Gå til innhold

Benedicte Haugaard

LinnPinnSukkerspin

Anbefalte innlegg

Snublefot62 skrev (1 time siden):

Korrekt.

Uproft. Og en må og huske på at dette er en stor del av influenserkurset hun selger. Så hun lærer jo dette videre til nye influensere. Akkurat som ABD.

Helt spinnvilt! Hadde hun solgt et kurs i… hekling eller gressklipperbygging, så kunne man forstått at markedsføringen kunne blitt håndtert litt klønete. Men en businessdame, som selger et kurs der man skal bli en bedre influencer, hvilket innebærer å selge annonseplass på egen plattform, altså at markedsføring er en del av det man skal lære… Det er ekstremt uprofesjonelt at hun da driver med med villedende promotering og frekk kundebehandling.

Hun mener at influencere ikke blir respektert som yrke, men det er tvert imot: vi tar deg seriøst, Benedicte. Vi holder din tjeneste opp mot andre seriøse leverandører av kompetansetjenester. Vi hører på det du sier og ber deg stå til ansvar som den bedriftslederen du er. Jeg kjøper endel kurs og coaching i jobbsammenheng, og ville aldri kjøpt noe av en daglig leder som klager i offentligheten med stråmannsargumneter og sutring. Og ville voktet meg for å samarbeide med, ref. «Hvis dere skal være sure på noen, er det NAV.»

Å lære markedsføring av en som er så dårlig på å håndtere motgang og lytte til kritikk når det hadde vært enkelt å imøtekomme (se forslag under), er like fristende som å kjøpe selvhjelpsbok fra en som lever av å fortelle andre at de må puste dypt og ta seg et år - gjerne i Spania - til å finne seg selv eller følge treningsprogrammet til en som jogger på tredemølle i en mørk kjeller mens hun ser på serier og løfter vekter med svai rygg.

Sånn kan man møte kritikk; «beklager at posten var villedende, jeg ble litt revet med og veldig glad fordi når NAV nå har godkjent kurset for én klient, håper jeg at det betyr at flere kan få det, at innholdet jeg tilbyr ansees som relevant og at influenceryrket også er noe man kan regne med i det fremtidige arbeidslivet. Bildet foran nav var ment som en illustrasjon, men jeg forstår at det villedet. Jeg takker for innspill og skal skjerpe meg!»

• Liker 29
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

GulleGull skrev (3 timer siden):

Jeg antar at det er NAV klienten selv som har foreslått dette, kanskje det er en klient som sliter med kronisk sykdom som har en større plattform på sosiale medier og har argumentert rundt sin situasjon for å få ett kurs for å kanskje stå mer på egne ben i bransjen. Jeg følger en del kronisk syke på div plattformer som prøver å skape seg en annen inntekt en 8-4 jobb -ved å utvide den muligheten. Så tror ikke dette er ett kurs nav vet om og sitter å tilbyr hvem som helst, tiltak avtales med gjerne med klienten og klienten kan like godt foreslå noe og om det passer klientens situasjon så kan man sikkert få innvilget.

Jeg forstår mere rundt det nå enn da jeg først reagerte. Jeg reagerte på grunnlag av hvordan det ble fremstilt av BH selv; at Nav støttet/betalte for at kurset hennes for at det skulle være som endel av aktuelle tiltak for nav-klienter der hun var avbildet foran Nav i Drammen.

I realiteten så er det snakk om en nav-klient som har fått kurset dekket etter å selv ha søkt om det. Ikke noe nav har foreslått selv. En person som tydelig drømmer om å gjøre karriere og tjene mye på å gjøre lite

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe som er stusslig så er det B.H sin reaksjon på helt legitime spørsmål. Denne saken engasjerer fordi det er våre skattepenger som skal finansiere eventuelle kurs, og at hun påstår at NAV har nå åpnet opp for et samarbeid med henne, etter at en person har fått kurset innvilget. Det er rett og slett villende og overdrivelse. 

• Liker 21
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en influenser som roper "hat" og "hets" når det kommer spørsmål til det de selv legger ut. STOR forskjell på at EN NAV-bruker har fått NAV til å dekke dette kurset (som brukeren antageligvis selv har søkt) - og at NAV har dette kurset i sin "portefølje" over kurs de sender brukere på. Dette vet nok Benedicte, men klarte ikke å dy seg for å ha med NAVs logo i et innlegg for å promotere kurset og få det til å høres ut som det var tatt inn i varmen hos NAV -  som et tilbud der. 

Jeg vet ingenting om kurset, men tenker at det må da være like vanskelig å slå gjennom som influencer i dag (hvis man er hvermansen) - som det var da ABD skulle sende hundrevis av "influencere" ut i verden for å bli rike og berømte. Det er da absolutt ingen garanti for at dette vil gi brukeren smør på maten når kurset er ferdig. NAV kommer nok aldri til å tilby et kurs som ikke gir brukerne helt reelle muligheter for betalt jobb i andre enden. 

...får man håpe. 

• Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha! Jeg stilte et spm under innlegget til influencerpro kontoen, der de hadde svart en person «hvem faen er du?» - spurte om det var slike kommunikasjonsteknikker de lærte bort på kurset. Ingen svar, og nå er jeg blokkert😂 Seriøs business der altså

• Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birdo skrev (40 minutter siden):

Ha! Jeg stilte et spm under innlegget til influencerpro kontoen, der de hadde svart en person «hvem faen er du?» - spurte om det var slike kommunikasjonsteknikker de lærte bort på kurset. Ingen svar, og nå er jeg blokkert😂 Seriøs business der altså

Må ikke stille slike spørsmål må du skjønne 😂 Seriøse mennesker altså. Å slike skal lære andre hvordan man blir en influenser. Egentlig en skam at en person har fått innvilget kurs der, det burde ingen få. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Birdo skrev (43 minutter siden):

Herregud 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (5 minutter siden):

Må ikke stille slike spørsmål må du skjønne 😂 Seriøse mennesker altså. Å slike skal lære andre hvordan man blir en influenser. Egentlig en skam at en person har fått innvilget kurs der, det burde ingen få. 

Lurer på hvordan det svares når saksbehandler i NAV henvender seg?  

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, kritikken rettet mot henne går jo ikke på at nav har godkjent dette - men på måten hun la det frem. Hun fikk det til å virke som at nav var blitt en ny samarbeidspartner, når dette ikke stemmer😅

• Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birdo skrev (56 minutter siden):

Altså, kritikken rettet mot henne går jo ikke på at nav har godkjent dette - men på måten hun la det frem. Hun fikk det til å virke som at nav var blitt en ny samarbeidspartner, når dette ikke stemmer😅

Nettopp.

Hun driver med løgn og misvisende markedsføring. Dette er det hun kritiseres for.

At hun, som påstår å ha bakgrunn med journalisme og ekspertise innen markedsføring klarer å drite seg så mye ut og ikke forstå tilbakemeldingene, er svært avslørende. Og ikke minst påfallende.

Men jeg kritiserer og Benedicte for i går å mene/påstå at det er NAV som skal vurdere brukers egenhet til å bli influenser. Det er å flytte ansvaret for noe hun påstår hun er god på, til en rådgiver/konsulent hos NAV. Det er IKKE det de skal jobbe med. Men bør virkelig være en del av kurset til Benedicte. Men da sparer hun seg vel for den jobben og sitter dermed igjen samme inntjening for mindre arbeid. God business for øvrig.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for øvrig at hun har lært mye fra Anne-Brith Davidsen. Et av de største triksene i boka hennes var vel å avlede en katastrofe med en ny katastrofe.

Og nå Benedicte. Fra NAV "storm" til eldrebølgen. Nok et tema hun ikke har kunnskap om. Likt med økonomi og jul for unger i starten på desember. Storm i vannglass hos henne, og skaper klikk og engasjement når hun kortvarig engasjerer seg før hun går videre til neste "storm".

Alt for å være aktuell.

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som merker at hun og Donna ikke henger lenger? Kanskje de gjør det men føler jeg ikke har sett de sammen på lenge. De

var jo så å si sammen heletiden før. Begge på vixen å ingen bilder sammen 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fascinerende å se bilder og video av henne som andre har tatt på Vixen, kontra bilder hun legger ut av seg selv. 
egentlig fascinerende å se alle på Vixen. Det er ikke mange som ser ut «som seg selv». 

• Liker 24
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tragisk at dette er et yrke unge navere skal oppfordres til. Et lynkurs og du kan tjene millioner. 
På den annen side trenger man ikke høy IQ for å bli influenser. Men om all reklame i fremtiden skal gå gjennom influencere kan man jo bare legge ned markedsføring/reklame utdannelse. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (På 27.1.2023 den 11.51):

Nettopp.

Hun driver med løgn og misvisende markedsføring. Dette er det hun kritiseres for.

At hun, som påstår å ha bakgrunn med journalisme og ekspertise innen markedsføring klarer å drite seg så mye ut og ikke forstå tilbakemeldingene, er svært avslørende. Og ikke minst påfallende.

Men jeg kritiserer og Benedicte for i går å mene/påstå at det er NAV som skal vurdere brukers egenhet til å bli influenser. Det er å flytte ansvaret for noe hun påstår hun er god på, til en rådgiver/konsulent hos NAV. Det er IKKE det de skal jobbe med. Men bør virkelig være en del av kurset til Benedicte. Men da sparer hun seg vel for den jobben og sitter dermed igjen samme inntjening for mindre arbeid. God business for øvrig.

Hun har tatt samme journalistkurset (2011-2013) på fagskolen Kristiania (nå høgskole) som Caroline Berg Eriksen. Ref Linkedin.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nok en gang måååå hun bare få frem alt hun «er»😂😂😂 ref nyeste story på insta.
sistat; Jeg er serie(????)gründer, programleder (eh hæ, hvor og når skjedde det?), mamma, journalist, podcaster, coach

……AND SO ON. Altså ser hun seriøst ikke selv hvor sinnsykt kleint det er å hele tiden måtte påpeke hvor «fremgangsrik» hun er? Jeg cringer på hennes vegne. 

• Liker 23
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møffins skrev (4 minutter siden):

Nok en gang måååå hun bare få frem alt hun «er»😂😂😂 ref nyeste story på insta.
sistat; Jeg er serie(????)gründer, programleder (eh hæ, hvor og når skjedde det?), mamma, journalist, podcaster, coach

……AND SO ON. Altså ser hun seriøst ikke selv hvor sinnsykt kleint det er å hele tiden måtte påpeke hvor «fremgangsrik» hun er? Jeg cringer på hennes vegne. 

Og at hun ikke har tid pga gravid..hun hadde tid til vixen da..

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rundtfingern skrev (3 timer siden):

Var også innslag om dette på Dagsnytt 18 👍🏻

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...