Gå til innhold

Reise til utlandet i sommer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Og i år blir vi oppfordret til å holde oss hjemme? 

Anonymkode: 0b77f...1a6

Har ikke sett noen oppfordringer enda

Anonymkode: fe2f0...6e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Fordi at jeg mener det er unødvendig å reise utenlands på ferie under en pandemi. 

Anonymkode: 6ad10...0bb

 Din personlige mening.... 😏  Er det ditt beste argument for at folk skal la være å reise?  (Hvis jeg mener at de som ikke klarer å komme med ordentlige argumenter/ begrunnelser kan holde seg unna debattforum, slutter du å debattere da? 🙃 😄)

Anonymkode: 6c7b1...c08

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man er ansvarlig, og følger lokale regler, så ser jeg ingen grunn til å ikke reise til grønne/gule land til sommeren.

Jeg reiste selv flere uker i Europa i fjor, og følte meg mye tryggere enn om jeg hadde vært på norgesferie da. Så jo bilder, og hørte om at det var ufattelig mange mennesker samlet på forskjellige norske turistattraksjoner. Skjønner ikke at man tenker at alt er greit, så lenge man er i Norge?

Tenker at de som er så sterkt imot å reise, er sannsynligvis de som sitter hjemme og er redde for alt til vanlig også.

Jeg håper det er mulig å reise til europeiske land i sommer, og har løse planer allerede, men kommer ikke til å bestille noe før mye nærmere sommeren. 

Om jeg har fått vaksine, kommer jeg definitivt til å reise.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er, som alle andre drittlei tiltakene. Jeg har lyst å tilbringe sommeren i en kritthvitt strand med en drink i handa.

 

Men jeg orker ikke å gå gjennom enda en bølge og en trist vinter. Så jeg velger i år, som i fjor å feriere i Norge. At man ikke har lært fra sommeren ifjor. 
 

Det var så og si null smitte, til alle som ferierte i utlandet reiste hjem igjen. Og det har vi slitt med i hele vinter. 

Anonymkode: 57512...a79

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

veronicalake skrev (21 minutter siden):

Så lenge man er ansvarlig, og følger lokale regler, så ser jeg ingen grunn til å ikke reise til grønne/gule land til sommeren.

Jeg reiste selv flere uker i Europa i fjor, og følte meg mye tryggere enn om jeg hadde vært på norgesferie da. Så jo bilder, og hørte om at det var ufattelig mange mennesker samlet på forskjellige norske turistattraksjoner. Skjønner ikke at man tenker at alt er greit, så lenge man er i Norge?

Tenker at de som er så sterkt imot å reise, er sannsynligvis de som sitter hjemme og er redde for alt til vanlig også.

Jeg håper det er mulig å reise til europeiske land i sommer, og har løse planer allerede, men kommer ikke til å bestille noe før mye nærmere sommeren. 

Om jeg har fått vaksine, kommer jeg definitivt til å reise.

Er det ikke kjedelig å reise når de fleste attraksjoner og restauranter er stengt? 

Anonymkode: 5a98b...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg er, som alle andre drittlei tiltakene. Jeg har lyst å tilbringe sommeren i en kritthvitt strand med en drink i handa.

 

Men jeg orker ikke å gå gjennom enda en bølge og en trist vinter. Så jeg velger i år, som i fjor å feriere i Norge. At man ikke har lært fra sommeren ifjor. 
 

Det var så og si null smitte, til alle som ferierte i utlandet reiste hjem igjen. Og det har vi slitt med i hele vinter. 

Anonymkode: 57512...a79

Hva om det ikke blir bedre ift.tiltak neste år?  

Anonymkode: 5a98b...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det ikke kjedelig å reise når de fleste attraksjoner og restauranter er stengt? 

Anonymkode: 5a98b...325

Det var ingenting som var stengt i de landene jeg var i fjor sommer i alle fall. Kan ikke huske en eneste restaurant som var stengt, og heller ikke at vi dro på en attraksjon som var stengt. Litt mer papirarbeid ved noen grenseoverganger, og veldig strengt på å bruke munnbind mange steder, men ellers veldig greit. Den eneste forskjellen var at det var veldig mange færre mennesker, og det var veldig deilig! 

