventuelt noen som har andre forslag? 
 

Anonymkode: b8b84...1e2

For meg, som spiser kjøtt, er dette triste greier. Hadde nok pirket litt i det for å være hyggelig, men ville nok spist noe annet etterpå. 

Kan jo gi beskjed til de som spiser kjøtt at det er lov å ta med noe medbrakt - på samme måte man gjerne gjør til veganere? Da slipper dere misfornøyde gjester og dere kan lage mat som dere ønsker?

Endret av Grandidosa83
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grandidosa83 skrev (Akkurat nå):

For meg, som spiser kjøtt, er dette triste greier. Hadde nok pirket litt i det for å være hyggelig, men hadde nok spist noe annet etterpå. 

Kan jo gi beskjed til de som spiser kjøtt at det er lov å ta med noe medbrakt - på samme måte man gjerne gjør til veganere? Da slipper dere misfornøyde gjester og dere kan lage mat som dere ønsker?

Nei, vi ønsker ikke at noen spiser dyr i konfirmasjonen. Derfor jeg ønsker en så bred meny som mulig slik at alle kan bli mette og fornøyde 🙂 

Anonymkode: b8b84...1e2

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, vi ønsker ikke at noen spiser dyr i konfirmasjonen. Derfor jeg ønsker en så bred meny som mulig slik at alle kan bli mette og fornøyde 🙂 

Anonymkode: b8b84...1e2

Hva med også brød, smør og pålegg?

Jeg hadde en kjempe god avokado sandwitch idag med rødbet hummus!

Anonymkode: 8f822...19c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, vi ønsker ikke at noen spiser dyr i konfirmasjonen. Derfor jeg ønsker en så bred meny som mulig slik at alle kan bli mette og fornøyde 🙂 

Anonymkode: b8b84...1e2

Jeg hadde aldri vært fornøyd uten at det var noe kjøtt på menyen... Du spiser ikke kjøtt, men kan du ikke la andre spise kjøtt? Ikke ta med seg en gang? Du trenger vel ikke å presse livssynet ditt på andre på den måten?

Anonymkode: f18d0...0ba

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ts jeg skal droppe å svare de andre, foreslår du gjør det samme, så du det siste forslaget mitt?

Hva synes du?

Anonymkode: 8f822...19c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva med også brød, smør og pålegg?

Jeg hadde en kjempe god avokado sandwitch idag med rødbet hummus!

Anonymkode: 8f822...19c

.

Anonymkode: 8f822...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde aldri vært fornøyd uten at det var noe kjøtt på menyen... Du spiser ikke kjøtt, men kan du ikke la andre spise kjøtt? Ikke ta med seg en gang? Du trenger vel ikke å presse livssynet ditt på andre på den måten?

Anonymkode: f18d0...0ba

Man kan ikke få viljen sin hver gang. Vi ønsker å ha menyen helt fri for kjøtt og fisk. Det er av ideologiske grunner, dyrehelse, miljøhensyn m.m. Vi verken spiser eller serverer slakt

Anonymkode: b8b84...1e2

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg hadde aldri vært fornøyd uten at det var noe kjøtt på menyen... Du spiser ikke kjøtt, men kan du ikke la andre spise kjøtt? Ikke ta med seg en gang? Du trenger vel ikke å presse livssynet ditt på andre på den måten?

Anonymkode: f18d0...0ba

Slutt a...jeg er ikke veganer, men ser ikke problemet? Dere fest, deres mat, hvis det ikke passer deg, drit å komme 😊👍

Anonymkode: b02a1...135

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...