Gå til innhold

Jobbe for Color Line - noen som vet?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg kunne tenke meg å komme inn i selskapet etterhvert, muligens prøve en jobb til sjøs og etterhvert.

Men sånn i første omgang kunne jeg tenke meg en deltidjobb på land..

Hvordan er det å få seg en jobb i skranken på terminalen eller lignende?

Er det noen som har noen ideer rundt dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du tatt en kikk på ColorLine sine websider? De pleier iallefall å lyse ut sommervikariater der når de har noe ledig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_trådstarter_*

Ja, jeg har sett på stillingsannonsene på CL sine sider. Til sommeren igjen utlyses nok relevante stillinger for meg, men ikke så mye nå.

Altså nå, i høst/vinter/vår, da kunne jeg tenke meg en jobb på terminalbygget.

Som f.eks i skranken ved kundemottaket eller lignende.

Jeg tar forøvrig en økonomisk utdannelse nå, men ikke ferdig.

Så kunne jeg evnt tenke meg å få en enda mer relevant stilling innen selskapet når jeg er ferdig med utdannelsen, evnt prøve å jobbe på sjøen etterpå.

Ombord tenker jeg at det må jo være noe med det administrative å gjøre, alt fra en assistentstilling innen personalledelse, resespsjon f.eks.

Takker for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har sett på stillingsannonsene på CL sine sider. Til sommeren igjen utlyses nok relevante stillinger for meg, men ikke så mye nå.

Altså nå, i høst/vinter/vår, da kunne jeg tenke meg en jobb på terminalbygget.

Som f.eks i skranken ved kundemottaket eller lignende.

Jeg tar forøvrig en økonomisk utdannelse nå, men ikke ferdig.

Så kunne jeg evnt tenke meg å få en enda mer relevant stilling innen selskapet når jeg er ferdig med utdannelsen, evnt prøve å jobbe på sjøen etterpå.

Ombord tenker jeg at det må jo være noe med det administrative å gjøre, alt fra en assistentstilling innen personalledelse, resespsjon f.eks.

Takker for svar:)

Personalledelse ombord er ulike stilinger. Det går på hvert departement.

Eks. dekk, så er det overstyr som har ledelse. catering er det stuert, resturant, så er det hovmester/restr.sjef.

Uansett om du får jobb i resepsjon eller annen relevant stilling, så må du ha en del kurs.

Det er sikerhetskurs, førstehjelp,passasjer/krisehåndtering for å nevne noe.

Color søker stadig etter folk- De med rette grunnlaget/utd, står høyt i kurs hos de.

prøv å søk selv uten at de trenger folk.

mange som har fått jobb på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personalledelse ombord er ulike stilinger. Det går på hvert departement.

Eks. dekk, så er det overstyr som har ledelse. catering er det stuert, resturant, så er det hovmester/restr.sjef.

Uansett om du får jobb i resepsjon eller annen relevant stilling, så må du ha en del kurs.

Det er sikerhetskurs, førstehjelp,passasjer/krisehåndtering for å nevne noe.

Color søker stadig etter folk- De med rette grunnlaget/utd, står høyt i kurs hos de.

prøv å søk selv uten at de trenger folk.

mange som har fått jobb på den måten.

Takk for svar!

Jobber du selv i selskapet/på sjøen?

Hvordan tror du mulighetene er for å få jobb på land/terminalen, og i så fall hvilke stilling kunne man da prøve å få ombord etterhvert? med da evnt erfaring fra land pluss en bachelorgrad i Øk/Ad.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar!

Jobber du selv i selskapet/på sjøen?

Hvordan tror du mulighetene er for å få jobb på land/terminalen, og i så fall hvilke stilling kunne man da prøve å få ombord etterhvert? med da evnt erfaring fra land pluss en bachelorgrad i Øk/Ad.

:)

Ikke i CL,men jeg er på sjøen. Noe jeg har vert i mange år. Nå er det ulik fart jeg er i, i forhold til Color.

Jerg har villet sendt en søknad til Color med dine data. de oppbevarer søknad i et halvt år.

Vil tro de har bruk for dine kunnskaper ombord også.

Color er alltid på jakt etter flinke folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hurtigrutene kan man iallefall sende inn en "åpen søknad" via websidene deres som så blir lagt i en søkerpool, kanskje ColorLine og har noe slikt.

Nå har de fleste rederier vikarlister som er lengere enn lengst å plukke av dersom de trenger folk, men man vet jo ikke før man prøver. Kan jo hende de har behov for en med akkurat dine kvalifikasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_trådstarter_*

Takker for svar!

Vet dere hva slags kvalifikasjoner man trenger for å få en jobb på land da? f.eks på terminalen?

Det burde da være et pluss å ha jobbet der, viss man senere vil jobbe på et av skipene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar!

Vet dere hva slags kvalifikasjoner man trenger for å få en jobb på land da? f.eks på terminalen?

Det burde da være et pluss å ha jobbet der, viss man senere vil jobbe på et av skipene?

plusset er jo selvsagt at du allerede er i rederiet,men om akkurat dine kunnskaper på land kan nyttigjøres ombord?

SEND EN ÅPEN SØKNAD TIL COLOR DU.

dE TRENGER OFTE VIKARER I HELGER OGSÅ PÅ TERMINALEN. oM DU GÅR SKOLE NÅ, SÅ KAN DET VÆRE INNGANGSPORTEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

?

SEND EN ÅPEN SØKNAD TIL COLOR DU.

dE TRENGER OFTE VIKARER I HELGER OGSÅ PÅ TERMINALEN. oM DU GÅR SKOLE NÅ, SÅ KAN DET VÆRE INNGANGSPORTEN

Enig. Får du først foten innenfor så kan det fort tulle på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Hei,hvem vet hvordan får der jobb? Jeg studerer for reiseliv og vil gjerne finne jobb der. Jeg så på internettside at de trenger bare maskinister. Har de i Larvik sånne kurses? eller i Skien? Hvor kan jeg finne denne informasjonen på nettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det siste jeg leste om Color Line og bemanning var dette.

Ser ut som det ikke er rette tiden å søke jobb i det rederiet, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...