Gå til innhold

Reise til utlandet i sommer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det ikke kjedelig å reise når de fleste attraksjoner og restauranter er stengt? 

Anonymkode: 5a98b...325

Hele Europa var da åpent sist sommer/høst. Besøkte  selv 5 land, var helt super stemning. 

Anonymkode: b6cbb...dad

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg synes det er stressende å tenke hele tiden "Gjør jeg alt riktig?", "Har jeg glemt noe skjema?", "Må jeg bruke munnbind her?"...

Man klarer ikke å slappe av. 

Skjema får man på flyet, ellers er det munnbind innendørs som regel. Om man gjør noe feil blir det påpekt, ikke verre enn det. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hele Europa var da åpent sist sommer/høst. Besøkte  selv 5 land, var helt super stemning. 

Hvilke land? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Skjema får man på flyet, ellers er det munnbind innendørs som regel. Om man gjør noe feil blir det påpekt, ikke verre enn det. 

Spørs hvilket land man snakker om. 

Skal man til Spania, må man fylle ut skjema før avreise. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
3 hours ago, AnonymBruker said:

I stedet for å diskutere hva dere tenker om hverandres meninger, så kan du jo svare på spørsmålet mitt. Du sier du ikke synes vi skal reise ut av landet, men du argumenterer ikke spesielt godt for det. Så da spør jeg igjen:

Hvorfor er det bedre om jeg reiser fra Trondheim til Alta, enn Trondheim til Island? 

Anonymkode: 0b77f...1a6

Igjen, hvorfor er det så problematisk at jeg har en mening?

Jeg har svart på spørsmålet ditt. Det øker sjansen for spredning. Det er god nok grunn for meg, men ikke for deg. Ferdig. Jeg har ikke noe problem med din mening, og jeg driter i om folk reiser utenlands. Jeg har fortsatt min mening, og det er ganske fascinerende at en enkel mening som dette kan utløse så mye reaksjoner hos så mange brukere. Jeg blir helt perpleks. 

Anonymkode: 6ad10...0bb

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
2 hours ago, Enmanelskeråhate said:

Om det er misunnelse eller bare at de ikke takler andre meninger enn sin ‘’sannhet’’ er ikke godt å si

Ser jo tydelig at flere bare ikke takler at min mening er at det er unødvendig å reise, så det er mange som ikke takler andres meninger. Merkelige saker.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvilke land? 

Polen, Italia, Tsjekkia, Tyskland, Østerrike. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Da lar du være å reise, du kan ikke bestemme over alle andre. 

Skriver jeg på arabisk? Persisk? Klingon? Jeg begynner oppriktig å lure.

Jeg skriver ingen steder at jeg reiser noen steder. Hvor har jeg forsøkt å bestemme over alle andre? Kom igjen, vis meg. Seriøst, for dette blir bare for dumt.

Jeg er på et diskusjonsforum og deler en mening. Hvordan i alle verdens land og rike får så mange mennesker det til å bli at jeg forsøke å bestemme over alle andre? Er det det at man bare ikke forstår definisjonen av ordet "mening"? At man ikke forstår hva en mening er?

Klarer man bare ikke å diskutere en sak? Klarer man ikke å se en sak fra flere sider? 

Les hva jeg skriver! Dropp antagelser og gjettinger, og drit i å pålegge andre brukere meninger som de ikke har uttalt. Vi ser her at det ikke gjør noe positivt for debatten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Din personlige mening.... 😏  

Anonymkode: 6c7b1...c08

Selvfølgelig er det min personlige mening, trodde du noe annet? Jeg sitter da ikke på et forum og deler naboen sin meninger? :klo: Sier jeg at det burde være ulovlig å reise? 