Opplevde mye bedre service generelt, oppgraderinger på hoteller, og veldig takknemlige ansatte som satte stor pris på at de fikk noen gjester.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det ikke kjedelig å reise når de fleste attraksjoner og restauranter er stengt? 

Anonymkode: 5a98b...325

Jeg reise som sagt i sommer, og det var helt fantastisk.

For meg er attraksjonen byene, og monumentene, og de er jo ikke stengt. Vi fikk oppleve mange av de store attraksjonene helt for oss selv. Og det var også rikelig med restauranter som var åpne. Både hotell og restauranter tok oss i mot med åpne armer, super service, da de hadde god kapasitet, og virkelig trengte kunder. 

Anonymkode: ba0f4...9e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er, som alle andre drittlei tiltakene. Jeg har lyst å tilbringe sommeren i en kritthvitt strand med en drink i handa.

Men jeg orker ikke å gå gjennom enda en bølge og en trist vinter. Så jeg velger i år, som i fjor å feriere i Norge. At man ikke har lært fra sommeren ifjor. 

Det var så og si null smitte, til alle som ferierte i utlandet reiste hjem igjen. Og det har vi slitt med i hele vinter. 

Anonymkode: 57512...a79

Det var ikke feriefolket som kom hjem med smitte etter sommeren. Men arbeidsinnvandrerne som kom rett over ferien, og de er vi avhengige av. 

Å reise i Norge er uaktuelt. Nordmenn klarer jo ikke å følge reglene, mister all vett i det alkoholen går inn, ignorerer krav om munnbind, og politiet gjør ingenting. Etter å ha følt meg helt trygg på Europaferie - der alle fulgte tiltakene, det var kjempestrengt på restauranter, god plass, og politiet brøt inn med en gang noen ikke oppførte seg - så var det å komme til Lofoten et stort sjokk. Fulle nordmenn, tett i tett, ikke ett munnbind å se... 

 

Anonymkode: ba0f4...9e7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva om det ikke blir bedre ift.tiltak neste år?  

Anonymkode: 5a98b...325

Da venter jeg til det bedrer seg. Jeg gjør det ikke for meg selv, men for alle andre permitterte og de som sliter med å betale regningene sine, folk som sliter psykisk. Barn som blir misbrukt, ensomme mennesker og eldre på sykehjem som ikke har sett pårørende på lenge. 
 

Det er de som må betale prisen fordi noen bare måååå reise til utlandet og dra med seg smitten hjem til Norge.

Anonymkode: 57512...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Da venter jeg til det bedrer seg. Jeg gjør det ikke for meg selv, men for alle andre permitterte og de som sliter med å betale regningene sine, folk som sliter psykisk. Barn som blir misbrukt, ensomme mennesker og eldre på sykehjem som ikke har sett pårørende på lenge. 
 

Det er de som må betale prisen fordi noen bare måååå reise til utlandet og dra med seg smitten hjem til Norge.

Anonymkode: 57512...a79

Ja, noen måååå reise fordi noen bor alene og blir psykisk syk av isolasjon.  

Anonymkode: 5a98b...325

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

veronicalake skrev (26 minutter siden):

Det var ingenting som var stengt i de landene jeg var i fjor sommer i alle fall. Kan ikke huske en eneste restaurant som var stengt, og heller ikke at vi dro på en attraksjon som var stengt. Litt mer papirarbeid ved noen grenseoverganger, og veldig strengt på å bruke munnbind mange steder, men ellers veldig greit. Den eneste forskjellen var at det var veldig mange færre mennesker, og det var veldig deilig! 

Opplevde mye bedre service generelt, oppgraderinger på hoteller, og veldig takknemlige ansatte som satte stor pris på at de fikk noen gjester.

Jeg synes det er stressende å tenke hele tiden "Gjør jeg alt riktig?", "Har jeg glemt noe skjema?", "Må jeg bruke munnbind her?"...

Man klarer ikke å slappe av. 

Anonymkode: 5a98b...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, noen måååå reise fordi noen bor alene og blir psykisk syk av isolasjon.  

Anonymkode: 5a98b...325

Fordi man bli psykisk syk av isolasjon, så reiser man til utlandet for å dra med seg smitten hjem? Det var jo lurt.

