Gå til innhold

Full på jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor går grensa? Har mange ganger hatt en fuktig kveld dagen før kveldsvakt (helsepersonell).. Drukket vin uhemmet og spist kjeks i den viten at jeg skal på jobb rundt kl 15 dagen derpå. Har alltid våknet i rimelig tid og kommet meg på jobb og ikke følt noe ubehag. I jula drakk jeg litt før jeg skulle på dagvakt dagen etterpå, følte meg litt groggy de første timene på jobb men ikke mer enn jeg fikk gjort jobben min. Overholdt også pliktmessig avhold 8 timer før arbeid.. Uansett, hva er ok? Følger man reglene kan man jo styrte en liter brennevin bare man gjør det 8 timer før jobb? 

Anonymkode: 4ae58...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har oppriktig følt at jeg kanskje er på grensa, så kjør debatt!

Anonymkode: 4ae58...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kommet på jobb fryktelig fyllesyk, hadde egentlig ikke forundret meg om jeg fremdeles hadde grei promille....

Men jeg var 18 år, og gav egentlig litt faen. Er vel ingen som sjanser på sånt i voksen alder. 

Anonymkode: f05f3...ebd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har kommet på jobb fryktelig fyllesyk, hadde egentlig ikke forundret meg om jeg fremdeles hadde grei promille....

Men jeg var 18 år, og gav egentlig litt faen. Er vel ingen som sjanser på sånt i voksen alder. 

Anonymkode: f05f3...ebd

Ps; jobbet ikke i helsa selvsagt, jobba i butikk. 

Anonymkode: f05f3...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvor går grensa? Har mange ganger hatt en fuktig kveld dagen før kveldsvakt (helsepersonell).. Drukket vin uhemmet og spist kjeks i den viten at jeg skal på jobb rundt kl 15 dagen derpå. Har alltid våknet i rimelig tid og kommet meg på jobb og ikke følt noe ubehag. I jula drakk jeg litt før jeg skulle på dagvakt dagen etterpå, følte meg litt groggy de første timene på jobb men ikke mer enn jeg fikk gjort jobben min. Overholdt også pliktmessig avhold 8 timer før arbeid.. Uansett, hva er ok? Følger man reglene kan man jo styrte en liter brennevin bare man gjør det 8 timer før jobb? 

Anonymkode: 4ae58...e36

Ser ikke hva problemet er med det egentlig så lenge du fungerer på jobben

Anonymkode: b4b1a...167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ser ikke hva problemet er med det egentlig så lenge du fungerer på jobben

Anonymkode: b4b1a...167

Forsent 😁

Anonymkode: b211b...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok jeg bare har kjent på at jeg innimellom har dratt det for langt dagen før, også kommer man på jobb, klistrer på seg smilet for alle kollegaer og gjør jobben sin uten så mye "futt" og overskudd som man pleier å ha.. de aner ikke hvilket eventyr det var dagen før...

Anonymkode: 4ae58...e36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har jeg gjort så alt for mye. Ganske sikker jeg hadde promille flere av gangene da jeg var lærling.. gikk direkte fra nach til dagvakt. Gjør ikke sånt nå lenger. Nå går grensa på å drikke kun før kveldsvakt, ikke før dagvakt, som jeg gjort veldig mye før. 

Anonymkode: 05a58...8c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som om en som jobber i helse ikke vet dette allerede og så trenger å spørre på ett diskusjonsforum😂 Nice try. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Forsent 😁

Anonymkode: b211b...72f

Forsent med hva?

Anonymkode: b4b1a...167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker aldri dagen før jeg skal noe spesielt (feks jobb) 

Anonymkode: 5b7f4...cc2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunne feste ganske heftig før kveldsvakt i mine yngre dager (sykepleier) F.eks første nyttårsdag var jeg ganske bakfull en gang. Det gikk ikke utover pasientene.

Anonymkode: 65a97...c45

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle "bare ta et pr drammer" en kveld, men endte opp med at jeg dro rett fra nach til jobb. Ble dårlig mens jeg var på jobb, og kunne reise hjem. Sjefen skulle bare visst hvorfor jeg var dårlig :s Var 20 altså. Ung og dum 

Anonymkode: f21f3...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har drukket mange ganger dagen før kveldsvakt. Det er da ikke noe problem. Jeg er jo edru igjen før jeg kjører til jobb. Jeg vil si grensa går ved kjørbar. Hvis man ikke er kjørbar, så er man ikke jobbebar. Om jeg hadde tatt meg et glass vin kl 19 og så gått på jobb kl 22, så hadde det vært helt greit. Man må ikke være edru i 8 timer før, etter min mening.

Og man skal kunne jobbe som normalt. Jeg blir ALDRI dårlig dagen derpå, så det er aldri et problem for meg.

Anonymkode: d20ac...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er 8- timersregelen. Men og en regel om at man ikke skal være påvirket av rusmidler. Ved høyt inntak er det ikke garantert at du er promillefri etter 8 timer. Jeg går ikke på jobb viss jeg ikke ville kjørt bil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har drukket mange ganger før kveldsvakt dagen etter. Det ser jeg ikke noe problem i. Jeg blir jo edru igjen før vakten starter. Jeg pleier generelt ikke å drikke før dagvakt, men jeg kan fint ta meg en øl eller et vinglass til maten. Det gjør jo heller ingenting. 

Mye fjolleri i denne tråden, men det er faktisk et helt legitimt spørsmål å stille. Nå er det jo også slik at alkoholproblemer ikke begrenser seg til de som ikke er helsepersonell. 

Anonymkode: 23bd3...6be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.2.2021 den 2.33):

Sånn har jeg gjort så alt for mye. Ganske sikker jeg hadde promille flere av gangene da jeg var lærling.. gikk direkte fra nach til dagvakt. Gjør ikke sånt nå lenger. Nå går grensa på å drikke kun før kveldsvakt, ikke før dagvakt, som jeg gjort veldig mye før. 

Anonymkode: 05a58...8c9

det DER er skills- når en klarer å gå fra nach til dagvakt 😆 umulig å forstå at en klarte det, og en forstår at en er blitt voksen nå som det virker helt uforståelig :)

Anonymkode: 7bee8...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.2.2021 den 2.19):

Ps; jobbet ikke i helsa selvsagt, jobba i butikk. 

Anonymkode: f05f3...ebd

Jeg gjorde også dette. I tredveårene 😄

Anonymkode: dda6d...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...