Gå til innhold

Reise til utlandet i sommer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enn så lenge er det bare Island som er grønt. Er det slik at det er helt uaktuelt å reise i sommer? Blir vi sett ned på om vi reiser til Island? Er det verre å reise til Island enn Lofoten? Bergen? Trondheim? Vestlandet? Eller burde vi holde oss hjemme i hagen? 

Anonymkode: 0b77f...1a6

Skrevet

Vi har ikke reagert på om du reiste til grønne land på ferie. Om du er fra er knallrødt område selv, har jeg synes det var hensynsløst å gjøre det. Erfaringer fra vinterferien viser at da bør man også være forsiktig ved reise i innen Norge. Vi får håpe vi får smitten ned slik de gjorde før sommeren i fjor, og at de får vaksinert også risikogruppene snart. Da blir det litt mindre problematisk. 

Mao det er opp til oss å få ned smitten, og opp til politikerne å få fart på vaksinering. 

Krysser fingrene. Ferien i fjor var overraskende fin, men om det blir strenge restriksjoner blir det like greit å være hjemme eller på hytte/båt/telt.

Anonymkode: dd6f6...14b

• Liker 2
Skrevet

Sitt i ro til alt er klart! Er det så vanskelig?

Anonymkode: 6a0a7...d33

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sitt i ro til alt er klart! Er det så vanskelig?

Anonymkode: 6a0a7...d33

Kan du slutte?! Det var et spørsmål! Jeg blir så fordømt provosert av alle som svarer slik som du gjør. 

• Liker 14
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kan du slutte?! Det var et spørsmål! Jeg blir så fordømt provosert av alle som svarer slik som du gjør. 

Mens andre blir provosert av alle de som absolutt utenlands for enhver pris, og ikke klarer å holde seg til råd og tiltak. 

Anonymkode: 6ad10...0bb

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mens andre blir provosert av alle de som absolutt utenlands for enhver pris, og ikke klarer å holde seg til råd og tiltak. 

Hvem har sagt at jeg på død og liv må reise utenlands for enhver pris? Island er grønt, som resten av Norge. Og da spør jeg: Er det verre å reise til et grønt land i utlandet enn å reise innenlands? 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er snakk om i sommer, ikke nå. Hva er galt med dere som elsker å skrike ut fordømmende fraser til alle som nevner reise? Har det slått deg at det finnes tusen grunner til å dra utenlands f.eks.? Ikke alle drar til Granca for å ligge på en strand og drikke. Noen har jobb i utlandet, hus, leilighet, familie osv. Selvoppnevnt koronapoliti med liten hjernekapasitet  kaller jeg slike folk. Og det er en kjent sak at de som skriker høyest ikke er de med størst hjerne akkurat

Anonymkode: 144f4...c46

• Liker 19
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvem har sagt at jeg på død og liv må reise utenlands for enhver pris? Island er grønt, som resten av Norge. Og da spør jeg: Er det verre å reise til et grønt land i utlandet enn å reise innenlands? 

Ingen? :klo: Jeg sa bare at mange blir provosert av folk som absolutt  reise, så når det kommer en knekt og spør om råd for å reise utenlands, så får man også svar deretter.

Men ja, det er "verre" å reise utenlands enn innenlands. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ingen? :klo: Jeg sa bare at mange blir provosert av folk som absolutt  reise, så når det kommer en knekt og spør om råd for å reise utenlands, så får man også svar deretter.

Men ja, det er "verre" å reise utenlands enn innenlands. 

Og hvorfor er det verre å reise utenlands enn innenlands når begge er grønne? 

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Selvoppnevnt koronapoliti med liten hjernekapasitet  kaller jeg slike folk. Og det er en kjent sak at de som skriker høyest ikke er de med størst hjerne akkurat

Hva sier det da om de som mener at sine motdebattanter har liten hjernekapasitet, fordi at man ikke er enige? :klo:

• Liker 2
Skrevet

Blir Norgesferie i år også på oss - vi venter fortsatt på refusjon for dyre flybilletter til USA sommeren 2020...så vil ikke risikere mere tap før verden igjen er i vater. Men - det er kjedelig å ha lite å se frem til på feriefronten, det må være lov å si.

Anonymkode: 9672e...4de

• Liker 1
Skrevet

Reis i vei, innen sommeren florerer det av gule land. Om de er røde/gule /grønne spiller ingen rolle så lenge du følger reglene som gjelder fargene

• Liker 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Og hvorfor er det verre å reise utenlands enn innenlands når begge er grønne? 

Fordi at jeg mener det er unødvendig å reise utenlands på ferie under en pandemi. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi at jeg mener det er unødvendig å reise utenlands på ferie under en pandemi. 

Jeg mener, ja nettopp;)

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg mener at jeg mener at jeg dritter i det du mener. Forstått?

Anonymkode: d124e...e29

• Liker 4
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor er det unødvendig å reise utenlands, men ikke innenlands når begge land er grønne? Island har per i dag registrert 16 smittede siste 14 dager. Norge har registrert over 4000. Mener du virkelig at det er verre å reise til Island enn å feriere i Norge?

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hva sier det da om de som mener at sine motdebattanter har liten hjernekapasitet, fordi at man ikke er enige? :klo:

Det er fordi måten det "argumenteres" på er fullstendig på jordet og ikke gjennomtenkt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor er det unødvendig å reise utenlands, men ikke innenlands når begge land er grønne? Island har per i dag registrert 16 smittede siste 14 dager. Norge har registrert over 4000. Mener du virkelig at det er verre å reise til Island enn å feriere i Norge?

Fordi koronapolitimoralistene mener deres egne meninger/følelser står over lover og regler, enkelt og greit;)

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ingen bryr seg om hva du mener, de fleste forholder seg til hva myndighetene i de respektive land sier, ikke hva en tulling MENER.

• Liker 6
Skrevet
Enmanelskeråhate skrev (9 minutter siden):

Fordi koronapolitimoralistene mener deres egne meninger/følelser står over lover og regler, enkelt og greit;)

Ja, det virker jo sånn. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...