Anonymkode: 57512...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Fordi man bli psykisk syk av isolasjon, så reiser man til utlandet for å dra med seg smitten hjem? Det var jo lurt.

Anonymkode: 57512...a79

Hvordan drar du smitte hjem når du reiser alene og holder avstand til andre mennesker? Det er mye bedre enn de som chiller på Hemsedal denne uka, believe me. 

Anonymkode: 5a98b...325

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg synes det er stressende å tenke hele tiden "Gjør jeg alt riktig?", "Har jeg glemt noe skjema?", "Må jeg bruke munnbind her?"...

Man klarer ikke å slappe av. 

Anonymkode: 5a98b...325

Jeg har aldri slitt med stress, og tilpasser meg lett regler, så det gikk av seg selv.

Er man såpass sensitiv kan det jo ikke være behagelig å reise i utgangspunktet? Alle land har jo ulike regler, skjemaer for innreise, og nye ting å forholde seg til. 

Anonymkode: ba0f4...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har aldri slitt med stress, og tilpasser meg lett regler, så det gikk av seg selv.

Er man såpass sensitiv kan det jo ikke være behagelig å reise i utgangspunktet? Alle land har jo ulike regler, skjemaer for innreise, og nye ting å forholde seg til. 

Anonymkode: ba0f4...9e7

Helt enig med deg. Syntes ikke det var stressende i det hele tatt, det var bare sånn det var, og jeg forholdt meg til de reglene uten å tenke noe videre over de.

Hvis man har reist en del, så blir man vant til mange forskjellige situasjoner som er mye mer stressende enn å måtte bruke munnbind. Visum/innreiseregler er veldig forskjellige rundt omkring i verden, så det må man forholde seg til uavhengig av Corona.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mange hysteriske svar her. Man forholder seg vel stort sett til det myndighetene sier, enkelt og greit. Personlig håper jeg veldig at jeg kan reise til sør Europa i sommer siden jeg har hus der. Vil selvsagt se til huset mitt og svært gjerne tilbringe tid der. Jeg er vaksinert, men familien min er det ikke ennå. Det er mildt sagt idiotisk å lese om alle tullingene som prektig mener at de vet bedre enn de respektive myndigheter i ulike land. Det er heller ikke først og fremst feriefolk som har brakt smitte til lands, det er utenlandske arbeidere, og det er utelukkende en politisk sak.

Anonymkode: 144f4...c46

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig at jeg kan dra utenlands i år. Ferie for meg er ikke å farte rundt i Norge eller å være hjemme. Ustabilt vær, dyrt og lite sosialt når man reiser alene. 

Jeg har allerede lagt øyhopping på is. Jeg avventer og ser hvordan ting utvikler seg i Europa. Samtidig så er planene klare for høsten om det blir mulig.

Jeg reiste i fjor til et land med få tilfeller og tok min karantene da jeg kom hjem. Ble testet ved ankomst til landet. Testet på Gardermoen da jeg kom hjem og ny test etter en uke. Reiseforsikring kjøpte jeg som også dekket covid-19. 

Anonymkode: aaa31...389

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi så jo hva som skjedde sommeren 2020, da endel mennesker på død og liv måtte reise på ferie til utlandet.

Kanskje vi bør ta lærdom av det og holde oss i ro denne sommeren. 

Anonymkode: 9e0b0...851

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Det var ikke feriefolket som kom hjem med smitte etter sommeren. Men arbeidsinnvandrerne som kom rett over ferien, og de er vi avhengige av. 

Å reise i Norge er uaktuelt. Nordmenn klarer jo ikke å følge reglene, mister all vett i det alkoholen går inn, ignorerer krav om munnbind, og politiet gjør ingenting. Etter å ha følt meg helt trygg på Europaferie - der alle fulgte tiltakene, det var kjempestrengt på restauranter, god plass, og politiet brøt inn med en gang noen ikke oppførte seg - så var det å komme til Lofoten et stort sjokk. Fulle nordmenn, tett i tett, ikke ett munnbind å se... 

 

Anonymkode: ba0f4...9e7

Da reiser man til feil steder i Norge. Det er ikke nødvendig å dra til de mest populære stedene den sommeren alle skal ferie i Norge liksom. Stor bommert. 

Anonymkode: 9e0b0...851

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...