Enmanelskeråhate Skrevet 28. februar 2021 #41 Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): I stedet for å diskutere hva dere tenker om hverandres meninger, så kan du jo svare på spørsmålet mitt. Du sier du ikke synes vi skal reise ut av landet, men du argumenterer ikke spesielt godt for det. Så da spør jeg igjen: Hvorfor er det bedre om jeg reiser fra Trondheim til Alta, enn Trondheim til Island? Anonymkode: 0b77f...1a6 Det er jo ikke det, mye mindre utsatt for smitte på Island enn i Oslo, husk at koronapolitimoralistene misliker at folk reiser uansett. Om det er misunnelse eller bare at de ikke takler andre meninger enn sin ‘’sannhet’’ er ikke godt å si 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #42 Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det der er et særdeles elendig argument. Island har 16 registrerte smittede siste 14 dager. Norge har over 4000. Hvorfor er det da bedre at jeg reiser til Trondheim til Alta enn Trondheim til Island? Anonymkode: 0b77f...1a6 Så det er ok å reise fra land med mer smitte til land med mindre smitte men ikke motsatt? Anonymkode: fe2f0...6e8 1
skrue Skrevet 28. februar 2021 #43 Skrevet 28. februar 2021 (endret) On 2/27/2021 at 8:55 AM, AnonymBruker said: Enn så lenge er det bare Island som er grønt. Er det slik at det er helt uaktuelt å reise i sommer? Blir vi sett ned på om vi reiser til Island? Er det verre å reise til Island enn Lofoten? Bergen? Trondheim? Vestlandet? Eller burde vi holde oss hjemme i hagen? Anonymkode: 0b77f...1a6 Island. Pass på å ha med bevis på test. Du må også være i karantene en stund. Tenker denne forordningen kommer å vare lenge https://icelandmonitor.mbl.is/news/news/2021/02/25/isk_100_000_fine_for_failure_to_present_certificate/ En helt annen ting er at det for tiden er veldig mye jordskjelv rett sydvest av Reykjavik. Det er koblet sammen med magmabevegelser i bakken, og det er ikke helt utelukket at det kan komme utbrudd etterhvert. Dette er i praksis rett ved Keflavik så problemer med flytrafikken er ikke utenkelig. https://en.vedur.is/earthquakes-and-volcanism/earthquakes/reykjanesridge Endret 28. februar 2021 av skrue
Fredelig Skrevet 28. februar 2021 #44 Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det der er et særdeles elendig argument. Island har 16 registrerte smittede siste 14 dager. Norge har over 4000. Hvorfor er det da bedre at jeg reiser til Trondheim til Alta enn Trondheim til Island? Anonymkode: 0b77f...1a6 Island omtrent ikke smitte, Norge langt mer. Har du tenkt på at nettopp det er en grunn til ikke å utsette islendinger for mer smitte enn nødvendig? 2
Enmanelskeråhate Skrevet 28. februar 2021 #45 Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er Norge ganske så rødt? Bor du på Island? Anonymkode: fe2f0...6e8 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Man flyr ikke til Island i en PANDEMI Anonymkode: fe2f0...6e8 Null problem og tryggere enn en dagstur til Oslo, reis i vei;)
Jeffe Skrevet 28. februar 2021 #46 Skrevet 28. februar 2021 Enmanelskeråhate skrev (1 minutt siden): Null problem og tryggere enn en dagstur til Oslo, reis i vei;) Så for islendingene er det tryggere at vi drar dit enn hvis vi holder oss i Oslo? 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #47 Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så det er ok å reise fra land med mer smitte til land med mindre smitte men ikke motsatt? Anonymkode: fe2f0...6e8 Det har jeg ikke sagt noe om. Det er enkelte her inne som påstår at jeg ikke skal reise til Island midt i en pandemi, men sier ingenting om det er ok å reise innenlands i Norge. Anonymkode: 0b77f...1a6
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #48 Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Ingen? Jeg sa bare at mange blir provosert av folk som absolutt må reise, så når det kommer en knekt og spør om råd for å reise utenlands, så får man også svar deretter. Men ja, det er "verre" å reise utenlands enn innenlands. Anonymkode: 6ad10...0bb Hvorfor er det verre å reise utenlands? Smittevernsregler kan følges i alle land.... Man kommer nok litt tettere på andre enn ønskelig under selve reisen, men det gjør jeg nesten daglig når jeg tar buss til/fra jobb også. Å reise til utlandet for å rave rundt i fylla på utesteder eller andre streder hvor ikke smittevernet blir overholdt er ikke bra, men det skjer stadig vekk her i Norge også 😏 Uten å vite det sikkert vil jeg anta at en veldig stor andel av de som reiser nå gjør det i forbindelse med jobb, og at noen besøker familien. Det er sikker også noen som bare må ha et avbrekk uten annen grunn enn at hele situasjonen går på psyken løs, men tenker de smittevern underveis så er det helt greit. Hadde jeg hatt en reiseforsikring som godtok utenlandsreiser nå, og hatt mulighet til å gå i karantene etter reisen så hadde jeg befunnet meg i varmere strøk store deler av januar. Jeg er ikke mot restriksjoner, men jeg liker ikke selvoppnevnt korona-politi. Her hjemme gjør jeg daglig mitt beste for å unngå smitte, jeg bryter ingen påbud og jeg følger de aller fleste anbefalingene (også de som er litt ko-ko). Og til sist - unødvendige utenlandsreiser frarådes, det er ikke forbudt. Anonymkode: 6c7b1...c08 6
Enmanelskeråhate Skrevet 28. februar 2021 #49 Skrevet 28. februar 2021 Jeffe skrev (7 minutter siden): Så for islendingene er det tryggere at vi drar dit enn hvis vi holder oss i Oslo? Null problem begge veier😀