Er det ditt beste argument for at folk skal la være å reise?  (Hvis jeg mener at de som ikke klarer å komme med ordentlige argumenter/ begrunnelser kan holde seg unna debattforum, slutter du å debattere da? 🙃 😄)

Anonymkode: 6c7b1...c08

Skjønner du konseptet "personlig mening"? Hvor står det skrevet at jeg ikke får ha eller dele min egen mening? Hvorfor får ikke jeg dele min mening, men du kan dele din mening? Hvilken lov eller regel bryter jeg?

Krever jeg at andre tenker, føler og gjør det samme som meg? Nei. Bryr jeg meg om de som reiser på utenlandsferie under en pandemi? Nei. Men det dukket op et spørsmål på et debattforum, og når det ikke finnes lover eller regler som nekter meg å svare på temaet så svarer jeg. At du ikke liker eller takler andres meninger må du nesten ta på din egen kappe.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvfølgelig er det min personlige mening, trodde du noe annet? Jeg sitter da ikke på et forum og deler naboen sin meninger? :klo: Sier jeg at det burde være ulovlig å reise? 

Skjønner du konseptet "personlig mening"? Hvor står det skrevet at jeg ikke får ha eller dele min egen mening? Hvorfor får ikke jeg dele min mening, men du kan dele din mening? Hvilken lov eller regel bryter jeg?

Krever jeg at andre tenker, føler og gjør det samme som meg? Nei. Bryr jeg meg om de som reiser på utenlandsferie under en pandemi? Nei. Men det dukket op et spørsmål på et debattforum, og når det ikke finnes lover eller regler som nekter meg å svare på temaet så svarer jeg. At du ikke liker eller takler andres meninger må du nesten ta på din egen kappe.

Herre min skaper for en kverulant du er! Selvsagt har du en mening, men hvorfor mener du det du mener. Er det så vanskelig å fortelle hvorfor du mener det du gjør? Eller skal du bare vandre rundt på forumet og spre kvalme ved å si:

"Jeg mener at...", ..."fordi det er min mening." etc. 

Skjønner du hvor meningsløst det er i et debattfora?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjønner du hvor meningsløst det er i et debattfora?

Ærlig talt, les svarene jeg har fått. Det er jaggu ikke mange av de som er saklige. Beklager om du var en av få som svarte og spurte seriøst, men jeg mistet lysten til å delta i noen form for debatt her med de kommentarene jeg fikk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Enmanelskeråhate
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi så jo hva som skjedde sommeren 2020, da endel mennesker på død og liv måtte reise på ferie til utlandet.

Kanskje vi bør ta lærdom av det og holde oss i ro denne sommeren. 

Anonymkode: 9e0b0...851

Ja jeg synes de fleste bør holde seg hjemme, my mindre Nordmenn nedover er helt topp;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ærlig talt, les svarene jeg har fått. Det er jaggu ikke mange av de som er saklige. Beklager om du var en av få som svarte og spurte seriøst, men jeg mistet lysten til å delta i noen form for debatt her med de kommentarene jeg fikk.

Helt enig, det er mange usaklige svar, men du er én av de som ikke gidder å begrunne dine meninger. Og du er den første som nektet å svare på hvorfor innlands- er bedre enn utenlandsreise. Derfor er det du som får tyn fra meg, og ikke de andre.  Du feiler fortsatt å svare på spørsmålet. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bare gi faen å reise.

Anonymkode: 5cc63...f7d

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Bare gi faen å reise.

Si det til de 500 tusen nordmenn som har reist siden desember...

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Si det til de 500 tusen nordmenn som har reist siden desember...

Ja vet...hele gjengen er tilbakestående...

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Ja vet...hele gjengen er tilbakestående...

Hvorfor er det ingen konsekvenser for dem? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hvorfor er det ingen konsekvenser for dem? 

Hva skulle det være? Det er ikke forbudt å reise. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva skulle det være? Det er ikke forbudt å reise. 

Da bør alle reise da. Tullete at noen driter i alle anbefalingene og «lever livet» mens alle andre følger reglene og blir psykisk syke 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Polen, Italia, Tsjekkia, Tyskland, Østerrike. 

Italia var ikke stengt?? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...