Gå til innhold

Full på jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror dette er veldig vanlig i yngre år. Jobber innen helse og har kommet lettere bedugget noen ganger på tidligvakt søndag morgen i mine yngre år. Nå orker jeg ikke alkohol før jobb. Hentet en ung kollega i sommer før tidligvakt søndag morgen,hun hadde vært på nach til 4.30 og skulle på dobbelvakt 7.30. Hun klarte seg overraskende bra,men glad det ikke var meg😅😂

Anonymkode: e4e81...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne åtte-timers-"regelen" er misvisende. Hvert menneske metaboliserer alkohol ulikt, og det er flere faktorer som spiller inn. Derfor bør det heller innføres en tolv-timers-regel. Selv om man føler seg aldri så edru, så kan man fortsatt ha restalkohol i blodet etter åtte timer. 

Jeg har som grunnregel at jeg ikke drikker hvis jeg skal gjøre noe som krever konsentrasjon og oppmerksomhet fra min side neste dag - jobb, bruk av motoriserte fartøy, møter, osv. I tillegg avstår jeg fra alkohol hvis jeg skal møte barn i en sosial setting, f.eks. besøke venner som har barn. 

Anonymkode: a9a55...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har noen ganger  slukt innpå alkohol og stoppet 8 timer før jobb i god tro at jeg da har mitt på det tørre. Men allikevel følt meg påvirket når jeg har kommet på jobb..

Anonymkode: 4ae58...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...