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #50 Skrevet 28. februar 2021 Fredelig skrev (5 minutter siden): Island omtrent ikke smitte, Norge langt mer. Har du tenkt på at nettopp det er en grunn til ikke å utsette islendinger for mer smitte enn nødvendig? Om jeg reiser fra Trondheim til Alta, så påfører jeg Norge unødvendig smitte. Reiser jeg fra Trondheim til Island, påfører jeg Island unødvendig smitte. Enkelte her inne påstår at jeg ikke skal reise til utlandet. Det jeg vil frem til er at egentlig skal vi ikke reise i det hele tatt. Vi skal ikke bevege oss utenfor dørene. Vi skal sitte i ro i sofaene våre og holde kjeft, helt til viruset er fullstendig borte. Men det er ikke mulig. Vi skal unngå unødvendige reiser, men blir oppfordret til norgesferie. Med andre ord blir vi oppfordret til å holde smitten innad i Norge. Hvis alle andre land gjør det samme, så øker smitten innad i landene fordi ingen klarer å holde seg i ro. Så aller helst bør ingen dra på ferie. Vi skal sitte i solveggen utenfor vår eget hjem. Island krever enten dokumentasjon på vaksine eller dokumentasjon på negativ PCR-test siste 72 timer før avreise Island. Så igjen, til alle som hyler om at vi ikke skal reise til Island i pandemien. Hvorfor er det bedre at jeg ferierer i Norge enn Island? Anonymkode: 0b77f...1a6
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #51 Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hvorfor er det verre å reise utenlands? Smittevernsregler kan følges i alle land.... Man kommer nok litt tettere på andre enn ønskelig under selve reisen, men det gjør jeg nesten daglig når jeg tar buss til/fra jobb også. Å reise til utlandet for å rave rundt i fylla på utesteder eller andre streder hvor ikke smittevernet blir overholdt er ikke bra, men det skjer stadig vekk her i Norge også 😏 Uten å vite det sikkert vil jeg anta at en veldig stor andel av de som reiser nå gjør det i forbindelse med jobb, og at noen besøker familien. Det er sikker også noen som bare må ha et avbrekk uten annen grunn enn at hele situasjonen går på psyken løs, men tenker de smittevern underveis så er det helt greit. Hadde jeg hatt en reiseforsikring som godtok utenlandsreiser nå, og hatt mulighet til å gå i karantene etter reisen så hadde jeg befunnet meg i varmere strøk store deler av januar. Jeg er ikke mot restriksjoner, men jeg liker ikke selvoppnevnt korona-politi. Her hjemme gjør jeg daglig mitt beste for å unngå smitte, jeg bryter ingen påbud og jeg følger de aller fleste anbefalingene (også de som er litt ko-ko). Og til sist - unødvendige utenlandsreiser frarådes, det er ikke forbudt. Anonymkode: 6c7b1...c08 Helt enig. Noen reiser jo alene og holder seg stort sett alene på reisen. Anonymkode: 5a98b...325
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #52 Skrevet 28. februar 2021 Hadde det vært noe tak i regjeringen hadde de stengt ned utreise og innreise med mindre det var absolutt helt nødvendig. Reise er ikke det. Anonymkode: 0352b...ac1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #53 Skrevet 28. februar 2021 Jeg vil ikke ha ÅR med sykdom, død og smitte bare fordi noen jævla idioter ikke klarer å holde seg. Anonymkode: 0352b...ac1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #54 Skrevet 28. februar 2021 Har vi blitt oppfordret til Norgesferie? Hvor står det, oppriktig nysgjerrig Anonymkode: fe2f0...6e8
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #55 Skrevet 28. februar 2021 Ville avventet planlegging da ting endrer seg så raskt. Så sett på land som ikke har karantene når man skal reise. Sånn som Spania. Anonymkode: 1a4a4...797
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #56 Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har vi blitt oppfordret til Norgesferie? Hvor står det, oppriktig nysgjerrig Anonymkode: fe2f0...6e8 Det var nok i fjor ja Anonymkode: 1a4a4...797
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #57 Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg vil ikke ha ÅR med sykdom, død og smitte bare fordi noen jævla idioter ikke klarer å holde seg. Anonymkode: 0352b...ac1 500 tusen mennesker har ikke klart å "holde seg" siden desember. Hvorfor er det ingen konsekvenser for dem når de andre setter livene sine på pause? Anonymkode: 5a98b...325
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #58 Skrevet 28. februar 2021 Vi reiste i Europa i fjor sommer, og gjør det samme i år, gitt at landet er grønt/gult. I mellom dette har vi reist mye i Norge. Vi er et voksent og barnløst par, som jobber hjemmefra, ukeshandler, og ikke har nærkontakt med andre enn hverandre. Så vurderer det dit at det er mer uansvarlig å dra med seg barnehagebarn fra byen til besteforeldrene på bygda i forbindelse med jul- og vinterferie, enn at vi reiser en tur ut av Norge til et område med likt smittetrykk. Ikke tar vi med smitte ut, og når vi kommer hjem så omgås vi jo ingen så kan umulig spre smitte videre. Anonymkode: ba0f4...9e7 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #59 Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det var nok i fjor ja Anonymkode: 1a4a4...797 Og i år blir vi oppfordret til å holde oss hjemme? Anonymkode: 0b77f...1a6
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #60 Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Fordi at jeg mener det er unødvendig å reise utenlands på ferie under en pandemi. Anonymkode: 6ad10...0bb Da lar du være å reise, du kan ikke bestemme over alle andre. Anonymkode: b6cbb...dad 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå